Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Total Diesel !BELANGRIJK!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen met Total Diesel !BELANGRIJK!

De laatste tijd komen er veel wagens met injectorproblemen binnen.

Oorzaak zou zijn dat de TOTAL diesel een té hoog percentage aan biodiesel heeft. Momenteel zijn er enkel problemen te merken met Total, en nog niet met andere merken, maar de oorzaak daarvan is wss het feit dat Total marktleider is inzake tankkaarten.

Total is op de hoogte van het probleem en is momenteel aan het bekijken hoe het opgelost kan worden.

Bij Mercedes is het vooral de OM646 (200/220CDI) dat er last van heeft (ook weer omdat het het meest verkochte blok is).

Aangezien het niet zeker is of het enkel Total is of ook andere merken kan ik niet afraden om bij Total te gaan tanken, het enige dat ik kan aanraden is dat vanaf dat je merkt dat je moderne dieselmotor (vooral) bij stationair toerental onregelmatig gaat draaien zo snel mogelijk een garage opzoekt. Met een beetje geluk valt het kostenplaatje dan mee.

Hmm...

En wij waren net aan het onderzoeken of we onze gehele vloot op 100% biodiesel kunnen laten draaien...

Iveco had al een njet gegeven en 'k vermoed dat Mercedes dus hetzelfde gaat zeggen

Gelukkig is Esso de leverancier aan ons eigen tankstation en zijn onze tankkaarten er van Q8...

Comment

frankrijk-duitsland : 1-0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        frankrijk-duitsland : 1-0
        Dragrace verloren tegen een Peugeot pepermolen?
        1991 BMW E30 318is

Comment

Ik tank enkel bij Esso met m'n OM646 en totaal geen problemen tot nu toe.

Comment

Als ik me niet vergis zijn in België alle brandstofproducenten verplicht aan aantal % biodiesel te mengen in de brandstof. Per producent zal het percentage waarschijnlijk wel wat verschillen, het is dus kiezen tussen de pest en de cholera.

Comment

Het is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de diesel van Total.

Comment

Allez, weer een blunder van Total. Enkele weken geleden heb ik bij de Total aan de Steenweg op Zevendonk in Turnhout mijn 120d kunnen laten afslepen omdat ze benzine in de dieseltanks geleverd hadden. Gelukkig had ik nog maar enkele liters getankt toen de pompbediende me kwam waarschuwen en heb ik de motor niet gestart.
                AutoMinded.be

Comment

Hebben ze bij Total geen twee soorten diesel? De Excellium en de gewone dacht ik. Ik tank altijd gewone en heb nog nooit problemen gehad.

Comment

Hier nog geen problemen met diesel van bij Total. Tank er altijd (tankkaart idd) dus zal het wel snel genoeg merken moest er iets mis mee zijn.

Comment

Welke problemen doen er zich juist voor?

Wij zijn sinds kort ook overgeschakeld op Total op de firma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                        De laatste tijd komen er veel wagens met injectorproblemen binnen.

Oorzaak zou zijn dat de TOTAL diesel een té hoog percentage aan biodiesel heeft. Momenteel zijn er enkel problemen te merken met Total, en nog niet met andere merken, maar de oorzaak daarvan is wss het feit dat Total marktleider is inzake tankkaarten.

Total is op de hoogte van het probleem en is momenteel aan het bekijken hoe het opgelost kan worden.

Bij Mercedes is het vooral de OM646 (200/220CDI) dat er last van heeft (ook weer omdat het het meest verkochte blok is).

Aangezien het niet zeker is of het enkel Total is of ook andere merken kan ik niet afraden om bij Total te gaan tanken, het enige dat ik kan aanraden is dat vanaf dat je merkt dat je moderne dieselmotor (vooral) bij stationair toerental onregelmatig gaat draaien zo snel mogelijk een garage opzoekt. Met een beetje geluk valt het kostenplaatje dan mee.

Hm, heb al veel total getankt in de 220, tot nu toe geen problemen, ik wissel wel af met shell.
                        Na Renault, Toyota nu MB, tis me wat bij total.

Comment

moest die renault blok eens in barsten breken met die total diesel

Comment

Met Total nog geen problemen gehad.

Na 6 maand getankt te hebben bij Gabriëls hoor ik bij deellast tussen 2000 en 3000 rpm plots een vreemd geluid. Direct naar huis gereden en asap naar de garage. Bleken de injectoren te zijn. Injectoren gecalibreerd en dan 2x Shell V-Power Diesel getankt en het probleem is volledig van de baan (hout vasthouden dat dit zo blijft)!

Comment

Ik tank normaal alleen bij shell.

Comment

Hier ook vaak total excellium niks problemen, is wel raar dat daar problemen mee zijn zoiets verwacht ik eerder van Dats of Oeral ...
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

total geeft al jaren problemen
                                  vroeger(jaren geleden)tankte ik er ook soms en elke keer dat de auto precies inhield toen
                                  2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Wagen van mijn schoonma een nieuwe c200 krijgt via het bedrijf enkel Power diesel
                                    resultaat => injector problemen. Duur grapje.

en als ik bij total tank(benzine wel), heb ik ook altijd het gevoel dat mijn auto/brommer soms inhoud,
                                    Mss zit er rommel in, geen idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                                      Wagen van mijn schoonma een nieuwe c200 krijgt via het bedrijf enkel Power diesel
                                      resultaat => injector problemen. Duur grapje.

en als ik bij total tank(benzine wel), heb ik ook altijd het gevoel dat mijn auto/brommer soms inhoud,
                                      Mss zit er rommel in, geen idee.
                                      Nieuw is garantie, of er moet bewezen worden dat de diesel niet deugde, bv water enz.

Comment

Ik zou alle dieselrijders ttz. vanaf euro 4 en zeker euro 5 aanraden om steeds de best mogelijke dieselbrandstof (shell V-power) te tanken...' and last but not least' zeker altijd 'low saps' motorolie te nemen ...enkel de vermelding ' 5W30', is niet voldoende...er moet wel degelijk C2,C3 kwalificatie op staan ...en weinige olieën halen deze kwalificatie in één product !

Comment

Working...
                                        X