Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote Drivers Road-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
    Ja ik geloof dat ze dat vroeger nog eens gedaan hebben, die ik me herinner is nieuwer denk ik...
    Inderdaad, 't is die van Mercedeske die ik bedoel. Was ook een Lexus RX bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
      Hier in de buurt kan ik alvast de Vlaamse Ardennenroute aanbevelen.

Die enkele weken terug gedaan met SCB en heel leuke weggetjes met soms prachtige uitzichten, zeker als het besneeuwd ligt! Echt knap en in eigen streek.
      Kan je zeggen welke wegen dat dat zijn, of waar je moet beginnen?
      Dat maakt het de GPS-generatie gemakkelijk om recht op hun doel af te stevenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker
        Kan je zeggen welke wegen dat dat zijn, of waar je moet beginnen?
        Dat maakt het de GPS-generatie gemakkelijk om recht op hun doel af te stevenen
        Markt Oudenaarde is de start en dan is het de grote vijfhoekige blauwe borden volgen.

Echt fun, zeker met pak Impreza's (STI)

Comment

Die Route Napoleon heb ik 2,5 jaar geleden nog met onze toenmalige Toyota Picnic gedaan, prachtige route, maar de auto was nu niet echt ultra krachtig, en het was een monovolume. Maar het is wel een prachtige route om te doen hoor. Ik heb de weg gedaan tussen Grenoble en Gap, en de motor is nooit onder de 4500 toeren gekomen, en ik heb een top van 140-150 gehaald. op een 1x1 weg mag dit voor een wagen met een top van 180 tellen vind ik.
          En de remmen maar smoren toen ik stopte om te tanken nabij Gap.
          Het gaat trouwens beter die weg als je achter een sportieve franse local kan rijden. Die mannen zijn echt zot. Toen ik die top van 140 haalde op een +/- lang recht stuk ging die nog van mij weg in zijn clio sportje, en heb ik hem helaas moeten lossen .

Comment

Markt Oudenaarde is de start en dan is het de grote vijfhoekige blauwe borden volgen.

Echt fun, zeker met pak Impreza's (STI)
            Volgende AW meeting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tamasius
              Die Route Napoleon heb ik 2,5 jaar geleden nog met onze toenmalige Toyota Picnic gedaan, prachtige route, maar de auto was nu niet echt ultra krachtig, en het was een monovolume. Maar het is wel een prachtige route om te doen hoor. Ik heb de weg gedaan tussen Grenoble en Gap, en de motor is nooit onder de 4500 toeren gekomen, en ik heb een top van 140-150 gehaald. op een 1x1 weg mag dit voor een wagen met een top van 180 tellen vind ik.
              En de remmen maar smoren toen ik stopte om te tanken nabij Gap.
              Het gaat trouwens beter die weg als je achter een sportieve franse local kan rijden. Die mannen zijn echt zot. Toen ik die top van 140 haalde op een +/- lang recht stuk ging die nog van mij weg in zijn clio sportje, en heb ik hem helaas moeten lossen .

Zo gaat het daar inderdaad aan toe, schitterende weg, zal ik nooit vergeten!
              Dit jaar wil ik 'm wel uitrijden.

Comment

Vlaamse Ardennenroute passeert op 5 km van mijn deur, als jullie deze eens doen mag je bij mij een stop houden. Den drank zal koud staan.

Comment

Kort maar intens...
                  Baan tussen Werchter en Haacht, een zijbaantje met de naam erwteveld.
                  Denk een 1.5 km, langs 2 kanten een gracht en een serieus recht stuk met een paar sterke bochten en bumps. G-krachten goed aanwezig

Heb daar 2tal filmpjes van met nissan almera & een golfje, echt de moeite ! In die omgeving zijn er nog 'rallybaantjes' met weinig volk

Ook de autostrades in duitsland, naar Essen zijn gewoon geweldig !

Comment

De Peerstraat in Kelbergen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Modena
                      Vlaamse Ardennenroute passeert op 5 km van mijn deur, als jullie deze eens doen mag je bij mij een stop houden. Den drank zal koud staan.
                      Ons ni horen passeren enkele weken terug

@ Turboman: volgende Subaru meeting is in Mons en in februari eentje in Aarschot ,

EDIT: een Golf GTI zou zeker welkom zijn denk ik.
                      Last edited by ; 08/01/2006, 01:01.

Comment

@Veyron: goeie tip, wel kort maar vlakbij mij

Comment

Leuk topic!

Die ardennen route wil ik ook zeker en vast eens doen. Waarom niet tijdens een volgende AW-meeting?
                          Hier bij ons zijn ook veel rallybaantjes. De meeste allemaal kort en krachtig, soms zonder grachten aan de zijkanten, soms met grachten.
                          Kheb 2 kaartjes ook. Allebei vlakbij m'n huis.

Er is een leuke haarspeld als je via de Kloosterstraat Gravelos neemt. Op die splitsing met Zonneveld. Zo richting Landskoutersesteenweg in de Neerstraat. Das al een stukje dat ik altijd doe met die testwagens
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

En dan nu het tweede kaartje:

Het leukste is als je via de Vijverstraat komt en zo de Vijverhoek neemt. Vervolgens de Boterhoek. Die kruising ziet er niet speciaal uit. Maar als je van de Vijverhoek komt gaat het daar serieus naar beneden op die splitsing en is het bijna een haarspeld. Wel opletten voor de gracht aan de buitenkant Dan tot de volgende splitsing via assekouter en daar ergens is er een mooie afdaling op kasseien.
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ook een geestig baandje! (zoals allemaal in de Vlaamse Ardennen )

Bijgevoegde Bestanden

Comment

- Route Napoléon (frankrijk)
                                - Gorges du Verdon (frankrijk)
                                - Gorge du Tarn (frankrijk)
                                - Grossglockner hochalpenstrasse (oostenrijk/italie)
                                - Kustbaan kroatie
                                - streek rond Merano/Bolzano
                                - streek rond salzburg

Deze schieten mij ineens te binnen als zijnde mooi qua omgeving

Comment

Ons ni horen passeren enkele weken terug

@ Turboman: volgende Subaru meeting is in Mons en in februari eentje in Aarschot ,

EDIT: een Golf GTI zou zeker welkom zijn denk ik.
                                  En die imprezas mij helemaal naar de ruk rijden zeker

Comment

Zou er iemand van de meer ondernemende forummers met eigen kar (AW-meeting Ring, Genève-meetings, Frankfurt-meeting, ...) het zien zitten om deze zomer een 4-daagse te doen ?

Ik stel voor (bijvoorbeeld) :
                                    • In één ruk via Duitsland tot in Zwitserland (dag 1) of Noord-Italië.
                                    • Op dag 2 doen we de Alpen (tegen dan kunnen we enkele prachtige routes uitstippelen) en eindigen we in Cannes of daar ergens in de buurt.
                                    • Op dag 3 doen we de Route Napoléon én de Gorges du Verdon.
                                    • En op dag 4 rijden we weer naar huis over Franzosische Autobahn.

Sega, Dragon, Roughneck, Tomski, Sleeps, Tuscani, Turboman, Freud, Porker, BMWMB, Jupke, ... en zovele anderen ?

Ik zou dit zelfs ook met de moto willen doen, zeker als er auto's meezijn, ik zou wel 'es wat videootjes willen hebben van mezelf op zo'n route.

Iemand daarin geïnteresseerd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                      Iemand daarin geïnteresseerd ?
                                      Eind augustus heb ik normaal gezien mijn vast rijbewijs, lijkt me wel tof om dat eens te doen met mijn vriendin erbij

Als het E'tje maar kan volgen

Comment

De N75, de grote baan die Genk (Europalaan) met Maasmechelen verbindt (Reynaerde zal die wel kennen ) is ongetwijfeld een zalige baan. (Als je rijdt naar de Maasmechelen Village )

Ideaal voor snelheid (max. is echter 90km/u op die baan).

Op dit kaart is ook de A2 aangeduid, maar je kan de N75 duidelijk zien.

Comment

Deze is anders ook leuk :

En de weg waar 'ie onderaan (waar het blauw eindigt) op uitkomt dus ook
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X