Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
    Firefox is wel goed en een pak stabieler dan IE.

Vooral IE7 zit boordevol bugs.

Enig probleem met Firefox is, dat bepaalde websites niet altijd even mooi worden gepresenteerd dan in IE, omdat IE nu eenmaal een standaardbrowser is waarop veel websiteontwerpen werden gebaseerd en getest.

Maar Firefox zou ook een pak veiliger zijn en op het gebied van cookie en privacybeheer staat het verder.

Nu, met Thunderbird (e-mailprogramma dat eveneens tot de Mozillafamilie behoort) heb ik wel een hoop problemen gehad in het verleden.
    Ik heb een tijdje Firefox gebruikt maar heb het eraf gesmeten

Zoals je zegt komen er sites niet goed op ( bij mij waren dat zeer veel sites )
    Het verbruikt aanzienlijk meer geheugen dan IE7

Met IE7 geen probs meer

Firefox is wel 'moderner' ( meer nieuwe snufjes, vb tabs zaten in de vorige firefox er al in etc ).

Qua stabiliteit heb ik met geen van de twee ( firefox en IE) niet te klagen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
      Ik heb een tijdje Firefox gebruikt maar heb het eraf gesmeten

Zoals je zegt komen er sites niet goed op ( bij mij waren dat zeer veel sites )
      Het verbruikt aanzienlijk meer geheugen dan IE7

Met IE7 geen probs meer

Firefox is wel 'moderner' ( meer nieuwe snufjes, vb tabs zaten in de vorige firefox er al in etc ).

Qua stabiliteit heb ik met geen van de twee ( firefox en IE) niet te klagen
      Ik heb verschillende crashes gehad met IE en Outlook 2003.
      Die combinatie liet mijn laptop telkens vastlopen.
      Wat zeer gevaarlijk was, sinds mijn laptop gebruikt wordt om Canbussturingen te programmeren...
      Vandaar dat ik ben overgestapt naar Firefox en Thunderbird.

Maar Thunderbird gaf me teveel server timeouts...
      Met mijn nieuwe PC zit ik nu met Vista...
      De problemen lijken van de baan, maar Firefox blijft mijn standaard webbrowser. IE gebruik ik nog slechts in beperkte mate...

Comment

Ik heb verschillende crashes gehad met IE en Outlook 2003.
        Vandaar dat ik ben overgestapt naar Firefox en Thunderbird.

Maar Thunderbird gaf me teveel server timeouts...
        Met mijn nieuwe PC zit ik nu met Vista...
        De problemen lijken van de baan, maar Firefox blijft mijn standaard webbrowser. IE gebruik ik nog slechts in beperkte mate...
        Ik gebruik geen Outlook/firebird, daar ga ik geen oordeel over geven.

Eigenlijk nog nooit crashes gehad ( behalve in het begin met de XP Home Edition, man dat was brol. Met de later patches valt het nog mee )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
          Allee tof, nog een browser erbij. Strax moeten webdesigners rekening gaan houden met IE en FF en die Safari.

Tis nu soms al een pain in the ass die beide browsers ...
          Dat is een conceptueel probleem. Zolang de web-browser als enige interface tussen client en server gebruikt wordt, zal dit probleem blijven bestaan.

Als je client-OS specifieke programmas schrijft, die zich connecteren met een bepaalde server of type van server, zijn de problemen veel minder en het potentieel stukken hoger. Vroeg of laat komen we hierop terug.

Dan log je aan op een site (met uw browser), je download een OS-specifiek stukje software, en je gebruikt dat voor alle client-server functionaliteit.

Browsers zullen altijd domme client programmas blijven, met zeer beperkte functionaliteit. Hoe dieper die functionaliteit wordt, hoe meer problemen (want hoe meer kans dat het niet werkt op browser X of Y).

Browsers zijn goede connectiepunten, maar meer niet.

Comment

• Aja, niemand die weet waar ik een volledige LEGALE versie van Photoshop (of gelijkaardig van functionaliteit) kan downloaden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
              Aja, niemand die weet waar ik een volledige LEGALE versie van Photoshop (of gelijkaardig van functionaliteit) kan downloaden ?
              Normaal gezien kan je de Photoshop Elements wel ergens vinden

Ik heb die al 2 maal gratis bij mijn PC erbij gekregen

natuurlijk als het de volledige Photoshop moet zijn, dan zal je die niet legaal vinden denk ik

Comment

Ik gebruik geen Outlook/firebird, daar ga ik geen oordeel over geven.

Eigenlijk nog nooit crashes gehad ( behalve in het begin met de XP Home Edition, man dat was brol. Met de later patches valt het nog mee )
                XP Home Edition was een complete ramp.
                Ik ben moeten overstappen naar de Pro versie. Resultaat: support werd sneller betalend of ik kreeg te horen van Microsoft dat ik me bij problemen tot de computerzaak moest wenden die mijn computer had geassembleerd.
                En dit terwijl ik bugs kon aantonen!
                Microsoft support is een complete ramp. Ik sta daar trouwens in de database als zeer ontevreden klant. Jammergenoeg heb ik Microsoft nodig omdat de meeste programma's hier nu eenmaal op draaien...

Comment

Ik ben moeten overstappen naar de Pro versie. Resultaat: support werd sneller betalend of ik kreeg te horen van Microsoft dat ik me bij problemen tot de computerzaak moest wenden die mijn computer had geassembleerd.
                  Microsoft support is een complete ramp. Ik sta daar trouwens in de database als zeer ontevreden klant. Jammergenoeg heb ik Microsoft nodig...
                  Tsss, moeilijk mens

Nog nooit support dinges gebruikt, altijd zelf opgelost ( of met behulp van iemand met veel ICT kennis )

Comment

Aja, niemand die weet waar ik een volledige LEGALE versie van Photoshop (of gelijkaardig van functionaliteit) kan downloaden ?
                    Je kan eens proberen met GIMP

Comment

Normaal gezien kan je de Photoshop Elements wel ergens vinden

Ik heb die al 2 maal gratis bij mijn PC erbij gekregen

natuurlijk als het de volledige Photoshop moet zijn, dan zal je die niet legaal vinden denk ik
                      Die Elements heb ik zien passeren ... welke functionaliteit mis je dan ?

Een volledige versie mag ook ouder zijn ... nuja, ze MOET ouder zijn in feite (oud OS).

Comment

Microsoft support is een complete ramp. Ik sta daar trouwens in de database als zeer ontevreden klant. Jammergenoeg heb ik Microsoft nodig omdat de meeste programma's hier nu eenmaal op draaien...
                        Microsoft Support

*lacht eens goed*

Je staat al in hun databank, respect daarvoor !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk Berichten
                          Je kan eens proberen met GIMP
                          Okeee, moet ik eens proberen

Thanks

Comment

Die Elements heb ik zien passeren ... welke functionaliteit mis je dan ?

Een volledige versie mag ook ouder zijn ... nuja, ze MOET ouder zijn in feite (oud OS).
                            Dat weet ik niet

Een wannebee photoshopper zoals ik vind Elements genoeg

Als ge serieus wilt prutsen aan nen foto zulde de volledige versie nodig hebben denk ik

Mss eens vragen aan een goeie fotograaf op het forum

aja, kan je dat niet via het school krijgen ( ik weet nog in mijn hoge schooltijdperk konden we een photoshop via het school op onze pc zetten, legaal )

Comment

Microsoft Support

*lacht eens goed*

Je staat al in hun databank, respect daarvoor !
                              Merci!

Wacht, misschien heb ik mijn mails hier nog staan!

Ja, ik heb me eens goed kwaad gemaakt...

Comment

Merci!

Wacht, misschien heb ik mijn mails hier nog staan!

Ja, ik heb me eens goed kwaad gemaakt...
                                hebde uw zweep bovengehaald ?

Tja, en normaal gezien moeten bellen naar een of ander duur telefoonnummer ( bij de meeste van die 'support' dingen is dat toch zo )

Een mail, proficiat dat je al een antwoord kreeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                  Ja daar heb ik al zitten zoeken. De regio staat reeds op Belgie, maar ik kan daar nergens iets over die tijdzone vinden.
                                  Systeemvoorkeuren > Datum en Tijd

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                  cc

Comment

• Had er al verschillende gestuurd. Had o.a. gezegd dat ik het erg vond dat ze niet eens capabel waren om een combinatie van 3 van hun eigen programma's samen te ondersteunen. Maar die vind ik niet meer terug...

Ter verduidelijking, ik ben heel beleefd begonnen... Maar als je ziet wat een antwoorden je terugkrijgt!

Wacht, ik heb er eentje gevonden.
                                    Mijn Frontpage Filmpjes draaiden niet meer op IE7...

Dit was mijn laatste antwoord, nadat ze me hadden gezegd dat mijn vraag ging gefactureerd worden als ik het niet eens was met hun oplossing.
                                    Hun oplossing was: je moet maar werken met IE6 :

Geachte,

Dit is ABSOLUUT geen service.
                                    Ik signaleer u een algemeen probleem.
                                    Mij terug doorverwijzen naar uw betalende Support Dienst, terwijl uw programma niet naar behoren draait, is naar mijn mening schandalig.
                                    In het verleden meldde ik reeds bugs in FrontPage 2003, en werd ik op dezelfde manier afgescheept.
                                    Sorry, maar op deze basis kunt u beter geen support leveren.

Enkele dagen later ontving ik dit antwoord:

Geachte mevrouw,

Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.

Uw klacht betreffende de support hebben wij als feedbackklacht doorgezonden.

Indien het echter een bug in onze producten zou betreffen, zou de support hiervoor niet gefactureerd worden.

Echter zou steeds eerst een te factureren case opgemaakt worden, gezien de receptie er niet kan opmaken of het al dan niet een bug betreft.

Mocht de technicus die de case bewerkt bevestigen dat dit een bug betreft is de support dus ook niet te betalen.

Blijkt de door u gemelde fout geen bug te zijn, alhoewel u van mening was dat dit een bug is, zou de support uiteraart betalende blijven en gefactureerd worden.

Met vriendelijke groet,
                                    Microsoft B.V.B.A.

Microsoft Contact Center
                                    e-mail: mccbel@microsoft.com
                                    tel.: +32 (2) 503 31 13
                                    fax: +32 (2) 513 7181

http://www.microsoft.be

Comment

• Support dienst van Microsoft? Betalend?

Alle antwoorden vind je toch op google?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FLT Bekijk Berichten
                                        Support dienst van Microsoft? Betalend?

Alle antwoorden vind je toch op google?
                                        Ja, klopt. Behalve als je bugs rapporteert. En dit is nu net wat ik altijd doe.

Ik vind het schandalig dat zij versies uitbrengen die niet voldoende werden getest en dat je dan nog als gebruiker zou moeten betalen ook...

Tenslotte heb ik de laatste jaren al heel wat gevonden.
                                        Eigenlijk zouden ze mij moeten betalen.

Comment

...zou de support uiteraart betalende blijven ...
                                          Stond dat er serieus zo in?
                                          Sjah, er wordt altijd afgeraden om nu nog met FrontPage te werken. Ik heb er alleszins helemaal geen probleem mee dat zo'n sites zo snel mogelijk verdwijnen...

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                          Allee tof, nog een browser erbij. Strax moeten webdesigners rekening gaan houden met IE en FF en die Safari.
                                          Tis nu soms al een pain in the ass die beide browsers ...
                                          IE houdt zich niet aan de internationale W3C-standaarden die door normalisering werden vastgelegd. Maar zij konden het zich permitteren om anders te gaan doen, omdat IE bij 90% van de internetgebruikers gebruikt wordt. De groei van FF, Safari e.d. (die zich wel aan de W3C-standaarden hielden) heeft er echter voor gezorgd dat ook IE meer en meer naar de normen toe zal groeien. Voor IE8 wordt verwacht dat er weinig afwijking meer zal zijn van de standaarden. Dus als webdeveloper doe je er eigenlijk het best aan om gewoon volgens de standaarden te werken, al moet er de komende jaren toch nog rekening gehouden worden met IE, met nog heel wat asspain als gevolg...

Comment

Working...
                                          X