Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk dat je alles behalve mag klagen over de verhouding in prijs tss diesel en benzine. De tijd dat diesel bijna de helft van benzine kostte ligt nog niet zo enorm lang achter ons
30 procent meer wagens tot 10.000euro verkocht We kopen meer kleine en zuinige auto's dan vorig jaar. De categorie van de goedkoopste instapmodellen tot 10.000euro kent met 30procent de hoogste stijging. De compacte terreinwagens zijn de grote verliezers.
De dalende koopkracht laat zich voelen in de autoverkoop. We kopen wel nog meer auto's dan gedurende dezelfde periode vorig jaar - in de periode januari tot en met mei 2008 was er een stijging van 8,3 procent - maar de grootste groei realiseren de kleinere wagens. In het B-segment verkoopt de Peugeot 207 het best. Zijn categorie is goed voor een verkoopstijging van 11,9 procent en een marktaandeel van 33,06 procent.
De verkoopcijfers van de categorie van 7.500 tot 10.000 euro zijn verrassender. In de eerste vijf maanden van dit jaar werden er 12.192 exemplaren van verkocht, een toename met meer dan 30 procent. Bij heel wat van deze wagens werden nog extra's betaald voor bijkomende uitrusting, waardoor de auto uiteindelijk mogelijk meer kostte dan 10.000 euro. Maar de autofederatie Febiac heeft geen cijfers over de uiteindelijke kostprijs van deze wagens. 'We merken een forse groei van de compacte autootjes zoals de Daihatsu Cuore, die vanaf 8.890 euro kost', zegt woordvoerster Ingrid Langsberg. 'Dit jaar hebben we met een verkoop van 780 Cuores al onze doelstelling voor 2008 bereikt. De klanten zijn vooral jonge gezinnen die een tweede wagen aanschaffen, maar ook de senioren.'
De auto's met een lage CO{-2}-emissie zijn meestal niet de goedkoopste uitvoeringen en in veel gevallen kosten ze meer dan 10.000 euro. Daaruit kan worden geconcludeerd dat de consument bij zijn aankoop vooral op de prijs afgaat.
De verkoopstijging van kleine én milieuvriendelijke wagens uit zich het sterkst in Wallonië. Dat is hoofdzakelijk het gevolg van de aanmoedigingspremie voor de aankoop van een wagen met een lage CO{-2}-emissie die het Waalse Gewest op 1 januari invoerde. De bonus gaat van 100 tot 1.000 euro voor de auto's die minder dan 105 gram CO{-2} uitstoten. De premie van het Waalse Gewest komt bovenop de federale korting van 3 of 15 procent voor 'groene' wagens.
De Vlaamse automobilisten kopen meer vervuilende auto's dan de Waalse. In de categorie van wagens die minder dan 146 gram CO{-2} uitstoten, is Wallonië gedurende de eerste drie maanden van dit jaar goed voor 71 procent van de verkoop, tegenover 57 procent voor Vlaanderen.
De stijgende verkoop van de instapmodelletjes betekent echter niet dat de andere segmenten achteruitboeren. Zo doet de categorie van de Volvo S40 en de Citroën C5 het 9,2 procent beter dan vorig jaar. In de duurdere categorie van de BMW3 en Audi A4 is de stijging met 4,6 procent minder groot. De kleine en de grote monovolumes verkochten respectievelijk 6,4 en 5,7 procent beter.
De markt van de grote wagens zoals de Audi A6 verloor 3 procent. De compacte sport utility vehicles zoals de Hyundai Tucson en Kia Sportage leverden zelfs 13,6 procent in.
'k tank bij een firma in de buurt... €1,15- per liter diesel...
Scheelt me bijna 15 euro per tankbeurt.
Is het bij een transportbedrijf?
Als dat zo is moet je oppassen als je een nieuwere diesel hebt met Hoge druk inspuiting. De diesel is wat ruwer en minder van kwaliteit dan in de meeste gewone tankstations.
Er is kans dat je injectoren verstoppen en da kan kostelijk zijn .
Da's voor mij bijna een dag per week werken puur voor de naft, best dat ik wat een autozot ben denk ik dan zo
Herkenbare situatie! Lang leve de goeie km-vergoeding zeg ik dan .
en het toch niet kunnen laten om dat tikje om te rijden iedere keer, om toch nog ff aan't cruisen te zijn
gisteravond is zowat de eerste keer dat ik hem 'bewust' heb laten staan, al had'k veel zin om nog es te gaan bollen... toen heb'k me maar een Karmeliet gedronken thuis (financieel was het dus nog een nuloperatie, maar kom 't is het gedacht he)
China wil de prijs van benzine en diesel aan de pomp met 1.000 yuan (93 euro) per ton verhogen.
De prijs van ruwe olie is in New York bijna vijf dollar per vat goedkoper geworden. Aanleiding is het feit dat China aankondigde de brandstofprijzen aan de pomp drastisch te verhogen, wat de vraag zou moeten temperen. Ook de officiële bevestiging van Saoedi-Arabië dat het zijn productie gaat verhogen, verklaart de prijsdaling. Analisten verwachten dat dit een grote impact zal hebben op de vraag. China is na de VS immers de grootste importeur van olie ter wereld.
Op de New York Mercantile Exchange (Nymex) sloot een vat 'light sweet crude' voor levering in juli af op 131,93 dollar. Dat was 4,75 dollar goedkoper dan gisteren. (belga/bf)
19/06/08 22u16
Als dat zo is moet je oppassen als je een nieuwere diesel hebt met Hoge druk inspuiting. De diesel is wat ruwer en minder van kwaliteit dan in de meeste gewone tankstations.
Er is kans dat je injectoren verstoppen en da kan kostelijk zijn .
Hoe duurder, hoe meer cowboy-verhalen de ronde beginnen te doen heb ik de indruk. Diesel die naar een tankstation of naar een transportfirma gevoerd wordt komt uit exact dezelfde buis...
Gelukkig zijn er mensen zoals jij om deze uit de wereld te helpen.
Maar dat tanken bij firmapompen (privépompen), mag iedereen dat zomaar?
Vloeken mag ook niet Maaher... Ik dacht (maar kan me vergissen of zaken vergeten) dat er enkele voorwaarden zijn: pomp moet geijkt zijn, er moet een register/ historiek zijn,...
Na de diesel die gisteren af gegaan is vandaag ook de mazout, maar over de naft word met geen woord gerept
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment