Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Slim gezien...de gewone burger is dat al lang vergeten.
    Om de week a 2 weken een kleinere prijsdaling en men is al tevreden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Slim gezien...de gewone burger is dat al lang vergeten.
      Om de week a 2 weken een kleinere prijsdaling en men is al tevreden.
      Inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        De generatie die er nu aan begint zal inderdaad wel signalen ontvangen hebben. Maar het zijn niet alleen zij, maar vooral de 40+'ers en later die we moeten overtuigen. Velen van hun huizen zijn niet geïsoleerd (50% van de woningen in vlaanderen is slecht of niet geïsoleerd), stoken met laagrendementsketels, kopen nog steeds vrij onzuinige wagens...edm

Niet vergeten dat die generaties jarenlang is hoogconjuctuur geleefd hebben, en moeilijk te overtuigen zijn van het nut en voordeel.
        Ik dacht eerder aan 70+'ers

40+'ers zijn zo bezorgd over hun pensioen en hun aanvullende pensioenspaarplannen dat zij isolatiemaatregelen om te besparen serieus in overweging nemen. Toch de 40+'ers die ik ken. Hoe representatief zij zijn voor de globale bevolking, laat ik aan uw wijsheid over

Comment

• Ik maak enkel de bedenking dat 50% van de vlaamse woningen die amper of niet geïsoleerd is niet alleen van die grijzaards 70+ kunnen zijn

Comment

• Deju, nog een prijdaling, ik had beter nog een weekske gewacht met tanken
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Deju, nog een prijdaling, ik had beter nog een weekske gewacht met tanken
              Rij 'm leeg en ga nog is tanken!

Comment

• Dat mensen nu eens ophouden over dat milieugedoe, het staat vast dat auto gebruik over heel de wereld maar voor 12% verantwoordelijk is voor de totale CO2 uitstoot.

En dat wellicht 8% van de uitstoot komt uit arme landen die met geen propere auto's rijden.

Comment

Rij 'm leeg en ga nog is tanken!
                  Voor dat die leeg is gaat het waarschijnlijk begin volgend jaar zijn
                  Alhoewel, kan altijd zijn dat er snel wat kilometers bijkomen.

Maar met de laatste volle tank heb ik ongeveer drie maanden gedaan, en toen ik ging tanken zat er nog 12 liter in (dus had ik nog verder gekund).
                  Had er bij het tanken juist 630 km op zitten!
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Als mensen die het niet breed hebben vandaag stookolie kunnen inkopen aan bijna 50% minder dan 3 maanden geleden zullen die dat doen, boven het sparen voor een zuinige ketel.
                    Iemand die vandaag benzine kan tanken, 40% goedkoper dan 4 maand geleden gaat z'n aankoop van een zuinige wagen uitstellen.

Niet iedereen, niet op alle vlakken. Maar door de combinatie van goedkope olie en crisis worden plannen de koelkast in gestopt.
                    Iemand die vandaag goedkoper ga tanken zal nog altijd baat hebben om goedkoper te rijden, want hoeveel jobs staan er misschien in de (nabije?) toekomst op het spel? Wie geen job (meer) heeft, heeft ook minder geld om uit te geven....

Zuinigheid blijft, ook al zijn de brandstofprijzen lager geworden....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                      Iemand die vandaag goedkoper ga tanken zal nog altijd baat hebben om goedkoper te rijden, want hoeveel jobs staan er misschien in de (nabije?) toekomst op het spel? Wie geen job (meer) heeft, heeft ook minder geld om uit te geven....

Zuinigheid blijft, ook al zijn de brandstofprijzen lager geworden....
                      Inderdaad ja, ik blijf allersinds zo zuinig mogelijk rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                        Daarnet volgetankt bij Shell aan 0,948 euro/liter.
                        Nu aan €0,917/liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                          Nu aan €0,917/liter.
                          Zaligheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Voor dat die leeg is gaat het waarschijnlijk begin volgend jaar zijn
                            Alhoewel, kan altijd zijn dat er snel wat kilometers bijkomen.

Maar met de laatste volle tank heb ik ongeveer drie maanden gedaan, en toen ik ging tanken zat er nog 12 liter in (dus had ik nog verder gekund).
                            Had er bij het tanken juist 630 km op zitten!
                            Amai, dan kan het al eens zijn van 'verdoeme, een dag te laat getankt'.
                            Als je zoals ik 2x per week aan de pomp hangt maakt dat minder uit.
                            'Oei, vandaag moet ik tanken, en morgen prijsdaling... Mja, binnen 3 dagen sta ik hier terug, wat maakt het uit?'

Comment

• En dan nog, stel een verschil van 3 cent op 50 liter.

Dat scheelt je 1,50 EUR. Maar m'n koopt wel velgen, bumpers, niertjes, navi's, gsm's, radio's etc , en ik denk niet dat er daarbij op 1,5 EUR gekeken wordt

Comment

En dan nog, stel een verschil van 3 cent op 50 liter.

Dat scheelt je 1,50 EUR. Maar m'n koopt wel velgen, bumpers, niertjes, navi's, gsm's, radio's etc , en ik denk niet dat er daarbij op 1,5 EUR gekeken wordt
                                Da's inderdaad niets! Moest het nu een grote daling/stijging zijn ok, maar door vanmiddag boterhammen te eten ipv een belegd broodje bespaar ik ook 1,5EUR. Dus voor zo'n kleine verschillen ga ik niet treuren.

Comment

Ik maak enkel de bedenking dat 50% van de vlaamse woningen die amper of niet geïsoleerd is niet alleen van die grijzaards 70+ kunnen zijn
                                  Including myself Maar ik ben er werk van aan het maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Da's inderdaad niets! Moest het nu een grote daling/stijging zijn ok, maar door vanmiddag boterhammen te eten ipv een belegd broodje bespaar ik ook 1,5EUR. Dus voor zo'n kleine verschillen ga ik niet treuren.
                                    Bij mij is dat juist andersom.

Comment

• diesel 0.926
                                      95 ron 1.060
                                      98 ron 1.234

in waregem aan de carrefour bij shell=goedkoope prijsjes
                                      Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                        Bij mij is dat juist andersom.
                                        Dus jij gaat morgen tanken en eet een broodje ipv boterhammen?

Comment

• Wat mij soms opvalt (met een tankkaart van Q is het prijsverschil tegenover verschillende Q8 stations.
                                          Zo zag ik vorige week ergens de diesel aan 1.03 €/l staan, en 5 km verder aan 1.12 €/l. Allebei Q8 stations.
                                          Als je dan 50 liter tankt heb je zomaar even bijna 5€ in uw boot, of profijt, hangt ervan af waar je gaat tanken natuurlijk...
                                          www.perfectshine.be

Comment

Working...
                                          X