Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Total Diesel !BELANGRIJK!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
    Ik tank eigenlijk enkel bij de goedkope pomp hier in`t dorp, en het zal mijn een worst wezen wat daar in zit.
    Mijn 25 jarige roetketel slikt alles . Ik tank al 2,5 jaar bij makro en nooit iets ondervonden
    Benzine
    '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
    '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
    Diesel
    '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
    '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
    '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
    '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
    '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

't Voldoet aan de norm EN590, dus niet de schuld van Total.

Comment

Maat van me heeft al 4 keer zijn injectoren kapot gehad door te tanken bij Total.
        Die heeft echter een papier van Toyota waarin staat dat zolang zij het probleem niet hebben opgelost de injectoren steeds onder garantie worden vervangen.

Probleem ligt dus duidelijk bij de constructeur en niet bij Total.

btw. Er gaan meer en meer problemen komen met de diesels, zeker als we overal 30, 50 en 70 moeten blijven tuffen.

Bij Lexus weigeren ze zelf je een diesel te verkopen als je onvoldoende kms maakt per jaar. En gelijk hebben ze.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          Bij Lexus weigeren ze zelf je een diesel te verkopen als je onvoldoende kms maakt per jaar. En gelijk hebben ze.
          Met een waarborg van drie jaar of 100.000 kilometer, kan ik me inbeelden dat ze liever een klant hebben die zo rap mogelijk aan de 100.000km zit.

Comment

Ik kap al meer dan twee jaar Total in de Alfa dieselboot en dat naar alle tevredenheid.

@Atenza: Waarom zoekt uwe maat dan systematisch Total op? Trying to make a point?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
              Ik kap al meer dan twee jaar Total in de Alfa dieselboot en dat naar alle tevredenheid.

@Atenza: Waarom zoekt uwe maat dan systematisch Total op? Trying to make a point?
              Omdat hij een Total-tankkaart heeft en .... de eventuele herstellingskosten toch voor Toyota zijn.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                Maat van me heeft al 4 keer zijn injectoren kapot gehad door te tanken bij Total.
                Die heeft echter een papier van Toyota waarin staat dat zolang zij het probleem niet hebben opgelost de injectoren steeds onder garantie worden vervangen.

Probleem ligt dus duidelijk bij de constructeur en niet bij Total.

btw. Er gaan meer en meer problemen komen met de diesels, zeker als we overal 30, 50 en 70 moeten blijven tuffen.

Ook ik ben van mening dat het probleem bij de constructeur ligt !
                Ook tegen mij is er verteld dat total diesel de oorzaak is van veel motorproblemen !!
                Maar ik tank nooit total dus hebben dat ekskuus al moeten laten varen . Ook lees ik hier dat een onregelmatig stationair toerental voorbode kan zijn van problemen ,maar volgens mijn dealer is dit normaal .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                  Ook lees ik hier dat een onregelmatig stationair toerental voorbode kan zijn van problemen ,maar volgens mijn dealer is dit normaal .
                  Onregelmatig toerental lijkt me niet zo erg, valt ook te bezien hoe fel het op en neer gaat. Het is eerder wanneer de motor effe op drie poten draait, zoals ze dat zeggen, dat ik me zorgen zou maken. Zeker in het geval van een zescilinder of meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Onregelmatig toerental lijkt me niet zo erg, valt ook te bezien hoe fel het op en neer gaat. Het is eerder wanneer de motor effe op drie poten draait, zoals ze dat zeggen, dat ik me zorgen zou maken. Zeker in het geval van een zescilinder of meer.
                    En wat denk jij van een stotterende motor ? Kan dit door te veel aan biodiesel ?
                    Auto = opel zafira 1.7 cdti 125 pk

Comment

Ik doe tussen de 40000 en 45000 km per jaar met de Renault en tank telkens Total. Tot op heden echter geen brandstof-gerelateerde problemen gehad.

Voor de freaks: 1.5 dci met 105 pk (common rail)

Comment

Ik tank al jaar en dag bij total, dats, esso en nog nooit problemen gehad.

Comment

Ik heb de indruk dat Bosch minder last heeft van die Total kwaal, en Delphi en Denso net gevoeliger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                            En wat denk jij van een stotterende motor ? Kan dit door te veel aan biodiesel ?
                            Auto = opel zafira 1.7 cdti 125 pk
                            Echt geen idee van, zo technisch onderlegd ben ik niet.
                            Heb nog niet meegemaakt dat een injector faalde, maar de logica zegt me dat dit een behoorlijk stoterig effect moet hebben.

Op m'n Audi staat heel duidelijk dat er géén BIO-diesel in mag... heb ooit eens, van niet anders kunnen (de laatste pomp in de nabijheid) Total moeten tanken. Stond op de pomp duidelijk te lezen dat het BIO-diesel was, en het toch maar geriskeerd. In alle eerlijkheid, ik dacht toen zelfs dat 'ie beter reed ipv slechter. Maar 't zal met recht en rede op de tankklep staan, dus tank ik geen BIO-diesel.

Comment

Echt geen idee van, zo technisch onderlegd ben ik niet.
                              Heb nog niet meegemaakt dat een injector faalde, maar de logica zegt me dat dit een behoorlijk stoterig effect moet hebben.

Op m'n Audi staat heel duidelijk dat er géén BIO-diesel in mag... heb ooit eens, van niet anders kunnen (de laatste pomp in de nabijheid) Total moeten tanken. Stond op de pomp duidelijk te lezen dat het BIO-diesel was, en het toch maar geriskeerd. In alle eerlijkheid, ik dacht toen zelfs dat 'ie beter reed ipv slechter. Maar 't zal met recht en rede op de tankklep staan, dus tank ik geen BIO-diesel.
                              Zoals je hoger kan lezen is ondertussen 7% biodiesel verplicht.
                              Het verboden biodiesel plakkertje in je tankdop is voor de pure biodiesel.

Comment

Klopt tradie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                                  Zoals je hoger kan lezen is ondertussen 7% biodiesel verplicht.
                                  Ik kan niet zo goed lezen, ik lees hierboven 5% verplicht terwijl Total 12% gebruikt. Als m'n kar geen BIO-diesel slikt, dan ben ik beter af met 5%, dan met 12%, of niet misschien?

Comment

Vermoelijk niks, maar het is voor garages wel een goede reden om de herstelling niet onder garantie te moeten uitvoeren.
                                    Database error.
                                    The database has encountered a problem.

Comment

Ik kan niet zo goed lezen, ik lees hierboven 5% verplicht terwijl Total 12% gebruikt. Als m'n kar geen BIO-diesel slikt, dan ben ik beter af met 5%, dan met 12%, of niet misschien?
                                      5% idd, denk dat het nog opgetrokken zal worden in de toekomst, de data weet ik niet precies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Diesels die naar de kloten gaan....

there is a God
                                        Och meneer rijd ook is met ne porsche...

Het is kei tof en amuszant om te lachen hoe het grief van mensen in de soep draait (al is het een diesel), die daar mss ne dikke spaarcent hebben ingestoken ...

On topic...

ik vraag mij af. De belgische staat verplicht X aantal % biodiesel...
                                        op mijn tank klep staat duidelijk vermeld : GEEN BIODIESEL
                                        Stel dat na verloop van tijd een groot aantal moderne diesels in de soep draait... en er kan 100% worden aangetoont dat dat door Biodiesel komt..
                                        de belgische staat zal wel niet tussen komen zeker ?

Comment

Working...
                                        X