Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote Drivers Road-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel fillemon Bekijk Berichten
    Ga naar de haven en rij eens tot in Lillo via de havenwegen. Echt zalig.

Idd!

Dikke aanrader!

Lillo is zo marginaal.

In a good way, that is!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Idd!

Dikke aanrader!

Lillo is zo marginaal.

In a good way, that is!!
      Ben er niet meer geraakt, maar ik wil dat zeker is gaan doen
      Zijn er daar baantjes met mooie bochten waar je snel kunt gaan? (Niet te druk en zeker geen flitsers)?
      Ben naar de kempen gereden en daar ook wel wat leuke wegen gevonden. Was leuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
        Ben er niet meer geraakt, maar ik wil dat zeker is gaan doen
        Zijn er daar baantjes met mooie bochten waar je snel kunt gaan? (Niet te druk en zeker geen flitsers)?
        Ben naar de kempen gereden en daar ook wel wat leuke wegen gevonden. Was leuk
        Havengebied, what else is there to say....

Rechte overzichtelijke stukken zover het oog kan aanschouwen en een prachtig decor, om temidden daarvan een dorpje te vinden dat zo weggelopen kon zijn uit een of andere Vlaamse boerenfilm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nonkel fillemon Bekijk Berichten
          Havengebied, what else is there to say....

Rechte overzichtelijke stukken zover het oog kan aanschouwen en een prachtig decor, om temidden daarvan een dorpje te vinden dat zo weggelopen kon zijn uit een of andere Vlaamse boerenfilm.
          Zalig
          Misschien een idee waar ik juist moet zijn voor de leukste wegen? Ik probeer er sewwes nog even heen te gaan

Comment

• gewoon richting doel rijden maar je zou daar wel ergens Tol kunnen betalen (als je via de tunnel gaat) dus rij niet langs daar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
              gewoon richting doel rijden maar je zou daar wel ergens Tol kunnen betalen (als je via de tunnel gaat) dus rij niet langs daar
              Aaaah dus gewoon richting doel rijden, maar niet langs daar rijden

Comment

• Ja precies!!!!

Geen idee hoe maar je kunt er ook langs een andere weg komen.

Comment

• Damn Kallo is zalig!!!
                  Zo rustig en open, echt ideaal
                  Als er nog eens een meet is in Kallo laat maar weten

Comment

• in Ierland, zo ongeveer elk baantje dat twee dorpen verbindt. Een autostrade kennen ze daar nog maar enkele jaren.

Heel veel fun gehad in een gehuurde yaris 1.2 in de Wicklow Mountains, bergen, nou ja heuvels. De kleinste baan (dit moet je opzoeken), over de "mountains", van johnny Fox's pub in Glencullen naar Glendaloch - soms zie je vijf bochten ver als je op een heuveltop komt en als de baan vrij is... Opletten: meestal liggen er rotsen naast de weg, heel af en toe schapen en lammeren, dus zeker niet teveel de grens aftasten.

Comment

• Ik ben al sinds lang gefascineerd door Schotland, nu las ik net een stukje in EVO over rijden in de Highlands, damn...

Een mens wordt stil van die uitzichten daar. Ze rijden van Fort William naar Durness (het uiterste NW-tipje van de UK), doorheen dat typische ruwe landschap...

Ik maak er een punt van zodra ik een waardige kar heb eens tot daar te rijden voor zo'n weekje rijden en kijken, wat een plaats

Trouwens heeft er iemand weet van algemene Drivers Road-boeken? Waar zowat de beste zijn samengevat? Dat van Richard Meaden heb ik reeds, maar indien er nog tips zijn hoor ik het graag...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Gouden tip voor zij die vaak naar de Ring gaan !!
                        • In plaats van over Aachen richting Köln, en dan zuidwaarts de A61 richting Koblenz te nemen (erg drukke autostrade altijd, héél veel stukken gelimiteerd op 120 en véél werken) ...
                          .
                        • ... rijd je richting Luik (de E40) en zo verder richting Aachen (E40), tot enkele kilometers na Luik, je zuidwaarts de E42 neemt richting Spa.

Blijf die autostrade volgen tot je de grens met Duitsland over bent, dan is 't eerst een stukje gewone weg, maar daarna wordt 't weer autostrade ... en die is quasi volledig ongelimiteerd qua snelheid, ze ligt prachtig goed en er is bijna nooit volk op.

Daar kan je makkelijk tientallen kilometers aan een stuk 200 en meer doen.
                        Er zit één afdaling in ... je rijdt zo richting een heuvel (aan duizelingwekkende snelheid) en daarna, eens over de top, zie je makkelijk enkele kilometers ver, de autostrade loopt gewoon rechtdoor maar ferm bergaf. Daar haalde ik met Babs (en haar lousy 126 pk) een dikke 230 op teller. Ferm. Ik schat dat iedereen daar z'n gereden maximumsnelheid met 10 km/u kan verhogen.

*map24*

Dus NIET via de donkergroene route rijden, maar via de blauwe route. 't Is een beetje een ommetoer (ik schat zo'n 40 Ã* 50 km extra), maar 't is 't méér dan de moeite waard en met wat geluk ben je er even snel (wegens hogere gemiddelde snelheid ).

Vooral het "lichtgroen onderlijnde" blauwe gedeelte is superleuk.

Doen !!!
                        Zondag eens proberen
                        Is dit nog steeds zo, niet zoveel werken als op de andere autostrade richting Ring? want 't is echt ergerlijk!
                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• niemand?
                          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                            Ik ben al sinds lang gefascineerd door Schotland, nu las ik net een stukje in EVO over rijden in de Highlands, damn...

Een mens wordt stil van die uitzichten daar. Ze rijden van Fort William naar Durness (het uiterste NW-tipje van de UK), doorheen dat typische ruwe landschap...

Ik maak er een punt van zodra ik een waardige kar heb eens tot daar te rijden voor zo'n weekje rijden en kijken, wat een plaats
                            'k ga volgend jaar met het UK-Morgan-forum 4dagen rondrijden in Scotland,
                            keep ya posted

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                              Zondag eens proberen
                              Is dit nog steeds zo, niet zoveel werken als op de andere autostrade richting Ring? want 't is echt ergerlijk!
                              Zou ik ook wel willen weten
                              Iemand misschien ook een iets uitgebreidere beschrijving hoe juist te rijden, ik ben niet zo'n orientatiewonder en rij op GPS naar daar.

Comment

Working...
                              X