ik ben donderdag en vrijdag geweest, donderdag 5 rondjes gereden waarvan 3 in het droge en 2 in het nat. Vrijdag was het trackday, enkel gekeken en kunnen meerijden met een m3 gtr
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nurburgring Lovers V2
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk BerichtenIs het een cursus circuitrijden of een trackday?
Je wagen leren beheersen is altijd zeer nuttig maar je eerste ronden op de Ring moet je heel rustig aan doen, hoe goed je je auto ook beheerst. Je moet eerst de baan leren kennen en die ken je niet op 1 ronde.
Veel plezier vandaag.
De cursus op zich stelde niet veel voor maar toch enkele nuttige tips gekregen.
Free driving was wel super fun. Het was wel spekglad en er zijn toch een paar de baan af gesukkeld, en twee tegen ne muur geknald ...
Ik ga mss eerst toch nog wat oefenen op Zolder eer ik me op de Ring waag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichtenwat goed helpt om de baan te leren kennen is gran turismo spelen of forza motorsport spelen
Er zijn al velen op hun bek gegaan in hun eerste ronde(n) ondanks vele gameronden.
Het mooiste is om te leren van goede ervaren Ringrijders. Maar als iemand snel is op de Ring wil niet altijd zeggen dat het een goede rijder is..............
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenKadobon cursus circuit rijden en daarna free driving (trackday).
De cursus op zich stelde niet veel voor maar toch enkele nuttige tips gekregen.
Free driving was wel super fun. Het was wel spekglad en er zijn toch een paar de baan af gesukkeld, en twee tegen ne muur geknald ...
Ik ga mss eerst toch nog wat oefenen op Zolder eer ik me op de Ring waag
Je hebt dus al gezien hoe snel het fout kan gaan, vooral een nat circuit is spekglad. Veel gladder dan een andere natte weg.
Op de Ring is de vangrail overal heel dichtbij, dus een foutje betekent meestal schade.
Leer de Ring eerst op een heel rustig tempo kennen en probeer de ideale lijn van iemand te leren, tempo komt vanzelf maar is niet belangrijk hoelang je over een ronde doet. Er valt niks te winnen, enkel verliezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk BerichtenLeuk kado en mooi dat je zo genoten hebt.
Je hebt dus al gezien hoe snel het fout kan gaan, vooral een nat circuit is spekglad. Veel gladder dan een andere natte weg.
Op de Ring is de vangrail overal heel dichtbij, dus een foutje betekent meestal schade.
Leer de Ring eerst op een heel rustig tempo kennen en probeer de ideale lijn van iemand te leren, tempo komt vanzelf maar is niet belangrijk hoelang je over een ronde doet. Er valt niks te winnen, enkel verliezen.. Tegen het einde van de voormiddag was ik er al wat beter mee weg en dan ging ik soms al half slidend de chicanes in
.
Maar die gasten die tegen de muur gegaan zijn, dat waren er met ervaring dacht ik: 1 was ne oude BMW-3 en de andere ne Clio VR-6, maar allebei 'track-ready', om het zo maar te zeggen (race-banden, totaal tegen de grond verlaagd, gespoten in race-kleurkes, interieur gestript, rolkooi geïnstalleerd...).
Maar ik moet met mijne wagen nog naar klanten gaan deze week, dus ik kon me dat niet permitteren.
Ik zit met ne 123d, dus met al dat koppel moest je wel goed doseren bij het uitkomen van de bochten... Ben wel een beetje pussy geweest want heb m'n DSC niet durven uitzetten. Ik heb nog niet die reflex dat ik bij het uitslagen van mn kont direct corrigeer... Tegen het einde begon dat wel te komen, maar met de help van de DSC voelde ik me toch wat safer!
Het begint nu wel te kriebelen om een 2-de handsje te kopen (BMW 130i, Z4 of iets dergelijks) en dat ook te 'preppen'... Ik heb ne maat die garagist is in bij-beroep dus ... hmmm ...
En dan kan je natuurlijk net dat ietsje meer risico nemen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenIk zit met ne 123d, dus met al dat koppel moest je wel goed doseren bij het uitkomen van de bochten... Ben wel een beetje pussy geweest want heb m'n DSC niet durven uitzetten. Ik heb nog niet die reflex dat ik bij het uitslagen van mn kont direct corrigeer... Tegen het einde begon dat wel te komen, maar met de help van de DSC voelde ik me toch wat safer!
Als de DTC aanstaan vind ik dat hij veel te snel tussenbeide komt, zelfs in dagelijks verkeer.2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenZet de DTC anders in halve stand? kan je de kont zeker voldoende zetten zonder dat hij volledig weg is.
Als de DTC aanstaan vind ik dat hij veel te snel tussenbeide komt, zelfs in dagelijks verkeer.Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk BerichtenIk zou DSC voorlopig sowieso niet 100% uitzetten, is toch een beetje een vangnet maar je moet ook mét DSC niet zo gaan rijden alsof je niks gebeuren kan.. Als het echt te glad is en je zet te bruusk power, dan grijpt die DSC heel soms toch te laat in.Dus inderdaad wat niekcarfreak hier zegt: zelfs met alle safety ingeschakeld, toch nog oppassen; je wordt er niet plots schumacher van
Er lagen dan ook nog eens bladeren op het parcours, en net op het einde van sommige remzones stonden soms plassen op de baan. Da's dan wel lastig om je rempunt goed in te schatten...
Het was tricky...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenHeb ik even overwogen tegen het einde, die DSC helemaal of half uitschakelen... Maar toen ging ik bij het uitkomen van de laatste chicane (net voor start / finish) toch wel effe redelijk dwars (met DSC volledig INgeschakeld) dus dan heb ik dat toch maar heb gelaten. Als het echt te glad is en je zet te bruusk power, dan grijpt die DSC heel soms toch te laat in.Dus inderdaad wat niekcarfreak hier zegt: zelfs met alle safety ingeschakeld, toch nog oppassen; je wordt er niet plots schumacher van
Er lagen dan ook nog eens bladeren op het parcours, en net op het einde van sommige remzones stonden soms plassen op de baan. Da's dan wel lastig om je rempunt goed in te schatten...
Het was tricky...
En idd DTC in halve stand komt soms heel laat in werking, wel leuk
Maar stap per stap en na enige tijd g je merken dat het met elektronica uit nog leuker is2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenJe bent inderdaad beter wat voorzichtig ipv direct de held uit te hangen, 100% gelijk.
En idd DTC in halve stand komt soms heel laat in werking, wel leuk
Maar stap per stap en na enige tijd g je merken dat het met elektronica uit nog leuker is.
Ik leg jaarlijks veel kilometers af, dus ik beschouw mezelf als redelijk goede chauffeur, puur door de ervaring.
Maar een wagen op de limiet rijden... da's nog een ander paar mouwen
Als er hier nog eens een groepje naar de Ring gaat, ben ik wel kandidaat om mee te gaan
Comment
-
Op mijn S2000 heb ik enkel ABS, blijft een tricky auto. Vooral op nat heel goed oppassen.
Afgelopen weekend heel voorzichtig met onze IS200 op een natte Ring gereden, die heeft ook geen stabiliteitscontrole maar wel traction control.
Mijn vriendin heeft dit weekend haar 3e t/m 7e rondje zelf gereden op de Ring.Ben trots op haar.
Ook nog meegereden met een vriend met een Audi RS3.
Verder heb ik oa een Belgische Civic zien rijden. Het was heerlijk rustig op de baan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk BerichtenAls ik dit jaar nog aan de ring geraak (staan nog 2 rondjes op men kaart) dan laat ik het zeker weten.
Altijd leuk om met nog een 1 reeks samen te rijden
Ha, jij ook een einser? Wat voor iets, als ik zo curieus mag zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk BerichtenOp mijn S2000 heb ik enkel ABS, blijft een tricky auto. Vooral op nat heel goed oppassen.
Afgelopen weekend heel voorzichtig met onze IS200 op een natte Ring gereden, die heeft ook geen stabiliteitscontrole maar wel traction control.
Ik zal nog honderden rondjes moeten afleggen eer ik dit een beetje onder de knie krijg (ik ben dan ook nog eens geen natuurtalent)...
Last edited by erik219; 05/11/2012, 14:15.
Comment
-
Het gaat bij mijn vriendin en mij niet om rondetijden maar om het plezier op de Ring maar ook rond de Ring. De sfeer is onbeschrijflijk en we hebben er al heel veel toffe mensen leren kennen.
Het leuke is ook dat je zo eens in auto's meerijdt die je zelf misschien nooit kunt of wilt betalen.
Heb zelf zo al in diverse 911's tot een 997 GT3 RS, BMW 1M, Lotus Exige e.d. meegereden.
Ook het leerproces is al leuk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk BerichtenHet gaat bij mijn vriendin en mij niet om rondetijden maar om het plezier op de Ring maar ook rond de Ring. De sfeer is onbeschrijflijk en we hebben er al heel veel toffe mensen leren kennen.
Het leuke is ook dat je zo eens in auto's meerijdt die je zelf misschien nooit kunt of wilt betalen.
Heb zelf zo al in diverse 911's tot een 997 GT3 RS, BMW 1M, Lotus Exige e.d. meegereden.
Ook het leerproces is al leuk.
Ja, het sfeertje he... dat was op Zolder ook al...toffe mensen, gemoedelijk sfeertje, en af en toe het gebrul van een leuke motor... wat moet een mens nog meer hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten... wat moet een mens nog meer hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk BerichtenSabine terug in de ringtaxi !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenWie is Sabine..? :pSoms komt ze daar dan toevallig op bezoek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk BerichtenWie is Sabine..? :p
Sabine Schmitz & Claudia Huertgen zijn de enige vrouwen waar ik met een gerust hart in de wagen stap.
Comment
Comment