Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
    FramFy, mail me even uw jpeg's dan los ik dat wel op voor u

Om mijn problemen op te lossen heb ik geen Fpust nodig (ikzit en jupke volstaan).

Wat een lelijke avatar trouwens, Fpust.

Comment

• ja, een verfotosjoepte zweedse. vind ik ook maar niks.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik ga binnenkort een gloednieuwe computer kopen, ik wil er FlightSimulatorX op kunnen draaien dus dat gaat moeten vooruit gaan.

Nu sta ik voor de keuze: XP of Vista?

Ik had het erover met de verkoper dat ik liever XP had omdat ik zoveel slechts had gelezen en gehoord over Vista. "Zeggen ze" zei hij.. "Alles wat hier buiten gaat draait op Vista"

Mensen die mij goede raad kunnen geven op dat vlak?

Comment

• als je geen lidl-webcam van 5 jaar oud hebt of andere dergelijke randapparatuur, zou ik er mij niet te veel zorgen om maken en vista nemen.

en een fatsoenlijke pc natuurlijk.
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3'er Bekijk Berichten
            als je geen lidl-webcam van 5 jaar oud hebt of andere dergelijke randapparatuur, zou ik er mij niet te veel zorgen om maken en vista nemen.

en een fatsoenlijke pc natuurlijk.
            De pc zal héél fatsoenlijk worden, de verkoper gaat mij een offerte mailen en dan weet ik wel meer, maar ik had al enkele voorwaarden opgesteld zoals de grafische kaart: nVidia GeForce 8800GT.
            Qua processor en geheugen ben ik al lang niet meer mee, ik ben benieuwd naar de samenstelling.

Ook qua randapparatuur wil ik beginnen van nul. Ik wil wel een vlot draaiend systeem. Als ik op internet lees over Vista lees ik allerhande meningen, vista is niet vlot, is veel te vroeg op de markt gebracht, overlaadt je met kadertjes, zit vol bugs, is te duur..
            Er zijn evenveel mensen die dit alles overroepen vinden en de situatie vergelijkbaar vinden met de tijd toen Xp op de markt kwam, normaal dus. Binnen x-aantal tijd is Vista minstens even vlot en stabiel als XP, maarja, .. als ik daarop moet wachten?

Gewoon een slechte periode om te moeten kiezen zeker?

Comment

• Vista = bagger.
              Op het moment toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                Gewoon een slechte periode om te moeten kiezen zeker?
                Inderdaad ... wil je de laatste nieuwe snufjes (en heb je een PC die het aankan) : Vista

Wil je een no-nonsense Windows die vlot draait : nieuwe PC met daarop XP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                  Vista = bagger.
                  Op het moment toch.
                  ik heb geen problemen (op het feit na dat ie elke keer vraagt om m'n blauwetand te installeren als ik het aanzet).
                  2015 BMW F11 520dA

Comment

ik heb geen problemen (op het feit na dat ie elke keer vraagt om m'n blauwetand te installeren als ik het aanzet).
                    Vista is qua interface toch wel vrij anders dan XP en ouder ... dat zie ik als grootste verschil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                      Prijs jezelf dan maar gelukkig; ik hoor steeds meer verhalen van mensen die niets dan problemen hebben en uit pure miserie terug XP op hun PC installeren.
                      Zit jij in de branche, Kszit ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                        Prijs jezelf dan maar gelukkig; ik hoor steeds meer verhalen van mensen die niets dan problemen hebben en uit pure miserie terug XP op hun PC installeren.
                        Trouwens, wat heeft Vista méér dan XP, behalve de eye-candy?
                        een veel betere netwerk-interface, verbeterde navigatie in verkenner e.d.

die eye-candy zoals 3D-flip gebruik ik nooit. 'k moet wel zeggen dat ik de taakbalk van Vista knapper vind dan die van XP.
                        2015 BMW F11 520dA

Comment

• Vienna of hoe de volgende Windows-kernel (versie 7) ook gaat heten zou al in 2009 of 2010 uitkomen, dacht ik.
                          En Vista is nu nog maar een jaar op de markt... dus die zou 't in totaal 3-4 jaar moeten uithouden. Windows 5 ging wel 7 jaar mee of zo.
                          Ze hebben dus zelf ook wel door dat 't anders moet dan in Vista.

Als ik moet kiezen tussen de pest en de cholera, dan zou ik persoonlijk ook wel voor XP kiezen.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Die verbeterde navigatie is dan wel, zoals bij de rest ook, met een focus op beginnende en weinig ervaren gebruikers :

Vista : http://www.computerperformance.co.uk...a_explorer.htm (kunnen die iconen NOG groter ???)

Professioneel : http://www.ghisler.com/picture.htm

Comment

• chaos vs. overzichtelijkheid zeg ik ja.
                              2015 BMW F11 520dA

Comment

chaos vs. overzichtelijkheid zeg ik ja.
                                't voorbeeld is niet het beste. Wacht ff.

Kijk hier es, linker window toont boomstructuur van C drive, terwijl de rechter window een totaal andere directory toont, op zelfde drive. Kan evengoed een andere drive zijn (ook FTP trouwens). Zo kan je makkelijk navigeren (in de linker window), en als je dat dan gevonden hebt, kan je dat makkelijk kopieren naar een totaal andere lokatie, zijnde die die in de rechter window nog altijd geselecteerd staat. Linker en rechter window zijn niet gelinkt, je navigeert los van elkaar in beide windows. En je kopieert/verplaatst/... van de een naar de ander window, naar keuze. Elk van beide windows kan je wisselen tussen boomstructuur (zoals in de foto op de linker window) en directory-inhoud (voorbeeld ervan in de rechter window).

Last edited by ; 16/02/2008, 21:10.

Comment

• Vista is heel stabiel, heb het nu al op verschillende systemen kunnen testen. Het enige wat er nadelig is aan Vista is het feit dat het trager loopt dan XP. Maar Vista is stabieler dan XP in dezelfde periode. Ondertussen vind ik ze beide even stabiel, ik krijg namelijk op geen enkele nog blue screens. En ik pruts toch wat af soms

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                    Vista Maar Vista is stabieler dan XP in dezelfde periode.
                                    Inderdaad, in DEZELFDE periode dwz toen XP gelanceerd werd had het inderdaad ook te kampen met problemen. Ondertussen zijn we wel 2 service packs verder en het derde zit eraan te komen dacht ik. XP staat dus nu heel wat verder dan laten we het versie 1.0 van Vista noemen.

Ook mijn vrienden die in de IT sector zitten onderschrijven dit. Vista? Don't do it!

Ga voor XP SP2 als je wil gamen bijvoorbeeld of als je wil werken zonder al te veel zever aan je hoofd van randapparatuur die niet naar behoren wil werken omdat de drivers nog niet geoptimaliseerd werden.

Mijn advies: XP SP2. Wacht met Vista tot hun service pack uit is en het duidelijk is dat de meest voorkomende problemen de wereld uit zijn...

Comment

die eye-candy zoals 3D-flip gebruik ik nooit. 'k moet wel zeggen dat ik de taakbalk van Vista knapper vind dan die van XP.
                                      Ja, fantastische netwerk functionaliteit hoor, die Vista.

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                      Iemand een idee hoe je een degelijk netwerk tussen een Vista laptop (draadloos) en een XP desktop (lan) kan opstellen?
                                      Mijn broer heeft dus zo'n situatie en het wilt maar niet lukken
                                      De XP desktop ziet de Vista laptop wel, maar Vista ziet de desktop niet. Aardig probleem, gezien we printer en bestandsdeling willen hebben voor de laptop.

Het werkt overigens via een router, beiden kunnen op internet, beiden zitten in dezelfde workgroup en bij Vista staat alles op particulier en onbeveiligd en weetikveel ingesteld. Eerst zien dat het werkt, dan pas beveiliging...
                                      Pingen naar elkaar gaat ook, dus de firewall zit er voor niets tussen vermoed ik.

Zo ziet het volledige netwerkschema eruit in Vista:

Het rare is dus dat er geen switches zijn in realiteit...
                                      En zo ziet 'ie de desktop wel, maar daar is ook alles mee gezegd, in het netwerk duikt 'ie niet op.

Als we de laptop via de lan kabel op de router aansluiten dan zijn al die switches ineens weg, en hangt de laptop in een U aan de desktop en samen gaan ze naar de router en dan naar het internet. Maar nog steeds duikt de desktop niet op in het echte netwerk...

Iemand een idee?
                                      En 't is trage rommel.
                                      Ik heb de Vista looks met de XP gebruikersvriendelijkheid, snelheid en stabiliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                        En 't is trage rommel.
                                        Ik heb de Vista looks met de XP gebruikersvriendelijkheid, snelheid en stabiliteit.

koop een deftige pc hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                                          koop een deftige pc hé
                                          Deftig genoeg

Comment

Working...
                                          X