Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

    ai ai, koop dan eens iets om het milieu te redden, wordt je nog eens gestraft ook
    tja,en dat is nu net wat ik al vele malen heb aangehaald wanneer er weer eens ene zit te zagen over de huurbatterij bij renault.
    maandelijks afbetalen voor een auto heeft niemand probleem mee,maar hola maandelijks batterijhuur..................
    het was te verwachten dat er vroeg of laat zulke verhalen de ronde zouden doen wat ze bij tesla ook mogen beweren.
    je zal het maar voorhebben,batterij kapot,wagen total los.........
    trouwens,waar zit de beroemde vooruitstrevenheid bij tesla?blijkbaar is enkele cellen vervangen te moeilijk voor superingenieurs
    dit lijkt mij nu eens een mooi voorbeeld van zakkenvullerij.
    Last edited by ; 08/03/2020, 13:56.

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    It’s here to stay. Denk ik.
    Dan stop ik met auto rijden

    Das toch niet voor de eerste 15 jaar aan mij besteed zeker weten

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    It’s here to stay. Denk ik.

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
    Lol opnieuw genoeg gelachen met de EV
    weg met die rommel !

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    een defect accupakket heeft wel een voordeel, misschien krijg je dan geen teelbalkanker meer.
    Lol opnieuw genoeg gelachen met de EV

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    da's ook weer het leuke van een Tesla (en andere EV's), 7000 celletjes in een auto
    Het idee alleen al vind ik compleet gestoord. Alsof je 7000 kleine lego-motortjes in een auto zou steken op 1 grote accu.
    De mensheid heeft nog steeds niks geleerd, het moet gewoon zo snel mogelijk centen opbrengen. Gelukkig bestaat er zoiets als klanten overtuigen

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

    Hoe zit het met de Zoe? Die zijn van 2012? Wat gaan ze dan rijden in Africa als de onze na 10jaar de geest geven?
    Zo een batterij wagen is wel leuk voor de lease elke paar jaar een ander maar de gewone mens ik wil toch liever langer dan 10j rijden.
    er zullen wel firmaatjes opduiken die dat goedkoper herstellen zeker ? Kan niet zo moeilijk zijn om een cel te vervangen, enkel puntlasmachientje nodig :-)

    Leave a comment:


  • verbatim2
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

    ai ai, koop dan eens iets om het milieu te redden, wordt je nog eens gestraft ook
    Hoe zit het met de Zoe? Die zijn van 2012? Wat gaan ze dan rijden in Africa als de onze na 10jaar de geest geven?
    Zo een batterij wagen is wel leuk voor de lease elke paar jaar een ander maar de gewone mens ik wil toch liever langer dan 10j rijden.

    Leave a comment:


  • On_Slow
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    ai ai, koop dan eens iets om het milieu te redden, wordt je nog eens gestraft ook

    Leave a comment:


  • DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Een 'onderhoudje' van een Tesla:

    Tandtechnicus Herbert van Kuik reed 9 jaar lang met veel plezier in zijn elektrische Tesla Roadster. Totdat het accupakket de geest gaf en hij zich bij Tesla meldde voor revisie of een nieuw exemplaar.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Dan zou het heel erg zijn en eigenlijk diefstal, maar nog erger voor de garagist zou ik het vinden als hij het doet om mensen te helpen. Iemand die z’n 10 jaar oude Astra nog wat rijdende wil houden bijvoorbeeld, en de garagist komt met dit ‘voorstel’, dan vind ik er eigenlijk weinig mis mee.

    Bij Fiat hebben ze een programma dat zelf onderdelen reviseert/herstelt. Zo heb ik op m’n Doblo een gereviseerde starter bij de dealer laten steken na 6,5 jaar, met een jaar garantie van de fabrikant uit, voor +- 170 Euro werk inclusief.

    Meer merken zouden dit moeten doen. Opnieuw garantie op dat stuk, en prijzen die iedereen met de glimlach kan betalen.

    Leave a comment:


  • Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    in kapellen is zo de opel garage zijn filiaal kwijtgeraakt door piraatstukken te monteren
    Piraatonderdelen aan OEM prijzen dan ook nog waarschijnlijk.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    ik heb zo enkele jaren geleden gehoord van een agent van 1 van de grote merkenconcessie's
    hij had zijn auto geparkeerd staan aan een winkel van oa autoonderdelen(maar niet alleen dat)
    hij was nog niet lang thuis of kreeg telefoon van de consessiehouder,met de vraag "wat stond jij daar te doen"
    ondertussen zijn bijna alle kleintjes verdwenen en blijven alleen de grote over,
    waar de invoerders dan helemaal de macht over hebben.,meedraaien in het systeem of opkrassen.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    in kapellen is zo de opel garage zijn filiaal kwijtgeraakt door piraatstukken te monteren

    Leave a comment:


  • sunking
    replied
    Idd de dealers kunnen er niet aan doen. Zij moeten hun onderdelen ook aankopen bij het moederbedrijf en daar de volle pot voor betalen, ze kunnen ze moeilijk met verlies doorverkopen...
    De Franse autoconstructeurs Renault en PSA (Peugeot-Citroën) dreven de prijs van reserveonderdelen fors op via software genaamd Partneo. In het meest extreme geval verhoogde de prijs van een pedaalonderdeel zo met 31.283 procent.

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

    Dit kan misschien allemaal wel waar zijn en ideaal voor (st)(d)ealers om zich achter weg te steken, maar zolang die (st)(d)ealers zelfstandigen zijn, mogen die vrij hun prijzen bepalen, zolang zij niet met verlies verkopen.
    Of heb ik het mis?
    Nu weet ik niet hoe een dealer z’n zaakjes juist doet, maar er bestaat een hele wereld waarin je als zelfstandige NIETS te zeggen hebt over je prijzen: Panos, Mcdo, Zelfstandige bankkantoren, ... de prijzen zijn wat je zijn en je moet er vooral gaan aan morellen als je je licentie kwijt wil...

    Leave a comment:


  • timothy
    replied
    Klopt wat je zegt André.

    Zo weet ik van mijn dealer dat ze verplicht zijn een hoger uurloon te rekenen aan Abarth en Alfa-rijders dan aan Fiat rijders. Nochtans zijn dat dezelfde mechaniekers, mensen, garage,...

    Ze hebben dit nog steeds kunnen oplossen door (dacht ik) 1 euro per uur meer te vragen zodat je er niks van merk, maar bij de grotere dealers zit er tot €20 verschil op.

    Het is wachten tot de invoerder een minimumverschil oplegt...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    het zou niet de eerste dealer zijn die zijn concessie verliest als hij zich niet aan de opgelegde regels van de grote merken houd.
    zelfstandig of niet.
    het zijn de merken die bepalen hoe het eraan toe gaat,niet de dealers,speel je het spel niet mee ga je eruit,helaas maar simpel.

    Leave a comment:


  • DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

    toch ff erbij vertellen dat de prijzen bij de dealers bepaald worden door de merken ,en niet de dealers.
    dus de grote bedriegers zijn........
    net hetzelfde in de aftermarkt,
    de brutoprijzen worden bepaald door de oe prijzen en enkele grote spelers.
    de aftermarkt werkt dan met soms zeer hoge kortingen wat de dealers niet kunnen/mogen doen.
    vb een brandstoffilter van purflux 108e +btw in oe diezelfde filter online 43.32 incl btw
    dat de consumentenorganisatie's dergelijke praktijken aanklagen is maar normaal,maar op grroepen als vw of fiat bv hebben ze nog altijd weinig grip.
    ik maak van de dealers zeker geen heiligen,maar ze zijn vaak wel met handen en voeten gebonden.
    Dit kan misschien allemaal wel waar zijn en ideaal voor (st)(d)ealers om zich achter weg te steken, maar zolang die (st)(d)ealers zelfstandigen zijn, mogen die vrij hun prijzen bepalen, zolang zij niet met verlies verkopen.
    Of heb ik het mis?
    Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 07/03/2020, 09:45.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    en OEM onderdelen: vaak gewoon met stempel van het automerk erop en niets anders dan Bosch, Valeo en al die andere merken die je gewoon dan een pak minder betaald in een andere winkel.

    het zijn zaken die door de verschillende consumentenorganisaties al jarenlang worden aangeklaagd: koop dezelfde auto in onderdelen bij de dealer en die kost je een veelvoud. En dat kan in principe niet. Goed, dat men meer vraagt want zij moeten ook een magazijnier erop zetten. Maar geen 4 keer de prijs. Als ik zie wat men soms durft vragen voor een set remblokken. Precies of die zijn van goud gemaakt.
    toch ff erbij vertellen dat de prijzen bij de dealers bepaald worden door de merken ,en niet de dealers.
    dus de grote bedriegers zijn........
    net hetzelfde in de aftermarkt,
    de brutoprijzen worden bepaald door de oe prijzen en enkele grote spelers.
    de aftermarkt werkt dan met soms zeer hoge kortingen wat de dealers niet kunnen/mogen doen.
    vb een brandstoffilter van purflux 108e +btw in oe diezelfde filter online 43.32 incl btw
    dat de consumentenorganisatie's dergelijke praktijken aanklagen is maar normaal,maar op grroepen als vw of fiat bv hebben ze nog altijd weinig grip.
    ik maak van de dealers zeker geen heiligen,maar ze zijn vaak wel met handen en voeten gebonden.

    Leave a comment:

Working...
X