Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote Drivers Road-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Ah, dan was 'k toch juist. 'k Twijfelde omdat je schreef "Nope, zie hierboven ", maar je doelde op 't feit dat 'ie niet undercover was.
    Indd!

In Duitsland eigenlijk nog nooit een undercover politiewagen meegemaakt...
    Ze zijn daar misschien niet zo laf

Comment

• Laf zijn ze niet, neen.

Het is nog niet ééns zo lang geleden, dat ik als passagier bij 'n familielid in 'n Benzje op weg was naar Stuttgart. Duitsers zijn consequent en remmen zelfs af van 200+ naar 120 als ze een gelimiteerd stuk AB binnenrijden, Belgen daarentegen denken dat het getalletje "120" in 't Duits is en verstaan 't dus niet en rijden gewoon gezwind door.

Zo ook toen, knal aan 200+ voorbij 't bordje, en ja hoor, nog geen halve kilometer erna, aan een afrit, stond een grijsgroene BMW. Lichten aan en *hop* achter ons aan. M'n oom is onmiddellijk gestopt met blazen, maar had wel nog wat voorsprong, en tegen dat die flikken naast ons kwamen, werd 't net terug ongelimiteerd. De passagierflik deed "zachtjes aan!" met 't handje, m'n oom knikte, we reden naast elkaar de delimit-bordjes voorbij, en die passagierflik deed met 't handje "vanaf nu weer vooruit!". Kickdown, en GAAAAAS !!! Tot ver voorbij de 200 zelfs, en de flikken bleven volgen (evenwel met steeds grotere achterstand), nog altijd met hun lichtjes aan. Tot m'n oom weer inhield omdat 'ie 't raar vond dat ze bleven volgen, en uiteindelijk komen die mannen terug naast ons rijden, lichten gaan uit, twee uitgestoken thumbs up en vette grijns, en weer het handteken "go go go!!".

Cool.

Comment

• Dat zijn toch echt zalige momenten...kan ik zohard van genieten!

Op de A5 rij ik ook wel eens treintje met de Polizei...dan zit je op een 3 vaksbaan met vrij druk verkeer op het linkervak achter de flikken te rijden tegen 220. Nothings beats that.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Laf zijn ze niet, neen.

Het is nog niet ééns zo lang geleden, dat ik als passagier bij 'n familielid in 'n Benzje op weg was naar Stuttgart. Duitsers zijn consequent en remmen zelfs af van 200+ naar 120 als ze een gelimiteerd stuk AB binnenrijden, Belgen daarentegen denken dat het getalletje "120" in 't Duits is en verstaan 't dus niet en rijden gewoon gezwind door.

Zo ook toen, knal aan 200+ voorbij 't bordje, en ja hoor, nog geen halve kilometer erna, aan een afrit, stond een grijsgroene BMW. Lichten aan en *hop* achter ons aan. M'n oom is onmiddellijk gestopt met blazen, maar had wel nog wat voorsprong, en tegen dat die flikken naast ons kwamen, werd 't net terug ongelimiteerd. De passagierflik deed "zachtjes aan!" met 't handje, m'n oom knikte, we reden naast elkaar de delimit-bordjes voorbij, en die passagierflik deed met 't handje "vanaf nu weer vooruit!". Kickdown, en GAAAAAS !!! Tot ver voorbij de 200 zelfs, en de flikken bleven volgen (evenwel met steeds grotere achterstand), nog altijd met hun lichtjes aan. Tot m'n oom weer inhield omdat 'ie 't raar vond dat ze bleven volgen, en uiteindelijk komen die mannen terug naast ons rijden, lichten gaan uit, twee uitgestoken thumbs up en vette grijns, en weer het handteken "go go go!!".

Cool.

Zalig ....

Duitsland is idd de max om te rijden. Iedereen gaat mooi nr rechts, en geen irritante linksblijvers

Comment

• Nu de dagen wat langer worden en de zomer weer bijna in zicht is kunnen we weer volop plannen voor roadtripjes.

Route Napoleon zie ik wel zitten dit jaar

Comment

• Mijn vakantie dit jaar gaat naar Noord-Italië, welke routes zijn een must?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
                Mijn vakantie dit jaar gaat naar Noord-Italië, welke routes zijn een must?
                die richting zuiden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
                  Nu de dagen wat langer worden en de zomer weer bijna in zicht is kunnen we weer volop plannen voor roadtripjes.

Route Napoleon zie ik wel zitten dit jaar
                  Route Napoleon

heerlijkheid²²²²²²²²²

ik doe 'm dit jaar ook nog es op weg naar de kootdazuur

Comment

• passo di stelvio

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                      die richting zuiden!
                      Dat ik daar nog niet aan gedacht had! Mijn TomskiTomski wijst me wel in de goede richting maar die kent de schone baantjes niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                        Niet mijn idee van verantwoord rijgedrag

Zo druk jong

Enfin, wel een zalige pas natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
                          Mijn vakantie dit jaar gaat naar Noord-Italië, welke routes zijn een must?
                          Bij mij word het bijna zeker ook Italië,ik rij in het doorgaan zeker via de Stelvio Pass,voor de rest word het vooral rondtoeren in de Supercar Valley.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Niet mijn idee van verantwoord rijgedrag

Zo druk jong

Enfin, wel een zalige pas natuurlijk
                            Hier op een wat aangenamere manier Ik zie mij al rijden binnen een paar maanden.

+ Google Video
                            ERROR: If you can see this, then Google Video is down or you don't have Flash installed.

Wel liever met een betere afloop dan hier.Zonde van de Miura!

+ YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                            Last edited by ; 06/02/2008, 23:21.

Comment

• Een Japanse Drivers Road?

Comment

• Wat een knappe foto's

Comment

• Dit jaar in september niets anders gedaan dan zalige stuurbaantjes..
                                  Gelogeerd bij mijn tante in zuiden van frankrijk (provence/haute provence), en als ge daar naar u bestemming rijdt via de kleine wegjes, krijgt ge het ene stuurbaantje na het andere geserveerd...
                                  Zo zijn we bv binnendoor van Le val (war we logeerden) naar Port grimeau gereden, dat was een heftig stuk weg...
                                  EN zoals al aangehaald, la route du napoleon en la george du verdon... maar dat zijn klassiekers...

Gewoon een tip: op vakantie .. ga binnedoor

de fransen zijn die zot met witte bmw nog niet vergeten
                                  Een rustmoment op 1 van de vele stuurbaantjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                                    Vandaag de "Vlaamse Ardennenroute" gereden, vree op't gemakske, want 'k zat aan een gemiddelde van 30 km/u voor een totaaltraject van 120 km. Prachtige streek, goed bewegwijzerd en de achtergrondinfo in de informatiemap klopte als een bus. Binnen enkele weken zeker eens een andere route uitproberen.

't Moet inderdaad niet altijd in 't buitenland zijn he?

Heb recent een route gereden (bolleke-pijl systeem via dagteller) in de Voerstreek (133 km, start in Rijkel bij Borgloon, langs drielandenpunt en dan naar Alden-Biesen als eindpunt) en ook in Waals-Brabant (Rebecq --> Leuven over 125 km)
                                    Geel-Averbode over 165 km deed ik al eerder, ook zeer fijn, ook al is de streek mij heel bekend. Dat dacht ik, tenminste.

Ik hou echt van al die boerengatten waarlangs ze je sturen, 500m 50 kmh cruisen in de bebouwde kom, en dan de kraan even opendraaien op een overzichtelijke verbinding tussen twee naburige dorpskernen (of gewoon onverstoorbaar verder cruisen), ik vind dat de max.

Op lotus-elise.be -> events vind je .pdf's van 12 Vlaamse en 14 Waalse routes. Aanrader voor wie graag rijdt, kijkt, ontdekt. Bolleke-pijl is een amusante extra, 't is stoer en charmant om zo uw weg te vinden
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Aster iemand toevallig perfecte wegskes kent in het Zuid-Westen van de States, laat maar weten.

- Kustlijn San Fran - LA staat al op nummer 1

Comment

• Het is mooi weer en ik heb zin om te gaan rijden
                                        Weet er iemand nog leuke baantjes (waar je 70 of 90 mag liefst) met veel bochten waar je lekker vlot kan over rijden in de Provincie Antwerpen? Ik weet hier in de buurt niet direct iets...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          Het is mooi weer en ik heb zin om te gaan rijden
                                          Weet er iemand nog leuke baantjes (waar je 70 of 90 mag liefst) met veel bochten waar je lekker vlot kan over rijden in de Provincie Antwerpen? Ik weet hier in de buurt niet direct iets...
                                          Ga naar de haven en rij eens tot in Lillo via de havenwegen. Echt zalig.

Comment

Working...
                                          X