Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
    Gisteren Super 98 getankt aan € 1,527/liter
    Da's toch veel, nee?

Ik aan 1,44 ofzo, en dat was ook in België

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Tuurlijk...vraag is enkel: is het milieu er uiteindelijk mee geholpen? De uiteindelijke bedoeling is dat we minder gaan rijden.
      Kijk naar de LKW Maut in Duitsland: zijn er daardoor minder vrachtwagens op de baan? Neen, die extra kosten worden gewoon doorberekend naar de uiteindelijke consument.

"Probleem" is gewoon dat het progressieve stijgingen in het kostenplaatje zijn. Dat valt psychologisch veel minder op. Moest het nu zo zijn dat je bij wijze van spreken vanaf morgen voor elke verplaatsing op de openbare weg 5 keer meer zou betalen dan vandaag (door taksen/benzineprijzen/ ... ) zou dat een veel groter effect hebben, op middellange termijn zullen er dan alternatieven komen, maar op (zeer) korte termijn zou dit desastreuze gevolgen kunnen hebben voor de economie. Doe je die stijging progressief (een beetje zoals de prijs vd sigaretten ) dan passen mensen zich daar aan aan en verandert er op zich niet echt iets.

Comment

• 't Is wel een van de duurste hier (Texaco), ja... Maar de meeste pompen staan hier toch aan 1,5xx hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
          Ik moet ook een dertig liter 95 hebben maar wacht nog een paar dagen met tanken.
          Serieus? Stel dat er een mooie daling van 0.03€ komt, dan spaar je toch snel 0.9€ uit op 30liter!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Da's toch veel, nee?

Ik aan 1,44 ofzo, en dat was ook in België
            Voor 98?? Dank wel dat dat voor 95 geweest zal zijn, de 98 staat overal duurder volgens mij!
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Trein dubbel zo duur als auto
              19 augustus 2008
              Het openbaar vervoer gebruiken is in België dubbel zo duur als met de auto rijden. Tot die conclusie komt Mark Pecqueur, docent autotechnologie aan de Karel de Grote Hogeschool. Hij berekende ook dat een abonnement bij De Lijn tien keer goedkoper is dan een bij de NMBS. Dat schrijven Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg dinsdag.

Pecqueur legde voor zijn berekening de prijs van een auto naast die van een abonnement bij de NMBS en De Lijn. "Een gemiddelde auto, zoals een Opel Astra of een Volkswagen Golf, kost elk jaar 4.974 euro", zegt Pecqueur. "Wanneer een gezin met twee kinderen ouder dan twaalf min of meer dezelfde verplaatsingen met het openbaar vervoer wil doen, is het meer dan 10.000 euro per jaar kwijt." NMBS-woordvoerder Jochem Goovaerts benadrukt dat de trein niet bedoeld is om de auto volledig te vervangen. Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt (sp.a) geeft toe dat het treinverkeer erg duur is. "Maar onze bussen en trams zijn het goedkoopst van heel Europa." (DWM)

bron: Belga
              Iets wat ik al lang door had!
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Gisteren ook nog eens gaan volgooien. De LPG is weer goed gedaald zag ik:

Benzine blijft belachelijk duur

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik tank mijne 95 aan 1.409 , aan ne Shell dan nog!

Comment

• Ik tank mijne 95 momenteel aan 1,494 aan een Esso station.
                    Hij staat al redelijk lang op 1,494 en wilt maar nie zakken

Comment

• Moet morgen weer gaan tanken dus 9/10 wil dat zeggen dat donderdag de naft weer afslaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
                        Ik tank mijne 95 aan 1.409 , aan ne Shell dan nog!
                        Ikke aan € 1.408 de zaterdag.
                        Ook aan de Shell (Carrefour Hasselt).

€ 1.44 voor 98 is goedkoop btw ! Allez ja, relatief gezien natuurlijk.
                        Meestal staat die aan de maximumprijs, toch zeker aan de Shell (da's immers die so-called VPower-shizzle). 't Goedkoopste kan ik die aan de Jet vinden en da's aan een € 1.48-1.49. Maar 't is enkel de MG die dat moet drinken, en veel kilometers doet die niet echt. Mijn Volvo en 't Peugeotke van mijn zus nemen genoegen met 95.
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Gisteren ook nog eens gaan volgooien. De LPG is weer goed gedaald zag ik:

Waar?

Ik heb vandaag aan 52 cent getankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Gisteren ook nog eens gaan volgooien. De LPG is weer goed gedaald zag ik:

Benzine blijft belachelijk duur

Nog nooit die bordjes gezien aan tankstations waar opstaat dat ge geen GSM moogt gebruiken tijdens het tanken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              Waar?

Kiewit (Hasselt), vermoed ik. Merkloos station voor zover ik weet.
                              Een kameraad van me gaat daar toch altijd zijne gas halen voor de goedkoopte.
                              Jochen dan ook, denk ik zo... .
                              Life's too short. Not to. Live it.
                              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                Ikke aan € 1.408 de zaterdag.
                                Ook aan de Shell (Carrefour Hasselt).
                                Vorige week maandag 1.343 bij papa op het werk
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Shell Express diesel in Diest: 1.16€ Scherpste prijs in heel de omgeving!

Merken in de omgeving, Q8's, Jet's Total, VDV.
                                  Last edited by ; 19/08/2008, 20:14.

Comment

• Met de overgang van Jet naar Lukoil geven ze in het station van Sint Truiden 3 cent extra korting. Op de diesel was het altijd 9 cent, nu dus 1 week 12 cent. Mooi meegenomen, maar ik passeer regelmatig andere stations waar het permanent 14 cent goedkoper is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                                      Met de overgang van Jet naar Lukoil geven ze in het station van Sint Truiden 3 cent extra korting. Op de diesel was het altijd 9 cent, nu dus 1 week 12 cent. Mooi meegenomen, maar ik passeer regelmatig andere stations waar het permanent 14 cent goedkoper is
                                      Het is wat ze graag de mensen willen wijsmaken. Afzetters zijn het, ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                        Waar?

Octa + op de Hasseltweg (Genk) staat 'ie zo goedkoop Gryjan staat er op 't bord. Ze hebben er normaal ook 2 pistolen om gas te tanken, maar toen ik er vorige week ging was er eentje stuk.

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                        Kiewit (Hasselt), vermoed ik. Merkloos station voor zover ik weet.
                                        Een kameraad van me gaat daar toch altijd zijne gas halen voor de goedkoopte.
                                        Jochen dan ook, denk ik zo... .
                                        Ik denk dat je All-gas bedoelt, niet? Kort aan de karting in Kiewit. Daar staat 'ie ook wel heel goedkoop en is één van de weinige tankstations nog met bediening. Nadeel is wel dat je er niet met bankcontanct kan betalen.
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Vanmorgen m'n grasmachine met 6liter bijgevuld, zat rond de 8euro.

Comment

Working...
                                          X