Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door HLN.be
    Vanaf morgen worden benzine en diesel goedkoper. Superbenzine 95 (10 ppm) zal dan maximum 1,5550 euro per liter kosten, een daling met 3,9 eurocent per liter. Voor superbenzine 98 (10 ppm) betaal je voortaan maximum 1,5910 euro per liter (-3,9 eurocent). Diesel (10 ppm) wordt 4,5 eurocent goedkoper en zal hoogstens 1,3950 euro per liter kosten.

Dat deelt de federale overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie dinsdag mee. De prijsdalingen zijn het gevolg van de daling van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten.
    Goed nieuws !

Comment

• Alé nog eens een dalingske!
      Het valt toch weer op dat den diesel meer daalt dan de naft he
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik had wel meer verwacht dan zo'n 4.5 cent voor Diesel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
          De prijs van ruwe olie is al één week lang zwaar gedaald en nog steeds blijven de brandstofprijzen gelijk,wel vaag .
          Ruwe olie heeft een notering. Afgewerkte producten ook. Het ene gaat niet altijd samen met het andere.
          Bovendien zit er achter de prijzen een gans berekeningssysteem dat de prijzen niet van de ene dag op de andere doet stijgen/dalen.

Comment

• Om hoe laat verandert dat precies, die prijsdaling of -stijging? Is dat echt van dinsdag op woensdag, dus 00.01u veranderen?? Of verandert dat met de opening van het benzinestation...?

Comment

• Om mezelf even van antwoord te dienen... en voor de anderen die dit interessant moesten vinden: dat verandert dus van vandaag op morgen. Ben om 00.30u gaan tanken in een Q8 easy tegen 1.285€/L terwijl het een half uur eerder nog 1.330€/L stond.

Comment

• ferm luke

ik heb me dat ook al afgevraagd

Comment

• Op vrijdag 25 juli wordt LPG & Stookolie goedkoper.

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,555 €/l (onveranderd)
                  * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,591 €/l (onveranderd)
                  * Voor Diesel betaalt men maximum 1,395 €/l (onveranderd)
                  * Voor LPG betaalt men vanaf vrijdag maximum 0,626 €/l (een DALING van 0,024 €/l)

* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men vanaf vrijdag maximum 0,8858 €/l (een DALING van 0,0354 €/l)
                  * Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men vanaf vrijdag maximum 0,9096 €/l (een DALING van 0,0354 €/l)
                  * Voor Propaan (>2000 liter) betaalt men maximum 0,6234 €/l (onveranderd)
                  * Voor Propaan (<2000 liter) betaalt men maximum 0,6784 €/l (onveranderd)
                  Bron: www.brandstofprijzen.be
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luke Bekijk Berichten
                    Om mezelf even van antwoord te dienen... en voor de anderen die dit interessant moesten vinden: dat verandert dus van vandaag op morgen. Ben om 00.30u gaan tanken in een Q8 easy tegen 1.285€/L terwijl het een half uur eerder nog 1.330€/L stond.
                    Klopt, is vanaf middernacht.

Comment

• De prijs van de olie blijft maar zakken. Momenteel $123 voor een vat Crude

Comment

• Dat is toch al een flink stuk eraf. Laat maar zakken...

Comment

• Nog altijd zo'n 4 x de officiële prijsvork van 4-5 jaar geleden. Daar moet ik Zijne Verzuurdheid Stefanus gelijk geven, de mensen raken verdomd snel gewend aan de hogere prijzen.

Comment

• Daarnet getankt aan € 1,295 / l aan de Esso Express ...

Hoe het toch zoveel kan verschillen van merk tot merk, en van plaats tot plaats ...
                            Vorig weekend in Duitsland langs de Autobahn prijzen gezien van € 1,55 / l tot € 1,39 / l

Comment

• net zo in frankrijk grote verschillen

in belgie zie je dat niet

Comment

• Gisteren voor 9 Euro volgetankt

Comment

• Hoe bevalt de vakantie in Venezuela?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    net zo in frankrijk grote verschillen

in belgie zie je dat niet
                                    Frankrijk is echt erg ... Ik ben er de voorbije week met vakantie geweest. Onderweg in Luxemburg nog Diesel getankt bij Total aan 1.299 € / l

Met mijn volle tank ben ik tot de Provence geraakt in de buurt van Avignon met nog wat reserve voor een goeie 3 dagen. Daar ter plaatse kunnen tanken aan 1.40 €/l wat nog vrij goedkoop was

Omdat ik mijn tank toen niet volgedaan had en ik daarna nog wat gereden had voor ik aan de terugweg begon, heb ik onderweg in de buurt van Metz nog voor 10 € bijgegooid om niet helemaal droog in Luxemburg te belanden. Prijs was wel effe slikken, ... 1.57 € / l ...

100-150 km verder getankt bij Total in Luxemburg, 1.249 € / l... Klein verschil van 0,321 €. Op een bakske van iets meer dan 50 liter is dat meer dan 15 € ...

Comment

• Op dinsdag 29 juli wordt Diesel goedkoper.

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,555 €/l (onveranderd)
                                      * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,591 €/l (onveranderd)
                                      * Voor Diesel betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,358 €/l (een DALING van 0,037 €/l)
                                      * Voor LPG betaalt men maximum 0,626 €/l (onveranderd)
                                      Bron: www.brandstofprijzen.be
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                        Stevige daling voor diesel. En zo wordt de kloof tussen benzine en diesel weer abnormaal groot.

Comment

• snap ik dus niet hé.

Ik was in het begin van de maand op vakantie in de uk en de prijzen daar liggen helemaal anders.

Diesel: €1,75/L
                                          Benzine 98 of 99: €1.61/L
                                          (omgerekend met huidige koers)

Je ziet er dan ook veel minder diesels rijden ...

Comment

Working...
                                          X