Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hoe zit het met de tankstation-boycot?

als er nu eens niemand meer ging tanken bij vb shell en Q8, dan móeten die de prijzen wel laten dalen.

wel onrealistisch, maar mits gedrevenheid (of dus geldtekort) en samenwerking wel ietwat haalbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
      hoe zit het met de tankstation-boycot?

als er nu eens niemand meer ging tanken bij vb shell en Q8, dan móeten die de prijzen wel laten dalen.

wel onrealistisch, maar mits gedrevenheid (of dus geldtekort) en samenwerking wel ietwat haalbaar

Zijn de enige die je het daarmee moeilijk maakt niet gewoon de tankhouders?

Comment

• Van de website van Gazet van Antwerpen :

Onze wegen kunnen de verkeerstoename niet meer slikken. Weinig wereldschokkend nieuws, zegt u? Inderdaad, maar de gevolgen zijn niet te overzien.

Verkeersdeskundige Chris Tampère van de KUL voorspelt dat we in 2030 van 's morgens tot 's avonds in de file zullen staan. Grote boosdoeners van het toenemend verkeer zijn het toegenoemen vrijetijdsverkeer en het vrachtvervoer naar België. De stijging in het vrijetijdsverkeer kunnen we toeschrijven aan de groeiende vergrijzing. Steeds meer mensen in die klasse beschikken over een rijbewijs en rijden veel rond met hun karretje. Positief is dat het woon-werkverkeer maar met 10 procent toeneemt. Last but not least is er nog de enorme stijging in het vrachtvervoer op de weg.

Lees dus gerust: vrijetijdsverkeer en vrachtvervoer zijn de boosdoeners. Maak dus gerust nog eens van je neus over die leasekrellen en andere termen voor mensen die professioneel de baan op moeten.
        'Talk to the hand' was het zeker ?

EDIT:
        Het vrijetijdsverkeer dat nog toeneemt, kan alleen betekenen dat de bovengrens voor de brandstofprijzen nog niet bereikt is. Mensen nemen nog steeds meer de auto, ook de ouderen onder ons. De ouderen zijn bovendien niet de vlotste chauffeurs en vaak betrokken in ongevallen, in vergelijking met het lage aantal kilometers dat ze rijden.
        Last edited by ; 28/05/2008, 12:37.

Comment

Gezien de tankkaarten van Shell en Q8 redelijk populair zijn, ga je weinig bijval vinden onder de lease-rijders.
          Ik tank zelf ook noodgedwongen bij Q8....

Comment

• 't is hopeloos

Comment

't is hopeloos
              Nee hoor, job zoeken met firmawagen.

Comment

Ik tank bijna nooit in duurdere tankstations. Logisch toch?
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Nee hoor, job zoeken met firmawagen.
                  Daar zie, onze milieu-activist.

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    Daar zie, onze milieu-activist.

Er is niemand van ons die ook maar de minste invloed heeft op de brandstofprijzen. Wat doe je dan om je auto kilometers voor het werk betaalbaar (of zelfs gratis ) te houden ?

Comment

• Hier se !!

Op de website van Gazet van Antwerpen lees je op elk moment het laatste nieuws uit Antwerpen. Ook binnen- en buitenlands nieuws, economie, media & cultuur en sport komen uitgebreid aan bod.

28/05 Diesel morgen 2 eurocent goedkoper
                      Goed nieuws voor dieselrijders. Donderdag wordt diesel twee eurocent goedkoper. Eén liter diesel kost dan aan de pomp maximum 1,447 euro.

De prijs van diesel is de voorbije weken fors gestegen. Ditmaal gaat de prijs naar beneden. De daling is volgens de federale overheidsdienst economie een gevolg van de dalende noteringen op de oliemarkten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Hier se !!

Op de website van Gazet van Antwerpen lees je op elk moment het laatste nieuws uit Antwerpen. Ook binnen- en buitenlands nieuws, economie, media & cultuur en sport komen uitgebreid aan bod.

28/05 Diesel morgen 2 eurocent goedkoper
                        Goed nieuws voor dieselrijders. Donderdag wordt diesel twee eurocent goedkoper. Eén liter diesel kost dan aan de pomp maximum 1,447 euro.

De prijs van diesel is de voorbije weken fors gestegen. Ditmaal gaat de prijs naar beneden. De daling is volgens de federale overheidsdienst economie een gevolg van de dalende noteringen op de oliemarkten
                        Zie ook post #2078. Ik wou het zelf ook posten, maar men was mij voor.
                        Tien tegen één dat de diesel de volgende keer weer in prijs stijgt.
                        En ocharme, wat is twee cent? Gisteren is hij vier cent gestegen.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Unicum in België. Diesel duurder dan benzine!
                          Shell op Leuvensesteenweg:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            men was mij voor.
                            jakkes.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                              Unicum in België. Diesel duurder dan benzine!
                              Shell op Leuvensesteenweg:
                              Da's wel V-Power

Comment

• V Power moet ook aan de maximum dieselprijs voldoen.

Comment

Onrealistische bedragen.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  ....

Welke moet ik dan nemen volgens u?

Nou, ddk?

(ik ga ervan uit dat je alle reacties reeds gelezen hebt want je hebt ondertussen nog gepost...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    Nou, ddk?

(ik ga ervan uit dat je alle reacties reeds gelezen hebt want je hebt ondertussen nog gepost...)
                                    awel:

Nee serieus, 1.6 voor super is teveel en 1.35 voor diesel is teweinig. 1.5 en 1.4 is beter.

Comment

awel:

Nee serieus, 1.6 voor super is teveel en 1.35 voor diesel is teweinig. 1.5 en 1.4 is beter.

Ahzo, okay.

Dus dat maakt dat de uitgerekende kost voor de 190E ietsje minder zal zijn,
                                      maar het verschil tussen de 300TD op diesel vs. op PPO nog groter zal zijn.

(hoewel ik steeds de gewoonte had om diesel te tanken bij Esso op de Boomsesteenweg of bij Maes in Hoboken (vroeger de goedkoopste van't land, nu blijkbaar verre van), en die staat nu 1.34 ofzo)

Comment

• Fak, ik ben wel blij eigenlijk, dat ik die ombouw toch nog voor de examens gedaan heb. Was eerst van plan om het uit te stellen tot in de zomer.

De laatste keer dat ik diesel tankte (en meteen ook de duurste keer), betaalde ik 1,16 voor een liter (bij Maes dus).

Comment

• Helft nieuwe auto’s is bedrijfswagen

BRUSSEL - In 2007 werden in ons land 524.795 nieuwe wagens verkocht. Bijna 49 procent daarvan waren firmawagens. Dat blijkt uit cijfers van automobielfederatie Febiac die de Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg konden inkijken.
                                          Van alle aangekochte wagens in 2007 was 48,7 procent bedrijfswagen en 51,3 procent privéwagen. Andere jaren lag het aandeel van auto’s op naam van bedrijven, zelfstandigen of vrije beroepen, gemiddeld op 45 procent. Alleen in 2001 werd ook een dergelijk hoog percentage gehaald.

Voor de stijging van vorig jaar zijn twee belangrijke oorzaken: de sterke economische groei in 2007 en het feit dat bedrijven minder gevoelig zijn voor humeurschommelingen.

'Particulieren kunnen denken ’mijn koopkracht is gedaald, ik ga nog wachten met mijn nieuwe wagen’. Bij bedrijven zijn dit soort van subjectieve opvattingen veel minder aan de orde. Wanneer een wagen fiscaal is afgeschreven, wordt hij vervangen', aldus Joost Kaesemans van Febiac. hrt

Comment

Working...
                                          X