Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Megasanering treft VW Vorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
    dat komt omdat
    1. er minder werk is in wallonië
    2. er waarschijnlijk een groot verschil is in de interpretatie van ideale job
    En zo kunnen we alles verklaren.
    Interessante link: http://www.ptb.be/scripts/article.ph...g=2&obid=33538

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      het lijkt idd intressant, maar er zitten een paar dingen die op zijn minst nogal raar lijken

Comment

het lijkt idd intressant, maar er zitten een paar dingen die op zijn minst nogal raar lijken
        Wat? Dat transfers tussen regio's iets van alle tijden en alle landen is?
        Dat mag niet gezegd worden natuurlijk, omdat dat niet in de kaart speelt van het huidige politieke discours.
        Lees het artikel maar eens grondig door.

Comment

Wat? Dat transfers tussen regio's iets van alle tijden en alle landen is?
          Dat mag niet gezegd worden natuurlijk, omdat dat niet in de kaart speelt van het huidige politieke discours.
          Lees het artikel maar eens grondig door.
          transfers zijn er idd steeds, maar sommige dingen uit het artikel lijken zichzelf tegen te spreken:

bvb:
          1. sommige studies zeggen dat er geld van wallonië naar vlaanderen vloeit
          2. als de huidige geldstroom er niet meer zou zijn zou 22% van de walen onder de armoedegrens geraken
          of
          1. vlaanderen heeft meer last van vergrijzing, en heeft daarom wallonië nodig
          2. als ze in wallonië al te kort komen? met wat gaan we dat dan in vlaanderen oplossen?
          het artikel laat een paar grote steken vallen

Comment

1. sommige studies zeggen dat er geld van wallonië naar vlaanderen vloeit
            2. als de huidige geldstroom er niet meer zou zijn zou 22% van de walen onder de armoedegrens geraken
            Neen, er wordt gezegd dat er stromen in beide richtingen zijn: "De rijkste provincie van België ligt in Wallonië: Waals-Brabant. Ook Waals-Brabant betaalt dus transfers. Henegouwen en Luik, maar ook Limburg en de Westhoek, profiteren van het Waalse en Vlaamse geld als je de nettobijdragen van Waals-Brabant meerekent."
            De geldstromen moeten dus niet gezien worden als éénrichtingsverkeer, maar als een wisselwerking tussen verschillende regio's (wat ruimer moet gezien worden dan het klassieke onderscheid dat wordt gemaakt Vlaanderen-Wallonië).

Veelzeggend:
            Als we de nationalistische logica volledig doortrekken, mogen zowat alle Europese regio’s de onafhankelijkheid opeisen. Een Europese studie van 2003 maakte een vergelijking op over de geldstromen van de rijkste regio’s naar de armste. Daaruit blijkt vooral dat die van Vlaanderen naar Wallonië al bij al heel beperkt is.

Participatiegraad van de rijkste regio’s van elk land in de nationale solidariteit (in % BBP)

* • South East (Verenigd Koninkrijk) 12,6%
            * • Skane (Zweden) 9,7 %
            * • Beieren en Baden-Wurtemberg (Duitsland) 10 %
            * • Vlaanderen 3,6 %
            * • Le Nord en Pas-de-Calais (Frankrijk) zijn te vergelijken met Wallonië.
            Last edited by ; 01/03/2007, 15:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Ik wil wel even benadrukken dat jij onder de noemer zelfstandingen notarissen gelijkschakeld met bakkers, slagers en andere KMO's. Het wordt eens tijd dat de mensen beseffen dat het DIE mensen zijn die de economie draaiend houden...

"Gewone " arbeiders zien altijd maar de voordelen, maar zij werken van 9 tot 5 en dan is het werk gedaan. Geen zorgen, no worries. Eind van de maand staat het geld op de rekening.

Die luxe heeft een zelfstandige dan weer niet: het geld moet wel zelf verdiend worden.
              Wat er voor een zelfstandige allemaal bij komt kijken, dat vergeten ze ook even voor het gemak.. Boekhoudingen, Intrastat-aangiftes, vergunningen, enzoverder, de papierberg houdt niet op.
              Op het einde staat de fiscus dan nog eens te wachten om 50% of meer af te romen, en als je op pensioen gaat ziet het er ook maar mager uit.

Alles een beetje in perspectief zien he
              Een "gewone" arbeider of bediende werkt elke dag opnieuw, en ik zou eens zien wat een zelfstandige gaat doen als 'ie geen werkvolk meer vindt. "Gewone" arbeiders of bedienden moeten goed zien op hun centjes, en hebben geen geld voor een dikke BMW 5 reeks of Mercedes E-klasse. 't Wordt eens tijd dat zelfstandigen ook stoppen hun steeds in de slachtofferrol te duwen.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                  Wat een interessante bijdrage. Erg nuttig.

Comment

• .

Comment

.
                      Kereltje, als je denkt je interessant te maken tijdens je vrije uurtjes, loop dan maar snel heen. Ik ben al niet al te goed gezind, en heb dus helemaal geen zin om naar jouw geretardeerde zever te moeten kijken. Als het posten van smiley's het enige is wat je in dit topic kunt, hou je je er beter buiten.

Comment

• ..

Comment

..
                          Ga wat in de CC zeiken, wil je ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                            Een "gewone" arbeider of bediende werkt elke dag opnieuw, en ik zou eens zien wat een zelfstandige gaat doen als 'ie geen werkvolk meer vindt. "Gewone" arbeiders of bedienden moeten goed zien op hun centjes, en hebben geen geld voor een dikke BMW 5 reeks of Mercedes E-klasse. 't Wordt eens tijd dat zelfstandigen ook stoppen hun steeds in de slachtofferrol te duwen.

. alsof élke zelfstandige rondrijdt met een dikke mercedes en/of bmw... de enige reden waarom ze soms meer verdienen, is omdat ze langer werken dan de gebruikelijke nine to five.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten
                              . alsof élke zelfstandige rondrijdt met een dikke mercedes en/of bmw... de enige reden waarom ze soms meer verdienen, is omdat ze langer werken dan de gebruikelijke nine to five.
                              En alsof elke gewone werkmens 't makkelijk heeft. Worden de cliché's nu duidelijk ?

Comment

Als ik de goesting had, kopieerde ik hier 10 links die het tegendeel beweren...
                                Altijd opletten met dergelijke artikeltjes

Ik heb al voldoende cijfers gelezen, die bevestigen dat er altijd meer geld van de Vlamingen naar de Walen gingen. Vanaf 1850 zelfs...

En de Vlamingen hebben hun geld altijd beter geïnvesteerd. Want wij hebben moderne ondernemingen. Die in Wallonië zijn hopeloos verouderd. En dat is feit!

Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                                Oeioeioei...

Een zelfstandige of ondernemer is wel diegene die zelf de verantwoordelijkheid draagt, zijn eigen geld investeerde,... Dus mogen ze toch wel verdienen wat ze erin steken!

Er zijn ook zelfstandigen waarvoor het niet zo vlot loopt, en er zijn voldoende arbeiders/bedienden die met een BMW 5 of Benz E rondrijden...

Comment

LMAO, is er iemand gefrustreerd?

Als je graag een "dikke bmw of mercedes" wil, start dan een bedrijfje (met alle risico's vandien), investeer al je kapitaal, werk minimaal 12u per dag, en ga dan eens bij de dealer kijken na 10 jaar. Wie weet lukt het je nog.
                                  Wish you the best of luck

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    LMAO, is er iemand gefrustreerd?

Als je graag een "dikke bmw of mercedes" wil, start dan een bedrijfje (met alle risico's vandien), investeer al je kapitaal, werk minimaal 12u per dag, en ga dan eens bij de dealer kijken na 10 jaar. Wie weet lukt het je nog.
                                    Wish you the best of luck
                                    Je gaat me nu toch niet vertellen dat de gemiddelde zelfstandige 't slechter heeft dan een "gewone" werknemer ?

Mijn bovenstaande post was extra hard om het cliché te benadrukken, maar doorgaans weten zelfstandigen wel erg goed om hun zaakjes te regelen en hun geld te verdienen. Er zijn best wel risico's aan verbonden, maar de arbeider die een hypotheek aangaat neemt ook risico's. Bovendien kunnen zelfstandigen zich tegen die risico's ook indekken. Ik denk dat de meeste zelfstandigen echt niet te klagen hebben. Bovendien is er niemand die hun dwingt zelfstandig te worden. Arbeiders en bedienden kunnen vaak niet anders.

Mijn eigen zaak ? Wie weet, ooit mss.

Comment

En alsof elke gewone werkmens 't makkelijk heeft. Worden de cliché's nu duidelijk ?
                                      Heb jij dan al ervaring als "gewone werkmens" en als zelfstandige?

Ik moet als zelfstandige meer doen, meer zorgen,...
                                      Op zich verdien ik per maand niet veel meer. Maar ik krijg wel de winst van de vennootschap. Dat als compensatie van mijn "ondernemerschap" en geïnvesteerde geld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                        Heb jij dan al ervaring als "gewone werkmens" en als zelfstandige?

Ik moet als zelfstandige meer doen, meer zorgen,...
                                        Op zich verdien ik per maand niet veel meer. Maar ik krijg wel de winst van de vennootschap. Dat als compensatie van mijn "ondernemerschap" en geïnvesteerde geld.
                                        Als gewone werkmens : ik heb al gewerkt ja.

Comment

Je gaat me nu toch niet vertellen dat de gemiddelde zelfstandige 't slechter heeft dan een "gewone" werknemer ?
                                          De gemiddelde zelfstandige pakt ook meer risico's dan de gemiddelde werknemer en klopt ook veel meer uren.

Dit is zoiets waar ge over kunt blijven zeveren, als ge als werknemer jaloers zijt op de zelfstandige start dan zelf iets op. In de andere richting geldt hetzelfde voor de zelfstandigen.

Zaak gesloten dus.

Comment

Working...
                                          X