Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zeg nie dat daar iets mis mee is maar als een van de minder grote merken lijkt het mij voordehandliggend dat daar eerder problemen mee zijn, want het prijsverschil moet toch ergens inzitten.
Als ik me niet vergis zijn in België alle brandstofproducenten verplicht aan aantal % biodiesel te mengen in de brandstof. Per producent zal het percentage waarschijnlijk wel wat verschillen, het is dus kiezen tussen de pest en de cholera.
Ik zeg nie dat daar iets mis mee is maar als een van de minder grote merken lijkt het mij voordehandliggend dat daar eerder problemen mee zijn, want het prijsverschil moet toch ergens inzitten.
Dats is van de Colruyt groep (of er toch mee geassocieerd). Prijsverschil zit hem in andere dingen dan brandstof zelf
Vrij recent nog gehoord dat Total net hele goeie diesel zou hebben. Enfin, ze zeiden mij dat het de beste brandstof is om in mijn wagen te kappen.
Wel nog niet bij Total getankt met de Bimmer. Mss best.
and last but not least' zeker altijd 'low saps' motorolie te nemen ...enkel de vermelding ' 5W30', is niet voldoende...er moet wel degelijk C2,C3 kwalificatie op staan ...en weinige olieën halen deze kwalificatie in één product !
C2 en C3-specificatie is enkel noodzakelijk bij wagens met roetfilter, anders is het weggesmeten geld. Niet alle merken eisen trouwens dergelijke olie.
C2 en C3-specificatie is enkel noodzakelijk bij wagens met roetfilter, anders is het weggesmeten geld. Niet alle merken eisen trouwens dergelijke olie.
Daarom stond er in het origineel bericht te lezen vanaf euro 4 en 5 dieselmotoren, vanaf dan zijn roetfilters quasi verplicht, en heb je de kwalificatie C2,C3 motorolie nodig ! ps.sommige merken gaan nu zelfs over naar C1
Ik heb al meerdere keren gehoord dat de 'nieuwe' diesel (dus met een percentage biodiesel) veel minder vettig is en bijgevolg de dieselpompen minder smeert dan vroeger het geval was. Wat dan weer voor problemen kan zorgen bij oudere pompen die niet voorzien zijn om op biodiesel te rijden.
Ik heb al meerdere keren gehoord dat de 'nieuwe' diesel (dus met een percentage biodiesel) veel minder vettig is en bijgevolg de dieselpompen minder smeert dan vroeger het geval was. Wat dan weer voor problemen kan zorgen bij oudere pompen die niet voorzien zijn om op biodiesel te rijden.
Klopt dat?
Heeft meer te maken met het lagere zwavelgehalte van de diesel - dit wordt gecompenseerd door smeeradditieven.
Allez, weer een blunder van Total. Enkele weken geleden heb ik bij de Total aan de Steenweg op Zevendonk in Turnhout mijn 120d kunnen laten afslepen omdat ze benzine in de dieseltanks geleverd hadden. Gelukkig had ik nog maar enkele liters getankt toen de pompbediende me kwam waarschuwen en heb ik de motor niet gestart.
Een paar liters vermengd met benzine kan normaal geen kwaad
Heeft niks met diesel te maken,was gewoon een probleem bij elke C en E .
Niet, voor zover ik weet, bij de 200 versie.
De vraag is wel, welke merken of merkloze, halen hun brandstof bij het total depot, en hoe is die samenstelling.
Dat heb je met die vlaag van geheimzinnigheid die rond al die brandstoffen hangt.
Bij V-power diesel lees je ook niets meer over GTL.
Comment