Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    Omschrijf vergrendeld
    Ik weet het zelf niet goed. Ik vraag het hier in naam van mij pa.

't Is dus een PC op't bedrijf die voor niks gebruikt wordt behalve een scherm die de camerabeveiliging weergeeft. Na een tijdje, sluit het programma en komt de PC terug op bureaublad met de melding: "deze toepassing is vergrendeld". Een simpele klik op het pictogram en het programma opent weer waar het gestopt is.

Comment

Zou dit het kunnen zijn?
      Als optie voor de screensaver van Windows 7 is in te stellen dat zodra je deze ontgrendeld automatisch het inlogvenster van Windows 7 in beeld komt en zodoende de computer vergrendeld is. Je kunt echter ook je computer automatisch vergrendelen met behulp van de screensaver maar zonder daadwerkelijk de screensaver te gebruiken. Klik hiervoor ergens op het bureaublad en kies voor "Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen". Klik dan rechtsonder op Schermbeveiliging.

http://www.websonic.nl/pctips/windows7/computerautomatischvergrendelen.php
      Aha zou kunnen. Bij screensaver stond 'geen' maar er stond wel inlogscherm weergeven na 35 min. Heb dat uitgevinkt. We gaan eens moeten afwachten.

Alvast merci!

Comment

Zou dit het kunnen zijn?
        Als optie voor de screensaver van Windows 7 is in te stellen dat zodra je deze ontgrendeld automatisch het inlogvenster van Windows 7 in beeld komt en zodoende de computer vergrendeld is. Je kunt echter ook je computer automatisch vergrendelen met behulp van de screensaver maar zonder daadwerkelijk de screensaver te gebruiken. Klik hiervoor ergens op het bureaublad en kies voor "Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen". Klik dan rechtsonder op Schermbeveiliging.

http://www.websonic.nl/pctips/windows7/computerautomatischvergrendelen.php
        Goed nieuws dat ze die 2 functies ontkoppeld hebben ... een screensaver en een sessie-vergrendelingsfunctie zijn eigenlijk 2 verschillende zaken. Het is goed dat ze die apart hebben gezet nu, of toch een mogelijkheid tot. De screensaver dient in sommige gevallen ook om de inhoud van een scherm niet te laten tonen ... iets wat eigenlijk nog apart staat van niet te kunnen klikken in een scherm.

Anyway, good thing.

Comment

• is het dan niet gewoon selecteren en kopiëren?
          en eventueel met CTRL verschillende adressen selecteren en kopiëren.
          BMW X5 45e

Comment

• Iemand een goed programma om filmpjes te bewerken?
            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Screensaver dient op de eerste plaats om een scherm niet te laten inbranden he
              Niet meer nodig zeker? Dat was in de tijd van de CRT's.

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
              Het probleem is dat daar ; tussen moeten.
              Ik denk dat de enige manier is om die Excel sheet te importeren in de contacten.
              Zou het graag direct uit een sheet doen.
              Je kan eventueel een formule schrijven in een cel dat hij de inhoud van alle cellen uit een bepaalde kolom naar 1 cel kopieert met er telkens een ";" tussen, maar vraag mij niet meer hoe dat moet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                Je kan eventueel een formule schrijven in een cel dat hij de inhoud van alle cellen uit een bepaalde kolom naar 1 cel kopieert met er telkens een ";" tussen, maar vraag mij niet meer hoe dat moet...
                Met een ALS functie dan doen mss?
                BMW X5 45e

Comment

• Simkaart iPhone vervangen

Ik heb een nieuwe iPhone gekocht (3GS 16GB), maar heb nog geen simkaart.
                  Nu, als ik de simkaart van m'n moeders gsm erin steek om m'n iPhone een eerste maal te synchroniseren(muziek van iTunes), en daarna steek ik er een nieuwe in, gaat dat problemen geven?

Verder, op m'n oude iPhone stonden een hoop games die gesynchroniseerd zijn met m'n pc, kan ik die op m'n nieuwe iPhone zetten?

Comment

• Ik ben op zoek naar draadloze set van toetsenbord en muis.
                    Maar dan in het wit én niet voor een Apple.

Iemand goeie tips?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                      Ik ben op zoek naar draadloze set van toetsenbord en muis.

Iemand goeie tips?
                      Ik zou een of andere Hollandse webshop opzoeken ... voorwaarde is wel dat je met QWERTY wil werken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                        Iemand een goed programma om filmpjes te bewerken?
                        Adobe Premiere, After Effects. Geen gemaklijke programma's wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                          Ik ben op zoek naar draadloze set van toetsenbord en muis.

Iemand goeie tips?
                          Deze hier: http://www.cherry.de/english/product..._unlimited.htm

Eén van hun andere modellen (Evolution barracuda) staat bekend om 1 v/d betere te zijn....
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                            Ik heb een nieuwe iPhone gekocht (3GS 16GB), maar heb nog geen simkaart.
                            Nu, als ik de simkaart van m'n moeders gsm erin steek om m'n iPhone een eerste maal te synchroniseren(muziek van iTunes), en daarna steek ik er een nieuwe in, gaat dat problemen geven?

Verder, op m'n oude iPhone stonden een hoop games die gesynchroniseerd zijn met m'n pc, kan ik die op m'n nieuwe iPhone zetten?
                            Van u simkaart zal normaal geen probleem kunnen geven he, die muziek sta toch op u iphone en ni op de sim.
                            van die games op u pc bij mijn ipod touch was da ook. die was is gecrashed en al mijn games en apps stonden op mijn pc. gewoon syncroniseren en da gaf geen enkel probleem. zal bij u iphone dan ook wel niet zijn
                            BMW X5 45e

Comment

• met m'n watchguard mobile vpn van 't werk kan ik bijna overal mooi geconnecteerd op 't netwerk van 't werk m'n laptop gebruiken.
                              Echter, thuis, krijg ik altijd na x tijd een time-out, zeker als er geen activiteit is op het netwerk (vb gewoon wat text typen en geen explorer gebruiken).
                              Aangezien het alleen thuis is, kan het niet anders of
                              1. ik heb een slechte verbinding met telenet
                              2. ik heb een of andere instelling foutief staan op m'n router.

Ik heb al met kabel geconnecteerd op m'n router, maar da's hetzelfde.
                              't Moet dus ergens een basisinstelling zijn, of aan m'n verbinding liggen.

Iemand raad?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Lokatie-gerelateerd ? Heb je goede ontvangst in bepaalde kamers, slechte ontvangst in sommige ?

Zijn er misschien andere netwerken die u storen ? (Je kan kijken welke andere netwerken actief zijn, niet dat je kan inloggen, maar je kan zie hoe sterk die zijn, en welke. En tegelijk, kijk maar hoe sterk uw netwerk is.

Zijn er misschien mensen op uw netwerk actief ? (Maw, is uw netwerk beveiligd ?)

Is uw VPN misschien voorzien van een timer ? Is deconnectie altijd na een bepaalde tijd ? Heb je soms problemen bij het initieel opstarten, of is het altijd na een tijd ?

Comment

• Als ie niet kan opstarten is het natuurlijk moeilijk om het falende stuk te vinden ... moet werken met eliminatie. Als de HD kapot is, merkt ie dat bij het OS booten, en dat is veel later.

Het geheugen wordt daarvoor gecheckt, iets nadat BIOS in gang schiet, dus dat is het ook niet. Er zit toch geheugen in ?

Dan blijft over, de "rest" van het moederbord. Als het enkel het beeld is dat ontbreekt, zou je hem moeten horen opstarten (rammelen harddisk). Hoor je dat, of blijft de HD constant lichtjes zoemen ?

Branden de lampjes op uw toetsenbord (if any) ?

Mijn gok : moederbord kapot, CPU kapot, of voeding kapot.

Comment

• Continue bios beeps zijn héél vaak de RAM latjes (of lat)

Bekijk die sites even , en luister goed welk patroon beeps je krijgt.
                                    Succes

Comment

Heb een 'Bare-Bone' test gedaan:
                                      - Bios battery vervangen
                                      - Ram eruit
                                      - Alle extensieslots eruit
                                      - HD afgesloten
                                      - CD & DVD afgesloten

En niks. Geen gepiep (buiten die piepjes om de 5-6 seconden, niks op het scherm.
                                      Lichtjes op keyboard branden enkel als je numlock bvb indrukt.

Ik gok dus op CPU of moederbord.

Nog ideetjes?
                                      Is dat nog te vervangen zo'n moederbord?

(werk zelf al efkes met laptops die regelmatig vervangen worden, en dus is de vast PC iets uit een ver verleden...)
                                      En als je alleen nu het ram geheugen terugsteekt? Want zonder ramgeheugen kan een pc ook niet opstarten.

Comment

• Vriend van mij wil foto's toevoegen op facebook maar het lukt niet , zou het kunnen dat zijn anti-virus dit tegen houd ?

Comment

Zo'n moederbord:
                                          - Kan dat in eender welke toren ingebouwd worden?
                                          - Is dat compatible met de Harddisk, CD en DVD-drive van die toren?

Of kan ik beter da spel op het stort zwieren (wel eerst HD eruit halen) en een nieuwe of occasie kopen?
                                          Met enige kennis, wat tijd, en 25 euro kan je terug 1 oude PC tot leven roepen, maar welke Windows ga je daarop draaien, en gaat de gebruiker tevreden zijn met iets dat traag is ?

Comment

Working...
                                          X