Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maat van me heeft al 4 keer zijn injectoren kapot gehad door te tanken bij Total.
Die heeft echter een papier van Toyota waarin staat dat zolang zij het probleem niet hebben opgelost de injectoren steeds onder garantie worden vervangen.
Probleem ligt dus duidelijk bij de constructeur en niet bij Total.
btw. Er gaan meer en meer problemen komen met de diesels, zeker als we overal 30, 50 en 70 moeten blijven tuffen.
Bij Lexus weigeren ze zelf je een diesel te verkopen als je onvoldoende kms maakt per jaar. En gelijk hebben ze.
Maat van me heeft al 4 keer zijn injectoren kapot gehad door te tanken bij Total.
Die heeft echter een papier van Toyota waarin staat dat zolang zij het probleem niet hebben opgelost de injectoren steeds onder garantie worden vervangen.
Probleem ligt dus duidelijk bij de constructeur en niet bij Total.
btw. Er gaan meer en meer problemen komen met de diesels, zeker als we overal 30, 50 en 70 moeten blijven tuffen.
Bij Lexus weigeren ze zelf je een diesel te verkopen als je onvoldoende kms maakt per jaar. En gelijk hebben ze.
Ook ik ben van mening dat het probleem bij de constructeur ligt !
Ook tegen mij is er verteld dat total diesel de oorzaak is van veel motorproblemen !!
Maar ik tank nooit total dus hebben dat ekskuus al moeten laten varen . Ook lees ik hier dat een onregelmatig stationair toerental voorbode kan zijn van problemen ,maar volgens mijn dealer is dit normaal .
Ook lees ik hier dat een onregelmatig stationair toerental voorbode kan zijn van problemen ,maar volgens mijn dealer is dit normaal .
Onregelmatig toerental lijkt me niet zo erg, valt ook te bezien hoe fel het op en neer gaat. Het is eerder wanneer de motor effe op drie poten draait, zoals ze dat zeggen, dat ik me zorgen zou maken. Zeker in het geval van een zescilinder of meer.
Onregelmatig toerental lijkt me niet zo erg, valt ook te bezien hoe fel het op en neer gaat. Het is eerder wanneer de motor effe op drie poten draait, zoals ze dat zeggen, dat ik me zorgen zou maken. Zeker in het geval van een zescilinder of meer.
En wat denk jij van een stotterende motor ? Kan dit door te veel aan biodiesel ?
Auto = opel zafira 1.7 cdti 125 pk
En wat denk jij van een stotterende motor ? Kan dit door te veel aan biodiesel ?
Auto = opel zafira 1.7 cdti 125 pk
Echt geen idee van, zo technisch onderlegd ben ik niet.
Heb nog niet meegemaakt dat een injector faalde, maar de logica zegt me dat dit een behoorlijk stoterig effect moet hebben.
Op m'n Audi staat heel duidelijk dat er géén BIO-diesel in mag... heb ooit eens, van niet anders kunnen (de laatste pomp in de nabijheid) Total moeten tanken. Stond op de pomp duidelijk te lezen dat het BIO-diesel was, en het toch maar geriskeerd. In alle eerlijkheid, ik dacht toen zelfs dat 'ie beter reed ipv slechter. Maar 't zal met recht en rede op de tankklep staan, dus tank ik geen BIO-diesel.
Echt geen idee van, zo technisch onderlegd ben ik niet.
Heb nog niet meegemaakt dat een injector faalde, maar de logica zegt me dat dit een behoorlijk stoterig effect moet hebben.
Op m'n Audi staat heel duidelijk dat er géén BIO-diesel in mag... heb ooit eens, van niet anders kunnen (de laatste pomp in de nabijheid) Total moeten tanken. Stond op de pomp duidelijk te lezen dat het BIO-diesel was, en het toch maar geriskeerd. In alle eerlijkheid, ik dacht toen zelfs dat 'ie beter reed ipv slechter. Maar 't zal met recht en rede op de tankklep staan, dus tank ik geen BIO-diesel.
Zoals je hoger kan lezen is ondertussen 7% biodiesel verplicht.
Het verboden biodiesel plakkertje in je tankdop is voor de pure biodiesel.
Zoals je hoger kan lezen is ondertussen 7% biodiesel verplicht.
Ik kan niet zo goed lezen, ik lees hierboven 5% verplicht terwijl Total 12% gebruikt. Als m'n kar geen BIO-diesel slikt, dan ben ik beter af met 5%, dan met 12%, of niet misschien?
Ik kan niet zo goed lezen, ik lees hierboven 5% verplicht terwijl Total 12% gebruikt. Als m'n kar geen BIO-diesel slikt, dan ben ik beter af met 5%, dan met 12%, of niet misschien?
5% idd, denk dat het nog opgetrokken zal worden in de toekomst, de data weet ik niet precies.
Het is kei tof en amuszant om te lachen hoe het grief van mensen in de soep draait (al is het een diesel), die daar mss ne dikke spaarcent hebben ingestoken ...
On topic...
ik vraag mij af. De belgische staat verplicht X aantal % biodiesel...
op mijn tank klep staat duidelijk vermeld : GEEN BIODIESEL
Stel dat na verloop van tijd een groot aantal moderne diesels in de soep draait... en er kan 100% worden aangetoont dat dat door Biodiesel komt..
de belgische staat zal wel niet tussen komen zeker ?
Comment