Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diesel vs benzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Wordt er dan geen rekening gehouden met fijne roetdeeltjes?
    direct ingespoten benzines roeten ook, door hun concept

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
      HCCI dus.

      een "uitvinding" van GM trouwens.
      Als er iemand een oplossing zoekt voor het milieuprobleem, zijn het de amerikanen

      Comment


      • direct ingespoten sucks
        roet wordt nog een beetje teveel over het hoofd gezien, deels bewust, maar er komt nog een tijd dat er net zo moeilijk over zal gedaan worden als nu met de CO2

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          HCCI dus.

          een "uitvinding" van GM trouwens.
          Als er iemand een oplossing zoekt voor het milieuprobleem, zijn het de amerikanen
          Hoe komt het dat mercedes dan met alle eer gaat lopen?

          Comment


          • Ik begrijp echt niet waarom iedereen zo een nood aan koppel heeft in lage toeren. Ik heb misschien heel weinig rijervaring maar ik ben toch tevreden met de prestaties van de 2 benzines (8 kleppers) die ik heb gereden en dan ben ik niet hoog in de toeren gegaan. Ik denk zelfs dat het storend word om bij het minste tikje een schok vooruit te krijgen. En als je dan eens harder moet optrekken is er toch niets leuker dan 2 verzetten terug te schakelen en de motor eens goed te laten gaan

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
              Hoe komt het dat mercedes dan met alle eer gaat lopen?
              Omdat zij het eerste waren om dat aan het publiek en de pers voor te stellen.
              En het een idiote naam gegeven hebben.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                direct ingespoten sucks
                En waarom denk jij dat?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                  gTa =/= god.
                  Ik ben de eerste om dat te beamen

                  Ik wil gewoon maar zeggen dat dit topic van enig nut kon zijn, omdat bvb mijn schoonouders er ook last van hebben.

                  Nu wordt het nut van dit topic teniet gedaan, de naam van de topicopener doet er niet toe.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                    Ik weet niet maar geef mij maar een pint.
                    voor mij Duvel met nootjes, dank.

                    on-topic: benzine all the way wat mij betreft

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Dat klopt. Maar dat betekent ook dat je herverkoopwaarde een grotere duik neemt en je dus een stuk meer gaat betalen bij de afrekening.

                      Bovendien spreken we niet eens van 500000km.

                      De meeste van mijn ex-mede-studenten uit Leuven rijden nu allemaal met een bedrijfswagen rond, stuk voor stuk met een TDi. En als ik zie hoeveel er daarvan problemen hebben... en wat die problemen moeten kosten om op te lossen... ... dan mogen ze tevreden zijn dat het niet hun wagen is !

                      Het probleem is dat Jan Modaal al dat TDi-geweld ziet rondrijden op kosten van een ander en journalisten ziet aanprijzen (en die rijden nog meer op kosten van een ander !) en er dan zijn zuurverdiende spaarcent insteekt denkende dat dit nog steeds de even veilige keuze is als de 190D 15 jaar terug, maar dat hij d'r deze keer een 'sportvoituur' voor krijgt...

                      Ik geef toe, het is geen geheim dat ik mij dooderger aan het Belgische wagenpark en aan de illusie dat men zoveel beter af is met een 4 cilinder TDi.

                      Eigenlijk stoort dat feit zelf me niet, wat me wel stoort, is dat er tegenwoordig mensen zijn die zich auto-enthousiast noemen, en dan proberen met alle verweer te verdedigen dat een 320d zoveel meer rijplezier en zoveel meer kwaliteit biedt dan een 325i... Die kerels moeten ECHT eens met een echte auto rijden.

                      Henrik Conscience's woorden zijn nooit beter van toepassing geweest: Arm Vlaanderen.
                      Eigenlijk ga ik hier een beetje mee akkoord, maar aan de andere kant heb ik al serieus plezier gehad met de huidige opgefokte diesel..

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        Eigenlijk ga ik hier een beetje mee akkoord, maar aan de andere kant heb ik al serieus plezier gehad met de huidige opgefokte diesel..

                        Ik kan hem ook wel volgen. MAAR niet iedereen heeft het geld om een zwaardere motor te kopen. De meeste zijn al blij als ze hun 1.9/2.0 tdi's betaald en verzekerd krijgen...

                        En als het een firmawagen is, dan is de keuze sowieso al beperkt.

                        Dus ik snap wel dat chippen/powerbox dan een verleidelijke keuze is voor net iets sneller te zijn als de massa...

                        Ik zou het trouwens ALTIJD doen, alles met een turbo/kompressor zou bij mij wat extra power krijgen . Je kan tenslotte niet snel genoeg zijn . Maar da's ieder zijn mening natuurlijk...



                        En on-topic , ken ook iemand waar de turbo al van vervangen is na 6 maanden, gaat om een E92 320d 177 pk ( niet gereduceerd vermogen )...
                        Last edited by ; 11/12/2007, 22:26.

                        Comment


                        • I am a petrolhead.

                          Maar hiermee is zeker niet alles gezegd.. in sommige wagens zou ik zelf geen benzine willen.

                          Neem nu een G400 CDI of een G320 benzine. Ik spreek nu van een paar jaar terug, maar ik ben nog steeds even onder de indruk van die dieselmotor. Een prachtig zware roffel maakte die.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                            Hierbij bedoel je kracht in pk's. Als je de kracht in koppel gaat bekijken krijg je toch nog een ander resultaat, nl 400 Nm tov 580Nm. Bij de 335i heb je ook nog eens het voordeel van 2 turbo's die je dikwijls niet hebt bij een benzine. Zo heeft een 335d zelfs meer koppel en vanuit lagere toeren dan een M5...
                            Zo'n 335i heeft in de realiteit een stukje meer dan 400Nm. Verschillende dynoruns hebben aangetoond dat hij rond de 470 à 480 Nm. Pk's liggen rond de 350.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              HCCI dus.

                              een "uitvinding" van GM trouwens.
                              Als er iemand een oplossing zoekt voor het milieuprobleem, zijn het de amerikanen
                              Had Mercedes-Benz niet eerst hun DiesOtto gepatenteerd?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                Had Mercedes-Benz niet eerst hun DiesOtto gepatenteerd?
                                Kan zijn.

                                Zijn wel verschillen tussen de DiesOtto en GM zijn HCCI variant.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
                                  Ik kan hem ook wel volgen. MAAR niet iedereen heeft het geld om een zwaardere motor te kopen. De meeste zijn al blij als ze hun 1.9/2.0 tdi's betaald en verzekerd krijgen...
                                  Klopt. Versta me wel niet verkeerd. Ik probeer de vergelijking recht te trekken eigenlijk.

                                  Ik zie hier constant vergelijkingen tussen 330d en 330i, 335d-335i, etc en geef daarbij aan dat dit een scheefgetrokken vergelijking is.
                                  De benzinevariant is in beide gevallen nl de 'zwaardere' motor die, zoals eerder gezegd, wel meer rijplezier biedt maar, zoals StreetRod aangeeft, niet in ieders budget past of al misschien niet in het budget van iemand voor wie de 'd'-versie wel kan.

                                  Als je gaat vergelijken, moet je bij gelijk budget vergelijken en zien of je voor het geld dat de brandstof uitspaart, inderdaad een diesel kan hebben die meer rijplezier biedt maar ook even goed blijft qua betrouwbaarheid etc. En daar wringt het schoentje vaak en kan 'goedkoop' vaak 'duurkoop' worden eens je in de kosten draait. De injectiepomp of turbo van een 320d vervangen is een stukje duurder dan de brokken die je aan een 320i kan hebben...
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                    En diesel stinkt als de pest, daardoor krijgen onze kindjes astma en kanker...
                                    Zei de benzinezuiper

                                    Comment


                                    • LPG = da shit.

                                      De souplesse en toerentallen van een naft gecombineerd met het prijskaartje van een diesel. Nooit een tractor voor mij.


                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                      cc

                                      Comment


                                      • lpg is niet da shit

                                        en geloof maar niet te veel van die zogezegd onschadelijke uitsstoot, die bestaat alleen in theorie

                                        Comment


                                        • lpg zou wel da shit kunnen zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X