Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe financieren jullie je wagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door de lukke Bekijk Berichten
    Ben je deze morgend (04.00 h )toch nog niet tegengekomen

Grtjs ,de lukke
    van mijn huis tot aan de zaak is maar 1 km ,
    en het was eigenlijk al 4 u15

Comment

• als ik zelf een nieuwe auto moest kopen, zou het lenen worden. ma nu leen ik altijd 1 van ericv zen autos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door de lukke Bekijk Berichten
        Heel tevreden van ,maar wel alleen de BIV ,jaarlijkse rijtaks,vervangwagen en Bmw serenety als optie genomen,geen banden geen brandstof enz...
        Kwam toen op een jkp van ongeveer 4,5 % .
        Wat wel een beetje suckt is dat je op die BIV en rijtaks ook btw moet betalen als je dat via die formule doet.

Comment

• Belasting op belasting?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            Belasting op belasting?
            Dat is idd wel een beetje belachelijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
              Dat is idd wel een beetje belachelijk...
              maar t is wel zo ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                maar t is wel zo ...
                I know. Maar het blijft extreem onlogisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                  Dus? Hebben jouw ouders de wijsheid in pacht?

Absolute onzin. Vreselijk kortzichtig en conservatief...

Lenen terwijl je voldoende kapitaal hebt om direct te betalen kan interessant zijn, ook voor particulieren.

Maar ook indien je de cash niet hebt kan ik verschillende redenen bedenken waarbij het wel een verstandig is om te lenen, zolang je niet teveel leent.
                  ik heb al hhet voorbeeld gegeven van iemand die een betrouwbare auto nodig heeft om naar het werk te gaan. Maar ook de aanschaf van een nieuwe wagen met een lening (met x aantal jaren garantie, een lager verbruik, lagere onderhoudskosten) kan een pak interessanter zijn dan een tweedehands te kopen die misschien niets dan miserie oplevert...

Als je gaat lenen om boven je stand te leven , dan ben je verkeerd bezig.
                  Zullen degene die het er niet kunnen leggen steeds blijven roepen ja.

Het is enkel maar echt interessant als je een btw nr hebt... Als particulier moet je het niet doen voor die paar pi-nuts.
                  Conservatief of niet... een oud recept is vaak het beste.

Comment

• *zucht* Geloof wat je wil geloven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mattboy20 Bekijk Berichten

Het is enkel maar echt interessant als je een btw nr hebt... Als particulier moet je het niet doen voor die paar pi-nuts.
                      Mijn ouders zijn ook van die visie, maar ik wijk af van hun visie. Alles dient bekeken te worden van situatie tot situatie. Als je bv veel beroepskm doet als privé persoon kan je de rentelast als beroepskost inbrengen. Dit samen met de lage roerende voorheffing (of geen tot 1500 euro rente op spaarboekjes) kan tot leuke resultaten leiden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                        I know. Maar het blijft extreem onlogisch.
                        Troost je, gisteren (her)examen gehad over belastingen enzo.. Dat is gewoon onlogisch! Alhoewel, als je je er goed in inwerkt, zit er ergens wel een lijn in. (Maar dat wil niet zeggen dat het een logische lijn is )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Err

da kan ni he

Als ge da geld ni kunt bijeensparen op X jaar, kunt ge da ook ni maandelijks leggen gedurende X jaar om af te betalen he
                          Ik heb een deel geleend omdat ik al dat geld niet ineens wilde afgeven. Daarenboven is de lening aan 4.5%, Als je het geld wat intelligent beheert haal je wel 5% en dan is het goedkoper om te lenen dan om alles in 1 slag te betalen...

Daarenboven zou ik mijn wagen verkopen als de lening afbetaald is, voor de waarde van verkoop heb je een deel voor je nieuwe wagen, en voor de rest ga je een nieuwe lening aan. Tenslotte ben je dan toch gewoon om af te betalen

Comment

Een 23-jarige snotneus gaat mijn financiële situatie even beoordelen. Mooi.

Volg jij je oud recept maar, ... wie ben ik om met mijn twee universitaire diploma's en na enkele jaren werkzaam geweest te zijn als Controller om zijn ervaring tegen te spreken.

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            *zucht* Geloof wat je wil geloven
                            Yup
                            BMW 420dA : >>>

Comment

• Diploma's en leeftijd zeggen niet alles over iemand zijn achtergrond.
                              Btw, ik ben ook bezig aan het gaan voor een tweede diploma

Dit is een openbaar forum, waar iedereen zijn mening mag zeggen omtrent iets... Jij voelt je blijkbaar direct persoonlijk aangevallen.
                              Einde nutteloze discussie.

Comment

Jij voelt je blijkbaar direct persoonlijk aangevallen.
                                Lees eens wat je in je vorige post als eerste regel neerschreef. Vrij agressief als je het mij vraagt
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• Het was algemeen bedoelt , mijn excuses

Maar voor de mensen die graag lenen... en een lening wensen die opbrengt.
                                  Investeer via een lening in zonnepanelen op je dak. Pas op, dit is enkel interessant ,als je geen lening meer hebt voor je huis. Pluis maar eens uit wat voor fiscale voordelen dit oplevert... om nog maar te zwijgen van de rest van voordelen.
                                  Last edited by mattboy20; 27/08/2008, 22:30.

Comment

• Laat dat nu net geen voordeel hebben, tegen dat de huidige zonnepannelen echt opbrengen, moet je ze al bijna vervangen. En dit heb ik van iemand die in zonnepannelen doet Al hangt ie dat wel niet aan de grote klok *oeps*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Laat dat nu net geen voordeel hebben, tegen dat de huidige zonnepannelen echt opbrengen, moet je ze al bijna vervangen. En dit heb ik van iemand die in zonnepannelen doet Al hangt ie dat wel niet aan de grote klok *oeps*
                                      Hebben we dezelfde man gesproken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
                                        Hebben we dezelfde man gesproken?
                                        Wie weet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                          Laat dat nu net geen voordeel hebben, tegen dat de huidige zonnepannelen echt opbrengen, moet je ze al bijna vervangen. En dit heb ik van iemand die in zonnepannelen doet Al hangt ie dat wel niet aan de grote klok *oeps*
                                          Het is vooral voor de fiscale voordelen en de premies per jaar dat je krijgt dat je het moet doen.
                                          En het is enkel interessant als je GEEN lening meer hebt voor je huis.
                                          Wat de panelen effectief opbrengen in KW uitgedrukt voor je elektriciteit... dat doet er echt niet toe, al brengen ze niets op.... Het zijn de fiscale voordelen en de premies die het erg interessant maken.
                                          Zoek het echt maar eens uit.
                                          Kerels... ik ben misschien nog maar 23 jaar.... maar ik hou me al sinds mijn 16de bezig met beleggingen en zit ook in een beleggersclub en zo. Daar leerde enorm veel bij over zo'n zaken.

Comment

Working...
                                          X