Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
    Toevallig niemand hier die een bootable CD weet te maken voor XP ?
    meestal is er een optie bij uw schrijfsoftware om automatisch een bootable te maken, en anders zou ik es op tweakers.net zoeken, daar staat alles deftig in't nederlands uitgelegd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
      meestal is er een optie bij uw schrijfsoftware om automatisch een bootable te maken, en anders zou ik es op tweakers.net zoeken, daar staat alles deftig in't nederlands uitgelegd
      Yep, maar men burning soft vraagt een IMA of IMG file, en raad eens welke files ik niet heb op mijn originele XP CD ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
        Yep, maar men burning soft vraagt een IMA of IMG file, en raad eens welke files ik niet heb op mijn originele XP CD ?
        hmm, eigenijk wil je gewoon een xp reinstall doen ?
        in dat geval is't voldoende om boot on cd in je bios in te stellen, of anderzijds uw cd/dvd drive als primary boot device in te stellen. heeft niks met uw cd's te maken, imo, gezien elke windows CD een boot partitie heeft. jij moet dat gewoon effe enablen in je bios

edith zegt: om in uw bios te geraken volstaat het om de 'del' toets aan te tikken tijdens primary startup screen, tenzij uw hardwarefabrikant een andere toetsencombinatie heeft voorzien, maar dat vermelden ze meestal wel op uw primary bootscreen als zijnde 'press xx button to enter bios', of iets soortgelijks.
        Last edited by ; 21/12/2008, 21:33.

Comment

• Er zitten hier toevallig geen Actionscript kenners?

Comment

• probleemje:
            Ik pak da aangeduide bestanden uit
            en het uitgepakt bestand (zie onder) heet MKV.
            Zo kan ik toch onmogelijk dat bestand bekijken
            iemand een oplossing?
            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• al eens proberen afspelen met VLC?
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                al eens proberen afspelen met VLC?
                Neen, maar ik wil het converteren, en afspelen op de DVD-speler
                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
                    Converteren naar .AVI en dan op CD branden

Comment

• Ik speel ALLE soorten videobestanden (inclusief die mkv's) af met windows mediaplayer door middel van "vista codec pack". Geen bsplayer of vlcplayer nodig, gewoon openen in wmp en kijken maar.

Voor windows xp is er dacht ik ook zo'n pack, "k-lite codec pack" ofzoiets, zou ook moeten werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Comment

• Vlc -> Wmp

Comment

• voor filmpjes te kijken jep, maar voor muziek verkies ik ook nog altijd WMP
                          2015 BMW F11 520dA

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                            voor filmpjes te kijken jep, maar voor muziek verkies ik ook nog altijd WMP
                            ²²²²

Ik vind wmp zelfs beter dan I-tunes, Winamp...
                            Maar ik denk dat er vele het daarmee niet akkoord zullen zijn.

Comment

• AmaroK vind ik nog altijd by far het leukste: er zit een handige db-structuur achter die je toelaat zelf te query'en, 'n perfecte integratie met Last.fm, automatisch zoeken naar bestanden werkt perfect, leuke gadgets zoals automatisch lyrics/wikidocs afhalen, ... .

En een versie van AmaroK2 voor Windows staat ook op het programma heb ik onlangs ergens gelezen.
                              Life's too short. Not to. Live it.
                              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                                ²²²²

Ik vind wmp zelfs beter dan I-tunes, Winamp...
                                Maar ik denk dat er vele het daarmee niet akkoord zullen zijn.
                                objectief gezien zijn iTunes en WMP aan elkaar gewaagd naar 't schijnt. persoonlijke voorkeur heeft de bovenhand
                                2015 BMW F11 520dA

Comment

• Ik gebruik WMP echt nooit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Black-Ang3l Bekijk Berichten
                                    hmm, eigenijk wil je gewoon een xp reinstall doen ?
                                    in dat geval is't voldoende om boot on cd in je bios in te stellen, of anderzijds uw cd/dvd drive als primary boot device in te stellen. heeft niks met uw cd's te maken, imo, gezien elke windows CD een boot partitie heeft. jij moet dat gewoon effe enablen in je bios

edith zegt: om in uw bios te geraken volstaat het om de 'del' toets aan te tikken tijdens primary startup screen, tenzij uw hardwarefabrikant een andere toetsencombinatie heeft voorzien, maar dat vermelden ze meestal wel op uw primary bootscreen als zijnde 'press xx button to enter bios', of iets soortgelijks.
                                    Het doel was : naar Windows booten vanop floppy of CD ... (en niet voor install of upgrade !)

Reden : ik ga knoeien met multi-boot, en ik wil een backupsysteem.

Dat booten naar Windows is nog niet gelukt, Linux installeren ondertussen wel (naast XP). En ik kan nog steeds booten naar beiden OS

Besluit : een bootdisk naar Windows maken is veel moeilijker dan Linux installeren.

Wat betreft booten vanop alternatieve manieren, is het blijkbaar vanaf Windows XP niet makkelijk meer : op floppy wordt afgebouwd, en op CD werkt nog niet. In feite wisten we dat al he, Windows XP is beta software. Op Win9X was dat gewoon : "sys c: a:", maar dat was te makkelijk ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Ik gebruik WMP echt nooit
                                      Bij de oorzaak van een van mijn zeer weinige format C:'s, was WMP de oorzaak ... ik word nerveus als ik dat nog maar zie. En de meeste filmpjes wilde ie niet afspelen, crashen, etc etc

Comment

• Waarom zo moeilijk liggen doen?

Draai toch gewoon een Linux in VMWare, geen gezever met dual boot en je kan zo gewoon naast elkaar draaien en documenten uitwisselen.

Comment

Working...
                                        X