De laatste tijd komen er veel wagens met injectorproblemen binnen.
Oorzaak zou zijn dat de TOTAL diesel een té hoog percentage aan biodiesel heeft. Momenteel zijn er enkel problemen te merken met Total, en nog niet met andere merken, maar de oorzaak daarvan is wss het feit dat Total marktleider is inzake tankkaarten.
Total is op de hoogte van het probleem en is momenteel aan het bekijken hoe het opgelost kan worden.
Bij Mercedes is het vooral de OM646 (200/220CDI) dat er last van heeft (ook weer omdat het het meest verkochte blok is).
Aangezien het niet zeker is of het enkel Total is of ook andere merken kan ik niet afraden om bij Total te gaan tanken, het enige dat ik kan aanraden is dat vanaf dat je merkt dat je moderne dieselmotor (vooral) bij stationair toerental onregelmatig gaat draaien zo snel mogelijk een garage opzoekt. Met een beetje geluk valt het kostenplaatje dan mee.
Oorzaak zou zijn dat de TOTAL diesel een té hoog percentage aan biodiesel heeft. Momenteel zijn er enkel problemen te merken met Total, en nog niet met andere merken, maar de oorzaak daarvan is wss het feit dat Total marktleider is inzake tankkaarten.
Total is op de hoogte van het probleem en is momenteel aan het bekijken hoe het opgelost kan worden.
Bij Mercedes is het vooral de OM646 (200/220CDI) dat er last van heeft (ook weer omdat het het meest verkochte blok is).
Aangezien het niet zeker is of het enkel Total is of ook andere merken kan ik niet afraden om bij Total te gaan tanken, het enige dat ik kan aanraden is dat vanaf dat je merkt dat je moderne dieselmotor (vooral) bij stationair toerental onregelmatig gaat draaien zo snel mogelijk een garage opzoekt. Met een beetje geluk valt het kostenplaatje dan mee.
Comment