Oorspronkelijk geplaatst door krulle
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Megasanering treft VW Vorst
Collapse
X
-
Last edited by Caesar2; 17/11/2006, 17:15.BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichtenmja of juist niet.
Die krijg je juist het moeilijkste buiten.
de gewone vaklui zullen rap buiten liggen. Vakbondsafgevaardigen zullen wel herplaatst worden
Maar langs de andere kant : vakbonden hebben maar een bestaansreden als er genoeg mensen achter hen staan. Dus tot op een zekere hoogte heeft ook de gewone werkmens hier een invloed op.BMW E46 318d '05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk BerichtenOei ja iets verkeerd verwoord. 't Zijn idd de gewone werkmensen die de dupe zullen zijn van 't gedrag van de vakbonden.
Maar langs de andere kant : vakbonden hebben maar een bestaansreden als er genoeg mensen achter hen staan. Dus tot op een zekere hoogte heeft ook de gewone werkmens hier een invloed op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk BerichtenJe moet maar eens proberen als individu er tegen in te gaan...
ja, jammer genoeg zijn het meestal de luie dwepen die zich in een vakbond inschrijven, en dan de bedrijfssfeer verzieken voor de hardwerkende vlaming.
er moet dringend eens een verandering komen in het verkiezingssysteem voor vakbondsafgevaardigden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenik heb er geen compassie mee, met hun constant gestaak
- we staken omdat regent buiten
- maar jullie werken binnen?
- solidariteit meneer, nog nooit van gehoord???
- jawel jawel
- awel zie, zorgt dat droog is buiten en we werken voort
- allez dan
sjonge jonge jonge
Je slaat spijkers met koppen en wat doen die idioten nu ze nog niet weten wat er gaat gebeuren? Inderdaad ja, de productieband verlaten. Beseffen ze nu echt niet dat ze het zo nog meer verkloten.
En wat betreft die vakbonden, moest Belgïe die nu is tot rechtspersoon in de wetgeving bestempelen. Dan kon dat clubje amokmakers tenminste vervolgd worden voor al hun acties. Dan kon men op hen de economische verliezen verhalen, 't zou rap gedaan zijn met al die stakingskomedie. Ze zullen wel twee keer nadenken voor ze staken omdat de wc's slechts 2 keer ipv 3 keer op een dag gekuist worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk BerichtenJe moet maar eens proberen als individu er tegen in te gaan...BMW E46 318d '05
Comment
-
De sfeer bij het personeel van de Volkswagenfabriek in Vorst is vrijdag bijzonder gelaten. Dat bleek om 14 uur bij de wissel van de ploegen. Die verliep zonder problemen. Van een mogelijke staking is voorlopig geen sprake.
De arbeiders van Volkswagen kregen nog altijd geen nieuws over het lot van hun fabriek. Ze wachten bang of, maar klinken voorlopig niet bijzonder strijdvaardig. De meesten vrezen wel dat een zware herstructurering onafwendbaar is.
"Ik heb eerst 23 jaar bij Renault gewerkt en nu dit", aldus één van de arbeiders. "Maar ach, het is de zoveelste keer dat hier camera's voor de deur van de fabriek staan. Meer doen dan blijven werken en afwachten kunnen we niet doen."
Dat is ook de teneur bij de meeste arbeiders. "Nu staken kan zich enkel tegen ons keren. Als er straks meer nieuws is, kunnen uiteraard wel acties volgen", luidt het.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenVolvo in Gent.
Ford in Genk.
En nog niet een beetje.
Volvo Gent. Welke? Zolang 't geen nieuwe banen creeërt tellen de investeringen geen zak mee. Volkswagen heeft bij de introductie van de Golf V ook een Automotive Park laten bouwen & de gehele productielijn in Vorst vernieuwd. Allemaal leuke investeringen maar 't brengt geen banen op. Integendeel, ze hebben kort nadien een paar 10-tallen intremarissen afgedankt.
Wat VW betreft, inderdaad geen nieuws Tuscani. Enkel de naam van de nieuwe leider werd vandaag bekend gemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtenom nu maar een markant voorbeeld te geven: conceptfabriek van VW
En wat brengt ze op voor Europese werknemers? En Belgische werknemers?
Vergeet niet dat die conceptfabriek een doren in het oog is van vele arbeiders. In Duitsland wordt een fabriek in glas en parket gebouwd, kost miljoenen en elders moeten ze saneren.
't Moet jobs opbrengen, arbeidsplaatsen, werkkrachten.
En dan blijft 't lijstje hééél erg beperkt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenFord Genk is niet oportuun. 2 jaar geleden 2000 man op straat zetten om er nadien 1000 aan te nemen en dit wijdt te versprijden in de pers is nog steeds 1000 gezinnen zonder inkomen zetten.
ze hebben idd afgeslankt, maar er is nu tenminste zekerheid voor die vele anderen die daar werken. wat is best? 1000 man minder en een goed bedrijf waarin men wil investeren, of 6000 man op straat?
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenVolvo Gent. Welke?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De StandaardSpontane acties
BRUSSEL - De werknemers van Volkswagen in Vorst nemen het niet dat ze nog niet meer informatie hebben gekregen over een mogelijke herstructureringen. Enkele tientallen werknemers hebben de productieband verlaten.
Dat zeggen verschillende vakbondsvertegenwoordigers aan De Standaard. Voorlopig gaat de productie verder, maar mogelijk valt de productie vanavond nog stil. ,,De fabriek staat op ontploffen. De mensen hebben er hun buik van vol'', zegt een vakbondsbron aan Belga.De vakbonden vinden het ook niet kunnen dat de directeur van de Brusselse fabriek, Norbert Steingreber, momenteel verlof heeft.
Volgens een woordvoerder van Volkswagen in Duitsland is er s tijdens de raad van toezicht bij de Duitse autobouwer niets beslist over VW Vorst. Ook in een mededeling van de raad van toezicht bij de Duitse autobouwer Volkswagen wordt met geen woord gerept over de fabriek in Vorst. Wellicht is het wachten tot dinsdag voordat bekend wordt hoeveel banen er in België verdwijnen.
Volgens een vakbondsman zou er nog niets zijn beslist omdat de raad van toezicht over onvoldoende gegevens zou beschikken. Er zou een kosten-batenanalyse voor de verscheidene vestigingen zijn aangevraagd.
,,Ik werd niet ingelicht over een directe beslissing over Vorst'', bevestigde ook Jos Kayaert, personeelsdirecteur van VW Vorst. ,,De raad van toezicht bepaalt de grote strategie. Die wordt doorgespeeld aan de directie, die dit omzet in scenario's. De verwachting is die dinsdag te horen'', aldus Kayaert, die geen kennis heeft van die scenario's.
De toezichtsraad benoemde Audi-baas Martin Winterkorn vanaf 1 januari tot nieuwe topman, aldus een mededeling. Huidig ceo Bernd Pischetsrieder is eind dit jaar topman af, luidt het voort. Pischetsrieder blijft actief bij het concern, ,,voor taken in het belang van het concern''. Details hierover werden niet vrijgegeven.
De raad van toezicht bediscussieerde de financierings- en investeringsplanning voor 2007-2009, luidt het. Er zijn investeringen gepland van 24,7 miljard euro. Ook de plannen voor een investering in India werden goedgekeurd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenEn wat brengt ze op voor Europese werknemers? En Belgische werknemers?
hoe meer er geïnvesteerd word, hoe minder werknemers er gaan nodig zijn (don't mix that up)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichteneerst heb je het over europese fabrieken, nu heb je het al over belgische werknemers
hoe meer er geïnvesteerd word, hoe minder werknemers er gaan nodig zijn (don't mix that up)
Draai of keer het zoals jullie willen. En of 't nu staat of niet op een europeancar-forum daar veeg ik m'n r**t aan: momenteel zijn er maar een paar merken die effectief in onze Europese, zelfs Belgische economie investeren, en 't gros daarvan zijn Aziaten. Dat ziet iedereen hier maar uiteraard staat het niet dat te vertellen.
Kia en Hyundai openen testcentra in Duitsland, Toyota investeert in z'n Belgische onderzoekcentra, bouwt een fabriek in Tsjechië en investeert in de Fabriek in Valenciennes. Mitsubishi houdt Nedcar recht nadat MB de Smart daar weghield. Mazda investeert in designcentra in Duitsland.
Welke Europese constructeur heeft nog geïnvesteerd in een Europese fabriek? Tot spijt van wie 't benijdt![/SVanzelfsprekend speelt nationaliteit een uitermate grote rol bij dergelijke beslissingen. Daarom dat ik het op z'n zachtst gezegd ronduit be-lach-elijk vind hoe sommigen nog steeds 'afkomst' van een wagen een rol laten spelen bij de aankoop ervan.
Alle argumenten in de zin van 'ik koop een europese wagen want ik steun daarmee onze economie?' Één woord: BÜLLSHIT! 't Grootste voorbeeld is momenteel aan de gang.
Draai of keer het zoals jullie willen. En of 't nu staat of niet op een europeancar-forum daar veeg ik m'n r**t aan: momenteel zijn er maar een paar merken die effectief in onze Europese, zelfs Belgische economie investeren, en 't gros daarvan zijn Aziaten. Dat ziet iedereen hier maar uiteraard staat het niet dat te vertellen.
Kia en Hyundai openen testcentra in Duitsland, Toyota investeert in z'n Belgische onderzoekcentra, bouwt een fabriek in Tsjechië en investeert in de Fabriek in Valenciennes. Mitsubishi houdt Nedcar recht nadat MB de Smart daar weghield. Mazda investeert in designcentra in Duitsland.
Welke Europese constructeur heeft nog geïnvesteerd in een Europese fabriek? Tot spijt van wie 't benijdt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtenwelcome to globalisation!
ze hebben idd afgeslankt, maar er is nu tenminste zekerheid voor die vele anderen die daar werken. wat is best? 1000 man minder en een goed bedrijf waarin men wil investeren, of 6000 man op straat?
daar zijn er continu investeringen! op dat gebied staat volvo heel ver.
Als VW vandaag 1000 man in Vorst ontslaat en er 1000 in een Chinese fabriek laat beginnen investeren ze in arbeidzekerheid voor Vorst, want die zijn zeker dat ze mogen blijven, maar ziet onze economie af! punt.
En wat Volvo betreft, brengen de investeringen arbeidsplaatsen met zich mee? Dat is wat telt. In Wielsbeke heeft Unilin ook een depot gebouwd voor de Quick Step. Laatst is daar een massale investering geweest, maar heeft dat geen arbeidsplaatsen opgeleverd. Wordt Wielsbeke daar beter van, als niemand er kan gaan werken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenIn Wielsbeke heeft Unilin ook een depot gebouwd voor de Quick Step. Laatst is daar een massale investering geweest, maar heeft dat geen arbeidsplaatsen opgeleverd. Wordt Wielsbeke daar beter van, als niemand er kan gaan werken?
Momenteel werk ik samen met de betroken personen uit Wielsbeke, dus ken ik de situatie wel een beetje. die investeringen hebben idd zo goed als geen arbeidsplaatsen opgeleverd. En ik denk ook niet dat het de bedoeling is om in de nabije toekomst veel plaaten bij te creeëren. Dat is volkomen correct.
MAAR: momenteel lijdt onze economie onder de zware druk van het oosten, en toch komen de centjes in vele bedrijven goed binnen. Wat doet een goeie manager dan: investeren in iets dat het bedrijf weer competief maakt tegenover het oosten. => behoud van de nodige goeie mensen.
(maw ge moet maar zorgen dat ge goed zijt)
zo ook gebeuren dergelijke strategies in de auto-industrie
en btw; om even terug te komen op Unilin. ik had de indruk dat daar ook nog veel tamme kloten rondlopen...
Comment
-
Gevonden op de website van Volvocars Gent
Volvo Cars Gent is Volvo's grootste industriële vestiging buiten Zweden.
Wij bouwen jaarlijks 270.000 Volvo's van het type V70, S60, V50 en S40. Wij stellen 4900 personeelsleden tewerk.
@ JWV en Krulle, jullie hadden gelijk, ik wist niet dat er bij Volvo zo veel volk werkte. Maar toch blijft het aantal Europese merken die hier investeren bedroevend laag in verhouding tot hun Aziatische concurenten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenEn wat brengt ze op voor Europese werknemers? En Belgische werknemers?
Vergeet niet dat die conceptfabriek een doren in het oog is van vele arbeiders. In Duitsland wordt een fabriek in glas en parket gebouwd, kost miljoenen en elders moeten ze saneren.
't Moet jobs opbrengen, arbeidsplaatsen, werkkrachten.
En dan blijft 't lijstje hééél erg beperkt.
Een fabriek die goed draait hoeft niet prat te gaan op een hoog aantal werknemers, dat is economische onzin.
Volvo Gent heeft zo verhoudingsgewijs ook veel minder arbeiders per afgeleverd wagenvolume dan bijvoorbeeld Volkswagen Vorst.
Al die investeringen zijn daarom bijzonder zinvol.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk BerichtenOff-topic
Momenteel werk ik samen met de betroken personen uit Wielsbeke, dus ken ik de situatie wel een beetje. die investeringen hebben idd zo goed als geen arbeidsplaatsen opgeleverd. En ik denk ook niet dat het de bedoeling is om in de nabije toekomst veel plaaten bij te creeëren. Dat is volkomen correct.
MAAR: momenteel lijdt onze economie onder de zware druk van het oosten, en toch komen de centjes in vele bedrijven goed binnen. Wat doet een goeie manager dan: investeren in iets dat het bedrijf weer competief maakt tegenover het oosten. => behoud van de nodige goeie mensen.
(maw ge moet maar zorgen dat ge goed zijt)
zo ook gebeuren dergelijke strategies in de auto-industrie
en btw; om even terug te komen op Unilin. ik had de indruk dat daar ook nog veel tamme kloten rondlopen...
offtopic. Het is inderdaad niet de bedoeling van daar arbeidsplaatsen te creëren. Wat die competiviteit betreft heb je gelijk. We hebben goede troeven in handen en moeten die degelijk uitspelen. Als je Wielsbeke toch een beetje kent, kijk naar Balta. Momenteel financieel beter dan Beaulieu & die werven massaal mensen aan. 't Kan dus heus in België of Europa in 't algemeen.
Vandaar dat 't mij opvalt hoe weinig van onze Europese constructeurs investeren in Europa en hoeveel Aziaten dat wel doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk BerichtenVandaar dat 't mij opvalt hoe weinig van onze Europese constructeurs investeren in Europa en hoeveel Aziaten dat wel doen.
de aziaten zitten in volle opmars, dus the sky is the limt ...
VW zit nog steeds wat in een dipje, dus moet nu trachten om zoveel mogelijk hun bestaan te beschermen. dat gaat jammer genoeg gepaard met offers
Comment
Comment