Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hierbij bedoel je kracht in pk's. Als je de kracht in koppel gaat bekijken krijg je toch nog een ander resultaat, nl 400 Nm tov 580Nm. Bij de 335i heb je ook nog eens het voordeel van 2 turbo's die je dikwijls niet hebt bij een benzine. Zo heeft een 335d zelfs meer koppel en vanuit lagere toeren dan een M5...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Zoals in dat andere topic gezegd: een HCCI 1.8 bezine levert 238pk
Dat is 132pk/l, zonder veel problemen.
Er zijn benzines die nog beter doen én betrouwbaar zijn.
Carlito, denk jij niet dat de diesels nu niet tegen hun plafond zitten? Want +100pk/l is voor een diesel te veel om nog echt betrouwbaar te zijn. Enfin dat denk ik, ben niet zo technisch aangelegd.
0-100 geeft geen duidelijk beeld, de bakverhoudingen spelen te hard mee
vind ik
natuurlijk, hier bij het forum tellen de stoplichtsprints
Hier komt weer het verhaal boven van de kracht van diesels uitgedrukt in koppel. Zo heeft een 520i veel minder koppel dan een 524td en is het koppel bij de 524td in lagere toeren beschikbaar. Het is ook daarom dat ik zeg dat een vergelijkbare diesel (vergeleken ahv de pk's) sneller aanvoelt dan de benzine door het hogere koppel en de hieruit vloeiende betere hernemingen.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
wat het "diesel is toevallig voordeliger dus rij ik diesel uit noodzaak" gedoe betreft:
niemand rijdt diesel uit noodzaak (behalve camionchauffeurs)
Ik zelve rij jaarlijks met mijn eigen wagen zo'n 25.000 km. genoeg om diesel te rijden. genoeg om te weten dat een dieseltje mij wekelijks ongeveer 20€ kan besparen. maar nee, ik rij benzine, en dan nog ééntje dat bij lekker doortrekken richting 11-12 liter gaat. En toevallig trek ik dagelijks wel eens een half uurtje zo door. Ik ben ook niet rijk, anders zat ik ook al lang in een porsche turbo, nu zit ik in een BRM en toevallig biedt die ook enorm veel smiles per miles. Comfort interesseert me niet, airco interesseert me niet (integendeel, extra gewicht), merkimago intresseert me niet. Rijplezier, dat telt
Ieder kiest voor zichzelf waar hij mee rijdt. Ik sla int weekend dan wel eens een rondje over op café, het is van gran tourismo 4 geleden dat ik een nieuw spel heb gekocht voor de playstation, ik ben deze zomer naar griekenland geweest in plaats van het vooropgestelde mexico. Laat al die dieselrijders maar lachen aan de pomp, ik lach wel eens vriendelijk terug aan de rode lichten of op wat bochtige boerenwegels.
en ja ik ben me er wel degelijk van bewust dat er mensen zijn die het drievoudige doen van km, maar dat is niet in privé beheer dus dat telt niet. koop een tweede wagen en have fun
David, bedoel je nu dat je liever een 335d had gekocht? Ik had althans niet die indruk uit wat ik vroeger al las of je E92 en de mogelijke opvolgers (E93 335i of E92/93 M3; OK, de E93 bestaat niet als 335d, maar toch).
Als ik dus zeg dat ik voor een tweede wagen als opvolger voor de 335i twijfel tussen een BMW E93 330dA, een Audi A5 3.0 TDI tiptronic, een Audi S5 Tiptronic en een M3 M-DCT, dan verklaren jullie mij voor gek dat ik zelfs een diesel overweeg...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Als ik dus zeg dat ik voor een tweede wagen als opvolger voor de 335i twijfel tussen een BMW E93 330dA, een Audi A5 3.0 TDI tiptronic, een Audi S5 Tiptronic en een M3 M-DCT, dan verklaren jullie mij voor gek dat ik zelfs een diesel overweeg...
Ah, de kaarten liggen weer anders? Dan moet je niet meer letten op mijn vorige post.
In feite zou ik toch voor de M3 gaan.
Hierbij bedoel je kracht in pk's. Als je de kracht in koppel gaat bekijken krijg je toch nog een ander resultaat, nl 400 Nm tov 580Nm. Bij de 335i heb je ook nog eens het voordeel van 2 turbo's die je dikwijls niet hebt bij een benzine. Zo heeft een 335d zelfs meer koppel en vanuit lagere toeren dan een M5...
Koppel is afhankelijk van de lengte van de slag.
En aangezien diesels automatisch een langere slag hebben. Een M5 heeft zelfs een redelijk korte slag, om hoge toeren mogelijk te maken.
En een diesel heeft altijd turbo's he, dat trekt de verhouding scheef. Daarom dat ik enkel de 35i en 35d een correct vergelijk vind. Beide met dubbele turbo.
Als je een VW 2.0SDI vergelijkt met een FSI zie je ook ongeveer gelijkaardige motoren.
Comment