Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hij heeft alles meegenomen en enkel het paswoord en naam van ons nieuw account achtergelaten.
    wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
      Voor naar de router van telenet te surfen op 192.168.1.1 heb je normaal geen passwoord nodig.
      Moest je wel één ingeven, probeer dan eens admin of administrator als gebruikersnaam/passwoord.

En heb je misschien een doos ofzo gekregen toen ze uw router kwamen installeren? Meestal schrijven ze de naam en code van het netwerk op de binnenkant van de doos.
      Vroeger kon dat, maar met de nieuwe generatie routers kan je enkel nog aanpassingen doen via MijnTelenet. Uiterst beperkt uiteraard. Dus dat is geen oplossing

Comment

• Ge gaat toch niet beweren dat ge zelfs uw wifi niet kunt in- of uitschakelen en uw passwoord veranderen? O.o

Comment

• Dat kan wel, via de website Mijn Telenet. Werkt echt niet prettig helaas..

Comment

• 'Mijn Telenet: beheer je producten in alle vrijheid'
            Wat'n idioten met hun debiel systeem.

Idem voor Belgacom met die stomme bbox die zichzelf configureert en waarbij updates uren duren.

Comment

• Plaats gewoon een router van Cisco / D-Link, problemen opgelost!

Comment

• Zou ik altijd doen indien mogelijk, spijtig genoeg is de gemiddelde gebruiker daartoe niet bereid.

Comment

• Bij mij werkt mijn telenet zelfs niet.

Comment

• password

Hey,

Omdat je nogal veel over "kastjes" of "bakjes" schrijft, maak je t me niet echt makkelijk.

Maar, als dr een nieuw "bakje" wordt gezet, komt dat uit een doos of doosje.

In dat doosje tref je een manuel aan.

Daar ff in kijken, en dan vind je het "default" password ergens.

Meestal staan daar nog roeptekens ofzo bij en een text als : "You are advised to change this
                    at first use"....

(Ik neem toch aan dat wat voor U een "bakje" is, voor mij een router of hub is)

Cheers

Buck

Comment

• Behalve als een idioot van teleslet dat is komen installeren en dat die de doos terug mee heeft.
                      Wat normaal wel niet de bedoeling is, maar hun job tegoei doen kunnen die over het algemeen toch niet. (niet allemaal uiteraard)

Comment

• Een hub wordt echt nooit nog gebruikt (edit: in bepaalde gevallen wel nog maar dit zijn uitzonderingen). Zal eerder een switch zijn wat jij bedoelt. Dan heb je nog modem en router die in de meeste gevallen in 1 toestel zitten.

Bij mij zette telenet onderstaand toestel dat een switch modem en router in 1 is.

Last edited by ; 24/08/2011, 13:31.

Comment

• Klinkt in ieder geval als een kakafonie van allerhande apparaten dat even goed in één of twee deftige toestellen kunnen zitten.

Comment

• Zitten hier Access kenners?

Zit hier met een oud facturatie programma jaar 2000. En moet de layout van de factuur aanpassen.

Klant nummer staat nu rechts en moet links komen.

Waar kan ik dat aanpassen?

Comment

• Welke Access versie? Je zoekt de design view waarschijnlijk...?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
                                Welke Access versie? Je zoekt de design view waarschijnlijk...?
                                2010
                                Design View heb ik. Kan ik enkele parameters met aanpassen.

Enkel de layout van het print document kan ik nergens terug vinden.
                                Last edited by ; 24/08/2011, 16:11.

Comment

• Ondertussen gevonden: Rapporten

Comment

• Wat is de beste of eenvoudigste oplossing om download snelheid te verhogen?
                                    ik werk met draadloos internet, de verbinding gebeurt via een modem van Belgacom (b-box2), en op mijn pc zit er een usb stick van topcom.(+-6jaar oud)

Volgens mijn verbindingsgegevens is de snelheid 11mbps, volgens mijn pc verkoper is dit de standaard en moet je om dit te verhogen een andere router -of modem, weet niet meer exact juist- verbinden met de bbox.
                                    Hij zei ook dat je een accesspoint moet hebben...

Wat is de beste oplossing, enkele een nieuwere usb stick, of en andere router koppelen aan de Belgacom modem....

Hopelijk is het een beetje duidelijk
                                    Ik ben echt een leek in die dingen

alvast merci.
                                    Last edited by Bert; 25/08/2011, 19:03.
                                    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                                    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

• Zucht weer een incompetente belgacom verkoper. Ok hier gaan we:

Even het begrip modem en router verduidelijken.

Modem: zet de signalen van de telefoonlijn om naar signalen die de computer en router begrijpen. Een soort tolk als het ware.

Router: zorgt dat de data naar het juiste doel gaat.

Bij een BBox2 zitten deze 2 dingen samen in 1. Hoe moet je het dan noemen? Voor het gemak noemen we dit een router.

Een voorbeeld:
                                      Je stuurt een mail van jouw naar je buurman. Je computer stuurt de data naar je router. Deze analyseert de data en doet er nog wat andere dingen mee (ik ga er niet te diep op in gaan) Vervolgens gaat deze data naar het modem gedeelte. Deze vertaald de data in elektrische signalen die vervolgens op de telefoonlijn worden geduwd.

Waar wordt nu de snelheid bepaalt?
                                      Wel eigenlijk bij elk tussenapparaat of medium.
                                      *De verbinding naar je thuis alsook je router (bbox)
                                      *het medium (draadloos of met draad) bij jouw thuis
                                      *de ontvanger (de netwerkkaart in je computer of in uw geval je usb stick).

Dit zijn fysische beperkingen maar tegenwoordig kunnen dergelijke dingen de snelheden die worden aangeboden zeker aan. Nu de snelheid die toekomt via de telefoonlijn wordt beperkt door belgacom (uiteraard, anders zouden ze geen onderscheid in abonnementen kunnen maken) stel nu dat je een abonnement hebt die een snelheid belooft van 30mb per seconde. Door verschillende factoren is deze snelheid als hij toekomt bij jouw thuis aan je bbox al gezakt naar bv 25mb per seconde. Kijk je digitale tv dan gaat er nog eens 2 a 3 mb per seconde af (zo werkt dat bij belgacom) via wifi gaat er nog eens pak weg 4mb per seconde af.

Mijn oplossing?
                                      Volgens mij scheelt het aan je usb stick. 6 jaar oud is al een redelijke tijd in de IT-wereld. (als je even het merk en model van die stick meegeeft zoek ik dat wel even op)
                                      Maar wifi = snelheidsverlies. Met een kabel surfen is gewoon zo veel sneller. Zeker in huidige woningen waar staal zit in betonnen gewelven enzo zijn de verliezen via wifi enorm.

Tip:

Hang even een laptop met kabel aan je bbox en bekijk eens je snelheid. Zo weten we +- wat er toekomt. Als deze snelheid bv 16mb per seconde is dan ligt de oorzaak bij de te trage snelheid die belgacom levert bij je thuis.

Over die accespoint...
                                      een accespoint is een apparaat in je woning waarmee je een draadloze verbinding kan leggen. In jouw geval je BBox2 want die zend wifi signalen uit. Maar je kan bv met een kabel aan je bbox een nieuw accespoint toevoegen (een switch die wifi signalen kan uitsturen) zodat je een betere draadloze ontvangst hebt.
                                      Last edited by ; 25/08/2011, 19:38.

Comment

• Die bbox zou moeten toch minimaal 54mbps kunnen geven (G technologie). Normaal gezien hebben die N technologie aan boord, waarmee je een antenne met N ondersteuning nodig hebt.

Kleine USB sticks geven altijd brakkig bereik. Ikzelf heb een alfa network awus036h, dus ook via usb maar met erg sterke externe antenne, waarmee je deftig signaal ontvangt.

Comment

• netspeed

probeer gewoon es met andere USB stick (of beter nog, gewoon een UTP add on card installeren)

Hier kan je zien of t beter of slechter is

Use Speedtest on all your devices with our free desktop and mobile apps.

Cheers

Buck

Comment

Working...
                                          X