Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De generatie die er nu aan begint zal inderdaad wel signalen ontvangen hebben. Maar het zijn niet alleen zij, maar vooral de 40+'ers en later die we moeten overtuigen. Velen van hun huizen zijn niet geïsoleerd (50% van de woningen in vlaanderen is slecht of niet geïsoleerd), stoken met laagrendementsketels, kopen nog steeds vrij onzuinige wagens...edm
Niet vergeten dat die generaties jarenlang is hoogconjuctuur geleefd hebben, en moeilijk te overtuigen zijn van het nut en voordeel.
Ik dacht eerder aan 70+'ers
40+'ers zijn zo bezorgd over hun pensioen en hun aanvullende pensioenspaarplannen dat zij isolatiemaatregelen om te besparen serieus in overweging nemen. Toch de 40+'ers die ik ken. Hoe representatief zij zijn voor de globale bevolking, laat ik aan uw wijsheid over
Deju, nog een prijdaling, ik had beter nog een weekske gewacht met tanken
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat mensen nu eens ophouden over dat milieugedoe, het staat vast dat auto gebruik over heel de wereld maar voor 12% verantwoordelijk is voor de totale CO2 uitstoot.
En dat wellicht 8% van de uitstoot komt uit arme landen die met geen propere auto's rijden.
Voor dat die leeg is gaat het waarschijnlijk begin volgend jaar zijn
Alhoewel, kan altijd zijn dat er snel wat kilometers bijkomen.
Maar met de laatste volle tank heb ik ongeveer drie maanden gedaan, en toen ik ging tanken zat er nog 12 liter in (dus had ik nog verder gekund).
Had er bij het tanken juist 630 km op zitten!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Als mensen die het niet breed hebben vandaag stookolie kunnen inkopen aan bijna 50% minder dan 3 maanden geleden zullen die dat doen, boven het sparen voor een zuinige ketel.
Iemand die vandaag benzine kan tanken, 40% goedkoper dan 4 maand geleden gaat z'n aankoop van een zuinige wagen uitstellen.
Niet iedereen, niet op alle vlakken. Maar door de combinatie van goedkope olie en crisis worden plannen de koelkast in gestopt.
Iemand die vandaag goedkoper ga tanken zal nog altijd baat hebben om goedkoper te rijden, want hoeveel jobs staan er misschien in de (nabije?) toekomst op het spel? Wie geen job (meer) heeft, heeft ook minder geld om uit te geven....
Zuinigheid blijft, ook al zijn de brandstofprijzen lager geworden....
Iemand die vandaag goedkoper ga tanken zal nog altijd baat hebben om goedkoper te rijden, want hoeveel jobs staan er misschien in de (nabije?) toekomst op het spel? Wie geen job (meer) heeft, heeft ook minder geld om uit te geven....
Zuinigheid blijft, ook al zijn de brandstofprijzen lager geworden....
Inderdaad ja, ik blijf allersinds zo zuinig mogelijk rijden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Voor dat die leeg is gaat het waarschijnlijk begin volgend jaar zijn
Alhoewel, kan altijd zijn dat er snel wat kilometers bijkomen.
Maar met de laatste volle tank heb ik ongeveer drie maanden gedaan, en toen ik ging tanken zat er nog 12 liter in (dus had ik nog verder gekund).
Had er bij het tanken juist 630 km op zitten!
Amai, dan kan het al eens zijn van 'verdoeme, een dag te laat getankt'.
Als je zoals ik 2x per week aan de pomp hangt maakt dat minder uit.
'Oei, vandaag moet ik tanken, en morgen prijsdaling... Mja, binnen 3 dagen sta ik hier terug, wat maakt het uit?'
En dan nog, stel een verschil van 3 cent op 50 liter.
Dat scheelt je 1,50 EUR. Maar m'n koopt wel velgen, bumpers, niertjes, navi's, gsm's, radio's etc , en ik denk niet dat er daarbij op 1,5 EUR gekeken wordt
En dan nog, stel een verschil van 3 cent op 50 liter.
Dat scheelt je 1,50 EUR. Maar m'n koopt wel velgen, bumpers, niertjes, navi's, gsm's, radio's etc , en ik denk niet dat er daarbij op 1,5 EUR gekeken wordt
Da's inderdaad niets! Moest het nu een grote daling/stijging zijn ok, maar door vanmiddag boterhammen te eten ipv een belegd broodje bespaar ik ook 1,5EUR. Dus voor zo'n kleine verschillen ga ik niet treuren.
Da's inderdaad niets! Moest het nu een grote daling/stijging zijn ok, maar door vanmiddag boterhammen te eten ipv een belegd broodje bespaar ik ook 1,5EUR. Dus voor zo'n kleine verschillen ga ik niet treuren.
Wat mij soms opvalt (met een tankkaart van Q is het prijsverschil tegenover verschillende Q8 stations.
Zo zag ik vorige week ergens de diesel aan 1.03 €/l staan, en 5 km verder aan 1.12 €/l. Allebei Q8 stations.
Als je dan 50 liter tankt heb je zomaar even bijna 5€ in uw boot, of profijt, hangt ervan af waar je gaat tanken natuurlijk...
Comment