Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met UTP (netwerk) naar USB converties ?

Die dingen laten USB verkeer toe op UTP kabels, correct ? 't zou leuk zijn moest het UTP verkeer zijn op USB kabels

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      Heb ze 1 keer gebruikt. Wat moet je weten?
      Of ik wired internet kan hebben op een laptop door enkel een USB kabel aan te sluiten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
        Of ik wired internet kan hebben op een laptop door enkel een USB kabel aan te sluiten
        dit gaat, je hoeft enkel een tussen stuk te vinden.
        D-Link heeft zoiets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door m4TTi Bekijk Berichten
          dit gaat, je hoeft enkel een tussen stuk te vinden.
          D-Link heeft zoiets
          Maar komt het signaal dan ook binnen langs uw USB ? Of moet je die USB dan nog eens omvormen naar UTP en zo in uw netwerkkaart steken ? Heb je een speciale netwerkkaart en/of software, nodig ?

Comment

• Ik heb bij m'n vriendin zoiets op de vaste pc aangesloten. Een tussenstuk dat je aansluit op je USB-poort en waar zich een ethernet poort in bevindt. Daar steek je dan uw netwerkkabel in die vanuit uw router / modem vertrekt. Enkel bijgeleverde software installeren en klaar. Uw pc zelf heeft dus geen netwerkkaart nodig. Anders was dat tussenstuk overbodig.

Comment

• Oudere pc's hebben soms nog geen netwerkpoort op het moederbord zelf, en amper uitbreidingsslots. En er zijn nog oudere laptops ook zonder netwerkpoort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Ik heb bij m'n vriendin zoiets op de vaste pc aangesloten. Een tussenstuk dat je aansluit op je USB-poort en waar zich een ethernet poort in bevindt. Daar steek je dan uw netwerkkabel in die vanuit uw router / modem vertrekt. Enkel bijgeleverde software installeren en klaar. Uw pc zelf heeft dus geen netwerkkaart nodig. Anders was dat tussenstuk overbodig.
                Der is iets dat niet klopt he : je kan de ingang van uw netwerkkaart wel vervangen door een andere input (software-matig, langs de moederbord-bus) ... maar uw netwerkkaart moet wel "iets" doen he ?

Waarvoor dient een netwerkkaart anders ?

Dat "tussenstuk" vervangt de interface tussen een UTP kabel en zijn respectievelijke kaart (chip), daarmee is de chip zelf nog niet overbodig he. Integendeel
                Last edited by ; 09/04/2008, 15:14.

Comment

Waarom zouden jullie dit eigenlijk willen doen? Netwerkkaart kapot of zo?
                  Gewoon praktisch : 1 kabel (USB) aansluiten ipv 2 kabels (USB en UTP), of verplicht om trage wireless te gebruiken, terwijl de laptop toch op bureau staat, en dan nog met USB aangesloten al (printer, whatever)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                    Der is iets dat niet klopt he : je kan de ingang van uw netwerkkaart wel vervangen door een andere input (software-matig, langs de moederbord-bus) ... maar uw netwerkkaart moet wel "iets" doen he ?

Waarvoor dient een netwerkkaart anders ?
                    Dat tussenstuk vervangt niet enkel de ingang, het is ondertussen ook een netwerkkaart. Je hebt intern geen netwerkkaart nodig.

Comment

• Het is met andere woorden een externe netwerkkaart

Comment

Het is met andere woorden een externe netwerkkaart
                        Welja

Nu klopt het

Wel, dat zoek ik dus niet, heb al netwerkkaart

Comment

• En dan, zoveel kost dat nu ook niet ze En je kan er toch mee doen wat jij wil?

Comment

En dan, zoveel kost dat nu ook niet ze En je kan er toch mee doen wat jij wil?
                            Hmm ja, in feite wel. Handig vind ik :

Laptop op bureau zetten, 1 kabel inpluggen, kunnen printen, surfen, memory stick, externe muis en toetsenbord gebruiken. En als die USB nu nog es VGA-signalen zou kunnen doorgeven ook, zou perfect zijn.

Neen, echt perfect zou zijn dat je ook nog es uw batterij kunt laden ook

Anyway, ik wijk af. 'k weet dat docking stations dat kunnen, maar per laptop type kost u dat 100 euro ofzo

Comment

• Idd, zoiets. Maar als ik het echt veel zou gebruiken vind ik 100 euro nog meevallen.

Comment

Idd, zoiets. Maar als ik het echt veel zou gebruiken vind ik 100 euro nog meevallen.
                                Per jaar of 2 dat je een nieuwe laptop koopt he, en die dingen zijn groot en lomp, vaak, en tweedehands is dat nog 10 euro waard (want niemand heeft dat type nog)

Comment

• Dus 50 euro per jaar, en je gebruikt het veel. Ik heb al een pak dommere uitgaven achter de rug waar ik veel minder aan heb en die mij meer gekost hebben

Comment

Denk ik ook. Ik gebruik trouwens een docking station van HP, en dit al voor de derde laptop. Zolang je binnen de serie blijft, kan je die dingen vaak hergebruiken.
                                    'k zal es kijken, maar op ons werk wisselen ze elke laptop van merk, net zoals ze om de 4 jaar van leasingmaatschappij wisselen

Comment

• En een vraagske over eBay:

Da's een goed ding, maar soms he ... aaaargh

Nu wil ik gewoon mijn betaalkrediet aandikken (om verkoopkosten te betalen), maar ik vind niet direct waar het nummer staat om op te storten, wel via CreditCard en PayPal enzo, maar niet op de gewone manier

Iemand ?

Edit: kemmet al, die f0kkers eh, grote knop met daarop : betalen met CreditCard, en daaronder een link in text-vorm

Express bekke verstopt

Last edited by ; 09/04/2008, 16:37.

Comment

• Ik gebruik altijd m'n PayPal accountje daarvoor Daarnet nog een Brodit voor in de A3 gekocht.

Comment

Ik gebruik altijd m'n PayPal accountje daarvoor Daarnet nog een Brodit voor in de A3 gekocht.
                                          Ook al aan gedacht, maar nog niet gedaan ...

Comment

Working...
                                          X