Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beijing alleen: 1.000 nieuwe wagens op de baan...elke dag

China: 20.000 d'r bij élke dag. Dat zijn er 7.300.000 per jaar

Comment

• En dat moet allemaal tanken.

Comment

• ...er zijn teveel mensen op de wereld.

Comment

• Ik heb helemaal geen last van prijsstijging-of daling,doe der altijd 50€ in

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy69 Bekijk Berichten
              Ik heb helemaal geen last van prijsstijging-of daling,doe der altijd 50€ in

FOUT.

Je betaalt 50 euro, en je doet er altijd minder volume in. En je moet dus ook vaker 50 euro betalen.

Comment

• :
                Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                FOUT.

Je betaalt 50 euro, en je doet er altijd minder volume in. En je moet dus ook vaker 50 euro betalen.

Ben je daar zeker van?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Bronnen?

Ik ben daar nog niet zo zeker van.
                  Gewoon, logica : als men aankondigt de productie te verminderen owv de prijszetting, dan zou men even goed kunnen beslissen de productie NIET te verminderen.

En ik ben het ook eens met jullie visie hoor, ik vraag me alleen af of de markt erin trapt en bereid zal zijn om een hogere prijs te betalen, wanneer zij weet dat het (momenteel) om een kunstmatige beperking van het aanbod gaat en niet om een werkelijke schaarste...

We zullen het dus wel zien of de prijs opnieuw stijgt na de vrijwillige productiebeperking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                    Wij rijden ons RIJK

Tja, maar het is crisis, met een enorme inkrimping van de industriële activiteit. Ik had liever nog enkele jaren 2 EUR per liter betaald dan één van de zwaarste crisissen tegemoet e gaan
                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                      Realiteit is dat olie samen met goud de meest gemanipuleerde grondstof ter wereld is.
                      So true!

Comment

• Op woensdag 22 oktober wordt LPG goedkoper!

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,338 €/l (onveranderd)
                        * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,352 €/l (onveranderd)
                        * Voor Diesel betaalt men maximum 1,1550 €/l (onveranderd)
                        * Voor LPG betaalt men vanaf woensdag maximum 0,499 €/l (een DALING van 0,055 €/l)
                        Bron: www.brandstofprijzen.be
                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Iedereen die dacht dat de stijging van de dollarkoers, een stijging van de brandstofprijzen zou betekenen, heeft het nu mis! Het tegendeel is echter waar :

Olieprijs daalt door sterkere dollar

De olieprijs steeg dinsdag aanvankelijk voor de derde dag op rij, maar vertoont nu een daling. De dollar is tot zijn hoogste peil in meer dan een jaar tegenover de euro gestegen. Beleggers stappen hierdoor uit olie en andere dollargeprijsde grondstoffen.

(tijd) - Omstreeks 11.30 uur zakt de Brent-future met 0,6 procent tot 71,60 dollar. Omdat de dollar fors stijgt, bouwen beleggers hun posities in olie en andere in dollar geprijsde grondstoffen af, die ze aanhielden om zich in te dekken tegen de inflatie. De euro verliest 0,7 procent tegenover de dollar tot 1,3252 dollar. Eerder vandaag trok de olieprijs de winstlijn van de voorbije dagen door. Maandag kwam er 3,5 procent bij en vorige week vrijdag ook al 4,95 procent. Maar tengevolge van recessievrees was de Brent dan wel teruggevallen tot het laagste peil sinds mei 2007 en tot minder dan de helft van de begin juli bereikte piek (146,08 dollar).
                          De prijsstijging hield vooral verband met de OPEC, waarvan de leden samen instaan voor ongeveer 40 procent van de wereldwijde olieproductie. De organisatie vergadert op 24 oktober en zal vermoedelijk beslissen de productie te verlagen. Voorlopig is het koffiedik kijken hoe groot die verlaging zal zijn. De verwachtingen liggen tussen 500.000 en 3 miljoen vaten, met een gemiddelde van 2 miljoen vaten per dag.

Koen Lambrecht

12:35 - 21/10/2008 Copyright © De Tijd

Comment

• binnen 2 jaar is olie niks meer waard en betalen ze je om het goedje in je auto te kappen

Comment

• Ik wil hierbij opmerken dat dit ook maar een uitleg is van de redacteur van De Tijd om een uitleg te kunnen geven. Het is immers ook qua prijs koffiedik kijken.

Mijn voorspelling betreffende het goud kwam voorlopig toch al uit Toch volg ik mijn eigen adviezen nog niet op en wacht ik rustig af. Begin november gaat er een nieuwe wereld opstaan met een nieuwe president en een nieuwe wereldwijde financiële marktregulator, of toch op zijn minst Europese.

Het zijn eigenlijk zeer interessante tijden!

Comment

• ron 98 @ 1,222
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• lpg word weer vies goedkoop

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Just just, da herinner ik mij nog.

Maar nu ineens is t een ander verhaal.

Man man, van opportunisme gesproken. Nog ni gedacht om in de politiek te gaan Stefanus?
                                    Ge zou nog ne goeie zijn, zo bv eerst roepen:"Eenmalige maatregelen om de begroting in evenwicht te krijgen, da is niet toelaatbaar, een schandaal!" om dan een paar jaar later te roepen: "Jama eh, nu mag het wel als wij het zelf doen, want ja, t is een andere situatie he"
                                    Diegene die ontkent enig voordeel te halen uit 0.25 €/km bij een professioneel jaargemiddelde van 35.000km (+/- 8750 eur) is op z'n minst even opportunistisch bezig als mij verweten wordt

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten

Stefanus is gewoon te grappig !.
                                    Eerst op de barricades gaan staan en boycot! en betoging! roepen tegen de schandalig hoge brandstofprijzen, dan de regering de schuld geven, kinderachtige rijmpjes maken op Yves Leterme, gaan wenen bij een moderator omdat 1 iemand ervoor uitkomt een tankkaart te hebben en dan vervolgens een 360 graden bocht maken nu hijzelf een tankkaart heeft.
                                    Mijn wagen op LPG was de eerste eigen wagen die ik gebruikte voor professionele doeleinden en daar ook een vergoeding voor kreeg. Vergeten we dat voor een gemiddelde lease-Golf er als gauw 200 € extra bij 't belastbaar loon wordt gevoegd, en waar dus belastingen op betaald wordt?

'k Heb 4 firmawagens gehad vóór m'n LPG-auto en kon dus als geen andere de kosten-baten analyse maken bij een jaargemiddelde van 35.000km.

Comment

• Op donderdag 23 oktober wordt Stookolie duurder!

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,338 €/l (onveranderd)
                                      * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,352 €/l (onveranderd)
                                      * Voor Diesel betaalt men maximum 1,1550 €/l (onveranderd)
                                      * Voor LPG betaalt men maximum 0,499 €/l (onveranderd)

* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men vanaf donderdag maximum 0,6704 €/l (een STIJGING van 0,0187 €/l)
                                      * Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men vanaf donderdag maximum 0,6951 €/l (een STIJGING van 0,0186 €/l)
                                      * Voor Propaan (>2000 liter) betaalt men maximum 0,5060 €/l (onveranderd)
                                      * Voor Propaan (<2000 liter) betaalt men maximum 0,5631 €/l (onveranderd)
                                      Bron: www.brandstofprijzen.be
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• amai, de stookolie staat eigenlijk wel schandalig duur

het is ondertussen 2 jaar geleden dak een mazouttank heb (en kga er ook nooit nog één hebben) maar ik betaalde toen amper een halve euro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                          amai, de stookolie staat eigenlijk wel schandalig duur

het is ondertussen 2 jaar geleden dak een mazouttank heb (en kga er ook nooit nog één hebben) maar ik betaalde toen amper een halve euro
                                          Enkele maanden geleden stond hij bijna 0.95 euro

Comment

Working...
                                          X