Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
    De gemiddelde zelfstandige pakt ook meer risico's dan de gemiddelde werknemer en klopt ook veel meer uren.

Dit is zoiets waar ge over kunt blijven zeveren, als ge als werknemer jaloers zijt op de zelfstandige start dan zelf iets op. In de andere richting geldt hetzelfde voor de zelfstandigen.

Zaak gesloten dus.
    Ik beslis zelf wel wanneer ik iets sluit, dat hoef jij echt niet te doen.
    Maar in de 2de alinea heb je gelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
      Je gaat me nu toch niet vertellen dat de gemiddelde zelfstandige 't slechter heeft dan een "gewone" werknemer ?

Mijn bovenstaande post was extra hard om het cliché te benadrukken, maar doorgaans weten zelfstandigen wel erg goed om hun zaakjes te regelen en hun geld te verdienen. Er zijn best wel risico's aan verbonden, maar de arbeider die een hypotheek aangaat neemt ook risico's. Bovendien kunnen zelfstandigen zich tegen die risico's ook indekken. Ik denk dat de meeste zelfstandigen echt niet te klagen hebben. Bovendien is er niemand die hun dwingt zelfstandig te worden. Arbeiders en bedienden kunnen vaak niet anders.

Mijn eigen zaak ? Wie weet, ooit mss.
      Wat een onzin!

Als je dat wil, start je een zaak, werk je hard en verdien je veel geld.
      Als je dat wil, ga je werken, werk je hard, klim je hoog op de ladder en verdien je ook veel geld.

En verzekeringen kosten geld, voor beginnelingen véél geld...

Comment

• Rana ik ga er niet verder over discussiëren want het heeft weinig zin blijbkaar, maar ik zou toch je mening over zelfstandigen wat bijschaven en niet gefrustreerd naar elke mooie wagen kijken

Ik zou zeggen, start eens een bedrijfje op, en dan praten we nog eens.

Natuurlijk is het niet slechter, anders zou wsl niemand het doen. Maar met de manier waarop jij zelfstandigen typeert ben ik het hoegenaamd niet mee eens.

Comment

J Arbeiders en bedienden kunnen vaak niet anders.
          waarom niet?
          als het allemaal zo goed is, dat ze dan stoppen met zagen en ook zelfstandige worden.

Comment

Ik beslis zelf wel wanneer ik iets sluit, dat hoef jij echt niet te doen.
            't Ging dan ook over mijn eigen zaak.

Maar ja, die belofte is nu weeral om zeep natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
              waarom niet?
              als het allemaal zo goed is, dat ze dan stoppen met zagen en ook zelfstandige worden.
              Niet elke bediende of arbeider kan een stratkapitaal bijeenbrengen. Ik maak hier enkel de cliché's duidelijk. De waarheid zal wel ergens in 't midden liggen.

Comment

Niet elke bediende of arbeider kan een stratkapitaal bijeenbrengen. Ik maak hier enkel de cliché's duidelijk. De waarheid zal wel ergens in 't midden liggen.
                lenen mijn vrien lenen.

niet alle zelfstandigen zijn van rijke huize.
                je moest eens weten hoeveel zelfstandigen een lening lopen hebben. en tegen dat die afbetaald is mogen ze terug lenen om de winkel te vernieuwen.

Comment

• Gouden tip om 5u: wordt ruitenwasser, loodgieter, timmerman, etc etc... dat zijn de mannen die bakken geld verdienen tegenwoordig
                  Nee maar zonder zever, ik vind het risico dat zelfstandigen nemen en genomen hebben een mooie reden om bovengemiddeld deftig hun boterham te verdienen, indien het hun "gelukt" is. Maar het steriotiepe beeld van bedienden of arbeiders die 9-5 werken, en dan lui in hun zetel ploffen irriteert me hier wel wat Ok, we kennen allemaal heel wat jobs waarbij dit effectief zo is (vooral arbeiders dan, maar onderschat die hun fysieke arbeid overdag dan ook niet), maar het is niet omdat je voor een baas werkt, dat dit overal zo is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    Gouden tip om 5u: wordt ruitenwasser, loodgieter, timmerman, etc etc... dat zijn de mannen die bakken geld verdienen tegenwoordig
                    Nee maar zonder zever, ik vind het risico dat zelfstandigen nemen en genomen hebben een mooie reden om bovengemiddeld deftig hun boterham te verdienen, indien het hun "gelukt" is. Maar het steriotiepe beeld van bedienden of arbeiders die 9-5 werken, en dan lui in hun zetel ploffen irriteert me hier wel wat Ok, we kennen allemaal heel wat jobs waarbij dit effectief zo is (vooral arbeiders dan, maar onderschat die hun fysieke arbeid overdag dan ook niet), maar het is niet omdat je voor een baas werkt, dat dit overal zo is.
                    gewoon alle beroepen die geen investering nodig hebben.
                    Geen stock
                    geen winkelruimte
                    .....

Comment

Gouden tip om 5u: wordt ruitenwasser, loodgieter, timmerman, etc etc... dat zijn de mannen die bakken geld verdienen tegenwoordig
                      Het was dat wat ik duidelijk wou maken. Een zelfstandige die zijn zaak van de grond wil krijgen, moet hard werken, maar een gemiddelde werkmens ook.

Snappen jullie het nu ?

Comment

Nee maar zonder zever, ik vind het risico dat zelfstandigen nemen en genomen hebben een mooie reden om bovengemiddeld deftig hun boterham te verdienen, indien het hun "gelukt" is. Maar het steriotiepe beeld van bedienden of arbeiders die 9-5 werken, en dan lui in hun zetel ploffen irriteert me hier wel wat
                        lap, alweer den verkeerde job gekozen

Comment

Maar het steriotiepe beeld van bedienden of arbeiders die 9-5 werken, en dan lui in hun zetel ploffen irriteert me hier wel wat Ok, we kennen allemaal heel wat jobs waarbij dit effectief zo is (vooral arbeiders dan, maar onderschat die hun fysieke arbeid overdag dan ook niet), maar het is niet omdat je voor een baas werkt, dat dit overal zo is.

Je hebt gelijk, sorry als dit zo overgekomen is. Ik wou gewoon zeggen dat de meesten na hun uren niet meer aan hun werk moeten denken. Ik sta soms om 2u snachts schrikkend op omdat ik die ene fax of mail nog moest maken. En aangezien ik wereldwijd werk, is dat soms 24u/24u. Sochtends de Indiërs, Pakistan, Chinezen, overdag Europa en om 16u worden de Amerikanen wakker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                            gewoon alle beroepen die geen investering nodig hebben.
                            Geen stock
                            geen winkelruimte
                            .....
                            Correctie, beroepen die "klusjes" doen waar "het gewone werkvolk" te lui voor is.
                            I.p.v. zelf even de handen uit de mouwen te steken en het te leren, geven ze het liever op voorhand op. En ze hebben dan tijd om met de vrienden iets te gaan eten...

Uiteraard goed voor die "klusjesmannen", die verdienen daar dik geld aan. En ondertussen is die klusjesman de vuile zelfstandige met zijn dikke bak. En is voor de klusjesman de gewone werkmens een luie patat.

Jaja, zo voeden clichés zich en zullen ze nooit verdwijnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Je hebt gelijk, sorry als dit zo overgekomen is. Ik wou gewoon zeggen dat de meesten na hun uren niet meer aan hun werk moeten denken. Ik sta soms om 2u snachts schrikkend op omdat ik die ene fax of mail nog moest maken. En aangezien ik wereldwijd werk, is dat soms 24u/24u. Sochtends de Indiërs, Pakistan, Chinezen, overdag Europa en om 16u worden de Amerikanen wakker.
                              Was niet op jou bedoeld hoor, is gewoon een indruk die ik hier kreeg in het topic

Iedereen klopt z'n uren, en laten we hopen ieder fair wordt vergoed voor z'n inspanningen en investeringen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                Correctie, beroepen die "klusjes" doen waar "het gewone werkvolk" te lui voor is.
                                Het "gewone werkvolk" dat elke dag om ongeveer 6 uur opstaat? Een uur in de file staat? 8 uur voor een baas werkt die hem voortdurend zit op te jagen? Opnieuw een uur in de file staat? Eten moet klaarmaken? De afwas moet doen? Met de kinderen moet bezig zijn, moet wassen, verhaaltjes moet lezen, in bed moet stoppen? Nog wat huishoudelijke klussen moet doen? Om 11 uur doodmoe in de zetel neerploft? Gaat slapen met het besef dat over enkele uren alles opnieuw begint?

Comment

• on topic graag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                    Als ik de goesting had, kopieerde ik hier 10 links die het tegendeel beweren...
                                    Laat maar komen, maar dan ook artikels met verwijzingen in naar officiële cijfergegevens; geen artikels die met cijfers zwaaien die nergens terug te vinden zijn en die een politicus uit zijn duim heeft gezogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                                      on topic graag
                                      In het begin van dit topic is er ergens een post geweest van een mod in de zin van het brede maatschappelijke draagvlak van dit onderwerp en dat er daarom al eens mocht afgeweken worden van het strikte van de onderwerptitel.

Comment

• amai, wat een breed maatschappelijk draagvlak waarin de discussie is verzeild geraakt

maar steeds merk ik dat de discussie resulteert in verschillen zelfstandigen/werknemers , walen / vlamingen.

frustraties verkondigen en verdedigen is niet discussieren.

nogmaals ontopic, en dat mag breed maatschappelijk zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                          hehe, voor velen zijn dat wel 2 soorten
                                          Velen zijn dan ook oliedom.

Comment

Working...
                                          X