Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen & oplossingen (deel 3)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je beveiliging (WEP) aan staat moet je toch die sleutel ingeven? Normaal staan er vier vakjes, in mijn geval moest ik het eerste invullen. Maar ik veronderstel dat dat bij u niet het probleem is.
    Dus probeer 'es bij eigenschappen van die verbinding te kijken onder het punt: TCP/IP en dan kies je daar ergens om IP/DNS zelf in te geven. Die gegevens ken ik wel niet voor Telenet. Bij ADSL kan je die opvragen door in je browser als adres het IP-adres van de gateway in te geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
      Als je beveiliging (WEP) aan staat moet je toch die sleutel ingeven? Normaal staan er vier vakjes, in mijn geval moest ik het eerste invullen. Maar ik veronderstel dat dat bij u niet het probleem is.
      Dus probeer 'es bij eigenschappen van die verbinding te kijken onder het punt: TCP/IP en dan kies je daar ergens om IP/DNS zelf in te geven. Die gegevens ken ik wel niet voor Telenet. Bij ADSL kan je die opvragen door in je browser als adres het IP-adres van de gateway in te geven.
      Ik vermoed dus ook een probleem met de WEP-key.

probeer eens te connecteren met een draad ipv wifi, dan in de opties van je router gaan neuzen en zien dat de wep-dinges kloppen.

Eventueel als je er niet maar aan wijs geraakt kan je de router resetten en opnieuw beginnen (15sec reset knop indrukken)

Comment

• het is idd met WEP, maar ik heb maar 2 vakjes om het in te vullen.

de code klopt want hij connecteert met het internet, alleen kan ik geen pagina's laden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          het is idd met WEP, maar ik heb maar 2 vakjes om het in te vullen.

de code klopt want hij connecteert met het internet, alleen kan ik geen pagina's laden
          En kan je op msn of weet ik wat?

Comment

het is idd met WEP, maar ik heb maar 2 vakjes om het in te vullen.

neenee, hij connecteert met de router en die blokkeert de rest van de traffic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
              heb je een telenetmodem voor 2 pc's?

Dan kan je beter elke router apart op die modem hangen ipv de ene achter de andere misschien?
              Nee, ADSL

Heb 1 router met ingebouwde modem, op die router is een draadloze router aangesloten.
              Die draadloze doet moeilijk

Comment

• Blijft dat zo geel flikkeren?
                Je kan ook eens Uitvoeren doen, vervolgens cmd, dan ipconfig ingeven.
                Dan eens ipconfig /renew invoeren. Als hij daar ook blijft hangen -> probeer eens met een statisch IP-adres.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  Nee, ADSL

Heb 1 router met ingebouwde modem, op die router is een draadloze router aangesloten.
                  kan je de draadloze router geen fixed IP geven of zo?

Zou het niet met het vernieuwen van de IP van je router zijn dat deze problemen geeft bij de andere?

Comment

heb je een telenetmodem voor 2 pc's?

Dan kan je beter elke router apart op die modem hangen ipv de ene achter de andere misschien?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    kan je de draadloze router geen fixed IP geven of zo?

Zou het niet met het vernieuwen van de IP van je router zijn dat deze problemen geeft bij de andere?
                    Geen idee!

Volgens mij heeft 'ie een fixed IP... maar hoe of wat

Comment

• En die draadloze kan je niet instellen als adsl-modem?

Comment

• Nope.
                        Ik kan wel de modem op dat ding aansluiten en alleen die gebruiken, maar dat is zo mogelijk nog hopelozer.
                        Op LAN disconnect dat ding elke 5 minuten

Comment

• Dus ...

Koop uzelf een nieuwe wifi-router-modem

Nee, er zal wel een oplossing zijn maar 'k weet niet direct wat.

Comment

• 't is verdomme een nieuwe

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kaiser Bekijk Berichten
                              En kan je op msn of weet ik wat?
                              via de desktop kan ik niks internet gerelateerd doen.

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              neenee, hij connecteert met de router en die blokkeert de rest van de traffic.
                              hoe unblock ik dat?

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                              Blijft dat zo geel flikkeren?
                              Je kan ook eens Uitvoeren doen, vervolgens cmd, dan ipconfig ingeven.
                              Dan eens ipconfig /renew invoeren. Als hij daar ook blijft hangen -> probeer eens met een statisch IP-adres.
                              ik zie alleen iets groen flikkeren

Comment

• Dan heeft hij normaal een IP vast, maar kan hij het vernieuwen?
                                Enfin, dan is dat ook al niet het probleem. Dan kan ik u verder niet helpen, sorry.

Comment

via de desktop kan ik niks internet gerelateerd doen.

hoe unblock ik dat?

ik zie alleen iets groen flikkeren
                                  juiste instelling van WEP en key.

Zoals ik zei, connecteer met een kabel, zie of het dan wel lukt (vermoedelijk wel) en check dan de instellingen van de router.

(meestal via http://192.168.2.1 of zoiets)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                    Nee, ADSL

Probeer eens naar die pagina van die draadloze router te surfen (zo in uw internetbrowser een getal intypen zoals 192.168.1.1, dit getal kan je vinden in de manual) en kijk eens op welke modus hij staat (normaal moet die op 'routed' staan dacht ik, andere mogelijkheden zijn 'bridged' of 'routed bridged' ...) Als je zo routers en modems achter mekaar schakelt kan dat problemen geven als ze in de verkeerde modus staan, zo heb ik een gelijkaardig probleem toch al eens opgelost.

En anders... ik heb hier nog een draadloze router met ingebouwde adsl modem staan. Voor een schappelijk prijsje mag je die komen afhalen.

Comment

juiste instelling van WEP en key.

Zoals ik zei, connecteer met een kabel, zie of het dan wel lukt (vermoedelijk wel) en check dan de instellingen van de router.

(meestal via http://192.168.2.1 of zoiets)
                                      ik kan niet connecteren met een kabel hier, niks voorzien.

Comment

• met een andere pc?

Comment

• een macbook?

Comment

Working...
                                          X