Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Op dinsdag 21 oktober wordt Diesel & Stookolie goedkoper!
* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,338 €/l (onveranderd)
* Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,352 €/l (onveranderd)
* Voor Diesel betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,1550 €/l (een DALING van 0,039 €/l)
* Voor LPG betaalt men maximum 0,554 €/l (onveranderd)
* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men vanaf dinsdag maximum 0,6517 €/l (een DALING van 0,0406 €/l)
* Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men vanaf dinsdag men maximum 0,6765 €/l (een DALING van 0,0406 €/l)
* Voor Propaan (>2000 liter) betaalt men maximum 0,5060 €/l (onveranderd)
* Voor Propaan (<2000 liter) betaalt men maximum 0,5631 €/l (onveranderd)
Comment
-
Zaterdag in Ronse diesel getankt aan 1,044 €. En morgen gaat er terug 0,039 € van de prijs. Nog heel even en hij gaat in Ronse onder de 1 €.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenZaterdag in Ronse diesel getankt aan 1,044 €. En morgen gaat er terug 0,039 € van de prijs. Nog heel even en hij gaat in Ronse onder de 1 €.
AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenJust just, da herinner ik mij nog.
Maar nu ineens is t een ander verhaal.
Man man, van opportunisme gesproken. Nog ni gedacht om in de politiek te gaan Stefanus?
Ge zou nog ne goeie zijn, zo bv eerst roepen:"Eenmalige maatregelen om de begroting in evenwicht te krijgen, da is niet toelaatbaar, een schandaal!" om dan een paar jaar later te roepen: "Jama eh, nu mag het wel als wij het zelf doen, want ja, t is een andere situatie he"
Stefanus is gewoon te grappig!.
Eerst op de barricades gaan staan en boycot! en betoging! roepen tegen de schandalig hoge brandstofprijzen, dan de regering de schuld geven, kinderachtige rijmpjes maken op Yves Leterme, gaan wenen bij een moderator omdat 1 iemand ervoor uitkomt een tankkaart te hebben en dan vervolgens een 360 graden bocht maken nu hijzelf een tankkaart heeft.
Ach ja, wie heeft stefanus nog niet doorzien?
Comment
-
"Olievelden raken snel leeg, prijsdaling maar tijdelijk"
Deze titel prijkt bovenaan een artikel op HLN.BE
Is de olieïndustrie nu al bezig om de wereld een rad voor de ogen te draaien en de mensen voor te bereiden zich neer te leggen bij komende kunstmatige prijsstijgingen door zulke berichten de wereld in te sturen en door minder olie op te boren?
Comment
-
Als er een buitengewone vergadering wordt georganiseerd waarin de oliesjeiks met elkaar zouden overeenkomen zijn (ik was er imers niet bij)om met zijn allen minder olie te gaan opvissen nu de prijs daalt en er minder vraag is, dan is dat toch kunstmatig? Ik heb ergens nog gelezen dat ze een stabiele prijs willen voor het spul (iets tussen de 70 en de 90 dollar voor een vat, dacht ik)...
Als zoiets (zulke prijsafspraken) hier zou gebeuren tussen winkelketens ofzo dan zouden ze een proces aan hun broek hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenWij rijden ons RIJK
Vandaar mijn laatste smiley.
Het interesseert me wel, maar uiteindelijk voel ik dat toch bijna niet in mijn portefeuille. Het is immers niet dat ik jaarlijks 40.000 km doe.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten"Olievelden raken snel leeg, prijsdaling maar tijdelijk"
Deze titel prijkt bovenaan een artikel op HLN.BE
Is de olieïndustrie nu al bezig om de wereld een rad voor de ogen te draaien en de mensen voor te bereiden zich neer te leggen bij komende kunstmatige prijsstijgingen door zulke berichten de wereld in te sturen en door minder olie op te boren?
De 'gemakkelijke' olie is wel degelijk zo goed als op.
Wat mij betreft: profiteer van de huidige 'lage' brandstofprijzen, want binnen een jaar is het terug zoals het tijdens de zomermaanden was.
Comment
-
Dus als de nettoprijzen weer het niveau van een paar maand geleden bereiken, betalen we bruto in feite meer door dat systeem waarover Leterme het vorige week nog had?
Comment
-
Je kan je toch afvragen of een beslissing van de OPEC om minder op te pompen wel echt invloed zal hebben op de prijs. Immers, de vraag is dalende, en de wetenschap is er dat de OPEC meer dan voldoende KAN oppompen om aan die vraag te voldoen. Het is maw niet zo dat er een échte schaarste is, want er wordt nu meer dan genoeg opgepompt om aan de vraag te beantwoorden...
Echter, ik ben geen economist, dus ik kan er zwaar naast zitten
Comment
-
Je gaat dan wel voorbij aan het feit dat het als een bewezen feit beschouwd wordt dat de "goedkope" olie zoals Matteo zegt, eindig is. En dit in de vrij nabije toekomst. Met een wereldeconomie die compleet afhankelijk is van olie, en daarnaast nog enkele landen die hun vraag naar olie elk jaar met min. 10% zien stijgen. India en China, 1/3de van de wereldbevolking.
Comment
-
Dat het duurder zal worden staat vast. Daar twijfel ik ook niet aan, zenne. Met gemakkelijke olie bedoel je het spul dat niet zo diep in de grond zit ofzo, zeker. Ik vraag me af hoeveel duurder de olie die wel moeilijker boven te halen is, effectief zal zijn en hoeveel de stijging aan het einde van de ketting bij ons dan weer zal bedragen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJe gaat dan wel voorbij aan het feit dat het als een bewezen feit beschouwd wordt dat de "goedkope" olie zoals Matteo zegt, eindig is. En dit in de vrij nabije toekomst. Met een wereldeconomie die compleet afhankelijk is van olie, en daarnaast nog enkele landen die hun vraag naar olie elk jaar met min. 10% zien stijgen. India en China, 1/3de van de wereldbevolking.
Comment
-
Realiteit is dat olie samen met goud de meest gemanipuleerde grondstof ter wereld is. Prijzen worden grotendeels bepaald aan de hand van politieke agenda's. Amper 3 maand geleden heette het dat 147 USD gerechtvaardigd was omwille van het krappe aanbod. Nu staan we dus aan de helft... Niemand moet me komen vertellen dat vraag- en aanbodfundamentals op dergelijke korte tijdspanne in die mate gewijzigd zijn dat ze een halvering van de prijs verrechtvaardigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenJa OK, maar die gegevens zouden voldoende moeten zijn om ten gronde een schaarste te creëren, terwijl men nu door een productiebeperking vrijwillig een schaarste wil creëren, dat is toch een verschil ? Ik heb het dus over hier en u, niet binnen enkele maanden of jaren...
Ik denk dat ze juist die zogenaamde schaarste willen doen ontstaan omdat zij ook weten hoe laat het is. Nu cashen is de boodschap. Als de olie voornamelijk in Europa zat, zou men hier net hetzelfde doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichtenen de wetenschap is er dat de OPEC meer dan voldoende KAN oppompen om aan die vraag te voldoen.
Bronnen?
Ik ben daar nog niet zo zeker van.
Wij hebben in de lessen Alternatieve Aandrijvingen een studie gezien ivm olieproductie en de vraag ernaar. De wereld verbruikt per dag echt ontzaggelijk, maar dan ook onbegrijpelijk veel olie. Dat moet wel van érgens komen hé. En die oliebronnen geraken zeer zeker uitgeput, en wel héél snel.
Ook niet vergeten dat, zoals Leftlane zegt, er landen/grootmachten zijn die enorm aan het groeien zijn. En dat groeien gebeurt niet lineair, wees gerust. Elke dag komen er tienduizenden auto's BIJ op de wegen van China... binnen 2 jaar gebeurt die groei 3 keer zo snel, bij wijze van spreken.
Olie is voorbij.
Comment
Comment