Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Fleet-TV, wat een baggerprogramma
    gericht tot de professionele klanten en bedrijven

    Comment


    • Tja, als d'r niks anders op den tv is, dan kijkt eene mens naar zoiets he.
      We hebben spijtig genoeg geen fatsoenlijke autoprogramma's!

      Ik kijk d'r alleen naar om te zien wat de laatste nieuwtjes zijn, en om te zien hoe de "dreamcar" het doet
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Sorry, maar naar dat programma kan je toch enkel kijken als je volledig braindead bent.

        Dat is gewoon een reclame-programma, bij tests komt er bijna niks negatief van kritiek, gewoon omdat ze zich dat niet kunnen permitteren.

        Comment


        • Ik ben al content als er ook maar IETS dat op een autoprogramma lijkt verschijnt op de Belgische tv veel keuze is er namelijk niet.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
            Ik ben al content als er ook maar IETS dat op een autoprogramma lijkt verschijnt op de Belgische tv veel keuze is er namelijk niet.
            't is dat he
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment



            • Ruwe olie op zucht van 140 dollar

              NEW YORK - Zowel in New York als in Londen hebben de prijzen van ruwe olie maandag nieuwe records bereikt, na een productieonderbreking in Noorwegen. De kaap van de 140 dollar per vat is in zicht.
              Tijdens de elektronische handel in New York steeg de prijs van een vat light sweet crude meer dan 4 dollar ten opzichte van vrijdag tot 139,89 dollar. Nadien daalde hij tot onder de 139 dollar. In Londen steeg de Brent-olie tot 139,32 dollar per vat. De vorige records dateerden van 6 juni.

              Volgens analisten reageerde de markt op de aankondiging van een productieonderbreking bij de Noorse oliegroep StatoilHydro, na een kleine brand zondag op het olieplatform Oseberg A.

              Die brand was snel onder controle maar zorgde er toch voor dat verschillende installaties op de Oseberg-bedding hun productie moesten opschorten.

              De Noorse productie lag daardoor maandag 150.000 vaten (7 procent) lager dan normaal.

              'Het is een belangrijk productieveld maar de marktreactie is overdreven omdat iedereen de laatste tijd enorm zenuwachtig is', stelde een handelaar in oliefutures maandag.

              Ook de dollardaling werkt een hogere olieprijs is de hand. Investeren in olie wordt namelijk beschouwd als een goede indekking tegen een verzwakkende dollar.

              Het nieuwe record komt enkele dagen voor een gepland overleg tussen olieproducerende en -consumerende landen.

              Het overleg in Saoedi-Arabië, op 22 juni, is bedoeld om de oorzaken van de voortdurende prijsstijgingen van de ruwe olie te bestuderen. dsl


              Ben dan even zelf een kijkje gaan nemen, want hij is ondertussen al terug gezakt :
              Retrouvez en direct de la bourse de Paris toutes les informations en temps réel et suivez l'évolution et les actualités des marchés financiers : CAC 40, actions et investissements (conseils), indices des devisesActions éligibles au SRD -


              Ouverture:138.60
              + Haut:138.69
              + Bas:136.38
              Clôt. veille:134.86

              Huidige koers 136.84

              Comment


              • De saoedie's gaan binnenkort samenzitten om te kijken wat er net aan de hand is. Net alsof ze dat niet weten. Mogelijk verhogen ze ook de productie. Of dat iets gaat uithalen is een andere zaak, enkele weken geleden werd er reeds op vraag van Bush wat meer olie bovengehaald, met stijgingen als gevolg...

                Comment


                • Maar waarom moeten wij hier zo veel betalen terwijl er nog altijd landen zijn waar nafte minder kost dan flessenwater

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                    Maar waarom moeten wij hier zo veel betalen terwijl er nog altijd landen zijn waar nafte minder kost dan flessenwater
                    Dat land heeft één van de grootste olievelden aan z'n voeten liggen.

                    En ik heb liever proper water dan goedkope brandstof

                    Comment


                    • HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                      hoe maak ik me populair , dit gaat CD&V wederom een pak stemmen kosten. De staat mag niet verarmen, de bevolking wel. Als de bevolking verarmt, verarmt de staat zowiezo. Ben ik de idioot of is Schouppe de idioot?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                        Dat land heeft één van de grootste olievelden aan z'n voeten liggen.

                        En ik heb liever proper water dan goedkope brandstof
                        Bwah. Ik geloof nooit dat je met het verhandelen van proper water evenveel winst kan maken als met het verhandelen van brandstof.

                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...732620-600.art

                          Aantal zonnepanelen stijgt spectaculair

                          De stijgende olieprijzen zorgen niet in alle sectoren voor kommer en kwel. Verkopers van zonnepanelen kraaien het uit van de pret, het carpoolen zit in de lift en zelfs de verkopers van bakfietsen doen goede zaken.

                          (belga) - Dat schrijft Gazet van Antwerpen dinsdag.

                          Eind 2005 was er in België 1.900 kWh-piek (eenheid voor de capaciteit van een zonnepaneel) aan zonnepanelen. "Begin 2008 was dat al toegenomen tot 14.600 kWh-piek", zegt Jo Neyens van de Organisatie voor Duurzame Energie. Hij schat dat er dit jaar alleen al 20.000 kWh-piek wordt geplaatst.

                          Ook de promotors van het carpoolen doen het goed. Op de website Carpoolplaza.be zoeken 12.000 chauffeurs een partner. "Bij elke stijging van de olieprijs gaat het aantal inschrijvingen met dertig procent naar boven", zegt woordvoerder Angelo Meuleman.

                          Nog een onverwachte (niche)markt die in volle opgang is: die van de bakfietsen. Stijn Turcksin van De Fietsenmaker in Wilrijk: "Stadsbewoners doen hun tweede wagen weg en nemen een bakfiets in de plaats. Zo sparen ze brandstof en verzekering uit."
                          07:35 - 17/06/2008
                          Copyright © De Tijd


                          Reacties (4)
                          • zonnepanelen in het Waals en Brussels gewest hebben een VEEL kortere terugverdientijd.hier zal zich zich die toenanme dan ook voordoen.in Vlaanderen daarentegen is slechts sporadisch een dak vol PV panelen te vinden.geef ons de Brusselse of Waalse terugverdientijden en gans Vlaanderen ligt binnen de kortste keren vol met die panelen.Nu echter moet je al een domme boer zijn om hierin te investeren.Geplaatst door pp702517 op 17 juni 2008 om 12:54
                          • Ik ben ook voor een verdere uitbreiding van de subsiedies naar warmtepompen etc, ook de ondersteuning voor de bestaande investeringen mag nog vergroot worden. (belastingskortingen en een permanente verlaging van de btw op deze producten geven relatief weinig distorties.) Op korte termijn is dit inderdaad niet goed voor de werking van de markt etc, we betalen veel geld om ze te ondersteunen, maar het feit dat we minder afhankelijk worden van een zeer labiele inputfactor is de prijs waard op langere termijn.Geplaatst door TDK op 17 juni 2008 om 12:41
                          • Als we 20% energie moeten besparen tegen 2020 dan is voor de woningverwarming de residentiële warmtepomp het belangrijkste alternatief. Tevens goed om het energiebudget van jan modaal te drukken nu de prijs van stookolie en gas nog enkel zullen stijgen. Enkel in België is de warmtepomp stiefmoederlijk behandeld. In Frankrijk krijg je 50% belastingaftrek voor de investering in een warmtepomp. "GROENE WARMTE" is het enige alternatief: Dé oplossing voor Kyoto (70% minder CO2-uitstoot), géén secundair verbrandingsproces van fossiele brandstoffen, dus probleem van fijn stof wordt aangepakt en de energiefaktuur van de particulier daalt met 30 tot 50%. Ongelooflijk dat onze overheden blind blijven voor deze groene warmte en voornamelijk gas promoten. Uiteraard zal er in het elektriciteitsnet moeten worden geïnvesteerd, maar op termijn ontsnappen we hieraan toch niet. We moeten schoner verbranden en liefst niet meer verbranden. Als België of Vlaanderen dit niet inziet, dan zal de richtlijn vanuit europa moeten komen (ECO-design)Geplaatst door Marijtntje op 17 juni 2008 om 10:42
                          • Er is maar 1 oplossing om aan de duurdere olie te ontsnappen .... ALTERNATIEVE energie. Windmolenparken, energiemassa, zonnepanelen edm zijn de toekomst. Dankzij de subsidies zijn de terugverdientijden korter geworden. PV installies (voor aanmaak electriciteit) hebben een terugverdientijd van ongeveer 8 jaar in Vlaanderen. Laat de zon maar schijnen .... Meer info op users.telenet.be/gooikenaar.Geplaatst door Gooikenaar op 17 juni 2008 om 09:15

                          Comment


                          • http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...726783-600.art

                            Overheid verdient grof geld aan hoge olieprijs

                            De olieprijs heeft een nieuw historisch record bereikt, daar verdient ook de Belgische fiscus aan omdat hogere brandstofprijzen bijkomende belastinginkomsten genereren.

                            (belga) - De Morgen berekende dat de Belgische automobilist per tankbeurt van 50 liter tot 9,5 euro meer afdraagt aan de fiscus dan vijf jaar geleden. De belastingdruk op een tank stookolie van 3.000 liter is met 360 euro toegenomen.

                            De fiscale meeropbrengsten zijn vooral het gevolg van de btw. Dat is een percentage (21 procent) bovenop de som van alle andere prijscomponenten, waaronder de productie- en distributiekosten en de accijnzen. Hoe hoger die som, hoe hoger de btw-opbrengst. Omdat de prijzen van olieproducten fors in de lift zitten, surfen de btw-opbrengsten mee omhoog.

                            De belastingdruk op diesel aan de pomp is sinds de periode 2002-2003 inmiddels gestegen met 15 eurocent per liter. De belastingen op een liter benzine zijn zelfs gestegen met 19 eurocent per liter.

                            Een omrekening naar een doorsneetankbeurt maakt de gevolgen duidelijk. Een tankbeurt van 50 liter diesel kost, volgens de vandaag geldende maximumprijzen, tot 72 euro aan de pomp. Daarvan vloeit er 28,5 euro naar de staat, via accijnzen en btw. Dat is 7,5 euro meer dan in de periode 2002-2003, toen de fiscale druk "slechts" 21 euro bedroeg. Wie 50 liter benzine 95 tankt, betaalt daar ruim 80 euro voor. Daarvan vloeit 44 euro, dus meer dan de helft, naar de staat. Dat is 9,5 euro meer dan in de periode 2002-2003, toen de fiscus 34 euro inde per tankbeurt.
                            07:14 - 17/06/2008
                            Copyright © De Tijd

                            Comment


                            • Schouppe wil taks op brandstof niet verlagen


                              Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) sluit uit dat de regering de taks op brandstof verlaagt, zo meldt de VRT-nieuwsredactie. Volgens Schouppe zou een verlaging nefast zijn voor de begroting. "Er is helemaal geen budgettaire ruimte voor zo'n maatregel en het is niet de bedoeling dat we zo de staat verarmen", aldus Schouppe.

                              Schouppe ziet wel andere mogelijkheden voor de transportsector en de boeren. De regering wil onder meer op langetermijncontracten de brandstofprijzen laten indexeren. "Wat de langlopende contracten betreft, moet er een modus vivendi worden gevonden, zeker langs de kant van de overheid voor de prestaties die voor de overheden worden gedaan", zegt Schouppe.

                              Morgen betogen de boeren en de transportsector in Brussel tegen de hoge brandstofprijzen. Er wordt grote hinder verwacht. Vandaag heeft de transportsector een gesprek met Schouppe. (belga/ka)


                              en...


                              Overheid verdient grof geld aan hoge olieprijs


                              De olieprijs heeft een nieuw historisch record bereikt, bijna 140 dollar per vat. Daar verdient ook de Belgische fiscus aan omdat hogere brandstofprijzen bijkomende belastinginkomsten genereren. De Morgen berekende dat de Belgische automobilist per tankbeurt van 50 liter tot 9,5 euro meer afdraagt aan de fiscus dan vijf jaar geleden. De belastingdruk op een tank stookolie van 3.000 liter is met 360 euro toegenomen.

                              De fiscale meeropbrengsten zijn vooral het gevolg van de btw. Dat is een percentage (21 procent) bovenop de som van alle andere prijscomponenten, waaronder de productie- en distributiekosten en de accijnzen. Hoe hoger die som, hoe hoger de btw-opbrengst. Omdat de prijzen van olieproducten fors in de lift zitten, surfen de btw-opbrengsten mee omhoog.

                              Comment


                              • Echo ?

                                Comment


                                • daarnet nog gaan tanken voor 1.655

                                  kost me ongeveer 4 euro extra per tank

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    daarnet nog gaan tanken voor 1.655

                                    kost me ongeveer 4 euro extra per tank
                                    Dan hebt ge 98 aan de maximumprijs getankt
                                    Zou het niet slimmer zijn om te zoeken en te tanken waar ze onder die max blijven!

                                    En desnoods, als uwe wagen niet echt 98 nodig heeft gewoon 95 tanken!
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Ik zag op de pompen van Shell Express dat de Diesel Extra vervangen werd door V Power diesel. Er staat ook een actie bij dat ze het verschil met de gewone diesel terugbetalen als je niet tevreden bent van de V Power. Ik heb dat papier bekeken en ook wat gegoogled, maar ik heb niets teruggevonden over de details van die actie... Staan de voorwaarden van die actie ergens online of zo? Hoe kan je het verschil terugvragen als je niet tevreden zou zijn? Iemand enige ervaring hiermee?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Dan hebt ge 98 aan de maximumprijs getankt
                                        Zou het niet slimmer zijn om te zoeken en te tanken waar ze onder die max blijven!

                                        En desnoods, als uwe wagen niet echt 98 nodig heeft gewoon 95 tanken!
                                        Ik ga altijd naar de Texaco.

                                        wagen heeft Super 98 of hoger nodig.

                                        Comment


                                        • Scientists find bugs that eat waste and excrete petrol

                                          Silicon Valley is experimenting with bacteria that have been genetically altered to provide 'renewable petroleum'


                                          The latest breaking UK, US, world, business and sport news from The Times and The Sunday Times. Go beyond today's headlines with in-depth analysis and comment.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X