Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nurburgring Lovers V2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
    Nordschleife Geöffnet!

Wir wünschen viel Spaß in der Grünen Hölle!
    Stand: 11.02.2011 - 10:03

Nordschleife
    geöffnet
    Woooohoooo, en het weer voor morgen ziet er beter uit als vandaag! Viel spaß gewünscht!

Comment

• Zelf wat gesleuteld aan de Clio de voorbije dagen

rest van de fotos http://autoforum.be/showthread.php?t=47717&page=4

Comment

• Hoe rap ga je rond de ring met die clio?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wakeboarderxxx Bekijk Berichten
          Hoe rap ga je rond de ring met die clio?
          Snelste ronde op video tot nu toe is een 8:44 BtG, verloor wat tijd door een gele vlag en wat verkeer maar die heb je altijd

Was een leuke duel met een 997 GT3 en een piloot die wat rustiger aan het rijden was: http://www.youtube.com/watch?v=bVYKM8R7zG4

Zal in de toekomst een beter idee hebben van de ongefilmde ronden (de meesten) met hulp van RaceChrono en een 10Hz GPS ontvanger
          Last edited by ; 11/02/2011, 13:06.

Comment

• Valt er met zo'n 172 makkelijk autosnelweg te doen? Zijn toch behoorlijk korte versnellingen niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
              Valt er met zo'n 172 makkelijk autosnelweg te doen? Zijn toch behoorlijk korte versnellingen niet?
              Dat dacht ik ook maar het valt eigenlijk goed mee.

Zit rond 3500 tegen 120km/h denk ik, en als je niet versnelt dan hoor je de uitlaat niet. Met de verstevigde motorsteunen is het wel wat luider nu

Verbruikt rond 6,5L/100km tegen 120km/h en gemiddeld zit ik rond 8,5. Op de 'Ring is het een van de zuiniger autos, met 4 liter maak ik een ronde, een Megane 250 Cup bijvoorbeeld gebruikt 12L per ronde

Comment

Woooohoooo, en het weer voor morgen ziet er beter uit als vandaag! Viel spaß gewünscht!
                Ik kon dit weekend niet vandaar...Het was nat maar dat kan ook plezant zijn, paar keer thumbs up gekregen voor m'n drifts in Adenauer forst, hatzenbach en steilstrecke.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                  Ik kon dit weekend niet vandaar...Het was nat maar dat kan ook plezant zijn, paar keer thumbs up gekregen voor m'n drifts in Adenauer forst, hatzenbach en steilstrecke.
                  Ah heerlijk man :-D Adenauer is toch wel dé driftplek bij uitstek! Hatzenbach en steilstrekke zijn iets minder vergevend volgens mij :-)

Voor morgen ziet het er droog uit, hopelijk een nog wat vochtige morgen en dan geleidelijk opdrogen naar de avond toe dat zou ideaal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
                    Snelste ronde op video tot nu toe is een 8:44 BtG, verloor wat tijd door een gele vlag en wat verkeer maar die heb je altijd

Was een leuke duel met een 997 GT3 en een piloot die wat rustiger aan het rijden was: http://www.youtube.com/watch?v=bVYKM8R7zG4

Zal in de toekomst een beter idee hebben van de ongefilmde ronden (de meesten) met hulp van RaceChrono en een 10Hz GPS ontvanger
                    Knappe tijden zeg in zo'n clio! Leuke video, die GT3 was behoorlijk aan't chillen neem ik aan. Ik heb nog een hele weg te gaan. Mijn teller staat op een goeie 20 ronden. Maar mijn 8:50 moet morgen sneuvelen, tenminste als het wat droger ligt dan de vorige keer. (http://www.youtube.com/watch?v=FjzmZT0rdyE)

Comment

Ah heerlijk man :-D Adenauer is toch wel dé driftplek bij uitstek! Hatzenbach en steilstrekke zijn iets minder vergevend volgens mij :-)

Voor morgen ziet het er droog uit, hopelijk een nog wat vochtige morgen en dan geleidelijk opdrogen naar de avond toe dat zou ideaal zijn.
                      Het was uitkijken want er lag redelijk veel rommel op de baan van bomen en op het ene stuk was het al gladder dan het andere. 1 keer per toeval een linkse drift naar een rechtse drift moeten omzetten, wat eigenlijk niet de bedoeling was.

Tja, ik denk toch dat het redelijk hetzelfde weer zal zijn als vandaag maar het is te doen. Gewoon iets rustiger aan en genieten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door shiyan Bekijk Berichten
                        Dat dacht ik ook maar het valt eigenlijk goed mee.

Zit rond 3500 tegen 120km/h denk ik, en als je niet versnelt dan hoor je de uitlaat niet. Met de verstevigde motorsteunen is het wel wat luider nu

Verbruikt rond 6,5L/100km tegen 120km/h en gemiddeld zit ik rond 8,5. Op de 'Ring is het een van de zuiniger autos, met 4 liter maak ik een ronde, een Megane 250 Cup bijvoorbeeld gebruikt 12L per ronde
                        Merci. Zo'n Clio 182 zou ik nog wel zien zitten eigenlijk.

Comment

• Gaan er morgen forummers?

Oorspronkelijk geplaatst door wakeboarderxxx Bekijk Berichten
                          Ik heb nog een hele weg te gaan. Mijn teller staat op een goeie 20 ronden. Maar mijn 8:50 moet morgen sneuvelen, tenminste als het wat droger ligt dan de vorige keer. (http://www.youtube.com/watch?v=FjzmZT0rdyE)
                          Stevig tempo! Maar ik zou toch maar opletten met naar betere tijden te streven, voor je het weet ziet je auto (en jij) er iets minder leuk uit..

Wat is je nummerplaat btw? Ik herinner me precies nog een belgische E46, wellicht heb ik je op foto.
                          1991 Mazda MX-5 NA
                          Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                          www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
                            Gaan er morgen forummers?

Stevig tempo! Maar ik zou toch maar opletten met naar betere tijden te streven, voor je het weet ziet je auto (en jij) er iets minder leuk uit..

Wat is je nummerplaat btw? Ik herinner me precies nog een belgische E46, wellicht heb ik je op foto.
                            Ik ga nu vertrekken dus binnen een dikke 3 uurkes ben ik er. Tzullen geen toptijden worden met de weersomstandigheden in gedachten. Hopelijk wel wat geslaagde drifts dan :-)

M'n nummerplaat is 9x3x8xCxBxI. Ben zeker benieuwd moest je foto's van mij hebben? Droom van een leuke foto tijdens Esbach afdaling

Comment

• 1991 Mazda MX-5 NA

Comment

Knappe tijden zeg in zo'n clio! Leuke video, die GT3 was behoorlijk aan't chillen neem ik aan. Ik heb nog een hele weg te gaan. Mijn teller staat op een goeie 20 ronden. Maar mijn 8:50 moet morgen sneuvelen, tenminste als het wat droger ligt dan de vorige keer. (http://www.youtube.com/watch?v=FjzmZT0rdyE)
                                knap gereden! welke tractiesetting gebruik je? alles af ?

Comment

Bedankt, ik heb al 200+ ronden in de Clio dus ik ken de Clio redelijk goed.

8:50 is al een heel goede tijd in de 330i. Ik weet niet hoe ervaren je bent op circuit maar zoals Dennis zei, het is aan te raden om met een redelijk grote marge te rijden in het begin voor dat je de Ring heel goed kent. Bij kleine karussel en aanvang Adenau Forst was er niet veel marge over denk ik.

Ik begrijp heel goed de drang om de rondetijd als doel te hebben maar veel verstandiger (zeker in het begin) is gewoon om lol te hebben. Naarmate je meer ronden heb gereden zal je veiliger en sneller gaan.

In ieder geval hopelijk komen we elkaar daar eens tegen voor een drank
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BOM Bekijk Berichten
                                  knap gereden! welke tractiesetting gebruik je? alles af ?
                                  Ik denk niet alles af want ik heb de lichtje zien knipperen.
                                  Last edited by ; 12/02/2011, 20:31.

Comment

• Ik hoop dat wakeboarderxxx inmiddels weer veilig (bijna) thuis is?!

Wat shiyan hierboven al bedoeld, onderschat de Ring NIET!!! Het heeft niet voor niets de bijnaam
                                    De groene HEL!

Het rondje van shiyan vond ik mooi gereden, doe ik hem niet na.

Om de ideale lijn te leren is http://www.ideallinie-konzept.de/ een aanrader om te kopen.
                                    Last edited by ; 12/02/2011, 20:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
                                      Merci. Zo'n Clio 182 zou ik nog wel zien zitten eigenlijk.
                                      Het is zeker een zeer leuke auto, zeker als je van plan ben om het op circuit te gebruiken. Als je eentje koopt vraag zeker of de distritutieriem vervangen is geweest (per 60000km of 5 jaar, gewoon wat eerst komt), want het kost ~1100 Euro in een Belgische Renault dealer.

Comment

• Oeps

Hopelijk niks geraakt ..

Nog een foto op facebook gevonden:
                                        Last edited by Denniske; 12/02/2011, 22:18.
                                        1991 Mazda MX-5 NA

Comment

• Beetje driften bij uitgang Wehrseifen hopelijk

Mooie fotos Dennis, ik moet nog wat fotos uitkiezen om te kopen. Nog niet tijd gehad door werk, studies, nieuwe apartement en plannen van bruiloft
                                          Last edited by ; 12/02/2011, 21:57.

Comment

Working...
                                          X