Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote onderhoudsprijzen-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jakkel
    replied
    Dat zijn prijzen die normaal zijn bij officiële dealers. Ik heb voor m'n 320d tot hiertoe (65.000km) 259 + 532 +130 (2x remolie verversen) = 921 euro aan onderhoud moeten uitgeven bij de officiële dealer. Is dat veel? Als je 130 euro voor 5l BMW olie betaalt terwijl je diezelfde olie voor nog geen 50 euro in de Makro kunt kopen, ja dan is dat veel. Anderzijds had ik ook een defecte uitlaatflexibel buiten de garantieperiode, zou me zo'n 500 euro gekost hebben. Nu in coulance geregeld voor 105 euro. Dus, eigenlijk heb je ook een soort verzekering bij elk officieel onderhoud. Iedereen moet voor zichzelf de keuze maken of hij die verzekering erbij wilt.

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    Doen ze niet elk onderhoud de filters?
    Volgens mij niet. Mijn PL facturen eens bekeken. Ik zie minder filters staan bij het A onderhoud als bij het B onderhoud. Ik krijg het niet vertaald, gaat blijkbaar boven het Google translate petje

Op MB.be vind ik enkel dit:

Kleine onderhoudsbeurt
    Bij de kleine onderhoudsbeurt worden de volgende punten nagelopen:
    • Olie verversen door Mercedes-Benz Originele Motorolie voor optimale smering en bescherming van uw motor.
    • Controle werking van diverse onderdelen: claxon, verlichting aan voor- en achterzijde, interieurverlichting, ruitenwissers en ruitensproeierinstallatie.
    • Peil vloeistoffen controleren en eventueel bijvullen: motorkoelsysteem, anticorrosie- en antivriesmiddel, remsysteem, ruitensproeierinstallatie, accu.
    • Instrumentenpaneel: service-indicator resetten, zodat u weer op tijd wordt gewaarschuwd voor uw volgende onderhoudsbeurt.
    • Bandenspanning controleren om onnodige slijtage en overmatig brandstofverbruik te voorkomen. Indien nodig banden op spanning brengen.
    • Oliefilter vervangen door een nieuw Mercedes-Benz Origineel Oliefilter met hoger filtrage voor schonere olie, betere smering en minder motorslijtage.

Grote onderhoudsbeurt
    De grote onderhoudsbeurt bevat extra werkzaamheden ten opzichte van de kleine onderhoudsbeurt:
    • Alle zichtbare onderdelen van de motor en aan de onderzijde van de auto worden gecontroleerd op lekkage en schade.
    • Stuurbekrachtiging: olie op peil brengen en controleren op lekkage in het hydraulisch circuit.
    • Remmentest op de testbank en uitgebreide controle van remschijven, remblokken, remschoenen, remklauwen en remleiding.
    • Combifilter controleren en eventueel vervangen voor een optimale toevoer van schone lucht.
    • V-riem controleren op slijtage en beschadiging en zorgen dat deze op de juiste spanning staat.
    • Draaipunten vooras, spoor- en stuurstang controleren.
    • Draaipunten motorregeling smeren.

Leave a comment:

• Rennfox
    replied
    68000km denk 2016, en een 60k dsg onderhoud is vlg mij €400

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Helemaal juist
    Heb 339,49 eur (+21% btw) betaald voor mijn R op 60000 km: 5,5 liter dsg olie + nieuwe filter + werk + extra corona-ontsmetting

Leave a comment:

• prins207
    replied
    En waarom de schroef vervangen? Die O-ring wel, maar de schroef zelf?

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Doen ze niet elk onderhoud de filters?

Mersie voor’t draaien

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Dit is toch geen klein onderhoud meer, alle filters zijn toch vervangen.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Toch redelijk duur voor een klein onderhoud +
    Bij een een officiële BMW dealer heb je hetzelfde voor
    Klein onderhoud op de s (zonder extra’s, meestal staat er wel iets bij dat aangepakt moet worden) is 387

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Jawadde, hopelijk kan je zeker zijn dat al die dingen ook effectief vervangen zijn. Lijkt idd zo uit een printer bij een MB stealer gekomen te zijn, hoewel je daar voor hetzelfde zeker 600€ kwijt bent

Leave a comment:

• bobo
    replied
    68000km denk 2016, en een 60k dsg onderhoud is vlg mij €400

Leave a comment:

• order66
    replied
    Toch redelijk duur voor een klein onderhoud +
    Bij een een officiële BMW dealer heb je hetzelfde voor

Leave a comment:

• flappy
    replied
    geen skoda prijzen meer

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Dat is ook een factuurke voor op uwe kop te staan me dunkt... das toch maar ietekes meer dan een gewoon klein onderhoud ?? Hoeveel km heeft dat spel / ouderdom...

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Ja, en ik weet niet hoe ze te draaien op de foon

Leave a comment:

• order66
    replied
    Foto’s op hun kop

Leave a comment:

• bobo
    replied

Lijkt mij geen verschil met die dieven

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Onderhoud Skoda 12tsi, olie + filters (zonder dsg onderhoud) €419

Leave a comment:

• krautli
    replied
    ik rem nooit dus zal pas laat merken dat er iets mis met de remvloeistof...met die oude sleuren liet ik die ook nooit vervangen

maar't probleem is dat het een hygroscopisch goedje is, en in ons vochtig klimaat zal die sneller verouderen dan in texas...km's spelen geen rol gewoon de leeftijd is van tel
    hoe meer vocht erin zit, hoe sneller dat de vloeistof gaat koken in een noodgeval - niet van 1 zwaar remmanoeuvre - maar bvb in de bergen en ge remt te weinig op de motor wel, of op de nurnbergring ofzo; het water in de leidingen kookt...en gas is samendrukbaar, vloeistof niet...uw rempedaal wordt een spons

zowat alle merken hanteren 2 jaar
    voila,tenminste nog iemand met een beetje kennis van zaken.
    of het echt om de 2 jaar moet is een andere discutie

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

??

All Saints ?

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
    allesinds
    ??

All Saints ?

Leave a comment:

• Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten

blij dat ik zo een indruk heb achtergelaten :-)
    ge hebt het toch onthouden allesinds.
    https://memegenerator.net/img/instances/37151121.jpg
    ja dat vergeten we nooit meer

Leave a comment:

Working...
X