Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Toevallig zaterdag van mijn kapper ook gehoord dat het onderhoud op zijn MX5 inderdaad meevalt: hij betaalde iets meer dan 200 euro de laatste keer. Als tweede wagen heeft die een BMW 320 en daarvoor is hij telkens het viervoudige kwijt. Niet te begrijpen!
Kapper + MX-5. Dat zou ik hier op het forum niet durven zeggen hoor
PS : als je bij een BMW stealer gaat dan ben je dat inderdaad soms kwijt. Of het verstandig is, is een andere zaak
Elk jaar volledig onderhoud op de MX-5, telkens nieuwe olie. 170€
Toevallig zaterdag van mijn kapper ook gehoord dat het onderhoud op zijn MX5 inderdaad meevalt: hij betaalde iets meer dan 200 euro de laatste keer. Als tweede wagen heeft die een BMW 320 en daarvoor is hij telkens het viervoudige kwijt. Niet te begrijpen!
900 euro.
wat filtertjes, wat olietjes en wat remblokjes.
Bmw 1 van 4 jaar oud.
Jawadde en da voor een 1 reeksje... hoe kunt ge die prijzen verantwoorden eigenlijk? Elk jaar volledig onderhoud op de MX-5, telkens nieuwe olie. 170€
Bij Peugeot ben je dan nog goedkoper af!
Remblokjes zijn nu ook de kost ni.
Brembo is maar een merk gelijk een ander, zoveel verschil zit er niet op. Heb op mijn NA ook Brembo en ze zijn niet beter als OEM.
Tenzij je dit bedoeld maar dat zal wel niet:
Zelfs gewone blokjes van brembo staan enkele trapjes hoger dan trw.
Op de mini zitten er schijven, blokken, stalen remleidingen en remolie die wat hogere temperaturen aankunnen.
Remmenupgrades zijn verboden in België. God weet waarom, het mag dus niet veiliger
Ik snap het ook niet.
Ik had op mijn 523i de remmerij van een 540i op gesmeten. Stock remmen waren echt hopeloos imo.
Ik had ene slimme op de keuring die zei dat dat precies toch wat groter was dan standaard. Heb mij maar van domme gehouden en gezegd dat ik die zo had gekocht . Kerel had niet veel goesting om verder te zoeken dus liet mij door.
De remblokjes op de bovenvermelde Hyundai i10 kosten €65, bij de dealer. De trommelremmen achteraan zijn zeker budgetvriendelijk. Goedkoop rondrijden in een “moderne” auto kan dus nog. Je moet er alleen in durven gezien worden en veel geduld hebben op de baan.
Brembo is maar een merk gelijk een ander, zoveel verschil zit er niet op. Heb op mijn NA ook Brembo en ze zijn niet beter als OEM.
Tenzij je dit bedoeld maar dat zal wel niet:
Bij mini zijn het gelijkaardige prijzen. Daar was het ook 500€ voor het onderhoud en de dealer wilde 450€ aanrekenen voor trw remblokjes. Dat laatste hebben we maar gelaten en voor de helft van de prijs een deftige bremboset gestoken.
Gewone onderhoudsbeurt voor Hyundai i10 en nieuwe blokjes voor de remmen vooraan: 239€. Haalbaar dus Ook 10% korting gekregen op werkuren als trouwe klant.
Iemand een tip voor een goede garage voor het onderhoud van een Skoda Fabia diesel uit 2010 in de buurt van Herzele / Zottegem / Erpe-Mere / Sint-Lievens-Houtem? Zou liever niet meer naar een dealer gaan om de kosten wat te drukken, tenzij er nog een argument is om dat wél te doen?
Leave a comment: