Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC problemen - vragen en antwoorden - part II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• dat is het hem juist. Als particulier kan je misschien een snellere pc kopen omdat je zin hebt in Vista. Wij kunnen geen 200 nieuwe pc's kopen omdat men Vista wil. En men wil het he. Waarom mag je niet vragen want dan weten ze geen antwoord. Maar de eindgebruiker wil Vista.
    Wij hebben een zestal pc's op Vista. Hier en daar wat performantieproblemen en haperingen. En ik vind nog steeds m'n weg niet zo gemakkelijk.
    Start - Run, m'n geliefde vertrekplaats in windows, mag je ook al half vergeten... c: gaat niet. Je moet c:\ typen in een zoekvak. I.n datzelfde zoekvak kan je nu eens echt niks zoeken op een vlotte manier. Als ik een bestand wil vinden, open ik een command-venster en doe ik een dir /s. Lang leve de vooruitgang....
    Instellingen van netwerk wordt hier aangehaald: vlot is anders. Da's allemaal wel mooi voor thuis, maar als je weinig tijd hebt wil je direct op je doel af, en dat lukt me nog steeds niet met die Vista's. In die zin was de stap van NT naar XP doenbaarder.
    Mijn mening? Vista? Prima, maar binnen een jaar of twee op een splinternieuwe pc en met de laatste service pack.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
      Start - Run, m'n geliefde vertrekplaats in windows, mag je ook al half vergeten... c: gaat niet. Je moet c:\ typen in een zoekvak. I.n datzelfde zoekvak kan je nu eens echt niks zoeken op een vlotte manier. Als ik een bestand wil vinden, open ik een command-venster en doe ik een dir /s. Lang leve de vooruitgang....
      De search functionaliteit van MS, daar erger ik me nu ook serieus aan, dat gaat bergaf. XP was een stap achteruit, en bij Vista is het nog erger !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
        Binnen twee jaar zie ik wel wat de opvolger van Vista brengt en sla ik met plezier Vista over.
        Komt de opvolger volgend jaar al niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3d Bekijk Berichten
          Inderdaad, in DEZELFDE periode dwz toen XP gelanceerd werd had het inderdaad ook te kampen met problemen. Ondertussen zijn we wel 2 service packs verder en het derde zit eraan te komen dacht ik. XP staat dus nu heel wat verder dan laten we het versie 1.0 van Vista noemen.

Ook mijn vrienden die in de IT sector zitten onderschrijven dit. Vista? Don't do it!

Ga voor XP SP2 als je wil gamen bijvoorbeeld of als je wil werken zonder al te veel zever aan je hoofd van randapparatuur die niet naar behoren wil werken omdat de drivers nog niet geoptimaliseerd werden.

Mijn advies: XP SP2. Wacht met Vista tot hun service pack uit is en het duidelijk is dat de meest voorkomende problemen de wereld uit zijn...
          Ik werk ook in de IT-sector, en ik raad niemand Vista af En ik raad niemand Vista aan. Maar ook XP niet. Krijgen ze Vista bij een nieuw systeem bij? Geen probleem, ik laat dat even stabiel draaien als XP zou draaien, met het voordeel dat ze de tierlantijntjes erbij krijgen. Enkel indien ze met een echt trage (in Vista termen) pc zitten raad ik ze XP aan. Anders laat ik ze gewoon Vista nemen. Al die zever over software dat niet goed draait moeten ze bij mij niet afkomen, ik draai een pak software en heb veel randapparatuur aan m'n pc's hangen, en voor alles vind ik de geschikte drivers. Ik weet niet wat sommige met hun pc uitspoken zodat ze Vista aan anderen afraden natuurlijk .. Buiten dat het meer geheugen nodig heeft om even soepel te draaien zie ik er niets verkeerds aan. Ik vind het trouwens veel leuker werken als XP.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
            De search functionaliteit van MS, daar erger ik me nu ook serieus aan, dat gaat bergaf. XP was een stap achteruit, en bij Vista is het nog erger !
            Hell no ! De search functionaliteit rocks, ik vind alles veel sneller terug nu dan in mijn XP tijd

Comment

Start - Run is er nog steeds hoor .. Je kan commando's zoals "regedit" zelf gewoon uitvoeren in het zoekveld onderaan, nog vlotter !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                Hell no ! De search functionaliteit rocks, ik vind alles veel sneller terug nu dan in mijn XP tijd
                pre-XP was da shit, daar ging het pas echt snel en effectief

Comment

pre-XP was da shit, daar ging het pas echt snel en effectief
                  Ok, maar zoeken gaat bij mij vlotter in Vista dan in XP.

Comment

• http://autoforum.be/showpost.php?p=2...postcount=1264 --> dat driverprobleem is dus nog altijd niet opgelost en het OS blijft maar die corrupte driver binnenhalen, ongevraagd. Ik kan Vista maar gebruiken totdat het die driver binnenhaalt... daarna mag ik rebooten.
                    Dikke nest is 't.

regedit uitvoeren --> hoeray voor het register.
                    't Blijft één van de grootste ondingen die je in een OS kan tegenkomen.
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Dat Vista steeds die driver installeert kan je echt wel uitzetten, moet alleen eens zoeken juist hoe. Google kan je daar zeker bij helpen. Dat die driver nog steeds niet werkt ligt wel niet aan Microsoft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                        http://autoforum.be/showpost.php?p=2...postcount=1264 --> dat driverprobleem is dus nog altijd niet opgelost en het OS blijft maar die corrupte driver binnenhalen, ongevraagd. Ik kan Vista maar gebruiken totdat het die driver binnenhaalt... daarna mag ik rebooten.
                        Dikke nest is 't.

regedit uitvoeren --> hoeray voor het register.
                        't Blijft één van de grootste ondingen die je in een OS kan tegenkomen.
                        Maar die driver komt uiteindelijk van Hauppage, niet van MS ?!

Comment

Dat Vista steeds die driver installeert kan je echt wel uitzetten, moet alleen eens zoeken juist hoe. Google kan je daar zeker bij helpen. Dat die driver nog steeds niet werkt ligt wel niet aan Microsoft.
                          't is dat wat ik denk ...

Automatisch drivers downloaden : Ja, als de vendor van die drivers betrouwbaar is, zie ik geen prob

Comment

Maar die driver komt uiteindelijk van Hauppage, niet van MS ?!
                            Welke zichzelf respecterende programmeur schrijft er nu geen backward compatibele software ?
                            Alles wat je vroeger gebruikte, moet je imo kunnen blijven gebruiken. Da's de logica zelve.

Comment

Welke zichzelf respecterende programmeur schrijft er nu geen backward compatibele software ?
                              Alles wat je vroeger gebruikte, moet je imo kunnen blijven gebruiken. Da's de logica zelve.
                              En heb je het dan op de programmeur die voor Hauppage werkt of die die voor Microsoft werkt? Want anders moet je afgeven op Hauppage

Comment

Start - Run is er nog steeds hoor .. Je kan commando's zoals "regedit" zelf gewoon uitvoeren in het zoekveld onderaan, nog vlotter !
                                maar zoals ik al zei: je moet er eens c: en enter intypen....

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

maar zoals ik al zei: je moet er eens c: en enter intypen....
                                  Dat noem ik bashen op pietluttigheden. Gewoon maken om C:\ te typen ipv C: en dat is ook weer opgelost. Ze zullen er wss wel een goede reden voor gehad hebben om dat te wijzigen.

Comment

En heb je het dan op de programmeur die voor Hauppage werkt of die die voor Microsoft werkt? Want anders moet je afgeven op Hauppage
                                    Ik geef af op MS omdat 't niet in Vista werkt met drivers die in XP wél zeer goed werken.
                                    En ik geef ook af op de mannen van Hauppauge omdat ze geen echte logische hardwarestructuur voor de TV-kaart gebruikt hebben, met als gevolg dat het eventjes geduurd heeft vooraleer 'ie volledig m.b.v. v4l2 ook in Linux kon werken. Dat ze zelf geen drivers geschreven hebben, dat is schering en inslag. Enkel nvidia is op dat vlak de top.

Comment

Drivers zijn ALTIJD OS-gebonden, het concept van backwards compatible gaat dus niet op ... je kan altijd een verkeerde driver (een driver voor een ander OS bedoeld) proberen, en als het niet lukt, weet je waarom.

Maar wat is het prob nu ? Is er geen driver voor Vista, of is de laatste driver corrupt ?

Comment

Ik geef af op MS omdat 't niet in Vista werkt met drivers die in XP wél zeer goed werken.
                                        En ik geef ook af op de mannen van Hauppauge omdat ze geen echte logische hardwarestructuur voor de TV-kaart gebruikt hebben, met als gevolg dat het eventjes geduurd heeft vooraleer 'ie volledig m.b.v. v4l2 ook in Linux kon werken. Dat ze zelf geen drivers geschreven hebben, dat is schering en inslag. Enkel nvidia is op dat vlak de top.
                                        Het is geweten dat Microsoft het ivm drivers over een andere boeg gegooid hebben, vooral voor de veiligheid. Dus dan is het logisch dat die backwards compatibility niet volledig ondersteund wordt (anders namen ze wat zij onveilig vonden gewoon terug mee in Vista, dus bleef het onveilig). Dus daarom dat voor sommige software de drivers volledig herschreven moesten worden. Dat het nieuwe systeem effectief beter / veiliger is ga je mij niet horen zeggen, daarvoor ben ik niet genoeg op de hoogte van hoe het nu echt in elkaar zit.

Comment

Dat gaat niet, concept-wise. Algemeen gesproken, zullen bepaalde verbeteringen/veranderingen, er zijn voor verbetering van het besturingssyteem. En het terug toelaten van die dingen, zou als een sterk remmende kracht werken. Zie het als : een nog sterkere motor willen bouwen omdat op het vorige model de remmen bleven slepen. Je kan beter die slepende remmen weghalen, en een gewone motor plaatsen.

Nuja, de vergelijking gaat niet helemaal op ... 't is maar een poging. Oude drivers hebben ook fouten, waarvan jij niet bewust bent, en je wilt die niet echt blijven meeslepen in de volgende versies.

Comment

Working...
                                          X