Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik kan sinds gisteren bijna niets meer doen met mijn laptop. Hij toonde de laatste tijd regelmatig een bluescreen, waarna hij crashte en zichzelf weer opstartte. Doorgaans gebeurde zoiets nadat hij uit standby kwam, maar ditmaal was het zo'n 5 minuten na een gewone opstartprocedure.
Ik weet dat ondertussen iTunes database gecrasht is en dat ik tevergeefs een priority update heb proberen uit te voeren van AVG antivirus. AVG kan geen enkele scan meer uitvoeren, Office werkt niet meer deftig, explorer blokkeert makkelijk, pc werkt traag ...
Weet iemand wat ik hieraan kan doen of toch tenminste wat het probleem is?
Hij is nog in garantie, maar de vorige keer dat ik hem bij Vandenborre binnendeed ben ik hem anderhalve maand kwijt geweest, waarna er amper iets verbeterd was (integendeel). Nu twijfel ik of ik hem niet beter gewoon naar een (te betalen) computerhersteller-om-de-hoek doe, kwestie van geen bandwerk te laten doen, snelle en persoonlijke service te krijgen, en voor eens en voor altijd te weten hoever ik sta met dit probleemding. Maar tis natuurlijk kostelijk... raad?
Bijkomend probleempje is dat ik nogal gehecht ben aan mijn eigen laptop. Ik moet een thesis schrijven en kan wel over een reserve-pc beschikken van mijn vriendin.
Zet die Standby-functionaliteit af,
Download procexp.exe (vroeger Sysinternals, nu Microsoft) en kijk WAT uw PC bezighoudt.
Als ie traag gaat, zal dat duidelijk worden door wat precies
ps : Uw laptop binnendoen bij een winkel zoals VDB ... het gedacht alleen al, brrrrrr
Ik heb trouwens in het verleden al updates gehad die mijn geluidskaart of office blokkeerden en die ik moest verwijderen achteraf; en andere essentiële updates die maar niet geïnstalleerd geraken.
Zet die Standby-functionaliteit af,
Download procexp.exe (vroeger Sysinternals, nu Microsoft) en kijk WAT uw PC bezighoudt.
Als ie traag gaat, zal dat duidelijk worden door wat precies
ps : Uw laptop binnendoen bij een winkel zoals VDB ... het gedacht alleen al, brrrrrr
Wat is het verschil met het gebruikelijke procesoverzicht van ctrl-alt-del? Want daar ben je precies ook niet veel mee zolang je niet weet welk proces wat doet en hoe essentieel dat is.
Ik heb trouwens in het verleden al updates gehad die mijn geluidskaart of office blokkeerden en die ik moest verwijderen achteraf; en andere essentiële updates die maar niet geïnstalleerd geraken.
Wat is het verschil met het gebruikelijke procesoverzicht van ctrl-alt-del? Want daar ben je precies ook niet veel mee zolang je niet weet welk proces wat doet en hoe essentieel dat is.
Meer detail over de processes, IO activiteit (transfer tussen P C onderdelen) is ook een process daar, tree-view, etc. etc.
Process Explorer is de pro-versie van de ietwat amateuristische Windows Task Manager. Maar het is al goed dat je de WTM opgestart hebt, veel mensen kennen dat niet eens
In de task manager eens kijken naar het processor en geheugengebruik van alle processen. Als er eentje tussenzit dat buitensporig veel resources in beslag neemt, de naam ervan eens ingeven op google als je niet weet waarvoor het juist dient.
Heb allag dit probleem (sinds 'k deze laptop heb), als je geen muis aansluit, en dus werkt met de ingebouwde spullen, gebeurt het constant dat de linkermuiskop-functionaliteit uitgevoerd wordt, zonder dat je op iets duwt !
Ben er al een beetje aan gewend, in die zin dat je de muis moet bewegen op die manier dat je niet moet blijven staan (of zelfs : bewegen) over een knop ofzo, want vaak gaat dat spul af ..
... iemand die weet wat dit zou kunnen zijn. De logische verklaring is dat je dat zef onbewust triggert, doordaat je te dicht bij dat raakvlak komt ... maar dat is het niet
Synaptics revolutionizes human-device interaction with advanced touch, display, biometrics, AI-enhanced video, vision, audio, speech, and security technologies for superior digital experiences.
Heb een probleempje met mijn ouders hun pc. Mijn ma heeft per ongeluk de acount van outlook express gewist. Op die account stonden echter belangrijke mappen die niet verloren mochten gaan. Nu als ik die acount opnieuw instel kan ik alleen maar de ongelezen mails zien en is voor de rest alles verloren. Is er soms nog een mogelijkheid om alles terug te krijgen zoals het was?
Vroeger heb ik eens emails voor een tante teruggehaald met OE mail recovery, misschien dat ge het nog ergens kunt downloaden. Zoek ook eens op *.dbx files.
Comment