Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Kapper + MX-5. Dat zou ik hier op het forum niet durven zeggen hoor
    Lol. En ja, mijn coiffeur is nen 'echten'. of een 'echte', de details wil ik niet weten.
    Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 21/10/2019, 17:44.

Leave a comment:

• order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Toevallig zaterdag van mijn kapper ook gehoord dat het onderhoud op zijn MX5 inderdaad meevalt: hij betaalde iets meer dan 200 euro de laatste keer. Als tweede wagen heeft die een BMW 320 en daarvoor is hij telkens het viervoudige kwijt. Niet te begrijpen!
    Kapper + MX-5. Dat zou ik hier op het forum niet durven zeggen hoor

PS : als je bij een BMW stealer gaat dan ben je dat inderdaad soms kwijt. Of het verstandig is, is een andere zaak
    Last edited by order66; 21/10/2019, 20:53.

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Elk jaar volledig onderhoud op de MX-5, telkens nieuwe olie. 170€
    Toevallig zaterdag van mijn kapper ook gehoord dat het onderhoud op zijn MX5 inderdaad meevalt: hij betaalde iets meer dan 200 euro de laatste keer. Als tweede wagen heeft die een BMW 320 en daarvoor is hij telkens het viervoudige kwijt. Niet te begrijpen!

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
    900 euro.
    wat filtertjes, wat olietjes en wat remblokjes.
    Bmw 1 van 4 jaar oud.
    Jawadde en da voor een 1 reeksje... hoe kunt ge die prijzen verantwoorden eigenlijk? Elk jaar volledig onderhoud op de MX-5, telkens nieuwe olie. 170€
    Bij Peugeot ben je dan nog goedkoper af!
    Remblokjes zijn nu ook de kost ni.
    Last edited by ; 21/10/2019, 16:31.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Ik merk niet echt beterschap, met de Hawk performance en Endless pads was het een wereld van verschil.

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    Brembo is maar een merk gelijk een ander, zoveel verschil zit er niet op. Heb op mijn NA ook Brembo en ze zijn niet beter als OEM.
    Tenzij je dit bedoeld maar dat zal wel niet:

Zelfs gewone blokjes van brembo staan enkele trapjes hoger dan trw.

Op de mini zitten er schijven, blokken, stalen remleidingen en remolie die wat hogere temperaturen aankunnen.

Leave a comment:

• order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Anders stak dit al lang onder de NA

Onder de M3 zou ik ook Brembo steken. Nu heb ik grotere diameter schijven en brackets van de CSL gestoken. Dat zien ze niet en bijt toch wat beter.

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Remmenupgrades zijn verboden in België. God weet waarom, het mag dus niet veiliger
    Ik snap het ook niet.

Ik had op mijn 523i de remmerij van een 540i op gesmeten. Stock remmen waren echt hopeloos imo.

Ik had ene slimme op de keuring die zei dat dat precies toch wat groter was dan standaard. Heb mij maar van domme gehouden en gezegd dat ik die zo had gekocht . Kerel had niet veel goesting om verder te zoeken dus liet mij door.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Remmenupgrades zijn verboden in België. God weet waarom, het mag dus niet veiliger
    Anders stak dit al lang onder de NA

Last edited by Namaz; 21/10/2019, 10:16.

Leave a comment:

• cooper s
    replied
    De remblokjes op de bovenvermelde Hyundai i10 kosten €65, bij de dealer. De trommelremmen achteraan zijn zeker budgetvriendelijk. Goedkoop rondrijden in een “moderne” auto kan dus nog. Je moet er alleen in durven gezien worden en veel geduld hebben op de baan.

Leave a comment:

• order66
    replied

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    Brembo is maar een merk gelijk een ander, zoveel verschil zit er niet op. Heb op mijn NA ook Brembo en ze zijn niet beter als OEM.
    Tenzij je dit bedoeld maar dat zal wel niet:

Leave a comment:

• kefkie
    replied
    Bij mini zijn het gelijkaardige prijzen. Daar was het ook 500€ voor het onderhoud en de dealer wilde 450€ aanrekenen voor trw remblokjes. Dat laatste hebben we maar gelaten en voor de helft van de prijs een deftige bremboset gestoken.

Leave a comment:

• Namaz
    replied
    900EUR, goed jong...

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    oef heb ik geluk dat m'n remblokjes na 4 jaar nog "gelijk nief" zen

Leave a comment:

• order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
    900 euro.
    Bmw 1 van 4 jaar oud.
    Dealer zeker?

Leave a comment:

• George_S
    replied
    900 euro.
    Bmw 1 van 4 jaar oud.

Leave a comment:

• cooper s
    replied
    Gewone onderhoudsbeurt voor Hyundai i10 en nieuwe blokjes voor de remmen vooraan: 239€. Haalbaar dus Ook 10% korting gekregen op werkuren als trouwe klant.
    Last edited by cooper s; 17/10/2019, 11:04.

Leave a comment:

• Marvin
    replied
    Iemand een tip voor een goede garage voor het onderhoud van een Skoda Fabia diesel uit 2010 in de buurt van Herzele / Zottegem / Erpe-Mere / Sint-Lievens-Houtem? Zou liever niet meer naar een dealer gaan om de kosten wat te drukken, tenzij er nog een argument is om dat wél te doen?

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Juiste prijs denk ik, valt goed mee.

Leave a comment:

Working...
X