Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• in de ruime zin heeft thomaas wel gelijk

we voeren massaal alles in vanuit lageloonlanden, kleren, electronica en binnekort ook massaal goedkope auto's uit china

dat doet de europesche economie geen goed, wij als klant wel want we kopen het lekker goedkoop en de verdelers van die dingen verdienen er ook aan

maar onze produktie loopt terug

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas Bekijk Berichten
      garantie? Als ik moet kiezen tussen bv een auto waar ik 3 jaar op krijg. Of eentje met 5 jaar. Maar die met 5 jaar spreekt me minder aan. Kies ik de eerste zenne.

Trouwens iedreen is niet eerlijk hé. Juliie rijden allemaal BMW,VW,.... en toch verderdigen jullie die Jappen zo. Ik nodig jullie uit....Je zal ander spreken zenne. Dat autoke rijdt nog slechter als die overjaarse CorsaB
      Ahaaaaa, dé man van de ervaring, ziehier. Wat een geluk dat we jou hebben hier op 't forum.

Kan je effe verklaren hoe je 't rijgedrag van de cee'd al kent en zodoende kan vergelijken met een overjaarse corsaB? Volgens mijn bronnen is de Cee'd pas binnen 3 weken verkrijgbaar in België. Raar hé?

Comment

• Het is onze eigen schuld, we zijn te lui geworden (of eerder gezegd jullie, want ik werk nog niet ).

Altijd dat gezaag, men moet gewoon weer degelijk gaan werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          in de ruime zin heeft thomaas wel gelijk

we voeren massaal alles in vanuit lageloonlanden, kleren, electronica en binnekort ook massaal goedkope auto's uit china

dat doet de europesche economie geen goed, wij als klant wel want we kopen het lekker goedkoop en de verdelers van die dingen verdienen er ook aan

Uiteraard heeft 'ie gelijk. Maar door 'es lekker kort door de bocht te stellen dat dit probleem kan verholpen worden door allemaal massaal Europeanen te gaan kopen getuigt van één of ander verstandelijk probleem.

Er werken al heel wat Belgen bij deze spleetogen. Deze buitengooien is dus wéér maar is schade aan onze economie, dan verleg je enkel het probleem.

Neen, we moeten zorgen dat onze producten ginder gewaardeerd worden om hun eigenschappen, en ginder verkopen. Net zoals zij hier!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
            Het is onze eigen schuld, we zijn te lui geworden (of eerder gezegd jullie, want ik werk nog niet ).

Hier zenne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
              en ze rijden echt niet onaangenaam, heb er onlangs nog es snelsnel mee gereden toen mijn kar vaststond achter nele haar auto en ik dus maar noodgedwongen mijn broer zijn Yaris aansloeg om naar Aalst te krossen
              Inderdaad, veel rijplezier als je kijkt naar de leuke prijs.

THOMaas, beetje gefrustreerd? Reageer het niet af op de mensen hier. Ga liever een toertje lopen, doe je veel beter mee.

En van die vooroordelen moet je af...
              Leer eerst een appelen en appelen te vergelijk en niet appelen met peren.
              Dan moet je beseffen dat we in een geglobaliseerde wereld leven. En de Japanners zijn niet slecht, zij investeren hun winsten hier. Want met die euro's zijn ze niets. Het is 1 cirkel jongen. Niet zoals jij denkt dat zij hier de markt overstelpen en met alle winst gaan lopen. Dus geen eenrichtingsverkeer van goederen naar hier, en eentje met winst terug naar daar. Want zij hebben fabrieken in Europa.

En met die winsten lopen en landen uitszuigen, dat hebben wij (Europeanen) tijdens de tijden van de kolonisaties gedaan. En de Engelsen nog het meest van allen. Dus wees een beetje kritisch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Hier zenne
                De Zenne passeert kortbij Mechelen. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas Bekijk Berichten
                  Ja jongen,koop je een Aziaat. Dan gaan er nog meer bedrijven in Europa dicht.
                  nogmaals, gezever!

Aziaten hebben ondertussen in Europa ook meerdere fabrieken. Een massale boycot van alles wat van Azië komt zorgt niet voor méér jobs, integendeel, een tegenvallende verkoop zal hen verplichten ook hier fabrieken & verkoopcentra te sluiten, wéér ontslagen. Tenzij 't dat is wat je wil is dit dus een compleet verkeerde strategie.

Wat moet er gebeuren? Europeanen moeten meer voet zetten op de andere markten. Waarom krijg je een phaeton niet aan de straatstenen verkocht in Amerika? Zoek het uit en pas je aan aan die markt! Zo verkoop je ginder ook!
                  Op deze manier is Toyota geworden wat het vandaag is. 15 jaar geleden was dat een budgetmerkje he!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    Neen, we moeten zorgen dat onze producten ginder gewaardeerd worden om hun eigenschappen, en ginder verkopen. Net zoals zij hier!
                    dan zullen ze ginder toch een pak meer moeten gaan verdienen, willen we hier geproduceerde goederen ginder verkopen (oja, in de landbouw gebeurt het zo, europa geeft onze boeren subsiedies, sluit haar markt voor import en smijt daarna tegen dumpingprijzen onze overgeproduceerde landbouwprodukten op hun lokale markt)

of anders moeten wij minder duur gaan werken...

Comment

• Heb ik dan niet gelijk?

Comment

in de ruime zin heeft thomaas wel gelijk

Dan moeten wij ervoor zorgen dat wij het ontwerp doen, en de productie in China. Bezie dat toch niet altijd als een dreiging, maar als een uitdaging.

Comment

dan zullen ze ginder toch een pak meer moeten gaan verdienen, willen we hier geproduceerde goederen ginder verkopen
                          Japanners verdienen goed.

Comment

Het is onze eigen schuld, we zijn te lui geworden (of eerder gezegd jullie, want ik werk nog niet ).

De komende generatie zal meer moeten studeren en harder moeten werken voor hetzelfde loon. Want jullie mogen ook de vergrijzing betalen

Dat is nu eenmaal de tol van de welvaart...

Al gaan we hier off-topic, ik vind het een leuke discussie, beter dan werken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                              De komende generatie zal meer moeten studeren en harder moeten werken voor hetzelfde loon. Want jullie mogen ook de vergrijzing betalen
                              Dat is nu al aan het gebeuren.

Comment

Heb ik dan niet gelijk?

ja, je hebt deels gelijk ook al zijn we in belgie mega-produktief, ook wordt er te veel gedubbeld op school, wat ook enorm veel centen kost

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mister V Bekijk Berichten
                                  Dan moeten wij ervoor zorgen dat wij het ontwerp doen, en de productie in China. Bezie dat toch niet altijd als een dreiging, maar als een uitdaging.
                                  Inderdaad.

Het gaat helemaal niet verslechteren, misschien zal de welvaart lichtjes stagneren. Maar het komt wel goed. We staan technologisch nog altijd zeer sterk. Ook onze productiviteit en scholing ligt hoog, en we kunnen alles goed regelen.
                                  Last edited by ; 22/11/2006, 13:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten

Dat is nu eenmaal de tol van de welvaart...

Al gaan we hier off-topic, ik vind het een leuke discussie, beter dan werken
                                    Als ik genoeg verdient heb ben ik hier weg hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ja, je hebt deels gelijk ook al zijn we in belgie mega-produktief, ook wordt er te veel gedubbeld op school, wat ook enorm veel centen kost
                                    men kan beter maar heeft er geen zin in

Comment

• Nu niet altijd alles op de chinezen smijten. Volgens vele berichten gaat de "sluiting" van vorst ten voordele van een duits filliaal. dus geen verhuis naar een "lageloonland" maar naar een zelfs duurdere fabriek. enkel om duitse banen te helpen redden.
                                      en daar wringt het schoentje van vorst.

Comment

dan zullen ze ginder toch een pak meer moeten gaan verdienen, willen we hier geproduceerde goederen ginder verkopen (oja, in de landbouw gebeurt het zo, europa geeft onze boeren subsiedies, sluit haar markt voor import en smijt daarna tegen dumpingprijzen onze overgeproduceerde landbouwprodukten op hun lokale markt)

of anders moeten wij minder duur gaan werken...
                                        Of moeten we de belastingen drastisch terugschroeven en werken naar een echt liberaal model.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                          Nu niet altijd alles op de chinezen smijten. Volgens vele berichten gaat de "sluiting" van vorst ten voordele van een duits filliaal. dus geen verhuis naar een "lageloonland" maar naar een zelfs duurdere fabriek. enkel om duitse banen te helpen redden.
                                          en daar wringt het schoentje van vorst.
                                          Maar de reden dat ze moeten inkrimpen ligt natuurlijk wel daar ergens he.

Comment

Working...
                                          X