Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
even stilstaan bij het feit dat men 2 dagen 90km/u vastlegt voor minder fijn stof en dat de dag erop we met z'n allen in een 950km-lange file uren staan
even stilstaan bij het feit dat men 2 dagen 90km/u vastlegt voor minder fijn stof en dat de dag erop we met z'n allen in een 950km-lange file uren staan
En vooral dat de vrachtwagens, die het meeste uitstoten, gewoon doodleuk hun snelheid mogen blijven rijden..
Alweer logica voor idioten in dit apenland.
BMW E61 525d LCI '09
Suzuki Bandit 1250NA /07
Fiesta Red Edition '16
Waar zou "ons" record van 948km, dat van afgelopen morgen, in "hun" top-20 ergens komen te staan ?
Als 541km bij hen al op nr. 17 aller tijden komt te staan... .
Maar er is file en file natuurlijk. Aan een slakkengangetje, continu in 4e op choke in de sneeuw bvb., vooruitgaan noem ikzelf geen file. 't Gaat zeer langzaam uiteraard, maar je gaat tenminste aan een continu tempo vooruit (en 't is ook véél relaxter rijden dan afwisselend stoppen en vertrekken).
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
En vooral dat de vrachtwagens, die het meeste uitstoten, gewoon doodleuk hun snelheid mogen blijven rijden..
Alweer logica voor idioten in dit apenland.
je kan ook zeggen dat ze naar het gewicht dat ze verplaatsen in verhouding het minste uitstoten. En ik blijf erbij dat vrachtwagens de enige zijn die met reden op diesel rijden, wie is dan het probleem
Holland is ook een heel pak groter en heeft 50% meer inwoners. En hollanders zijn nu ook niet gekend om hun gediciplineerde en goede rijstijl. Voor mij zijn het dus getallen die Belgenland nog belachelijker maakt.
De vrachtwagen-chauffeur gisteren op het VRT nieuwe die zei: "ik kom uit zwitserland, daar sneeuwt het ook en reed iedereen gewoon", vond ik schitterend en sloeg de nagel op de kop.
Ik heb deze ochtend gewoon naar het station gegleden. De snelweg was even aanlokkelijk, maar je hebt maar ene op zomerbanden nodig om de sfeer te verpesten...
Ik heb deze ochtend gewoon naar het station gegleden. De snelweg was even aanlokkelijk, maar je hebt maar ene op zomerbanden nodig om de sfeer te verpesten...
Idd, gisteravond was het nu ook niet echt droog, toch heb je er die het nodig vinden om er met 140 over te vliegen. Ik vraag mij dan af wat er dan omgaat in hun brein, niets zeker?
*zucht*
Je hebt er ook maar ééne nodig op winterbanden om de sfeer te verpesten...
Ik rij al een hele winter op gewone banden. Ik heb al genoeg km's in de sneeuw gedaan en no big issue. Ik geef toe dat winterbanden veel beter grip geven, maar als je wat je verstand erbij houdt dan gaat dat ook. Gisteren hielden heel wat mensen met winterbanden me trouwens op...
Ik weet trouwens nog dat er hier 4 jaar geleden amper voorstanders waren van winterbanden. Geldklopperij zeiden ze, want ze hadden met hun normale banden geen problemen. Nu moet iedereen ze hebben...
*zucht*
Je hebt er ook maar ééne nodig op winterbanden om de sfeer te verpesten...
Ik rij al een hele winter op gewone banden. Ik heb al genoeg km's in de sneeuw gedaan en no big issue. Ik geef toe dat winterbanden veel beter grip geven, maar als je wat je verstand erbij houdt dan gaat dat ook. Gisteren hielden heel wat mensen met winterbanden me trouwens op...
Ik weet trouwens nog dat er hier 4 jaar geleden amper voorstanders waren van winterbanden. Geldklopperij zeiden ze, want ze hadden met hun normale banden geen problemen. Nu moet iedereen ze hebben...
ik ben noghtans volledig voorstand voor iets gelijkaardigs als in .de
je moet van mijn part geen winterbanden leggen maar als je met een niet aan de omstandigheden aangepaste wagen het verkeer hinderd of een ongeluk veroorzaakt dan geven ze je maar een boete erbovenop. Dan maak je zelf maar je rekening en schat je zelf maar het risisco in.
ik ben noghtans volledig voorstand voor iets gelijkaardigs als in .de
je moet van mijn part geen winterbanden leggen maar als je met een niet aan de omstandigheden aangepaste wagen het verkeer hinderd of een ongeluk veroorzaakt dan geven ze je maar een boete erbovenop. Dan maak je zelf maar je rekening en schat je zelf maar het risisco in.
Ik zeg toch ook dat ik dat ik geloof in het extra voordeel van winterbanden?
Ik zou dat ook wel willen, maar gaat voor de moment niet.
Ik wilde met mijn reply enkel maar aantonen voor wooter dat niet enkel mensen met zomerbanden niet in sneeuw kunnen rijden... Je moet zowel met zomer/all round en winterbanden je manier van rijden aanpassen, gewoon winterbanden leggen helpt niet veel.
Ik zeg toch ook dat ik dat ik geloof in het extra voordeel van winterbanden?
Ik zou dat ook wel willen, maar gaat voor de moment niet.
Ik wilde met mijn reply enkel maar aantonen voor wooter dat niet enkel mensen met zomerbanden niet in sneeuw kunnen rijden... Je moet zowel met zomer/all round en winterbanden je manier van rijden aanpassen, gewoon winterbanden leggen helpt niet veel.
is ook waar wat je zegt.
maar misschien helpt zo'n wetgeving wel een beetje in tegenstelling tot andere belachelijke voorstellen van politici
Je moet je snelheid natuurlijk altijd aanpassen. Ene op zomerbanden zal bv met moeite 30 km/u halen, terwijl ik met mijn winterbanden aan 60 km/u een even lange remafstand heb. Als je dan aan 30 km/u voor me gaat rijden, rij je in de weg. Wil je rapper en glij je vervolgens dwars over de baan, dan hinder je me ook .
Comment