Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik hoop dat er veel oliespeculanten dik hun broek aan het scheuren zijn

Comment

• Nogmaals, gelooft iemand nu werkelijk dat deze getelefoneerde productieverlaging ook maar ene jota impact heeft op de prijs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
        ik hoop dat er veel oliespeculanten dik hun broek aan het scheuren zijn
        waarom denk je dat de prijs gehalveerd is in the first place

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
          't zou wel goed zijn moest je in Diesel / benzine kunnen beleggen denk ik zo.
          is perfect mogelijk
          zelfs voor particulieren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
            Nogmaals, gelooft iemand nu werkelijk dat deze getelefoneerde productieverlaging ook maar ene jota impact heeft op de prijs?
            Op lange termijn ja. ( lees a contrario redenering op korte termijn)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
              Nogmaals, gelooft iemand nu werkelijk dat deze getelefoneerde productieverlaging ook maar ene jota impact heeft op de prijs?
              Schreef ik eerder deze week ook

De prijs zal pas stijgen als ook de vraag weer stijgt, en met de crisis zal dat nog wel even duren.

Het worden harde tijden, behalve misschien aan de pomp.

Slechtere economie - meer werklozen - minder belastingsontvangsten - meer werkloosheidsuitkeringen - minder consumptie - nog minder belastingsontvangsten... uiteindelijk draaien we er allemaal voor op, tot het tij keert.

Al zal de ene er niks van voelen, de andere dan weer voor 100% (werkloosheid bvb)... ik zou niet graag net nu afgestudeerd zijn !

Comment

• Ik kan eigenlijk ook helemaal niet happy zijn met de lagere prijzen aan de pomp. En ik weet ook niet of de gewone werkmens daar zo blij mee moet zijn...
                Allemaal leuk...zo lang je je job hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                  't zou wel goed zijn moest je in Diesel / benzine kunnen beleggen denk ik zo.
                  Dat kan he, gewoon aandelen kopen van Shell

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Allemaal leuk...zo lang je je job hebt.
                    +1

Een Porsche voltanken is een pak goedkoper... zolang je die Porsche kan betalen that is

Benieuwd hoe diep de beurzen nog gaan zakken, wanneer we op het dieptepunt zitten. Geloof dat we nu al op het punt zitten van de dot com zeepbel qua dieptepunt in 2001 ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Dat kan he, gewoon aandelen kopen van Shell
                      jaja, maar het is niet omdat de diesel van 1 euro naar 1 euro 30 gaat dat de aandelen van shell opeens ook 30% meer waard zijn hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Benieuwd hoe diep de beurzen nog gaan zakken, wanneer we op het dieptepunt zitten. Geloof dat we nu al op het punt zitten van de dot com zeepbel qua dieptepunt in 2001 ....
                        Erger zelfs. Daarmee dat het irrationeel is (zoals gewoonlijk). De mensen dumpen letterlijk en dan vooral ook de fondsen om hun cijfers op te smukken. Het is echter de kunst om te kopen op het absolute dieptepunt. Ik sta al een jaar en een half aan de zijlijn te wachten op dat dieptepunt. Oude aandelen heb ik evenwel niet verkocht en die moeten de storm maar uitzitten.

In theorie zitten we trouwens al onder het dieptepunt. In praktijk valt dit niet in te schatten. Ik reken wel op minder volatiele reacties vanaf midden november.

Comment

• Als ik de de grondstoffenprijzen waarin ik handel als een soort voorbode van slecht nieuws mag zien, dan kan het nog een flink stuk lager.

Comment

• Ik vrees ook dat de beurzen nog een flink stuk zullen zakken. Al is dat momenteel niet echt een spectaculaire voorspelling.

Ik zou toch pas in de beurs stappen eens het wat consistenter de goede weg op gaat, maw als het weer tijd is voor de goed nieuwsshow, binnen een jaar of zo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              I
                              Ik zou toch pas in de beurs stappen eens het wat consistenter de goede weg op gaat, maw als het weer tijd is voor de goed nieuwsshow, binnen een jaar of zo...
                              Ik zou van gans dat beursgedoe wegblijven. En als je het doet, doet het niet met Fortis (of zeker niet met hun fondsen). Stijgen de fondsaandelen met 30% dan krijg je 10% ... dalen de fondsaandelen met 20% ... dan betaal je die 20%.
                              t'Zijn smeerlappen of beter gezegd t'zijn oplichters. Een kennis (die bij een bank werkt) heeft mij toevertrouwd: " de banken verdienen hun geld door de onwetendheid (lees: domheid) van de mensen.
                              AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                Ik zou van gans dat beursgedoe wegblijven. En als je het doet, doet het niet met Fortis (of zeker niet met hun fondsen). Stijgen de fondsaandelen met 30% dan krijg je 10% ... dalen de fondsaandelen met 20% ... dan betaal je die 20%.
                                t'Zijn smeerlappen of beter gezegd t'zijn oplichters. Een kennis (die bij een bank werkt) heeft mij toevertrouwd: " de banken verdienen hun geld door de onwetendheid (lees: domheid) van de mensen.
                                Das idem dito bij KBC, Dexia, Deutsche Bank, Argenta, ... Je kan wel fondsen nemen met kapitaalsgarantie die je niet mag opnemen voor de vervaldag.

Nu is de beurs de plaats om van weg te blijven. Een tweetal jaar geleden zei men nog dat dit een fantastische plek was. Een heel cyclisch fenomeen is het.

De belangrijkste quote van Warren Buffet is eigenlijk : "Beleg nooit in iets wat je niet kent." Dat geldt ook voor de vastgoedmarkt, kunstmarkt en andere beleggingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Als ik de de grondstoffenprijzen waarin ik handel als een soort voorbode van slecht nieuws mag zien, dan kan het nog een flink stuk lager.
                                  Oktober is elk jaar de slechtst presterende beursmaand. In november zijn er de Amerikaanse verkiezingen waar veel Amerikaanse beleggers op liggen te wachten.

De grondstoffen zijn de laatste jaren zo hard opgefokt als beleggingsinstrument om hoge rendementen te halen (cfr. palmolie en dergelijke).

Zelfs in deze tijd zijn er koopjes te doen. In mijn virtuele portefeuille gbl gekocht aan 49 euro en weer verkocht aan 60 euro. Natuurlijk moest dat weer met de virtuele portefeuille zijn en niet met mijn echte...

Als we nog een stuk dieper gaan, gaan er landen het voorbeeld van Ijsland volgen en zijn de gevolgen niet te overzien... Dan mag men zelfs beginnen te vrezen voor een oorlog.

Comment

• Ik merk dat op alle niveau's...klanten krijgen geen LC's meer omdat ze 100% moeten afdekken, leveranciers waar ik bakken tijd in heb gestoken maar nooit iets heb gekregen, hangen nu zowat huilend aan de telefoon.

Daarentegen is de markt vol met opportuniteiten. Het komt er op aan niet te gaan stilzitten en af te wachten. Vandaag een waanzinnig interessante aanbieding gekregen ter grootte van m'n maandelijkse omzet, het ziet er naar uit dat het doorgaat. Maar extreem opletten is de boodschap: bedrijf na bedrijf in mijn sector gaat over de kop.

Comment

• Olieprijs onder 60 dollar in Londen

LONDEN - De olieprijzen blijven ook maandag dalen. In Londen zakken ze voor het eerst sinds 16 maart 2007 onder de psychologische grens van de 60 dollar. In New York daalde de olieprijs tot onder de 62 dollar. De terugval werd in de hand gewerkt door de recessievrees en de waardestijging van de dollar.
                                      De prijs voor een vat Brent-olie met levering in december daalde in Londen tot 59,32 dollar rond 09.40 uur Belgische tijd. Op hetzelfde moment zakte de prijs voor een vat 'light sweet crude' tot 61,55 dollar in New York, of zijn laagste niveau sinds mei 2007.

Sinds hun records in juli, tot meer dan 147 dollar, zijn de olieprijzen gekelderd door de vrees voor een kleinere vraag door onder meer het risico op een recessie wegens de internationale financiële crisis.

De beslissing van de Opec vrijdag om de productie met anderhalf miljoen vaten per dag terug te dringen, kon de prijsdaling niet stoppen.
                                      dsl
                                      Artikel
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                        Gisteren getankt aan 1.045 per literke diesel...

Bak was vol en was maar 90 eur kwijt
                                        das mooie prijs Tijdens de zomermaanden zat ik vaak aan 107 euro :-)

Comment

• Op woensdag 29 oktober wordt Stookolie & LPG goedkoper!

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,318 €/l (onveranderd)
                                          * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,338 €/l (onveranderd)
                                          * Voor Diesel betaalt men maximum 1,1550 €/l (onveranderd)
                                          * Voor LPG betaalt men vanaf woensdag maximum 0,497 €/l (een daling van 0,002 €/l)

* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men vanaf woensdag maximum 0,6514 €/l (een daling van 0,019 €/l)
                                          * Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men vanaf woensdag maximum 0,6762 €/l (een daling van 0,0189 €/l)
                                          * Voor Propaan (>2000 liter) betaalt men maximum 0,5060 €/l (onveranderd)
                                          * Voor Propaan (<2000 liter) betaalt men maximum 0,5631 €/l (onveranderd)
                                          Bron: http://www.brandstofprijzen.be
                                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                                          X