Dat batterijen achteruitgaan is een feit. Na 2-3 jaar merk ik echter nog geen verschil daaraan.
Er is ook veel desinformatie. Mijn ouders hebben heel vroeg zonnepanelen gelegd en ze zouden het zich nog beklagen, zeiden velen. Na 13 jaar heeft de installatie nog een rendement van 96%. Ergens ten lande is er wel een pechvogel die aan 60% zal zitten en dan zegt men luidkeels en in koor: zie je wel!!
Hetzelfde met batterijen.
Met alles eigenlijk. Er was geen kans dat die opgefokte 1.9 diesels van VW 200.000 km zouden halen. Veel te opgefokt. Ondertussen rijden er een pak rond met meer.
Ik herinner me de zever als de kleine dieseltjes uitkwamen. Oh, maar dat ging nooit lukken. Geef mij maar zo’n dik blok, dat gaat heel wat langer mee.
Moderne auto’s, daar kan je toch geen grote km’s meer mee doen? Kijk eens op klokje rond van Autoweek.
Zo zal het ook gaan met elektrische wagens. Hier en daar zal er eentje vroegtijdig overlijden (zoals bij elke auto het geval is), en we zullen dat dan aangrijpen om te zeggen ‘zie je wel’!
Technologie staat niet stil. Ik heb het volste vertrouwen in zo’n zaken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Guest repliedIk kan me niet voorstellen dat die batterijpacks het allemaal 250000 of 300000 km gaan uithouden.
Uiteindelijk is het ongeveer dezelfde batterijtechnologie als in uw gsm... En we weten allemaal dat na 2 tot 3 jaar die batterij niet veel meer voorstelt.
De laadfrequentie zal wel niet dezelfde zijn, maar toch... En al zeker bij 'snelladen', hetgeen ook bij gsm tegenwoordig een wedstrijdje geworden is om ter snelst.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenWagens van andere prijsklasse natuurlijk.
of zal ik beginnen over die andere collega zijn porsche 996 waar het motorblok van vervangen moest worden, 25000 euro, en dat was een gekend probleem, gingen allemaal kapot rond de 100-150k km.
Blijft een feit dat de casus van de tesla momenteel mss nog een uitzondering is, maar wat binnen enkele jaren, als al die firma en leasing tesla’s op de markt komen waar 2dehandskopers nog 8 jaar mee willen rijden. Ik ben benieuwd en hoop voor die mensen dat er tegen dan een betaalbare oplossing komt.Last edited by order66; 08/03/2020, 21:17.
Leave a comment:
-
gewoon aan 'den dacia ev' he 18000 en gewoon afschrijven naar 0 op 9 jaar...das 2000 per jaar, ik denk niet dat ik behalve oude rotte benzen (kwa roest bedoel ik dan) nooit cheaper heb gereden
precies of ge krijgt van een - ik zeg maar wat, golf - na 9 jaar nog een fortuin
denk maar hardop voor mezelf he, niet voor een ander
Leave a comment:
-
Wagens van andere prijsklasse natuurlijk.
of zal ik beginnen over die andere collega zijn porsche 996 waar het motorblok van vervangen moest worden, 25000 euro, en dat was een gekend probleem, gingen allemaal kapot rond de 100-150k km.
Leave a comment:
-
Snelladen is een betere oplossing dan batterij packs swappen.
Zuur voor die kerel met zn roadster, maar... kan ook ICE bezitters overkomen. Collega reed met een ford van jaar of 8 en 150000 km zoiets, net een nieuwe besteld, overname van 6000€, maar nog met de oude op skiverlof, onderweg begeeft koppeling en versnellingsbak het, 5000€ kosten, dus zo goed als per total...
Leave a comment:
-
Niet raar, de reden staat er bij vermeld, te complex.
Zowel Renault als Tesla heb er testen mee gedaan en beiden hebben ze het idee afgevoerd.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
omdat het een complex iets blijft. Wat renault ook beweerd heeft in het verleden, een echte quick drop is het nooit geworden. Het pilootproject in Israel is nooit een succes geweest en dat is de reden waarom het nooit is verder ontwikkeld.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenniet juist wat ge zegt
de eerste motoren waren verre van onderhoudsvriendelijk en een defect leidde meer dan eens tot een vroegtijdig overlijden van de auto in zijn geheel. De EV's zijn in volle ontwikkeling en de problemen zullen dan ook in de loop der tijd aangepakt en aangepast worden. Dat zullen ze moeten anders koopt niemand op de duur nog dergelijke auto's. Dat heeft de autogeschiedenis al meer dan eens zelf bewezen. Op zich is een batterijpak mits goede integratie in een auto zelfs makkelijker te wisselen dan een motor op zich. Dan kan je als constructeur een ruilpak aanbieden in plaats van de defecte batterijpak mits opleg wat nu ook al gebeurd met verbrandingsmotoren. De defecte kan gereviseerd worden en opnieuw in het systeem gebracht worden als ruilpak.
Leave a comment:
-
niet juist wat ge zegt
de eerste motoren waren verre van onderhoudsvriendelijk en een defect leidde meer dan eens tot een vroegtijdig overlijden van de auto in zijn geheel. De EV's zijn in volle ontwikkeling en de problemen zullen dan ook in de loop der tijd aangepakt en aangepast worden. Dat zullen ze moeten anders koopt niemand op de duur nog dergelijke auto's. Dat heeft de autogeschiedenis al meer dan eens zelf bewezen. Op zich is een batterijpak mits goede integratie in een auto zelfs makkelijker te wisselen dan een motor op zich. Dan kan je als constructeur een ruilpak aanbieden in plaats van de defecte batterijpak mits opleg wat nu ook al gebeurd met verbrandingsmotoren. De defecte kan gereviseerd worden en opnieuw in het systeem gebracht worden als ruilpak.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Een ICE is wereldwijd makkelijker te herstellen, omdat men daarop ingesteld is. Kijk naar de inventiviteit die op Cuba heerst om oude Amerikaanse wagens te laten lopen. Met batterijen is dat nog niet mogelijk, of nog niet zo kostenefficiënt.
De kosten zijn alvast veel minder dan bij dit exemplarisch tesla geval. Maar die gevallen komen er binnen enkele jaren sowieso aan, dus even afwachten en dan weten we meer
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenAuto’s met een ICE gaan ook kapot hè. Soms ook heel vroeg. Ik denk dat dat geval bij Tesla exemplarisch is, veel lees je daar toch niet van...
De kosten zijn alvast veel minder dan bij dit exemplarisch tesla geval. Maar die gevallen komen er binnen enkele jaren sowieso aan, dus even afwachten en dan weten we meer
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
tja auto's gaan wel eens kapot,helaas,maar 35000e????? de prijs van een zoe inc batterij meneer,lol.
inderdaad veel lees je er niet van,gelukkig,maar t'zal u maar overkomen he...
als het(hopelijk) exemplarisch is,zou ik toch minstens een serieuze inspanning van tesla verwachten...
Het is altijd jammer voor de persoon die het overkomt, inderdaad. Het is niet anders.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenAuto’s met een ICE gaan ook kapot hè. Soms ook heel vroeg. Ik denk dat dat geval bij Tesla exemplarisch is, veel lees je daar toch niet van...
inderdaad veel lees je er niet van,gelukkig,maar t'zal u maar overkomen he...
als het(hopelijk) exemplarisch is,zou ik toch minstens een serieuze inspanning van tesla verwachten...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
Dan stop ik met auto rijden
Das toch niet voor de eerste 15 jaar aan mij besteed zeker weten
daily voor korte verplaatsingen zoals woon-werk.
Leave a comment:
-
Auto’s met een ICE gaan ook kapot hè. Soms ook heel vroeg. Ik denk dat dat geval bij Tesla exemplarisch is, veel lees je daar toch niet van...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
Hoe zit het met de Zoe? Die zijn van 2012? Wat gaan ze dan rijden in Africa als de onze na 10jaar de geest geven?
Zo een batterij wagen is wel leuk voor de lease elke paar jaar een ander maar de gewone mens ik wil toch liever langer dan 10j rijden.
dus geen tesla toestanden.
Leave a comment:
Leave a comment: