Oorspronkelijk geplaatst door TTN
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote Drivers Road-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMaar! Ik zal ze uiteraard niet zo kennen als jij, da's waar.
Dat beweer ik niet. Ik beweer dat je nog nooit na Air De Berchem in Luxemburg de doorsteek naar Saarbrücken hebt gemaakt via de A8.
That's all
Comment
-
Ik denk 't wel, meerdere keren zelfs ... maar ik kan me vergissen. Is dat die die nog niet zo héél lang geleden ook goed is vernieuwd?
*map24*
Edit : zéker wel, althans toch 't eerste deel. Lux - Saarbr - Strasb ... vaak gedaan. De A6, dat zou me evenwel verwonderen, da's een nieuwtje voor me, denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenI
Edit : zéker wel, althans toch 't eerste deel. Lux - Saarbr - Strasb ... vaak gedaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenEen echte vent rijdt via Pirmasens
Waarom? B427?
Of bedoel je dat je aan Kreuz Neunkirchen niet noordoostwaarts de A6 moet nemen, maa gewoon pardoes rechtdoor moet blijven knallen op de A8, en zo dat détourtje van pakweg 35 km moet maken, om dan weer op Kreuz Landstuhl de A6 te nemen?
Comment
-
Zalig daar he
Zelfs de ring van Berlijn is überzalig....3-4-5 rijstroken en grote stukken onbegrensd.
Daar zou ik nu eens echt m'n Veyron durven ausfahren.
Ben geboren in Leipzig, en als ik dan via Berlijn richting Frankfurt a/d Oder moest, always caused a smile on my face.
Alleen al de A9 man, dat is de meest hemelse Autobahn ter wereld.
529 km lang, 80% 3 rijstroken, 75% onbegrensd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenKen ik niet.
Waarom? B427?
Of bedoel je dat je aan Kreuz Neunkirchen niet noordoostwaarts de A6 moet nemen, maa gewoon pardoes rechtdoor moet blijven knallen op de A8, en zo dat détourtje van pakweg 35 km moet maken, om dan weer op Kreuz Landstuhl de A6 te nemen?
Nee, dat ligt gewoon op men Duitsland route richting Zwitserland. Ik neem dan in Pirmasens de B10 richting Landau, want dat is een zalige Landstrasse!
In Landau cruise ik richting Karlsruhe, en van daar uit neem ik dan de A5 naar Basel....onbegrensd tot Freiburg.
Comment
-
Is dat nu nog zo? 'k Hoor toch vaak dat dat daar allemaal in sneltempo minder leuk wordt. Veel vaker controles, veel drukker, veel Baustellen, ...De A2 b.v. is naar 't schijnt grotendeels onbegrensd, en als ik nu nog aan Deutsche Freunde vertel hoe ik daar heen en weer ben geknald aan mach 2,5, verklaren ze me gek?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIs dat nu nog zo? 'k Hoor toch vaak dat dat daar allemaal in sneltempo minder leuk wordt. Veel vaker controles, veel drukker, veel Baustellen, ...
Op die route die ik net beschreven heb ken ik enkel een Baustelle vlakbij Saarbrücken centrum. Daar hebben ze me 2 keer liggen gehad, telkens met een andere wagen maar zelfde nummerplaat.
Niets van gehoord.
En er is er ook nog 1 bij Karlsruhe, maar da's maar vrij kort.
En tja...onbegrensd = geen controles he.
Op de B10 hebben ze me 1 keer tegengehouden bij het overschrijden van dubbele doorgetrokken witte lijn in combo met tempo 220 km/h waar 90 toegestaan is.
Achja, kostte me 35 EUR...vriendelijke gasten
edit: bewijs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenNee, dat ligt gewoon op men Duitsland route richting Zwitserland. Ik neem dan in Pirmasens de B10 richting Landau, want dat is een zalige Landstrasse!
In Landau cruise ik richting Karlsruhe, en van daar uit neem ik dan de A5 naar Basel....onbegrensd tot Freiburg.
Te onthouden voor m'n Alpen-roadtrip volgend jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenOp die route die ik net beschreven heb (...)
Maar 't andere is ook beestig interessant !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenOp de B10 hebben ze me 1 keer tegengehouden bij het overschrijden van dubbele doorgetrokken witte lijn in combo met tempo 220 km/h waar 90 toegestaan is.
Achja, kostte me 35 EUR...vriendelijke gasten
edit: bewijs
Die kunnen daar zo at will een bedrag kleven op de onmiddellijke inningen, ofwa?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenTe onthouden voor m'n Alpen-roadtrip volgend jaar.
Neem de mossel route, is leuker
Metz - Nancy en dan door de Vogezen richting Basel.
Tenzij je 's nachts rijdt -> Autobahn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten'k Had 't eigenlijk over de vroegere DDR.
Maar 't andere is ook beestig interessant !!
Inderdaad meer controles, maar meestal toch innerorts hoor. Het is namelijk zo dat in Duitsland niet al het boetegeld rechtstreeks naar de staat vloeit, ik weet niet precies hoe het zit maar de gemeenten kunnen aanspraak maken op een deel ervan als ik me niet vergis.
MAW = inkomstenbron.
Op de Autobahnen valt het op zich nog wel mee: vooral opletten op knooppunten, daar staan ze sowieso.
Bv. de voorbije 3 keer dat ik naar Düsseldorf gereden ben, stonden ze telkens bij Kreuz Jackerath. En het gaat daar op zo'n 500 meter van onbegrensd naar 100 naar 80.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenChance dat hun briefke ni tot 100 ging.
Die kunnen daar zo at will een bedrag kleven op de onmiddellijke inningen, ofwa?
Ze hebben me enkel een Verwarnung gegeven voor het inhaalverbod. Maar je moet sjans hebben, ook bij ze Germanz zitten er rotte tussen
Comment
Comment