Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Total Diesel !BELANGRIJK!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten

ik vraag mij af. De belgische staat verplicht X aantal % biodiesel...
    op mijn tank klep staat duidelijk vermeld : GEEN BIODIESEL
    Stel dat na verloop van tijd een groot aantal moderne diesels in de soep draait... en er kan 100% worden aangetoont dat dat door Biodiesel komt..
    de belgische staat zal wel niet tussen komen zeker ?
    Dit vraag ik mij ook af.

Comment

Ik tank bij Dats en Total; nooit problemen gehad. Valt me op dat vooral de nieuwe en jonge wagens last hebben. Van vooruitgang gesproken .

Comment

C220 CDI (02/10), 25000 km, Tankkaart Total: 2 weken geleden alle injectoren vervangen...
        Last edited by ; 13/07/2010, 09:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RSR Bekijk Berichten
          C220 CDI (02/10), 25000 km, Tankkaart Total: 2 weken geleden alle injectoren vervangen...
          Geen OM646?

Comment

Och meneer rijd ook is met ne porsche...

Het is kei tof en amuszant om te lachen hoe het grief van mensen in de soep draait (al is het een diesel), die daar mss ne dikke spaarcent hebben ingestoken ...
            Moet gij ni gaan benchpressen en proteïneshakes drinken ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
              Geen OM646?
              Que?

-edit-

Eventjes opgezocht. Met OM646 bedoel je de laatste generatie CDI?

Het is een 220 CDI uit 2010 met 163pk dus ik vermoed dat het wel over de 3e generatie gaat.
              Last edited by ; 13/07/2010, 13:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RSR Bekijk Berichten
                Que?

-edit-

Eventjes opgezocht. Met OM646 bedoel je de laatste generatie CDI?

Het is een 220 CDI uit 2010 met 163pk dus ik vermoed dat het wel over de 3e generatie gaat.
                Nee, de laatste is de OM651, de nieuwe die een tijdje last had met de injectoren.
                (misschien werden ze daarom bij de jouwe vervangen?)
                Ik vermoed dat je de 651 hebt, wellicht kan je dit nakijken in je papieren, cylinderinhoud is iets kleiner dan bij de oude.

PK en koppel is hetzelfde bij beide.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Moet gij ni gaan benchpressen en proteïneshakes drinken ofzo?
                  Neejt jong... 2 weken rust... conge .. des vacances...
                  Lichaam wat rust gunnen he.. we kunnen niet altijd het beest uithangen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                    Vermoelijk niks, maar het is voor garages wel een goede reden om de herstelling niet onder garantie te moeten uitvoeren.
                    Ja, het is daarom dat Mercedes heel die zooi onder garantie pakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      http://www.total.be/be/becorporate.n...05172CF&LG=FL&

@Carlito, niks 12% he. Wat is dan het probleem met Total?
                      Als de stalen van het labo terugkomen met als resultaat 12% biodiesel kunnen ze schrijven wat ze willen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                        En wat denk jij van een stotterende motor ? Kan dit door te veel aan biodiesel ?
                        Auto = opel zafira 1.7 cdti 125 pk
                        Mijn ouders hebben die motor ook in hun Astra. Jij hebt dus ook last van een stotterende motor en een wisselend toerental?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                          Mijn ouders hebben die motor ook in hun Astra. Jij hebt dus ook last van een stotterende motor en een wisselend toerental?
                          Ja maar volgens Opel is dit normaal ?? Zij noemen dit een producteigenschap en dus is garantie hier niet van toepassing . Maar tijdens de zomer is de motor ook al enkele keren in vieligheidsmodus gevallen ( minder vermogen en toerental ) .

Comment

ik vraag mij af. De belgische staat verplicht X aantal % biodiesel...
                            op mijn tank klep staat duidelijk vermeld : GEEN BIODIESEL
                            Stel dat na verloop van tijd een groot aantal moderne diesels in de soep draait... en er kan 100% worden aangetoont dat dat door Biodiesel komt..
                            de belgische staat zal wel niet tussen komen zeker ?
                            Efkes alles lezen Odan...

Zoals je hoger kan lezen is ondertussen 7% biodiesel verplicht.
                            Het verboden biodiesel plakkertje in je tankdop is voor de pure biodiesel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                              Efkes alles lezen Odan...
                              correctie, het is 5.75%

Comment

correctie, het is 5.75%
                                Maakt niet uit, het gaat hem toch vooral om je tweede zin...

Comment

5% idd, denk dat het nog opgetrokken zal worden in de toekomst, de data weet ik niet precies.
                                  duitsland regio düsseldorf is het 7% dat vermeld wordt op de pomp

Comment

ik rij nu al 120.000km met exelium van total, en heb er geen problemen mee...

ik kom tevens veel in Duitsland en andere europese landen....nooit geen probleem gekend...

Comment

Van VAG hoor je dan ook amper dat daar problemen mee zijn.

PSA-motoren blijken er dan weer wel zeer gevoelig voor te zijn, hetzelfde geldt voor Opel en Toyota.

Comment

Working...
                                      X