Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Total Diesel !BELANGRIJK!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
    is wel raar dat daar problemen mee zijn zoiets verwacht ik eerder van Dats .

Wat is er mis bij Dats ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door أبدا موا Bekijk Berichten
      Wat is er mis bij Dats ?
      Ik zeg nie dat daar iets mis mee is maar als een van de minder grote merken lijkt het mij voordehandliggend dat daar eerder problemen mee zijn, want het prijsverschil moet toch ergens inzitten.
      2012 E92 Bmw 335i DKG
      1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
        Als ik me niet vergis zijn in België alle brandstofproducenten verplicht aan aantal % biodiesel te mengen in de brandstof. Per producent zal het percentage waarschijnlijk wel wat verschillen, het is dus kiezen tussen de pest en de cholera.
        5% verplicht, Total zou er 12 ingekapt hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
        Welke problemen doen er zich juist voor?

Wij zijn sinds kort ook overgeschakeld op Total op de firma.
        Onregelmatig draaien stationair, dreigen stil te vallen

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
        Ik zeg nie dat daar iets mis mee is maar als een van de minder grote merken lijkt het mij voordehandliggend dat daar eerder problemen mee zijn, want het prijsverschil moet toch ergens inzitten.
        Dats is van de Colruyt groep (of er toch mee geassocieerd). Prijsverschil zit hem in andere dingen dan brandstof zelf

Comment

Vrij recent nog gehoord dat Total net hele goeie diesel zou hebben. Enfin, ze zeiden mij dat het de beste brandstof is om in mijn wagen te kappen.
          Wel nog niet bij Total getankt met de Bimmer. Mss best.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            5% verplicht, Total zou er 12 ingekapt hebben.
            Typisch toogpraat ... Het gedeelte bio heeft ook zijn prijs, dus no way dat er op die manier mee omgesprongen wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
              and last but not least' zeker altijd 'low saps' motorolie te nemen ...enkel de vermelding ' 5W30', is niet voldoende...er moet wel degelijk C2,C3 kwalificatie op staan ...en weinige olieën halen deze kwalificatie in één product !
              C2 en C3-specificatie is enkel noodzakelijk bij wagens met roetfilter, anders is het weggesmeten geld. Niet alle merken eisen trouwens dergelijke olie.

Comment

Diesels die naar de kloten gaan....

there is a God

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                  C2 en C3-specificatie is enkel noodzakelijk bij wagens met roetfilter, anders is het weggesmeten geld. Niet alle merken eisen trouwens dergelijke olie.
                  Daarom stond er in het origineel bericht te lezen vanaf euro 4 en 5 dieselmotoren, vanaf dan zijn roetfilters quasi verplicht, en heb je de kwalificatie C2,C3 motorolie nodig !
                  ps.sommige merken gaan nu zelfs over naar C1
                  Last edited by ; 27/06/2010, 08:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                    Typisch toogpraat ... Het gedeelte bio heeft ook zijn prijs, dus no way dat er op die manier mee omgesprongen wordt.
                    toogpraat tussen kantoorpikken van Total en Benz dan.

Comment

Ik heb al meerdere keren gehoord dat de 'nieuwe' diesel (dus met een percentage biodiesel) veel minder vettig is en bijgevolg de dieselpompen minder smeert dan vroeger het geval was. Wat dan weer voor problemen kan zorgen bij oudere pompen die niet voorzien zijn om op biodiesel te rijden.

Klopt dat?
                      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                        Ik heb al meerdere keren gehoord dat de 'nieuwe' diesel (dus met een percentage biodiesel) veel minder vettig is en bijgevolg de dieselpompen minder smeert dan vroeger het geval was. Wat dan weer voor problemen kan zorgen bij oudere pompen die niet voorzien zijn om op biodiesel te rijden.

Klopt dat?
                        Heeft meer te maken met het lagere zwavelgehalte van de diesel - dit wordt gecompenseerd door smeeradditieven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                          Allez, weer een blunder van Total. Enkele weken geleden heb ik bij de Total aan de Steenweg op Zevendonk in Turnhout mijn 120d kunnen laten afslepen omdat ze benzine in de dieseltanks geleverd hadden. Gelukkig had ik nog maar enkele liters getankt toen de pompbediende me kwam waarschuwen en heb ik de motor niet gestart.
                          Een paar liters vermengd met benzine kan normaal geen kwaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                            Een paar liters vermengd met benzine kan normaal geen kwaad
                            Als je 5L benzine tankt terwijl er nog maar 5L diesel in je tank zit wel he

Daarmee dus afgesleept naar de dichtstbijzijnde Shell, en daar de tank verder gevuld met diesel.
                            AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                              Wagen van mijn schoonma een nieuwe c200 krijgt via het bedrijf enkel Power diesel
                              resultaat => injector problemen. Duur grapje.

en als ik bij total tank(benzine wel), heb ik ook altijd het gevoel dat mijn auto/brommer soms inhoud,
                              Mss zit er rommel in, geen idee.
                              Heeft niks met diesel te maken,was gewoon een probleem bij elke C en E .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                Heeft niks met diesel te maken,was gewoon een probleem bij elke C en E .
                                Niet, voor zover ik weet, bij de 200 versie.

De vraag is wel, welke merken of merkloze, halen hun brandstof bij het total depot, en hoe is die samenstelling.
                                Dat heb je met die vlaag van geheimzinnigheid die rond al die brandstoffen hangt.
                                Bij V-power diesel lees je ook niets meer over GTL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Diesels die naar de kloten gaan....

there is a God
                                  QFT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                    Nieuw is garantie, of er moet bewezen worden dat de diesel niet deugde, bv water enz.
                                    Nieuw is garantie??, vertel dat maar aan ghistelinck waregem. Sommige delen waren onder garantie maar niet alles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                      Nieuw is garantie??, vertel dat maar aan ghistelinck waregem. Sommige delen waren onder garantie maar niet alles.
                                      Zoals?
                                      Ik veronderstel dat de garage het op de diesel stak? Kan je dat merk dan niet aanschrijven, of zeggen die dat alles picobello was?

Comment

ons wagenpark rijd op esso
                                        en voorlopig zonder problemen
                                        enkel de benzines gaan bij total

Comment

Ik tank eigenlijk enkel bij de goedkope pomp hier in`t dorp, en het zal mijn een worst wezen wat daar in zit.

Comment

Working...
                                          X