Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
    Duidelijk nog nooit van Vista gehoord...?
    Toch wel, maar ik draai enkel kwaliteit
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Duidelijk nog nooit van Vista gehoord?

En ja, ik heb wel een weekje niets beters te doen dan alles opnieuw te installeren ...
      Vista heeft een formatbeveiliging ofwat

edit: en een fresh install met de belangrijkste updates en software neemt geen week in beslag, gewoon enkele uurtjes

Comment

En ja, ik heb wel een weekje niets beters te doen dan alles opnieuw te installeren ...
        Een week? Neem jij elke 5min dat je daaraan werkt een halve dag pauze ofzo?
        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

HELP!

Ik kan sinds gisteren bijna niets meer doen met mijn laptop. Hij toonde de laatste tijd regelmatig een bluescreen, waarna hij crashte en zichzelf weer opstartte. Doorgaans gebeurde zoiets nadat hij uit standby kwam, maar ditmaal was het zo'n 5 minuten na een gewone opstartprocedure.

Ik weet dat ondertussen iTunes database gecrasht is en dat ik tevergeefs een priority update heb proberen uit te voeren van AVG antivirus. AVG kan geen enkele scan meer uitvoeren, Office werkt niet meer deftig, explorer blokkeert makkelijk, pc werkt traag ...

Weet iemand wat ik hieraan kan doen of toch tenminste wat het probleem is?

Hij is nog in garantie, maar de vorige keer dat ik hem bij Vandenborre binnendeed ben ik hem anderhalve maand kwijt geweest, waarna er amper iets verbeterd was (integendeel). Nu twijfel ik of ik hem niet beter gewoon naar een (te betalen) computerhersteller-om-de-hoek doe, kwestie van geen bandwerk te laten doen, snelle en persoonlijke service te krijgen, en voor eens en voor altijd te weten hoever ik sta met dit probleemding. Maar tis natuurlijk kostelijk... raad?

Bijkomend probleempje is dat ik nogal gehecht ben aan mijn eigen laptop. Ik moet een thesis schrijven en kan wel over een reserve-pc beschikken van mijn vriendin.
          Zet die Standby-functionaliteit af,
          Download procexp.exe (vroeger Sysinternals, nu Microsoft) en kijk WAT uw PC bezighoudt.

Als ie traag gaat, zal dat duidelijk worden door wat precies

ps : Uw laptop binnendoen bij een winkel zoals VDB ... het gedacht alleen al, brrrrrr

Comment

• En nu iemand met nuttige raad?

Sorry hoor, maar ik zit echt met de handen in het haar.

@kartfreak: geloof me, ik heb in het begin geprobeerd om te formatteren en gewoon terug XP te installeren; lukte niet.

Comment

En nu iemand met nuttige raad?

Sorry hoor, maar ik zit echt met de handen in het haar.

@kartfreak: geloof me, ik heb in het begin geprobeerd om te formatteren en gewoon terug XP te installeren; lukte niet.
              Zie wat uw PC aan het doen is :

Find out what files, registry keys and other objects processes have open, which DLLs they have loaded, and more.

Comment

• Ik heb trouwens in het verleden al updates gehad die mijn geluidskaart of office blokkeerden en die ik moest verwijderen achteraf; en andere essentiële updates die maar niet geïnstalleerd geraken.

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                Zet die Standby-functionaliteit af,
                Download procexp.exe (vroeger Sysinternals, nu Microsoft) en kijk WAT uw PC bezighoudt.

Als ie traag gaat, zal dat duidelijk worden door wat precies

ps : Uw laptop binnendoen bij een winkel zoals VDB ... het gedacht alleen al, brrrrrr
                Wat is het verschil met het gebruikelijke procesoverzicht van ctrl-alt-del? Want daar ben je precies ook niet veel mee zolang je niet weet welk proces wat doet en hoe essentieel dat is.

Comment

Ik heb trouwens in het verleden al updates gehad die mijn geluidskaart of office blokkeerden en die ik moest verwijderen achteraf; en andere essentiële updates die maar niet geïnstalleerd geraken.

Wat is het verschil met het gebruikelijke procesoverzicht van ctrl-alt-del? Want daar ben je precies ook niet veel mee zolang je niet weet welk proces wat doet en hoe essentieel dat is.
                  Meer detail over de processes, IO activiteit (transfer tussen P C onderdelen) is ook een process daar, tree-view, etc. etc.

Process Explorer is de pro-versie van de ietwat amateuristische Windows Task Manager. Maar het is al goed dat je de WTM opgestart hebt, veel mensen kennen dat niet eens

Comment

• In de task manager eens kijken naar het processor en geheugengebruik van alle processen. Als er eentje tussenzit dat buitensporig veel resources in beslag neemt, de naam ervan eens ingeven op google als je niet weet waarvoor het juist dient.

Comment

• Heb allag dit probleem (sinds 'k deze laptop heb), als je geen muis aansluit, en dus werkt met de ingebouwde spullen, gebeurt het constant dat de linkermuiskop-functionaliteit uitgevoerd wordt, zonder dat je op iets duwt !

Ben er al een beetje aan gewend, in die zin dat je de muis moet bewegen op die manier dat je niet moet blijven staan (of zelfs : bewegen) over een knop ofzo, want vaak gaat dat spul af ..

... iemand die weet wat dit zou kunnen zijn. De logische verklaring is dat je dat zef onbewust triggert, doordaat je te dicht bij dat raakvlak komt ... maar dat is het niet

Comment

• al eens nieuwe drivers geinstalleerd?

Synaptics revolutionizes human-device interaction with advanced touch, display, biometrics, AI-enhanced video, vision, audio, speech, and security technologies for superior digital experiences.
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                          al eens nieuwe drivers geinstalleerd?

www.synaptics.com
                          Drivers van wat ?

Comment

• van je touchpad (die ingebouwde muis) tiens

bijna elk touchpad is door synaptics ontworpen, dus installeer die drivers even van bovenstaande link
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
                              van je touchpad (die ingebouwde muis) tiens

bijna elk touchpad is door synaptics ontworpen, dus installeer die drivers even van bovenstaande link
                              OK Thanks, 'k heb nog nooit van Synaptics gehoord, weer iets wat ik weet se

Zal es proberen, is echt irritant, tot in de 2de graad

Comment

• Hoe verklein ik nu mijn onderstaande GIF-animatie ?

Comment

• Heb een probleempje met mijn ouders hun pc. Mijn ma heeft per ongeluk de acount van outlook express gewist. Op die account stonden echter belangrijke mappen die niet verloren mochten gaan. Nu als ik die acount opnieuw instel kan ik alleen maar de ongelezen mails zien en is voor de rest alles verloren. Is er soms nog een mogelijkheid om alles terug te krijgen zoals het was?

Thx, cold

Comment

• in outlook worden zo'n dingen in een *.pst file weggeschreven, ik weet niet of outlook expres ook zo werkt...

Comment

• In outlook express is ieder mapje in je mappenstructuur een apart bestandje.

Maar de extensie en map waar dat te vinden is weet ik niet meer, al jaar of 2 overgeschakeld op outlook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        in outlook worden zo'n dingen in een *.pst file weggeschreven, ik weet niet of outlook expres ook zo werkt...
                                        *.pst is het niet denk ik, heb de hele pc daarjuist al afgezocht op .pst

Comment

• Vroeger heb ik eens emails voor een tante teruggehaald met OE mail recovery, misschien dat ge het nog ergens kunt downloaden. Zoek ook eens op *.dbx files.

Comment

Working...
                                          X