Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk BerichtenZal waarschijnlijk iets te maken hebben met de raffinage?
Mr trouwens, hoe zit het nu eigenlijk met dat befaamde kliksysteem van de overheid? Ik hoor het ze nog uitleggen, vanaf dat de naft boven € 1,50 staat gaat de taks omlaag, bij diesel op € 1,30.
Euh?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Dat systeem is inderdaad in werking. Maar vele verwachten dat daardoor de prijzen dalen, niets is minder waar. Enkel wordt de verhoging van de internationale olieprijs voor ongeveer de helft tenietgedaan door verlaging van de accijns.
Een stijging blijft er dus zowiezo, enkel is ze maar de helft zo groot dankzij een verlaging van de accijns.
Laatst heb ik hier nog geschreven hoeveel dit bedraagt, 't was twee keer niks. Ergens iets van 2 euro op 1000 liter dacht ik. Stelt niks voor.
Comment
-
Van de week was er een man die van mening was dat we nog tegen het einde van dit jaar meer dan €1,5 voor 1 liter diesel zullen betalen. Tegen eind volgend jaar zou dat al meer dan €2 zijn...
Ik blijf het een grote schande vinden. Zou het echt komen omdat de voorraden beginnen te slinken?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
Ik blijf het een grote schande vinden. Zou het echt komen omdat de voorraden beginnen te slinken?
Hoe het met de olievoorraden zit blijft me ook een raadsel. Hoogtepunt? Daalt de productie al? (Peak Oil) Of pompen ze gewoon niet meer op om woekerwinsten te behalen? Who knows..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk BerichtenHoe het met de olievoorraden zit blijft me ook een raadsel. Hoogtepunt? Daalt de productie al? (Peak Oil) Of pompen ze gewoon niet meer op om woekerwinsten te behalen? Who knows..Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Hier in Spanje 1,3 €/l
3 jaar geleden 0,7 €/l
En nu de transportsector de grenzen afzet, staat iedereen aan te schuiven om zijn tank te vullen. Resultaat: op sommige plaatsen al geen diesel meer. Massahysterie door de televisie opgeklopt.
Er komen leuke tijden aan voor de 1000 € generatie (wat de gemiddelde Spanjaard met een aantal jaar werkervaring verdient)...All'alba vincerò!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rouquin Bekijk BerichtenHier in Spanje 1,3 €/l
3 jaar geleden 0,7 €/l
En nu de transportsector de grenzen afzet, staat iedereen aan te schuiven om zijn tank te vullen. Resultaat: op sommige plaatsen al geen diesel meer. Massahysterie door de televisie opgeklopt.
Er komen leuke tijden aan voor de 1000 € generatie (wat de gemiddelde Spanjaard met een aantal jaar werkervaring verdient)...Last edited by magnum; 12/06/2008, 14:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenOp dinsdag 10 juni wordt Super 95 & Super 98+ duurder.
* Voor Super 95 betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,609 €/l (een STIJGING van 0,029 €/l)
* Voor Super 98+ betaalt men vanaf dinsdag maximum 1,655 €/l (een STIJGING van 0,067 €/l)
* Voor Diesel betaalt men maximum 1,402 €/l (onveranderd)
* Voor LPG betaalt men maximum 0,606 €/l (onveranderd)
Daar gaat m'n strategie ...The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk BerichtenKak, ik was aan het gokken dat de benzineprijs terug eventjes ging dalen zoals de dieselprijs net gedaan had. M'n tank was bijna leeg. Ipv vol te tanken heb ik de andere auto genomen met volle tank, kwestie van ze beiden aan een zo laag mogelijk prijs te kunnen voltanken.
Daar gaat m'n strategie ...
Ben vandaag de bak dan maar gaan volgooien.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenIk ken belgen die teruggekomen zijn uit Spanje omdat het leven er gewoonweg onbetaalbaar is, zowel vastgoed, eten en drinken als andere noodzakelijke dingen. Enige dat nog goedkoper is is de verwarming.
Geef mij maar de canarische eilanden die een eigen regering hebben, vorige maand heb er nog getankt aan 0,80 euro voor een liter, zowel diesel als naft, beiden even duur daar!
Wegentaks is daar ocharme 40 euro voor ALLE personenwagens en 60 euro voor alle soorten terreinwagens. Doordat je zoveel betaald kunnen ze er wel goede wegen aanleggen ZONDER putten in het wegdek dus niet zoals in belgie.
En ja, het leven is heel duur. Vooral het vastgoed, en dat neemt nu juist de grootste hap uit het budget.All'alba vincerò!
Comment
-
Onze overburen vertrekken in de loop van deze week nog naar Spanje (met den auto) voor dikke twee maanden!
Ik wou dat ik mee konOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk BerichtenIk ken belgen die teruggekomen zijn uit Spanje omdat het leven er gewoonweg onbetaalbaar is, zowel vastgoed, eten en drinken als andere noodzakelijke dingen. Enige dat nog goedkoper is is de verwarming.
Geef mij maar de canarische eilanden die een eigen regering hebben, vorige maand heb er nog getankt aan 0,80 euro voor een liter, zowel diesel als naft, beiden even duur daar!
Wegentaks is daar ocharme 40 euro voor ALLE personenwagens en 60 euro voor alle soorten terreinwagens. Doordat je zoveel betaald kunnen ze er wel goede wegen aanleggen ZONDER putten in het wegdek dus niet zoals in belgie.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenstefanus cocurren is nix, concur de prijzen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenTeveel Duvels?
mmm heb ik van de namiddag nog ene op
Steeg rap naar mijn hoofd met dit weer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenVan de week was er een man die van mening was dat we nog tegen het einde van dit jaar meer dan €1,5 voor 1 liter diesel zullen betalen. Tegen eind volgend jaar zou dat al meer dan €2 zijn...
Ik blijf het een grote schande vinden. Zou het echt komen omdat de voorraden beginnen te slinken?
Én dat de goedkope olie op is bijna ja.
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk denk vooral aan het tweede!
Meer olie oppompen : meer raffinaderijen bouwen => tijd + geld nodig
Comment
Comment