Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik ben donderdag en vrijdag geweest, donderdag 5 rondjes gereden waarvan 3 in het droge en 2 in het nat. Vrijdag was het trackday, enkel gekeken en kunnen meerijden met een m3 gtr
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
      Is het een cursus circuitrijden of een trackday?
      Je wagen leren beheersen is altijd zeer nuttig maar je eerste ronden op de Ring moet je heel rustig aan doen, hoe goed je je auto ook beheerst. Je moet eerst de baan leren kennen en die ken je niet op 1 ronde.

Veel plezier vandaag.
      Kadobon cursus circuit rijden en daarna free driving (trackday).
      De cursus op zich stelde niet veel voor maar toch enkele nuttige tips gekregen.

Free driving was wel super fun. Het was wel spekglad en er zijn toch een paar de baan af gesukkeld, en twee tegen ne muur geknald ...
      Ik ga mss eerst toch nog wat oefenen op Zolder eer ik me op de Ring waag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
        wat goed helpt om de baan te leren kennen is gran turismo spelen of forza motorsport spelen
        Om ongeveer te weten hoe de bochten lopen misschien wel maar live spelen veel meer factoren een rol.
        Er zijn al velen op hun bek gegaan in hun eerste ronde(n) ondanks vele gameronden.
        Het mooiste is om te leren van goede ervaren Ringrijders. Maar als iemand snel is op de Ring wil niet altijd zeggen dat het een goede rijder is..............

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
          Kadobon cursus circuit rijden en daarna free driving (trackday).
          De cursus op zich stelde niet veel voor maar toch enkele nuttige tips gekregen.

Free driving was wel super fun. Het was wel spekglad en er zijn toch een paar de baan af gesukkeld, en twee tegen ne muur geknald ...
          Ik ga mss eerst toch nog wat oefenen op Zolder eer ik me op de Ring waag
          Leuk kado en mooi dat je zo genoten hebt.

Je hebt dus al gezien hoe snel het fout kan gaan, vooral een nat circuit is spekglad. Veel gladder dan een andere natte weg.
          Op de Ring is de vangrail overal heel dichtbij, dus een foutje betekent meestal schade.
          Leer de Ring eerst op een heel rustig tempo kennen en probeer de ideale lijn van iemand te leren, tempo komt vanzelf maar is niet belangrijk hoelang je over een ronde doet. Er valt niks te winnen, enkel verliezen.

Comment

Leuk kado en mooi dat je zo genoten hebt.

Je hebt dus al gezien hoe snel het fout kan gaan, vooral een nat circuit is spekglad. Veel gladder dan een andere natte weg.
            Op de Ring is de vangrail overal heel dichtbij, dus een foutje betekent meestal schade.
            Leer de Ring eerst op een heel rustig tempo kennen en probeer de ideale lijn van iemand te leren, tempo komt vanzelf maar is niet belangrijk hoelang je over een ronde doet. Er valt niks te winnen, enkel verliezen.
            Het was bakken fun . Tegen het einde van de voormiddag was ik er al wat beter mee weg en dan ging ik soms al half slidend de chicanes in .
            Maar die gasten die tegen de muur gegaan zijn, dat waren er met ervaring dacht ik: 1 was ne oude BMW-3 en de andere ne Clio VR-6, maar allebei 'track-ready', om het zo maar te zeggen (race-banden, totaal tegen de grond verlaagd, gespoten in race-kleurkes, interieur gestript, rolkooi geïnstalleerd...).

Maar ik moet met mijne wagen nog naar klanten gaan deze week, dus ik kon me dat niet permitteren .
            Ik zit met ne 123d, dus met al dat koppel moest je wel goed doseren bij het uitkomen van de bochten... Ben wel een beetje pussy geweest want heb m'n DSC niet durven uitzetten . Ik heb nog niet die reflex dat ik bij het uitslagen van mn kont direct corrigeer... Tegen het einde begon dat wel te komen, maar met de help van de DSC voelde ik me toch wat safer!

Het begint nu wel te kriebelen om een 2-de handsje te kopen (BMW 130i, Z4 of iets dergelijks) en dat ook te 'preppen'... Ik heb ne maat die garagist is in bij-beroep dus ... hmmm ...
            En dan kan je natuurlijk net dat ietsje meer risico nemen...

Comment

Ik zit met ne 123d, dus met al dat koppel moest je wel goed doseren bij het uitkomen van de bochten... Ben wel een beetje pussy geweest want heb m'n DSC niet durven uitzetten . Ik heb nog niet die reflex dat ik bij het uitslagen van mn kont direct corrigeer... Tegen het einde begon dat wel te komen, maar met de help van de DSC voelde ik me toch wat safer!
              Zet de DTC anders in halve stand? kan je de kont zeker voldoende zetten zonder dat hij volledig weg is.
              Als de DTC aanstaan vind ik dat hij veel te snel tussenbeide komt, zelfs in dagelijks verkeer.
              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Ik zou DSC voorlopig sowieso niet 100% uitzetten, is toch een beetje een vangnet maar je moet ook mét DSC niet zo gaan rijden alsof je niks gebeuren kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                  Zet de DTC anders in halve stand? kan je de kont zeker voldoende zetten zonder dat hij volledig weg is.
                  Als de DTC aanstaan vind ik dat hij veel te snel tussenbeide komt, zelfs in dagelijks verkeer.
                  Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
                  Ik zou DSC voorlopig sowieso niet 100% uitzetten, is toch een beetje een vangnet maar je moet ook mét DSC niet zo gaan rijden alsof je niks gebeuren kan.
                  Heb ik even overwogen tegen het einde, die DSC helemaal of half uitschakelen... Maar toen ging ik bij het uitkomen van de laatste chicane (net voor start / finish) toch wel effe redelijk dwars (met DSC volledig INgeschakeld) dus dan heb ik dat toch maar heb gelaten . Als het echt te glad is en je zet te bruusk power, dan grijpt die DSC heel soms toch te laat in.Dus inderdaad wat niekcarfreak hier zegt: zelfs met alle safety ingeschakeld, toch nog oppassen; je wordt er niet plots schumacher van

Er lagen dan ook nog eens bladeren op het parcours, en net op het einde van sommige remzones stonden soms plassen op de baan. Da's dan wel lastig om je rempunt goed in te schatten...
                  Het was tricky...

Comment

Heb ik even overwogen tegen het einde, die DSC helemaal of half uitschakelen... Maar toen ging ik bij het uitkomen van de laatste chicane (net voor start / finish) toch wel effe redelijk dwars (met DSC volledig INgeschakeld) dus dan heb ik dat toch maar heb gelaten . Als het echt te glad is en je zet te bruusk power, dan grijpt die DSC heel soms toch te laat in.Dus inderdaad wat niekcarfreak hier zegt: zelfs met alle safety ingeschakeld, toch nog oppassen; je wordt er niet plots schumacher van

Er lagen dan ook nog eens bladeren op het parcours, en net op het einde van sommige remzones stonden soms plassen op de baan. Da's dan wel lastig om je rempunt goed in te schatten...
                    Het was tricky...
                    Je bent inderdaad beter wat voorzichtig ipv direct de held uit te hangen, 100% gelijk.
                    En idd DTC in halve stand komt soms heel laat in werking, wel leuk
                    Maar stap per stap en na enige tijd g je merken dat het met elektronica uit nog leuker is

Comment

Je bent inderdaad beter wat voorzichtig ipv direct de held uit te hangen, 100% gelijk.
                      En idd DTC in halve stand komt soms heel laat in werking, wel leuk
                      Maar stap per stap en na enige tijd g je merken dat het met elektronica uit nog leuker is
                      Dat geloof ik best .
                      Ik leg jaarlijks veel kilometers af, dus ik beschouw mezelf als redelijk goede chauffeur, puur door de ervaring.

Maar een wagen op de limiet rijden... da's nog een ander paar mouwen

Als er hier nog eens een groepje naar de Ring gaat, ben ik wel kandidaat om mee te gaan

Comment

• Als ik dit jaar nog aan de ring geraak (staan nog 2 rondjes op men kaart) dan laat ik het zeker weten.
                        Altijd leuk om met nog een 1 reeks samen te rijden

Comment

• Op mijn S2000 heb ik enkel ABS, blijft een tricky auto. Vooral op nat heel goed oppassen.
                          Afgelopen weekend heel voorzichtig met onze IS200 op een natte Ring gereden, die heeft ook geen stabiliteitscontrole maar wel traction control.
                          Mijn vriendin heeft dit weekend haar 3e t/m 7e rondje zelf gereden op de Ring. Ben trots op haar.
                          Ook nog meegereden met een vriend met een Audi RS3.
                          Verder heb ik oa een Belgische Civic zien rijden. Het was heerlijk rustig op de baan.

Comment

Als ik dit jaar nog aan de ring geraak (staan nog 2 rondjes op men kaart) dan laat ik het zeker weten.
                            Altijd leuk om met nog een 1 reeks samen te rijden
                            Deal
                            Ha, jij ook een einser? Wat voor iets, als ik zo curieus mag zijn?

Comment

Op mijn S2000 heb ik enkel ABS, blijft een tricky auto. Vooral op nat heel goed oppassen.
                              Afgelopen weekend heel voorzichtig met onze IS200 op een natte Ring gereden, die heeft ook geen stabiliteitscontrole maar wel traction control.
                              Dit is mijn eerste wagen met een beke deftig wat power (204hp), en dan is dat uiteindelijk nog niet overdreven (vb. tov RS3, M135i, ...). Daarvoor altijd met sedans gereden met relatief kleine diesel (90-115 pk).
                              Ik zal nog honderden rondjes moeten afleggen eer ik dit een beetje onder de knie krijg (ik ben dan ook nog eens geen natuurtalent )...
                              Last edited by erik219; 05/11/2012, 14:15.

Comment

• Het gaat bij mijn vriendin en mij niet om rondetijden maar om het plezier op de Ring maar ook rond de Ring. De sfeer is onbeschrijflijk en we hebben er al heel veel toffe mensen leren kennen.
                                Het leuke is ook dat je zo eens in auto's meerijdt die je zelf misschien nooit kunt of wilt betalen.
                                Heb zelf zo al in diverse 911's tot een 997 GT3 RS, BMW 1M, Lotus Exige e.d. meegereden.
                                Ook het leerproces is al leuk.

Comment

Het gaat bij mijn vriendin en mij niet om rondetijden maar om het plezier op de Ring maar ook rond de Ring. De sfeer is onbeschrijflijk en we hebben er al heel veel toffe mensen leren kennen.
                                  Het leuke is ook dat je zo eens in auto's meerijdt die je zelf misschien nooit kunt of wilt betalen.
                                  Heb zelf zo al in diverse 911's tot een 997 GT3 RS, BMW 1M, Lotus Exige e.d. meegereden.
                                  Ook het leerproces is al leuk.
                                  1M....

Ja, het sfeertje he... dat was op Zolder ook al...toffe mensen, gemoedelijk sfeertje, en af en toe het gebrul van een leuke motor... wat moet een mens nog meer hebben

Comment

... wat moet een mens nog meer hebben
                                    Sabine terug in de ringtaxi !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                                      Sabine terug in de ringtaxi !!!
                                      Wie is Sabine..? :p

Comment

Je kunt nog wel bij haar moeder gaan eten. Soms komt ze daar dan toevallig op bezoek.

Comment

Ken jij Sabine niet ?

Sabine Schmitz & Claudia Huertgen zijn de enige vrouwen waar ik met een gerust hart in de wagen stap.
                                          Bijgevoegde Bestanden
                                          Last edited by ; 05/11/2012, 20:04.

Comment

Working...
                                          X