Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Prijs ruwe olie daalt tot 134 dollar per vat


    De prijs van de ruwe olie is wat gedaald. Een vat Brent-olie voor levering in augustus kostte vandaag op de InterContinental Exchange (ICE) in Londen 133,72 dollar. Een vat "light sweet crude" voor levering in juli kostte op de New York Mercantile Exchange (Nymex) 134,41 dollar.

    Gisteren waren de prijzen plots met meer dan vier dollar gestegen tot nooit geziene hoogtes van 139,89 dollar in New York en 139,32 dollar in Londen.

    Verwacht wordt dat Saoedi-Arabië zondag tijdens een conferentie in Djedda een productieverhoging zal aankondigen. Volgens anonieme bronnen zou het gaan om een verhoging van 200.000 tot 750.000 vaten per dag. (afp/adv)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
      Scientists find bugs that eat waste and excrete petrol

      Silicon Valley is experimenting with bacteria that have been genetically altered to provide 'renewable petroleum'


      http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle4133668.ece
      Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Prijs ruwe olie daalt





      Comment


      • Overal hoor je mensen klagen over de hoge olieprijzen en oproepen tot staken ertegen.
        Nochtans als ik de Italianen vannacht bezig zag in Brussel staat de naft goeikoop zunne .

        Comment


        • Alternatieven komen eraan :

          http://www.gva.be/nieuws/economie/default.asp?art={AB2A1D8B-ADDA-42E7-A6E1-67074DD32C69}

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
            Scientists find bugs that eat waste and excrete petrol

            Silicon Valley is experimenting with bacteria that have been genetically altered to provide 'renewable petroleum'


            http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle4133668.ece
            Smijt zo'n 100 insecten in uwe tank en kap er elke morgend uw restafval in en gaaaaaan Een Ferrari of Porsche heeft meer restafval nodig en leftlane ook. Dus die pakken de afval van heel het straat mee

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Alternatieven komen eraan :

              http://www.gva.be/nieuws/economie/default.asp?art={AB2A1D8B-ADDA-42E7-A6E1-67074DD32C69}
              Is niets nieuws. Toyota is trouwens van plan dit met de nieuwe generatie Prius te introduceren.

              Het is echter wel te nuanceren:
              Moeder Natuur
              Rijden met een wagentje op elektriciteit is natuurlijk ook een duwtje in de rug voor moeder natuur omdat er geen schadelijke stoffen worden uitgestoten. Essent wil niet te lang wachten met de wagens te implementeren op de markt en lanceert vanaf volgend jaar een honderdtal elektrische personen - en bedrijfswagens.
              Electriciteit moet geproduceerd worden. En dat gebeurt tot op de dag van vandaag nog steeds niet enkel en alleen met natuurlijke bronnen of kernenergie maar ook nog steeds met verbranding van fossiele brandstoffen of bvb houtafval.
              En dat stoot wel uit...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus

                Het is echter wel te nuanceren:


                Electriciteit moet geproduceerd worden. En dat gebeurt tot op de dag van vandaag nog steeds niet enkel en alleen met natuurlijke bronnen of kernenergie maar ook nog steeds met verbranding van fossiele brandstoffen of bvb houtafval.
                En dat stoot wel uit...
                PV-Panelen liggen thuis zuivere elektriciteit op te brengen bij dit weertje, remember
                Maar het is zo dat niet iedereen op zulke panelen kan overschakelen. Investering, ligging, blablabla...
                Ook is voor de produktie van panelen stroom nodig, maar dat op zich is meestal na 3 jaar gebruik ge-evenaard.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Is niets nieuws. Toyota is trouwens van plan dit met de nieuwe generatie Prius te introduceren.

                  Het is echter wel te nuanceren:


                  Electriciteit moet geproduceerd worden. En dat gebeurt tot op de dag van vandaag nog steeds niet enkel en alleen met natuurlijke bronnen of kernenergie maar ook nog steeds met verbranding van fossiele brandstoffen of bvb houtafval.
                  En dat stoot wel uit...
                  Nuanceren idd. Maar rendement van een thermische centrale is beter dan een verbrandingsmotor, en op termijn zijn er voldoende mogelijkheden om duurzame electriciteit te ontginnen
                  BMW 420dA : >>>

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                    PV-Panelen liggen thuis zuivere elektriciteit op te brengen bij dit weertje, remember
                    Maar het is zo dat niet iedereen op zulke panelen kan overschakelen. Investering, ligging, blablabla...
                    Ook is voor de produktie van panelen stroom nodig, maar dat op zich is meestal na 3 jaar gebruik ge-evenaard.
                    Bij dit weertje wel. Maar het verkeer staat niet stil wanneer het betrokken is, jouw productie wel.
                    En hoeveel m² panelen hebben we zo nodig om heel België te laten rijden op zonneënergie?
                    Last edited by ; 18/06/2008, 12:35.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                      Nuanceren idd. Maar rendement van een thermische centrale is beter dan een verbrandingsmotor, en op termijn zijn er voldoende mogelijkheden om duurzame electriciteit te ontginnen
                      Op termijn wel...maar dat kan ook lang duren.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                        Bij dit weertje wel. Maar het verkeer staat niet stil wanneer het betrokken is, jouw productie wel.
                        En hoeveel m² panelen hebben we zo nodig om heel België te laten rijden op zonneënergie?

                        Ook bij betrokken weer produceert zo'n paneel stroom, weliswaar minder maar toch. Lichtintensiteit is wat telt... De auto staat meer stil dan wat zo'n paneel produceert.
                        Er is ergens een site waar vermeld staat hoeveel kw/h er per vierkante meter te verdienen valt in België, weet alleen effe ni meer waar. Ik zoek het op.
                        Als we dan al mochten weten hoeveel zo'n karretje per kilometer aan stroom verbruikt, kunnen we een en ander berekenen.
                        Ook al kom je niet toe met de zonnepanelen, het zal al een flink deel uitstoot verminderen van de conventionele produktie.

                        EDIT : site gevonden : http://www.solaraccess.be/zonnestroo...-opbrengst.php
                        Last edited by ; 18/06/2008, 13:19. Reden: site gevonden

                        Comment


                        • Das wel waar.

                          Ik vraag mij trouwens af wanneer de overheid gaat geld beginnen ruiken. Het dieselsysteem, laat ons maar zeggen. Eerst zoveel mogelijk mensen overhalen te investeren in pv-panelen en nadien een taks erop invoeren.

                          In de wandelgangen wordt al duchtig gesproken over een zg 'zonnetaks'...

                          Comment


                          • Er zijn ondertussen al zodanig veel mensen met PV Panelen die groenstroomcertificaten ontvangen, dat de VREG(degene die de vergoeding betaalt voor de groenstroomcertificaten) zich stilaan genoodzaakt ziet om de prijzen te verhogen, die dus doorgerekend worden per Kw/h, per opgebruikte kw/h.
                            De mensen zonder panelen betalen met andere woorden stilaan mee voor de groenstroomcertificaten van de PV-panelen eigenaars.
                            Een taks zou dus wel kunnen, om het opbrengstgoed te compenseren naar de rest van de bevolking. Zoiets als de onroerende voorheffing (die net weer in de bus gevallen is...grrrrrrrrrrr....) ten opzichte van de huurders...
                            Je koopt dan al eerst een opbrengstgoed, met een hoop taksen en registratiekosten, en dan moet je nog jaarlijks taks betalen omdat je dat opbrengstgoed bezit.
                            Overigens gaat die indexatie van het Kadastraal inkomen precies rapper vooruit dan de indexatie van mijn loon.

                            Comment


                            • Jep...

                              Infrax slachtoffer eigen succes zonnepanelen

                              Infrax, het samenwerkingsverband van netbeheerders Interelectra, Iveg en WVEM, is goed voor 41 procent van alle groenestroomcertificaten (GSC) voor zonne-energie in Vlaanderen, terwijl in zijn werkingsgebied slechts 20 procent van alle klanten woont. Dat blijkt uit de jaarcijfers van 2007 die vandaag werden voorgesteld.

                              Kost doorrekenen aan klant
                              Omdat het bedrijf die GSC's echter ver onder de marktprijs moet aankopen, zadelt dat Infrax op met een zware kost die het moet doorrekenen aan de klant. Het ging in 2007 om een bedrag van 562.000 euro of 60 keer meer dan in 2006. Infrax pleit er nu voor om die kosten te verdelen over alle Vlamingen, zodat het niet verder slachtoffer wordt van het eigen succes.

                              Meer 'sociale' klanten
                              Uit de jaarcijfers blijkt voorts nog dat Infrax in 2007 ruim de doelstellingen haalde voor rationeel energieverbruik, maar er het afgelopen jaar ook 15 procent meer sociale klanten bij kreeg.

                              Rioleringsnetwerk uitbreiden
                              Het bedrijf liet ook weten dat het fors investeert in de uitbreiding van zijn rioleringsnetwerk, waarvoor het tegen volgend jaar zeventien nieuwe gemeenten bij krijgt. (belga/eb)

                              3 reacties:

                              Bompa Jones, Maasmechelen
                              ze hebben net op radionieuws aangekondigd dat infrax de omwonenden van zonnepaneeleigenaars dubbel gaan aanrekenen voor die "gratis" verkregen energie. dus nog even en wie een zonnepaneel bezit wordt belegerd door zijn hongerige buren wegens overdreven rekeningen van infrax die feitelijk alleen maar verliezen van aandeelhouders moeten compenseren. de eeuwige varkenseconomie!!

                              Bruneel, Roeselare
                              weer typisch, iedere vlaming zou moeten opdraaien ervoor. Al een keer gedacht dat er vlamingen zijn die opdraaien voor het feit dat het netwerk al stukken meer kost? Is het niet milieubewuster om de elektriciteit te produceren daar waar die verbruikt wordt? Immers transport kent ook zijn verliezen.

                              Jones, Maasmechelen
                              Typisch: eerst heel populistisch doen met zogenaamde milieuvriendelijke maatregelen en dan vaststellen dat hun eigen portemonnee daaronder lijdt. Dan maar de "kosten" (zeg winsten die aan hun neus voorbijgaan) op een onbehoorlijke wijze toch binnenrijven door valse prijsstijgingen!! Enkel en alleen ten voordele van de aandeelhouders dus

                              Comment


                              • Vandaag nog eens getankt bij Shell Express. Denk wel aan een van de goedkoopste vant land ... 1.304 oftewel 14 ct onder de officiële prijs

                                Twas wel toevallig, just toen ik het naftstation opreed, had ik 1000 km met de bak. 52,3 liter bijgevuld goed voor een verbruik van 5.23 l / 100 km

                                Comment


                                • Op vrijdag 20 juni wordt Diesel goedkoper!

                                  * Voor Super 95 betaalt men maximum 1,609 €/l (onveranderd)
                                  * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,655 €/l (onveranderd)
                                  * Voor Diesel betaalt men vanaf vrijdag maximum 1,412 €/l (een DALING van 0,032 €/l)
                                  * Voor LPG betaalt men maximum 0,628 €/l (onveranderd)
                                  Bron: http://www.brandstofprijzen.be
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                  Comment


                                  • een DALING van 0,032 €/l
                                    wooow

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                      wooow
                                      met dank aan de trukkers en boeren zeker






                                      NOOOOOOOOT
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                      Comment


                                      • Voordeligst tanken in Spanje



                                        BRUSSEL - Voor de goedkoopste benzineprijzen moeten Belgische automobilisten in Spanje, Slovenië en Andorra zijn. Daar is benzine gemiddeld tussen de 17 procent en 25 procent goedkoper dan in België.
                                        De voordeligste dieselprijzen zijn te vinden in Spanje, waar ze gemiddeld 24 procent goedkoper zijn dan hier. Dat blijkt uit een vergelijking van de gemiddelde brandstoffenprijzen in 15 Europese landen door automobilistenorganisatie Touring.

                                        'In Nederland betaal je de hoogste benzineprijzen. Voor benzine 95 en 98 tank je er gemiddeld 11 procent duurder dan in België', klinkt het. In Italië betaalt de Belgische automobilist maar liefst 16 procent meer voor diesel.

                                        Luxemburg blijft volgens Touring voordelig voor een tankbeurt: benzine 95 is er gemiddeld 12 procent goedkoper, benzine 98 17 procent en diesel 7 procent goedkoper. 'De bijbehorende files aan de benzinestations moet je er bijnemen. Tijdens het hoogseizoen moet je daarvoor al gauw drie kwartier aanschuiven', luidt het.

                                        Dieselrijders die naar Zwitserland, Oostenrijk en Italië gaan doen er goed aan om niet in Duitsland (9 procent duurder dan in België) en zeker niet in Italië (16 procent duurder) te tanken.

                                        In Zwitserland en Oostenrijk liggen de prijzen gemiddeld maar 2 procent en 1 procent hoger dan in België.

                                        Benzinerijders tanken volgens Touring in Oostenrijk 10 tot 12 procent goedkoper, in Zwitserland zelfs tot 21 procent goedkoper. In Duitsland liggen de benzineprijzen tot 2 procent hoger in vergelijking met België.

                                        In Frankrijk, zowel vakantiebestemming als doorreisland van de Belgen, zijn de benzineprijzen gemiddeld 4 procent goedkoper. Diesel daarentegen is er 4 procent duurder.

                                        Uit een recente enquête van Touring bij 5.000 van haar leden blijkt verder dat liefst 65 procent van de ondervraagden dit jaar minstens één keer op vakantie naar het buitenland gaat.
                                        Artikel
                                        Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                        Comment


                                        • Den diesel is weeral eens goedkoper geworden!
                                          Maar de naft niet, wanneer gaat die eens volgen?
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X