Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik heb ook miserie met hotmail
    maar dat zal BEPAALDE MENSEN waarschijnlijk niet verbazen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
      HELP!

Laptop doet al een paar dagen vreemd.
      Bij het opstarten is Iexplore actief maar er is geen venster zichtbaar, ik heb last van popups ( nieuw :S ) en pc slaat af en toe af van zichzelf.

Ik heb gezien dat er iets van een fout moet zijn wanneer pc zichzelf afsluit ( blauw scherm en pc scant zichzelf in 3 stappen ). Heb alles al gescant maar ik vind niets ( avg, aaware, spybot, ... ).

Nu probeer ik te defragmenteren en er komt deze melding op :

wa is er mis met mijnen laptop !!??
      die vreemde melding is weg, bij het opstarten heeft de pc op eigen initiatief een schijfcontrole uitgevoerd en nadien kon ik defragmenteren.

Fucking vreemd, die iexplore blijft actief op de achtergrond ( met soms reclame in de vorm van een soundfile die afspeelt ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        Vraagje.

In XP heb je de "wizard scanners en camera's" waarmee je makkelijk foto's van je camera een naam kan geven en in de juiste map kan copieren.

Vista heeft iets gelijkaardigs maar je kan blijkbaar de foto's niet afzonderlijk selecteren.

Stel bvb dat er van 2 verschilelnde feestjes foto's op staan dan kon je in XP de foto's van feestje 1 selecteren, een naam geven copieren en verwijderen, daarna een stap terug gaan in de wizard en voor het 2e hetzelfde doen.

In Vista kan je precies enkel een naam geven en weg laten schrijven zonder de foto's individueel te selecteren.

Doe ik iets verkeerd waardoor het toch zou moeten lukken of is dat gewoon vista ...

In het 2e geval, heeft iemand een alternatief?
        Niemand

Comment

• Scan je pc eens met het progje 'Hijackthis'
          Save log file en zend me die, ik zal je vertellen welke entries je verwijderen mag. Velen zijn windows noodzakelijke, dus niet zelf in prutsen indien u er geen kennis van hebt!

Comment

• R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
            R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
            R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
            R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
            R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
            R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

O2 - BHO: cpmsky browser optimizer - {41ffad32-c417-c9eb-8055-2e79993dbe2e} - C:\WINDOWS\system32\{2bbbe8d5-3f45-887c-40f1-b72020593bae}.dll
            O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
            O4 - HKLM\..\Run: [spa_start] C:\WINDOWS\System32\Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\{2bbbe8d5-3f45-887c-40f1-b72020593bae}.dll" DllInit

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
            O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
            O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
            O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

Bovenste is onnodig, middelste is spyware en onderste zijn ook onnodig

Gewoon selecteren in hijackthis en op Fix Checked klikken. Sluit zoveel mogelijk af voordat je "fixt", geeft de beste kans op succes.

C:\WINDOWS\system32\cpmsky.dll verwijderen, dit zal waarschijnlijk enkel mogelijk zijn na de verwijdering in hijackthis en dan een herstart.
            C:\WINDOWS\system32\sprt_ads.dll zelfde als bovenstaand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
              1. klik op start en open uitvoeren.
              2. typ "cmd" en druk op enter (noot: zonder aanhalingstekens)
              3. Typ "fsutil dirty query x:" (x = letter van je drive)
              4. Als je het bericht krijgt dat het volume "dirty" is, ga dan naar stap 5
              5. Typ "chkdsk x: /f /x" (de eerste x = letter van je drive, de tweede x laat je staan)
              6. Als dit is gedaan, voer je opnieuw stap 3 uit.
              7. Als het volume niet opnieuw als "dirty" wordt aangegeven, dan start je de laptop opnieuw op en zou je geen chkdisk bericht meer moeten krijgen.
              Firefox installeren en/of IE upgraden ?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                Wat kan een mens eraan doen als bepaalde sites (beursduivel en hotmail) enorm traag gaan?
                Checken of alles traag gaat, of enkel die sites ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                  ik heb ook miserie met hotmail
                  maar dat zal BEPAALDE MENSEN waarschijnlijk niet verbazen
                  Definieer : miserie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    run = uitvoeren
                    Altijd zalig, Windows in het Nederlands

Comment

• Route 98

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                        Altijd zalig, Windows in het Nederlands
                        ik haaaaaat dat

zoek maar eens wat op op het web, met die nederlandse foutmeldingen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                          ik haaaaaat dat

zoek maar eens wat op op het web, met die nederlandse foutmeldingen.
                          Mijn opmerking was reeds sarcastisch, ik haat dat nog meer dan U

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                            al eens nieuwe drivers geinstalleerd?

www.synaptics.com
                            Lijkt wel te werken ... !

Thanks

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                              Mijn opmerking was reeds sarcastisch, ik haat dat nog meer dan U
                              I know
                              ik had 'ook' moeten toevoegen. Ach, 't zit zo diep dat ik me niet kon inhouden van reageren

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Vaak als mijn pc uit slaapstand komt, zal hij na onbepaalde tijd gewoon op bluescreen springen, uitvallen, en dan opnieuw opstarten. Te weinig tijd om alles wat er op dat bluescreen staat te lezen, maar ondertussen heb ik al kunnen lezen dat het aan mijn drivers zou liggen en dat ik de driver verifier moet gebruiken. Helaas weet de Microsoftwebsite mij te melden dat die driver verifier enkel meekomt met XP, NT en Win98. Iemand een idee wat ik nu kan doen?

Comment

• Ik zou graag de gegevens vanop de harde schijf van m'n kapotte laptop overzetten naar m'n pc. Kben deze namiddag achter een behuizing geweest om de harde schijf van die laptop in te steken, maar als ik die aansluit op m'n pc kan ik nog geen gegevens terughalen Iemand die weet hoe dat zou moeten???

ps de harde schijf doet het nog!

Comment

• Heb da spel es in m'n zus haar laptop gestoken en daar ging het wel. Raar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                                      Vaak als mijn pc uit slaapstand komt, zal hij na onbepaalde tijd gewoon op bluescreen springen, uitvallen, en dan opnieuw opstarten. Te weinig tijd om alles wat er op dat bluescreen staat te lezen, maar ondertussen heb ik al kunnen lezen dat het aan mijn drivers zou liggen en dat ik de driver verifier moet gebruiken. Helaas weet de Microsoftwebsite mij te melden dat die driver verifier enkel meekomt met XP, NT en Win98. Iemand een idee wat ik nu kan doen?
                                      Die sleep-mode afzetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk Berichten
                                        Ik zou graag de gegevens vanop de harde schijf van m'n kapotte laptop overzetten naar m'n pc. Kben deze namiddag achter een behuizing geweest om de harde schijf van die laptop in te steken, maar als ik die aansluit op m'n pc kan ik nog geen gegevens terughalen Iemand die weet hoe dat zou moeten???

ps de harde schijf doet het nog!
                                        Bwa, je zal ook een omzetter moeten hebben om de datakabels te verwerken, neen ? Bij laptopts is alles anders, dus ook die dikke brede kabels

Comment

• 'k heb een Vista laptop ter mijner beschikking, en ik zou dat spul eens willen testen op nieuwe feautures (ten opzichte van XP)

Waar moet ik zijn om die nieuwe feautures te zien ? De explorer werkt totaal anders, heb ik al gemerkt, en het menu is ook wat bizar, heb nog niet veel tijd gehad

Comment

Working...
                                          X