Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Om eerlijk te zijn heb ik alleen met de Mini genoeg ervaring; RWD-ervaringen op circuit (in een auto dan) zijn momenteel nog een beetje afwezig!
Maar in de Mini probeer ik onderstuur zoveel mogelijk te vermijden, ik vind dat ergens een vies en inefficiënt gevoel (zeker in het natte). Klaarblijkelijk is het wel de manier om nog sneller rond te gaan.
Maar ik snak echt naar RWD + strak chassis. FWD ben ik even beu, al maken die occasionele tri-pod zijstapjes wel veel goed
Hij rijdt gewoon heel erg op de voortrein, 't is in dit geval meer een rijstijl dan een fout. Maar ik ben ermee akkoord dat het wennen was om ernaar te kijken
De mensen die hier overstuur deftig kunnen beheersen (op circuit tegen hoge snelheid) kan ik op 1 hand tellen, ik ben er alvast niet bij. Mij stoort het niet echt, in zoverre dat ik er last van heb bij m'n kist. Zelfs een RWD-adept als Porker kan die kist met z'n rij-eigenschappen ten zeerste appreciëren, dat wil toch al wat zeggen.
Niet vergeten trouwens dat die kerel met z'n Trophy echt alles uit de kast aan het halen is om een record te zetten, die bandjes zijn er ook na 1-2 rondjes door. Het is niet dat je persé zo gestoord moet rijden om plezier te hebben of een snelle tijd neer te zetten.
Ja, uiteraard. Maar ik ben zo bijvoorbeeld ooit een haarspeld te rap in gedoken, t lag vrij nat en net bij het insturen ineens *glij*, ik gaf al geen gas meer, dus kon ook niet meer van de gas gaan. Best een vies gevoel om je gewoon te voelen glijden terwijl het muurtje aan de zijkant steeds dichter komt.
Ja, uiteraard. Maar ik ben zo bijvoorbeeld ooit een haarspeld te rap in gedoken, t lag vrij nat en net bij het insturen ineens *glij*, ik gaf al geen gas meer, dus kon ook niet meer van de gas gaan. Best een vies gevoel om je gewoon te voelen glijden terwijl het muurtje aan de zijkant steeds dichter komt.
De mensen die hier overstuur deftig kunnen beheersen (op circuit tegen hoge snelheid) kan ik op 1 hand tellen, ik ben er alvast niet bij. Mij stoort het niet echt, in zoverre dat ik er last van heb bij m'n kist. Zelfs een RWD-adept als Porker kan die kist met z'n rij-eigenschappen ten zeerste appreciëren, dat wil toch al wat zeggen.
Niet vergeten trouwens dat die kerel met z'n Trophy echt alles uit de kast aan het halen is om een record te zetten, die bandjes zijn er ook na 1-2 rondjes door. Het is niet dat je persé zo gestoord moet rijden om plezier te hebben of een snelle tijd neer te zetten.
Qua FWD fun is er denk ik niks beter dan Renault Sport
Ik heb geleerd onderstuur te corrigeren door uw stuur iets minder te laten draaien. Je zit namelijk over uw gripgrens, uw banden kunnen die extreme hoek niet aan, dus is het beter ze een iets lichtere hoek tegenover de auto te geven. Vervolgens laat je uw gas even los zodat het gewicht van uw auto zich overzet op de voorwielen, waardoor je meer grip krijgt, en vervolgens terug zachtjes gas bijgeven.
Nog nooit zelf geprobeerd, dus geen idee of het werkt .
Mensen die strakker insturen weten imo niet waar ze mee bezig zijn, zeker op sneeuw enz.
Hoewel mijn auto niet te vergelijken is, rij ik toch ook vaak zo, maar dan met toch net iets minder onderstuur. Trail braking zou kunnen helpen denk ik, maar dat is erg moeilijk om te doen gezien je al druk bezig bent met heel and toe. Meestal als ik heel and toe probeer dan lukt het aardig in het hard afremmen, maar net op de limiet van ABS...dat lukt nog niet omdat de remkracht variabel is bij heel and toe. Mijn pedalen staan er ook zeer slecht voor vind ik.
De rijstijl van de renault piloot zal vermoedelijk wel de beste zijn die ze konden vinden, anders zat hij niet achter dat stuur. Maar ik zou vermoedelijk anders rijden (trager ).
Is er trouwens iemand die dit fimpje met die van de R26.R kan overlappen? Zou interessant zijn om te checken waar de seconden gewonnen worden - zal wel vooral op de lange steile stukken zijn vermoed ik?
Als je mij een link in deftige kwaliteit bezorgt wil ik dat wel eens proberen.
Mensen die strakker insturen weten imo niet waar ze mee bezig zijn, zeker op sneeuw enz.
.
Ik weet het, maar soms gaat alles zo snel, zeker als het onverwacht komt dat je uit een reflex uw stuur meer draait. En omdat af te leren zou je een tijdje elke bocht zo moeten nemen
Hij rijdt gewoon heel erg op de voortrein, 't is in dit geval meer een rijstijl dan een fout. Maar ik ben ermee akkoord dat het wennen was om ernaar te kijken
Ik vond het ook erg vreemd om naar te kijken. De hele tijd dat gepiep van die banden en dat glijden over die voorwielen. Erg vreemd om aan te nemen dat dat echt de snelste manier is.
Is er trouwens iemand die dit fimpje met die van de R26.R kan overlappen? Zou interessant zijn om te checken waar de seconden gewonnen worden - zal wel vooral op de lange steile stukken zijn vermoed ik?
De video is aan het renderen op mijn computer. Binnen een paar uur zal hij wel online verschijnen hoop ik
t zal wat langer duren. Heb hier de gerenderde video staan en aan Flugplatz is het verschil al zo groot dat je niks meer met mekaar kan vergelijken. Ik ga de video op een paar punten resyncen.
Hier sinds rondje 152 trotse eigenaar van een stuk vangrail @Kallenhard, een beetje pingpong gespeeld aldaar! Zat er uiteraard wel eens aan te komen, sometimes you lose when you play the game (a bit too enthusiastic!) Naast een krom linkervoorwiel vermoed ik enkel wat cosmetische schade, dus het zou nog kunnen meevallen. Hoe fout het ook klinkt, ben ergens blij dat ik dat eens achter de rug heb, gelukkig dat ik niet met een enorm kapitaal rondrij en me op voorhand al had voorbereid dat het ooit wel eens kan gebeuren. Dus, heb ik er iets van geleerd? Ja, die ene bocht iets minder enthousiast aansnijden op semi's in de regen
Ik heb wel geen pics getrokken, daar was ik te trots voor!
En dikke bedankt aan de Stresi's, aangename kerels toch...ze reden toevallig net een paar honderd meter achter me, direct vragen of ik zelf nog OK was etc (voor alle duidelijkheid, ik heb geheel niks!).
Ze hadden ook wel gezien dat ik meteen richting bocht liep om de aanstormende TF'ers te waarschuwen, denk dat ze dat wel apprecieerden want ze zagen een redelijk stuk vangrail door de vingers, bespaart weer wat euries!
Wel doodsangsten uitgestaan in die Zafira, niet echt de max als je d'r net bent uitgevlogen en sowieso al geen goede passagier bent
Kist staat morgen bij de garagist, hopelijk krijgt ie de boel gefixed voor Goodwood of het zal met een non-petrolhead A8 te doen zijn.
Hier sinds rondje 152 trotse eigenaar van een stuk vangrail @Kallenhard, een beetje pingpong gespeeld aldaar! Zat er uiteraard wel eens aan te komen, sometimes you lose when you play the game (a bit too enthusiastic!) Naast een krom linkervoorwiel vermoed ik enkel wat cosmetische schade, dus het zou nog kunnen meevallen. Hoe fout het ook klinkt, ben ergens blij dat ik dat eens achter de rug heb, gelukkig dat ik niet met een enorm kapitaal rondrij en me op voorhand al had voorbereid dat het ooit wel eens kan gebeuren. Dus, heb ik er iets van geleerd? Ja, die ene bocht iets minder enthousiast aansnijden op semi's in de regen
Ik heb wel geen pics getrokken, daar was ik te trots voor!
En dikke bedankt aan de Stresi's, aangename kerels toch...ze reden toevallig net een paar honderd meter achter me, direct vragen of ik zelf nog OK was etc (voor alle duidelijkheid, ik heb geheel niks!).
Ze hadden ook wel gezien dat ik meteen richting bocht liep om de aanstormende TF'ers te waarschuwen, denk dat ze dat wel apprecieerden want ze zagen een redelijk stuk vangrail door de vingers, bespaart weer wat euries!
Wel doodsangsten uitgestaan in die Zafira, niet echt de max als je d'r net bent uitgevlogen en sowieso al geen goede passagier bent
Kist staat morgen bij de garagist, hopelijk krijgt ie de boel gefixed voor Goodwood of het zal met een non-petrolhead A8 te doen zijn.
*pray*
Ik vroeg me al af of jij dat kon zijn. Ik zag jullie allemaal rond de auto staan kijken, maar ik zag zelf in het voorbijrijden geen schade. Aangezien ik u niet ken of al ooit gezien heb, maar wel weet dat je met die Megane rondpeert, had ik zo mijn twijfels.
Goed dat je zelf niets hebt buiten een schrik opgedaan, en hopelijk niet al te veel kosten... Lag vandaag toch echt wel verraderlijk op sommige stukken, met die af-en-aan regen constant.
Comment