Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deflatie op komst : cash is king! Maar dat is wel een kleine ramp natuurlijk. Voor de modale forummer : uw cash geld wordt meer waard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
      Deflatie op komst : cash is king! Maar dat is wel een kleine ramp natuurlijk. Voor de modale forummer : uw cash geld wordt meer waard.
      De nationale banken zijn al lange tijd grote hoeveelheden geld aan het bijdrukken, ik zou dus niet al te snel deflatie verwachten.
      En anders moeten ze het geld maar met helikopters uit de lucht smijten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
        De nationale banken zijn al lange tijd grote hoeveelheden geld aan het bijdrukken, ik zou dus niet al te snel deflatie verwachten.
        De nationale banken lopen altijd achter de feiten aan. Ik verwelkom de heli's! Het zal er om gaan spannen. En het is ook verweven met de olieprijs nu.

Comment

• Op donderdag 8 januari wordt Diesel & LPG & Propaan duurder!

* Voor Super 95 betaalt men maximum 1,178 €/l (onveranderd)
          * Voor Super 98+ betaalt men maximum 1,192 €/l (onveranderd)
          * Voor Diesel betaalt men vanaf donderdag maximum 1,005 €/l (een STIJGING van 0,0710 €/l)
          * Voor LPG betaalt men vanaf donderdag maximum 0,446 €/l (een STIJGING van 0,0560 €/l)

* Voor Stookolie (>2000 liter) betaalt men maximum 0,4863 €/l (onveranderd)
          * Voor Stookolie (<2000 liter) betaalt men maximum 0,5111 €/l (onveranderd)
          * Voor Propaan (>2000 liter) betaalt men vanaf donderdag maximum 0,4703 €/l (een STIJGING van 0,0550 €/l)
          * Voor Propaan (<2000 liter) betaalt men vanaf donderdag maximum 0,5274 €/l (een STIJGING van 0,0549 €/l)
          Bron: www.brandstofprijzen.be
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Ook net de mail in mijn mailbox gelezen. Het zal druk zijn aan de dieselpomp vandaag.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ging gisteren benzine inslaan. Voor mij staat een oudere man met een dieselkrel. Voor hij begint te tanken gooit hij z'n koffer open. 4 grote witte jerrycans zaten erin. Ik dacht; hier gaan we 't krijgen hè. Hij vult er 2 met diesel en de andere 2 met super 98. 't Is crisis zeker?
              Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                Ik ging gisteren benzine inslaan. Voor mij staat een oudere man met een dieselkrel. Voor hij begint te tanken gooit hij z'n koffer open. 4 grote witte jerrycans zaten erin. Ik dacht; hier gaan we 't krijgen hè. Hij vult er 2 met diesel en de andere 2 met super 98. 't Is crisis zeker?

Ik heb dat een tijdje geleden eens gezien aan de goedkoopste pomp van de streek (aan de Carrefour in Ronse). Een auto vol met marginalen, was dat.
                Enfin, dat gaat me toch wat ver.
                En ondertussen kopen die mensen de meeste andere dingen NIET tegen de goedkoopst mogelijk prijs. Waarom dan zoveel moeite doen voor pakweg 3 € winst aan de pomp?
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Straks eens de 2 krellen hier gaan volgooien.

Comment

• Tankstation hier wordt precies gesponsord door BMW.

Comment

• Aah heeft mss elke Audi plaats voorzien om uwe tankdop daar zo te zetten?
                      Wist dat niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                        Aah heeft mss elke Audi plaats voorzien om uwe tankdop daar zo te zetten?
                        Wist dat niet
                        Bij een Koe seven is het ook zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                          Aah heeft mss elke Audi plaats voorzien om uwe tankdop daar zo te zetten?
                          Wist dat niet
                          Dat heeft zelfs mijn 16jaar oude auto
                          BMW E61 525d LCI '09
                          Suzuki Bandit 1250NA /07
                          Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

Ik heb dat een tijdje geleden eens gezien aan de goedkoopste pomp van de streek (aan de Carrefour in Ronse). Een auto vol met marginalen, was dat.
                            Enfin, dat gaat me toch wat ver.
                            ik kan me dit tafereel al levendig voorstellen
                            Van dat soort zitten er daar helaas nogal veel.

Comment

• net gaan tanken, iets of de 22€ voor 28l diesel

Comment

• Brent oil vandaag -9% op één dag tot 45,7. De bokkesprongen zijn nog niet voorbij!

Goeie site : http://tools.boerse-go.de/commodities/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                  net gaan tanken, iets of de 22€ voor 28l diesel
                                  Ik 23,30 euro voor een volle tank!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                    ik kan me dit tafereel al levendig voorstellen
                                    Van dat soort zitten er daar helaas nogal veel.
                                    Ge moogt gerust zijn!

Ik zou echt niet graag in Ronse wonen.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het bakske zit weer vol

€ 31
                                      L 36

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                        quote uit de tijd vandaag :
                                        Deflatiedreiging zet ECB onder zware druk

De sterke daling van de inflatie in de eurozone zet de Europese Centrale Bank (ECB) onder druk om de rente opnieuw fors te verlagen. De ECB aarzelt, want zij ziet geen risico van deflatie.

bron : http://www.tijd.be/dossier/koersen/D...26639-1934.art

Comment

• Alles hangt af van hoe je inflatie en deflatie definieert.
                                          De meesten stellen dit gelijk aan prijsstijgingen en prijsdalingen maar dit is in feite niet waar. Feit dat bijv. de prijzen van pc's jaar na jaar dalen is geen deflatie maar een gevolg van technologische vooruitgang en efficiëntieverbeteringen (en zo zijn er vele voorbeelden).
                                          Beide zijn monetaire begrippen en geven de evolutie van de geldhoeveelheid (M1, M2 en M3) weer.
                                          Het is wel zo dat (monetaire) inflatie op termijn aanleiding geeft tot prijsstijgingen (idem deflatie => prijsdalingen) maar die relatie is niet noodzakelijk lineair in de tijd.
                                          Sinds het najaar van 2008 voeren vrijwel alle centrale banken een expansieve monetaire politiek door zich extra in de schulden te steken en de rente te verlagen. Dat dit (nog) niet tot inflatie leidt, heeft te maken met het feit dat de interbankenmarkt door een gebrek aan onderling vertrouwen nog grotendeels vast zit. De interbankenmarkt en de politiek van kredietverlening speelt een belangrijke rol in de geldgroei door het multiplicatoreffect (zelfde geld wordt meerdere keren uitgeleend => principe van fractioneel reservebankieren). Het financieel systeem werkt niet naar behoren waardoor velen op het verkeerde spoor worden gezet. Time will tell, maar imho is deflatie echt geen issue momenteel.
                                          Vergelijk de huidige situatie met een kraan die wordt opengezet (monetaire expansie) maar er komt geen water (geld) uit omdat de leidingen (financieel systeem) bevroren zijn. Velen denken dat er geen water meer zal komen maar dit is een illusie. Er bestaat ook nog altijd een kans dat de leidingen springen en dan zijn we met zijn allen ver van huis. Het is niet omdat de mainstream media enkele stappen hebben teruggezet m.b.t. financiële berichtgeving dat alles terug koek en ei is. Wel integendeel zou ik durven zeggen.

Ik zou hier nog veel dieper kunnen op ingaan maar dit is een autoforum, nietwaar

Comment

Working...
                                          X