Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • timothy
    replied
    Doe ik Namaz. Weer naar de onderhoudsprijzen.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Meh, niet onder de indruk. Op café betaal je ook €2,20 voor een pint die €0,40 kost.
    Uw vergelijking gaat niet op, jongen. Die 2.2 euro pint moet je niet zelf gaan halen, niet zelf koel zetten, je blijft met geen afwas of afval zitten en drink je op in een niet door jezelf verwarmde omgeving.

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Hahaha, dank u! Doe gerust verder, het wordt nu pas grappig! Dit soort beledigingen uit onmacht

    Maar het is wederzijds, ik heb jou ook altijd een omhooggevallen blaaskaak gevonden.
    De discussie niet verder zetten omwille van een andere mentaliteit is ook een vorm van onmacht.

    Maar bij deze wil ik beide partijen oproepen om het beledigen te staken.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Klopt, maar dat zijn alle dealers. Twee jaar terug 'en passant' een oliefiltertje gehaald bij Toyota voor de Aygo van m'n dochter. Moest zomaar even 20 euro afleggen. Dat koop je aftermarket dus voor 5 euro hé.
    Meh, niet onder de indruk. Op café betaal je ook €2,20 voor een pint die €0,40 kost.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Au contraire, je doet niet anders.

    Ok! *virtuele dubbele middelvinger gevolgd door een kungfutrap die ik enkel in m’n dromen kan uitvoeren omdat ik niet lenig genoeg ben*

    Echt, jij bent wat er mis is met de mensheid.
    Hahaha, dank u! Doe gerust verder, het wordt nu pas grappig! Dit soort beledigingen uit onmacht

    Maar het is wederzijds, ik heb jou ook altijd een omhooggevallen blaaskaak gevonden.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Neen Jakkel, ge luistert niet. Dieven zijn het!
    Klopt, maar dat zijn alle dealers. Twee jaar terug 'en passant' een oliefiltertje gehaald bij Toyota voor de Aygo van m'n dochter. Moest zomaar even 20 euro afleggen. Dat koop je aftermarket dus voor 5 euro hé.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Eerste onderhoud op 25.894 km (12/01/17) = 259,37 euro
    Op 37.392 km vervanging remvloeistof (26/04/1 = 63,77 euro
    Tweede onderhoud op 48.495 km (06/03/19) = 532,39 euro

    Ik vind dat best meevallen.

    Ik moet nu wel terug binnen in april. Maar ik vermoed dat ze dan geen bangelijke dingen gaan doen, staan dan amper een 11.000 km extra 's op tegenover het vorige onderhoud.
    Neen Jakkel, ge luistert niet. Dieven zijn het!

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Denk toch niet dat ik naast de kwestie gepraat heb, de waarheid kwetst soms hé. Beledig maar verder nu....
    Au contraire, je doet niet anders.

    Ok! *virtuele dubbele middelvinger gevolgd door een kungfutrap die ik enkel in m’n dromen kan uitvoeren omdat ik niet lenig genoeg ben*

    Echt, jij bent wat er mis is met de mensheid.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

    Mijn facturen zeggen iets anders.
    En het onderhoud is toch niet op basis van een bepaald aantal kilometers? Want ze werken al jaren met hun CBS-gedoe...
    Er is geen sprake meer van klein en groot onderhoud.
    Eerste onderhoud op 25.894 km (12/01/17) = 259,37 euro
    Op 37.392 km vervanging remvloeistof (26/04/1 = 63,77 euro
    Tweede onderhoud op 48.495 km (06/03/19) = 532,39 euro

    Ik vind dat best meevallen.

    Ik moet nu wel terug binnen in april. Maar ik vermoed dat ze dan geen bangelijke dingen gaan doen, staan dan amper een 11.000 km extra 's op tegenover het vorige onderhoud.

    Leave a comment:


  • N-D-D-V-D-B
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

    Bwa, niet overdrijven hé. F31 320d, 259 euro voor een klein onderhoud (elke 25k), 532 euro voor een groot (elke 50k). Bij Toyota gaat het niet veel goedkoper zijn hoor.
    Mijn facturen zeggen iets anders.
    En het onderhoud is toch niet op basis van een bepaald aantal kilometers? Want ze werken al jaren met hun CBS-gedoe...
    Er is geen sprake meer van klein en groot onderhoud.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

    Wat heeft dat er nu weer mee te maken?

    Achterlijke mens toch dat je bent... Je ziet het echt niet in zeg ik. Beperkte capaciteit daarvanboven. Het heeft inderdaad geen enkele zin om met jou te discussiëren.

    Ga nog wat dealers opvrijen in je lageloonlandje, komt allemaal goed!
    Denk toch niet dat ik naast de kwestie gepraat heb, de waarheid kwetst soms hé. Beledig maar verder nu....

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

    Dat is zo ongeveer wat je bij BMW kwijt bent aan "werkuren" om uw motorkap open te doen... nog voordat ze er 1 druppel olie ingieten...
    Daar werken ze met "eenheden" van 5 minuten, misschien valt het zo minder op hoe ze je bestelen.
    Bwa, niet overdrijven hé. F31 320d, 259 euro voor een klein onderhoud (elke 25k), 532 euro voor een groot (elke 50k). Bij Toyota gaat het niet veel goedkoper zijn hoor.

    Trouwens, mooie auto, de Camry die je gekocht hebt. Een aparte verschijning in de straten is altijd toe te juichen. Ik ben fan, vooral van de indrukwekkende voorkant!

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Dus omdat ik een MB kan kopen moet ik ook het dure oplichters onderhoud en de belabberde kennis er maar bijnemen? Het is duidelijk dat jij op een grootbank werkt, daar passen ze dezelfde strategie toe

    Hier in Limburg gaan in ieder geval al heel wat privé eigenaars tot grote tevredenheid zowel voor aankoop als onderhoud in Nederland en Duitsland, dat is voor de meesten nog geen 30 km. Ik ga in Polen omdat ik daar 3 maanden per jaar verblijf.

    Die vergelijking van Casio met Rolex is appelen met peren, hier gaat het over iets helemaal anders.

    Verder ga ik hierover niet meer discussiëren met jou, heeft toch geen zin. Steek het maar op die andere mentaliteit dan

    Wat heeft dat er nu weer mee te maken?

    Achterlijke mens toch dat je bent... Je ziet het echt niet in zeg ik. Beperkte capaciteit daarvanboven. Het heeft inderdaad geen enkele zin om met jou te discussiëren.

    Ga nog wat dealers opvrijen in je lageloonlandje, komt allemaal goed!

    Leave a comment:


  • N-D-D-V-D-B
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Edit: ik heb hier de factuur van z’n eerste onderhoud met de E op m’n GSM staan: €290.
    Dat is zo ongeveer wat je bij BMW kwijt bent aan "werkuren" om uw motorkap open te doen... nog voordat ze er 1 druppel olie ingieten...
    Daar werken ze met "eenheden" van 5 minuten, misschien valt het zo minder op hoe ze je bestelen.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Dus omdat ik een MB kan kopen moet ik ook het dure oplichters onderhoud en de belabberde kennis er maar bijnemen? Het is duidelijk dat jij op een grootbank werkt, daar passen ze dezelfde strategie toe

    Hier in Limburg gaan in ieder geval al heel wat privé eigenaars tot grote tevredenheid zowel voor aankoop als onderhoud in Nederland en Duitsland, dat is voor de meesten nog geen 30 km. Ik ga in Polen omdat ik daar 3 maanden per jaar verblijf.

    Die vergelijking van Casio met Rolex is appelen met peren, hier gaat het over iets helemaal anders.

    Verder ga ik hierover niet meer discussiëren met jou, heeft toch geen zin. Steek het maar op die andere mentaliteit dan


    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Ja, ik zal eens aan m’n pa gaan zeggen dat ‘ie 300 km moet rijden om op onderhoud te gaan met z’n E, om dan 100 euro uit te sparen op het onderhoud. Allemaal goed als je vaak in’t buitenland bent om gelijk welke reden, maar als je enkel en alleen naar ergens moet rijden voor zoiets...

    Hij is nochtans particuliere klant en rijdt 12-15 jaar met z’n wagens (nog maar zijn 4de personenwagen en hij is 59). Z’n Opel Kadett herinner ik me niet meer, maar zowel zijn W124 E230, z’n CLK 230k als z’n E250 nu zijn vanaf dag 1 tot dag laatst 100% dealeronderhouden.

    Ik heb bovendien nooit geklaag gehoord. Bij de CLK is de luchtmassameter vervangen na 3 jaar (dus buiten garantie) volledig in coulance, en na 9 (!) jaar hebben ze perfect de roestgarantie gerespecteerd en de wagen helemaal hersteld van roest (krokante bak, maar dat is een ander verhaal). Factuur zelf nog gezien, €2200, geen cent van moeten betalen.

    Als een dealer je zo behandeld, ga je dan echt nog moeilijk doen over €100? Ik niet, hij ook niet. Misschien heb je een compleet andere mentaliteit, dat kan.

    Ik weet niet hoe het bij jou zit maar 99% van de mensen die ik ken gaat niet verder dan 30 km rijden voor een onderhoud. Dat is toch al te tijdrovend en voor mensen die werken niet rendabel.

    Edit: ik heb hier de factuur van z’n eerste onderhoud met de E op m’n GSM staan: €290. Sorry, maar als je geen €88 extra over hebt om het onderhoud van een E te laten uitvoeren tegenover pakweg een Fiat Tipo (een deel van de meerprijs is dan nog gewoon extra liters olie - kan de dealer niet aan doen dat’t Carter wat groter is), dan stel ik me zeer ernstig de vraag waarom je een Mercedes gekocht hebt...

    Je gaat ook niet zagen bij een juwelier dat een Rolex meer kost dan een Casio, ook al geven ze beiden het uur aan.
    Last edited by timothy; 05/03/2020, 22:45.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Ik heb daar inderdaad geen boodschap aan Timothy en de privé eigenaars in mijn omgeving ook niet. Wij stellen vast hoe onze vertrouwde plaatselijke MB dealer veranderd is in een onpersoonlijk garage waar enkel nog onbekwaam en hautaine personeel werkt.

    Voor die fancy koffiezet en dito showroom ben ik niet van plan om een van de pot gerukte prijs te betalen. Dat al die leaseklanten dat geweldig vinden is begrijpelijk maar ik gooi mijn centjes liever aan iets anders weg.

    Gelukkig heb ik dit probleem opgelost door een buitenlandse dealer te frequenteren, ik kan dat elke privé eigenaar hier ten lande echt aanraden.


    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Ik herinner mij die onderhoudsprijzen bij Fiat/Lancia en Kia ook nog, zelfs bij Opel. Eerlijke prijzen met super service!

    Hoe komt het toch dat dit bij vele merken wel kan? En denken ze bij anderen dan weer dat de nulmeridiaan door hun reet loopt omdat ze als zoete broodjes leasekrellen verkopen en daardoor een goeie klantopvolging en knowhow plaats gemaakt hebben voor massa/massa en kassa/kassa
    Awel, en versta me niet verkeerd Jocar ik ben ZOT van mijn dealership van FCA zowel qua service als qua prijzen als qua behandeling als qua testritten als..., maar: de gemiddelde garage van BMW, Mercedes, Audi, Range Rover,... ziet er toch een pak impressionanter uit dan de Renault, Opel, Kia,... dealer.

    Dat gaat van de afwerking & grootte van de toonzaal, over de prijs van de wagens die er binnengaan, tot de koffiezet. Laatste keer dat ik een BMW-dealer binnenging (collega afgezet die even op z’n auto moest wachten), kwam de koffie uit zo’n veel te fancy lekker espressomachine, bijvoorbeeld.

    Veel mensen hebben daar geen boodschap aan, veel mensen wel.

    Eigenlijk... ik ga de stelling eens omkeren: zou je als premium dealer niet gigantisch oerdom zijn om het onderhoud uit te voeren aan €250 als iedereen zonder verpinken €400 betaalt? Waar zit uw businessplan dan? Vraag/aanbod. Als ze bij Fiat plots €500 vragen voor een onderhoud is 1 van hun sterke punten weg. Er zijn namelijk weinig echte fans zoals mij.
    Bij BMW heb je er genoeg die no matter what toch BMW willen rijden en de prijzen betalen.

    Ik versta je frustratie, maar kan de dealer ook begrijpen.

    Leave a comment:


  • flappy
    replied
    op misterauto: duurste interieurfilter voor de mégane 29€. Goedkoopste 14€. Verdienen ze toch goed geld aan me dunkt.

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    eigenlijk is dat maar een klein onderhoud die factuur van 240 euro (zeker als ge die interieur filter zou wegdenken ... )

    Leave a comment:

Working...
X