Duitse prijzen in garages zijn nog duurder dan hier, maar ze scheiden de dingen meer.
Als je alleen werkuren koopt, dan betaal je daarvoor, en dan kunnen de marges op de onderdelen wat naar beneden.
het is een beetje de trend die je in restaurants ziet. Vroeger ging de prijs van de wijn gewoon x3-4. Als je dan een iets duurdere wijn kocht, dan was je geschoren.
nu passen veel restaurants gewoon een aankoop +15€ toe, en dan gaat de prijs van het eten wat omhoog omdat daar al het werk in zit.
Er wordt ook minder wijn gedronken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
ja, das het minimumloon in belgie, of de werkeloosheidsval...1600 bruto (1521 netto) + vakantiegeld
we schakelen er 70000 in en we vinden dat normaal, das weer goed om verketterd te worden
dat wegenbouw voor veel mensen te zwaar is, daar kan ik inkomen...en plukken is ook best pittig...maar daar krijg je na een tijd wrs een pak-van-weg voor velen van ons
hoogste minimumloon bruto eu is lux met 11.5, be 9.5
das allemaal zonder patronale bijdragen, die zijn op eerste zicht moeilijk te goegelen voor europa te vergelijkenLast edited by bobo; 12/05/2020, 23:38.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenDe gemiddelde Pool verdient dan ook een stuk minder (waarom zouden er anders zoveel hier komen werken). Logisch dat het onderhoud daar goedkoper is. Voor hetzelfde geld hebben ze een hogere winstmarge dan de Belgische dealers.
In het oostblok zie je het gewoon elke keer duurder worden als je naar daar gaat, appartement 2016 €200/250 nu 2020 mag je dubbele rekenen. Wel de duurste stad van Roemenie maar dan nog.
Leave a comment:
-
De gemiddelde Pool verdient dan ook een stuk minder (waarom zouden er anders zoveel hier komen werken). Logisch dat het onderhoud daar goedkoper is. Voor hetzelfde geld hebben ze een hogere winstmarge dan de Belgische dealers.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...je zou idd gek zijn, ik zou het ook doen, gene zever...maar - vroeger ook al, ik zou het tot ten treurens toe hehaald hebben, en blijven doen - nu meer dan ooit heeft onze maatschappij wel keiharde € nodig...onze zorgstaat staat op het spel
de marges in polen zijn natuurlijk nog hoger als de of be...hier is een uurloon gemiddeld 43 en ik betaal bij benz (ik weet het al niet meer) 85/90 zeker...wil je vlg keer eens kijken hoeveel zij voor een uur vragen te weten dat het daar gemiddeld (what's in a name) 9 is
Ik heb het jou trouwens onlangs nog eens geschreven, bij Belgische MB stealers zet ik geen voet meer binnen, maar dat verhaal ken jij ondertussen wel
9 € is uiteraard een utopie, daar krijg je nog geen Poolse zwartwerker meer voor
Bij de dealer daar mag je rekenen op 37,5 € per uur en vanaf de derde keer als goeie klant nog 30€ per uur.
Ik verwacht wel dat dit de komende tijd serieus gaat stijgen, net als hier waarschijnlijk
Leave a comment:
-
...je zou idd gek zijn, ik zou het ook doen, gene zever...maar - vroeger ook al, ik zou het tot ten treurens toe hehaald hebben, en blijven doen - nu meer dan ooit heeft onze maatschappij wel keiharde € nodig...onze zorgstaat staat op het spel
de marges in polen zijn natuurlijk nog hoger als de of be...hier is een uurloon gemiddeld 43 en ik betaal bij benz (ik weet het al niet meer) 85/90 zeker...wil je vlg keer eens kijken hoeveel zij voor een uur vragen te weten dat het daar gemiddeld (what's in a name) 9 is
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk BerichtenIk rij naar Roemenië vanaf dat er meer dan 15 uur werk zit aan te komen hoor, ik haal het er zo uit in de uurlonen ginder en het is goed werk. Daar spreek je voor veel dingen ook gewoon een prijs af dan is het hun probleem als ze er te lang over doen.
Leave a comment:
-
dan is de marge in de gewoon groter als in be, verbatim, mss daarmee dat je de olie moogt meebrengen
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenrietje bvb is een firma met +150 werknemers
150 * €50000/jaar + afschrijving gebouwen
daar moet je wat liters olie voor verkopen
moest belgie anders en beter bestuurd worden, konden mss de brutolonen naar beneden en konden die 'dieven' hun prijzen mss wat laten zakken
gemiddeld uurloon belgie 43...duitsland 34...das 20% minder...en laat loonkost in een garage de grootste kost zijn
Een kleine garage in Nuremberg rekent ook €100 per uur.
Als ze even 3 uur aan je auto moeten werken ben je een half netto maandloon kwijt bij wijze van spreken.
Ik rij naar Roemenië vanaf dat er meer dan 15 uur werk zit aan te komen hoor, ik haal het er zo uit in de uurlonen ginder en het is goed werk. Daar spreek je voor veel dingen ook gewoon een prijs af dan is het hun probleem als ze er te lang over doen.
Leave a comment:
-
Dat is uiteraard het probleem bobo. Veel mensen zien die bus olie aan x de liter en gaan dan rekenen - in de garage is het maal 4-5-6?
Het is echter niet zo simpel, inkoop olie aan 10 Euro en verkoop aan 60 Euro per liter is geen 50 Euro winst, want van die marge betaal je deels werkvolk, toonzaal, machines en diagnoseapparatuur, koffie voor de klant,...
Een beetje zoals je in een restaurant niet enkel uw steak betaalt maar ook uw bord, de afwas, uw kelner en de huur van het pand.
Weinig mensen die dat inzien denk ik.
Leave a comment:
-
rietje bvb is een firma met +150 werknemers
150 * €50000/jaar + afschrijving gebouwen
daar moet je wat liters olie voor verkopen
moest belgie anders en beter bestuurd worden, konden mss de brutolonen naar beneden en konden die 'dieven' hun prijzen mss wat laten zakken
gemiddeld uurloon belgie 43...duitsland 34...das 20% minder...en laat loonkost in een garage de grootste kost zijn (polen uurloon €9)Last edited by bobo; 12/05/2020, 17:01.
Leave a comment:
-
Zot dat ze dat toestaan eigenlijk.
Ik ga naar het Hof Van Cleve en neem mee:
- steak
- ...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenSommige onderdeelprijzen zijn echt van de pot gerukt.
Heb vorige week van een duitse collega gehoord dat die zelf zijn olie en filter bestelt als hij naar het onderhoud gaat. Hij betaalt dan 7-10€ per liter voor goede Castrol olie met de juiste specs, en de garage kan fluiten naar de 35€+BTW per liter.
En het was zelfs een officiële Audi garage die accepteerde dat hij zelf zijn onderdelen mee bracht. Enige voorwaarde: juiste norm olie, en de bus moet nog geseald zijn.
Dat heb ik hier in België nog niet gehoord.
Hier mag je al blij zijn dat ze er de juiste olie ingekapt hebben of de oude überhaupt afgelaten want tegenwoordig zit op veel motoren al geen peilstok meer op, enkel electronisch meten
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichtenik laat me niet zo snel in bij deze discutie,maar deze vond ik er ook wel een beetje over........
een spiegelglas voor een opel meriva 1
bij de opel dealer(op afspraak door corona) 78 euro,wel geplaatst(lees eropgeklikt)
het glas kost bij van wezel 25,58e promo 7.67e
een volledige spiegel 31 e.........
hebben we het hier over een corana risico premie mss?
iedereen mag zijn kost verdienen maar prijzen x 10?
Spiegel van een Polo 2009.
Gebeld naar VW: ging inclusief plaatsing waarschijnlijk kort bij 450-500€ kosten....
Effe autodoc geraadpleegd: complete spiegel: 54€ - busje grijze lak: 15€
En dan op Youtube gezien hoe ik dat moest plaatsen... was 30 minuten werk.
Mijn dochter was héél tevreden.
Sommige onderdeelprijzen zijn echt van de pot gerukt.
Heb vorige week van een duitse collega gehoord dat die zelf zijn olie en filter bestelt als hij naar het onderhoud gaat. Hij betaalt dan 7-10€ per liter voor goede Castrol olie met de juiste specs, en de garage kan fluiten naar de 35€+BTW per liter.
En het was zelfs een officiële Audi garage die accepteerde dat hij zelf zijn onderdelen mee bracht. Enige voorwaarde: juiste norm olie, en de bus moet nog geseald zijn.
Dat heb ik hier in België nog niet gehoord.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door papie Bekijk BerichtenHet spiegelglas van mijn b klasse kostte 200€
T'is al niet x 10
Leave a comment:
-
ik laat me niet zo snel in bij deze discutie,maar deze vond ik er ook wel een beetje over........
een spiegelglas voor een opel meriva 1
bij de opel dealer(op afspraak door corona) 78 euro,wel geplaatst(lees eropgeklikt)
het glas kost bij van wezel 25,58e promo 7.67e
een volledige spiegel 31 e.........
hebben we het hier over een corana risico premie mss?
iedereen mag zijn kost verdienen maar prijzen x 10?
Leave a comment:
-
Onderhoud op 60k km bij de officiele "stealer" kwam op 450€.
Daar was wel een setje nieuwe ruitenwissers bij.
1.2 golf7.
Leave a comment:
Leave a comment: