Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote onderhoudsprijzen-topic
Collapse
X
-
Dat zijn prijzen die normaal zijn bij officiële dealers. Ik heb voor m'n 320d tot hiertoe (65.000km) 259 + 532 +130 (2x remolie verversen) = 921 euro aan onderhoud moeten uitgeven bij de officiële dealer. Is dat veel? Als je 130 euro voor 5l BMW olie betaalt terwijl je diezelfde olie voor nog geen 50 euro in de Makro kunt kopen, ja dan is dat veel. Anderzijds had ik ook een defecte uitlaatflexibel buiten de garantieperiode, zou me zo'n 500 euro gekost hebben. Nu in coulance geregeld voor 105 euro. Dus, eigenlijk heb je ook een soort verzekering bij elk officieel onderhoud. Iedereen moet voor zichzelf de keuze maken of hij die verzekering erbij wilt.
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenDoen ze niet elk onderhoud de filters?
Op MB.be vind ik enkel dit:
Kleine onderhoudsbeurt
Bij de kleine onderhoudsbeurt worden de volgende punten nagelopen:- Olie verversen door Mercedes-Benz Originele Motorolie voor optimale smering en bescherming van uw motor.
- Controle werking van diverse onderdelen: claxon, verlichting aan voor- en achterzijde, interieurverlichting, ruitenwissers en ruitensproeierinstallatie.
- Peil vloeistoffen controleren en eventueel bijvullen: motorkoelsysteem, anticorrosie- en antivriesmiddel, remsysteem, ruitensproeierinstallatie, accu.
- Instrumentenpaneel: service-indicator resetten, zodat u weer op tijd wordt gewaarschuwd voor uw volgende onderhoudsbeurt.
- Bandenspanning controleren om onnodige slijtage en overmatig brandstofverbruik te voorkomen. Indien nodig banden op spanning brengen.
- Oliefilter vervangen door een nieuw Mercedes-Benz Origineel Oliefilter met hoger filtrage voor schonere olie, betere smering en minder motorslijtage.
Grote onderhoudsbeurt
De grote onderhoudsbeurt bevat extra werkzaamheden ten opzichte van de kleine onderhoudsbeurt:- Alle zichtbare onderdelen van de motor en aan de onderzijde van de auto worden gecontroleerd op lekkage en schade.
- Stuurbekrachtiging: olie op peil brengen en controleren op lekkage in het hydraulisch circuit.
- Remmentest op de testbank en uitgebreide controle van remschijven, remblokken, remschoenen, remklauwen en remleiding.
- Combifilter controleren en eventueel vervangen voor een optimale toevoer van schone lucht.
- V-riem controleren op slijtage en beschadiging en zorgen dat deze op de juiste spanning staat.
- Draaipunten vooras, spoor- en stuurstang controleren.
- Draaipunten motorregeling smeren.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten68000km denk 2016, en een 60k dsg onderhoud is vlg mij €400
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb 339,49 eur (+21% btw) betaald voor mijn R op 60000 km: 5,5 liter dsg olie + nieuwe filter + werk + extra corona-ontsmetting
Leave a comment:
-
En waarom de schroef vervangen? Die O-ring wel, maar de schroef zelf?
Leave a comment:
-
Doen ze niet elk onderhoud de filters?
Mersie voor’t draaien
Leave a comment:
-
Dit is toch geen klein onderhoud meer, alle filters zijn toch vervangen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenToch redelijk duur voor een klein onderhoud +
Bij een een officiële BMW dealer heb je hetzelfde voor
Leave a comment:
-
Jawadde, hopelijk kan je zeker zijn dat al die dingen ook effectief vervangen zijn. Lijkt idd zo uit een printer bij een MB stealer gekomen te zijn, hoewel je daar voor hetzelfde zeker 600€ kwijt bent
Leave a comment:
-
68000km denk 2016, en een 60k dsg onderhoud is vlg mij €400
Leave a comment:
-
Toch redelijk duur voor een klein onderhoud +
Bij een een officiële BMW dealer heb je hetzelfde voor
Leave a comment:
-
Dat is ook een factuurke voor op uwe kop te staan me dunkt... das toch maar ietekes meer dan een gewoon klein onderhoud ?? Hoeveel km heeft dat spel / ouderdom...
Leave a comment:
-
Ja, en ik weet niet hoe ze te draaien op de foon
Leave a comment:
-
Lijkt mij geen verschil met die dieven
Leave a comment:
-
Onderhoud Skoda 12tsi, olie + filters (zonder dsg onderhoud) €419
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik rem nooit dus zal pas laat merken dat er iets mis met de remvloeistof...met die oude sleuren liet ik die ook nooit vervangen
maar't probleem is dat het een hygroscopisch goedje is, en in ons vochtig klimaat zal die sneller verouderen dan in texas...km's spelen geen rol gewoon de leeftijd is van tel
hoe meer vocht erin zit, hoe sneller dat de vloeistof gaat koken in een noodgeval - niet van 1 zwaar remmanoeuvre - maar bvb in de bergen en ge remt te weinig op de motor wel, of op de nurnbergring ofzo; het water in de leidingen kookt...en gas is samendrukbaar, vloeistof niet...uw rempedaal wordt een spons
zowat alle merken hanteren 2 jaar
of het echt om de 2 jaar moet is een andere discutie
Leave a comment:
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
blij dat ik zo een indruk heb achtergelaten :-)
ge hebt het toch onthouden allesinds.
https://memegenerator.net/img/instances/37151121.jpg
- Likes 1
Leave a comment:
Leave a comment: