Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichten
    Morgen veranderen de officiele prijzen (25/09/2007)

Dit zijn de nieuwe prijzen:

DIESEL: 1,139 euro/L (+ 0,017 euro/L)
    EUROSUPER 95 : 1,385 euro/L
    SUPERPLUS 98 : 1,396 euro/L
    Een quote van 24 september 2007, de eerste pagina van dit topic. De prijs van de superplus 98 toen is wat je nu betaalt voor diesel. Als je het zo bekijkt is het toch echt wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Naar de 300 dollar
      Dat gaat nog voor serieuze problemen zorgen als dat er van gaat komen.
      De mensen kunnen de naft/diesel niet meer betalen, auto's komen op de tweedehandsmarkt waar niemand ze nog wil kopen, prijzen kelderen, nieuwe auto's worden ook niet meer verkocht, ontslagen bij de constructeurs en zo, ...
      Dat worden sociale drama's.
      En dan hebben het nog niet over de mazout en de gas voor verwarming in de huizen, dat word ook de duur voor de mensen!
      Vergeet niet dat elk product dat je maar kan kopen ook vervoerd moet worden. OK, de prijsstijgingen daar zullen nog meevallen, maar het komt er wel op neer dat echt àlles merkbaar duurder zal worden. En wel sneller dan gewoonlijk. Als er dan indexaanpassingen worden overgeslagen, wordt het helemaal leuk.
      Ik ben echt wel benieuwd waar we gaan eindigen.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        Maja ik zie het toch niet snel gebeuren dat een vat 300 Euro gaat kosten (of misschien ben ik tè optimistisch).
        Als het ooit zo ver komt, ligt volgens mij alles lam. Vervoersfirma's zouden enorm hoge prijzen moeten vragen, voedsel en alle andere dingen worden verschrikkelijk duur en we kunnen ons huis niet meer verwarmen tenzij we allemaal duizenden en duizenden euro's investeren in alternatieve energie-voorzieningen,... Zo een situatie is voor niemand nuttig en komt er nooit. hoop ik.
        Oh, je was me al voor.
        Laat ons hopen dat die prijs van 300 dollar per vat een doemscenario is.
        Oh ja, het kan nóg erger: als niet alleen de olieprijs nog enorm stijgt, én de dollar terug terrein wint tegenover de euro.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta
          Oh, je was me al voor.
          Oh ja, het kan nóg erger: als niet alleen de olieprijs nog enorm stijgt, én de dollar terug terrein wint tegenover de euro.
          Zal binnenkort volgen, de inflatie ligt veel te hoog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
            t'zal nog eens oorlog moeten worden zekers
            ja, bom decadent europa
            bende zeikerds

Comment

• Hmm tis erg. Dit weekend was ik aan het leren uit mijn cursus Economie, en het viel me op dat we enkele maanden terug een voorbeeld hadden ingevuld van de dieselprijs, was iets van € 1,10. Nu op een goed half jaar later al € 1,40...

€ 1 is de rechtvaardige prijs. Zo gaat men niet verspillen én is het betaalbaar. Eigenlijk zou de overheid zo lang mogelijk de prijs op dit niveau moeten houden, mr nee hoor, accijnzen, en maar centen optrekken.. Zucht.

Ik wil ook geloven dat het terug beter gaat worden. Maarja, feit is dat op lange termijn de productie in geen geval de enorme stijgende vraag naar olie uit Azië kan volgen. Waar gaat dat eindigen...

Comment

• er is alleen rechtvaardigheid als iedereen vreet en zuip heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk Berichten
                  Ik wil ook geloven dat het terug beter gaat worden. Maarja, feit is dat op lange termijn de productie in geen geval de enorme stijgende vraag naar olie uit Azië kan volgen. Waar gaat dat eindigen...
                  Dat ze de kraan naar Azië dicht draaien deju
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• of eens 1 dag naar ons ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      of eens 1 dag naar ons ?
                      Dat ze dat dan maar op voorhand aankondigen he
                      bovendien : ONS ?
                      Vlaanderen ?
                      België (huh, waar ? ) ?
                      Europa ?

Comment

• maakt ni uit, jij, je buren en je beste vrienden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk Berichten
                          Hmm tis erg. Dit weekend was ik aan het leren uit mijn cursus Economie, en het viel me op dat we enkele maanden terug een voorbeeld hadden ingevuld van de dieselprijs, was iets van € 1,10. Nu op een goed half jaar later al € 1,40...

€ 1 is de rechtvaardige prijs. Zo gaat men niet verspillen én is het betaalbaar. Eigenlijk zou de overheid zo lang mogelijk de prijs op dit niveau moeten houden, mr nee hoor, accijnzen, en maar centen optrekken.. Zucht.

Als je je cursus economie goed gelezen hebt, weet je dat in een oligopolie geen eerlijke prijzen gegarandeerd zijn.
                          Die accijnzen zijn een bron van inkomsten voor de staat, en het enige type rechtvaardige accijnzen (de gebruiker betaalt, niet alleen de loontrekkende).

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Oh, je was me al voor.
                          Tja, als de dollar terug terrein boekt krijgt onze exportgerichte economie terug wat ademruimte, dat is dus niet zo erg. Een olie aan 300 $ per vat op korte termijn zou wel een probleem vormeeeen
                          BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Dat ze de kraan naar Azië dicht draaien deju
                            Waarom heeft Azië minder recht op olie dan wij? Het aantal liter olie dat wij europeanen verbruiken per inwoner ligt serieus hoger dan aantal liter per chinees.
                            Ja wij willen wel een goedkope LCD TV made in China maar van onze (?) olie moeten ze afblijven.
                            Hypocriete houding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                              Ja wij willen wel een goedkope LCD TV made in China maar van onze (?) olie moeten ze afblijven.
                              LCD is brol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                Gisteren een Golf IV 1.9 TDI 90 gaan volgooien in een tankstation van de witte producten hier in de buurt: 57 euro aub.

En waar een jaar geleden de pomphouder gewoon zonder meer mijn bak voldeed vragen ze nu steevast: "Voor hoeveel meneer?" De meeste tellertjes staan ook mooi op 20-30 euro. 'T begint duidelijk te worden dat het bij alsmaar meer mensen pijn begint te doen...

En als ze nu nog de prijs naar 150 dollar per vat gaan jagen, dan zijn we nog niet jarig.
                                Tell me about it ...

De student alias autofreak hier betaalde gisteren zijn afrekening ... 150€ diesel.

Een meeting van Autowereld: laat ons zeggen een halve tank
                                Woon-werk-verkeer(stage): 1 tank
                                Woon-weekendwerk-verkeer: een kwart tank
                                Woon-vriendin verkeer: een halve tank

T begint ook hier door te wegen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                  150€ diesel.
                                  Per maand?
                                  Wou dat ik dat ook kon zeggen; hier gaat het richting 250 euro benzine per maand.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
                                    Per maand?
                                    Wou dat ik dat ook kon zeggen; hier gaat het richting 250 euro benzine per maand.
                                    Ja maar, ik doe stage dichtbij huis, en anders rij ik enkel naar mijn vriendin en het sportcentrum.

Ik vind dat betrekkelijk veel voor een student

Comment

Tell me about it ...

De student alias autofreak hier betaalde gisteren zijn afrekening ... 150€ diesel.

T begint ook hier door te wegen
                                      Daar kan je een jaar voor met de bus gaan.
                                      Jij kiest voor auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Daar kan je een jaar voor met de bus gaan.
                                        Jij kiest voor auto

Daar heb je geheel gelijk in.

Enerzijds omwille van t feit dat ik graag rij, anderzijds en dan vooral om die reden, dat ik er anders een uur over doe, terwijl ik t nu in een kwartier doe

Comment

Daar heb je geheel gelijk in.

Enerzijds omwille van t feit dat ik graag rij, anderzijds en dan vooral om die reden, dat ik er anders een uur over doe, terwijl ik t nu in een kwartier doe
                                          True.

Maar het scheelt wel € 137.5 per maand.

Ik rij ook doodgraag met de auto, maar ik weet nu al dat ik volgend jaar waarschijnlijk gewoon nog met de bus naar school ga gaan ipv met de auto.

Enerzijds omdat een mini niet echt geschikt is om iedere dag 120km te rijden (maar daar is natuurlijk snel een mouw aangepast).
                                          Anderzijds omdat het me anders 86€/week zou kosten, wat op 26 lesweken toch al op € 2230 gaat komen. Gewoon om over en weer naar school te gaan. en voor 2071€ wil ik gerust een jaar lang een uur langer naar school onderweg zijn, want per uur dat ik dan op de bus zit "verdien" ik €7,97. En om dat terug te verdienen kan ik dan in het weekend gaan werken. Sorry, niet met mij, ik ga niet gaan werken om mijn benzine te kunnen betalen.

Eergisteren nog een discussie gehad met een oom van mij. Hij zat ook steen en been te klagen over zijn job.
                                          - Hij hield per maand te weinig over door de brandstofkosten
                                          - Hij stond 's morgens een uur in de file
                                          - Parkingkosten in Antwerpen waren veel te hoog (75€/maand ofzo)

Nu moet je weten dat hij op 100m van Roosevelt werkt en er een sneldienst stopt op 200m van zijn deur.

En als je dan zegt dat de bus een alternatief is
                                          - "Jamaar neen, want die staat ook in de file" Neen, die rijden dan over de pechstrook.
                                          - "Ik kan niet vertrekken wanneer ik wil" Kerel, je werkt van 9 tot 5 en vertrekt nu om 7u, als je om 7.30 de bus voor u deur neemt ben je om 9u op je werk en kan je om 10 na vijf de bus terug pakken dat ie om 6u thuis is.

Ik heb zoiets van, iedereen kiest zelf ervoor hoeveel hij rijdt (diegene die hun auto professioneel nodig hebben, hebben meestal wel een leasekar) , dus moeten niet komen zeuren over de prijzen. Als je op café gaat ga je ook niet overal klagen dat het bier van 1,60 naar 1,70 gestegen is.

(waarmee ik niet wil beweren dat jij hier dagelijks steen en been komt klagen ofzo, maar van sommigen komt het gewoon mijn strot uit)

Comment

Working...
                                          X