Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    diesel echt wel heel erg weinig
    Diesel kan moeilijk branden en exploderen maar het is mogelijk. Ik heb ooit al eens een dieseltank de lucht zien ingaan en dat gaf toch een behoorlijke knal Maar het heeft tijd nodig en zal dus net om die reden quasi nooit exploderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
      In België? Toch wel
      wist ik niet, op welke druk ?

Comment

wist ik niet, op welke druk ?
        Volgens dat ik teruggevonden heb tussen de 10 & 14 bar.

Een overzicht van de leidingen van Air Liquide vind je hier:

Bienvenue sur le site web d'Air Liquide Benelux, un leader mondial des gaz, des technologies et des services pour l'industrie et la santé..

Comment

• kan niet op 14 bar
          propaan of zo wel

geen h2

Comment

kan niet op 14 bar
            propaan of zo wel

geen h2
            Volgens een Nederlandse site over leidingen op hun gebied:

Ter hoogte van de tunnel onder de Oude Maas lopen behalve tientallen glasvezelkabels ook zes hogedrukleidingen voor gassen en vloeistoffen. Daar gaan zuurstof doorheen, stikstof, waterstof, nat aardgas, kerosine en het giftige ethyleenoxide. De diameter is meestal 25 centimeter, maar juist die van het waterstofgas en het bij de productie van plastics gebruikte ethyleenoxide wijken daar vanaf, met buizen van circa 20 en 10 centimeter. De druk in deze transportleidingen varieert tussen 12 en 14 bar. Het natgas van de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) wordt vervoerd onder 60 bar.

Elders vind ik gegevens terug van een waterstofleiding van 4 inch en 100 bar (Terneuzen).

Maar ook 10 bar...

Comment

• volgens mij lees je verkeerd maar anders

Comment

• Accijnsverlaging diesel mogelijk
                Premier Guy Verhofstadt sluit niet uit dat de regering de komende dagen of weken toch nog de accijnzen op diesel verlaagt. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Automobilistenvereniging Touring verwijt de regering dat ze zich verschuilt achter het argument van de lopende zaken om de accijnzen op diesel niet te verlagen.

"Die vraag rijst nu nog niet", zegt de woordvoerder van de premier. "Alle voorwaarden daarvoor zijn nog niet vervuld. Zo moet diesel duurder zijn dan 1,1 euro per liter - dat is het geval - én moet de dieselprijs in België hoger liggen dan in de buurlanden. Dat is nog niet het geval, op uitzondering van Luxemburg. Als daar de komende dagen of weken verandering in komt, komt de kwestie op de regeringstafel." (belga

Comment

volgens mij lees je verkeerd maar anders
                  De waterstofleiding in Terneuzen is een leiding van 4 inch doorsnede en met een druk van 100 bar.

Wat de leidingen in België betreft zal ik dit deze week eens nakijken of ze op de kazerne die gegevens hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    Accijnsverlaging diesel mogelijk
                    Premier Guy Verhofstadt sluit niet uit dat de regering de komende dagen of weken toch nog de accijnzen op diesel verlaagt. Dat meldt Het Laatste Nieuws. Automobilistenvereniging Touring verwijt de regering dat ze zich verschuilt achter het argument van de lopende zaken om de accijnzen op diesel niet te verlagen.

"Die vraag rijst nu nog niet", zegt de woordvoerder van de premier. "Alle voorwaarden daarvoor zijn nog niet vervuld. Zo moet diesel duurder zijn dan 1,1 euro per liter - dat is het geval - én moet de dieselprijs in België hoger liggen dan in de buurlanden. Dat is nog niet het geval, op uitzondering van Luxemburg. Als daar de komende dagen of weken verandering in komt, komt de kwestie op de regeringstafel." (belga
                    Dus nog niet voor morgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                      Dus nog niet voor morgen

't Zal er volgende week zeker komen. VAB en Touring zaten Verhofstadt al op de hielen, nu is daar deze namiddag ook nog S.PA bijgekomen die een taksverlaning eisen.

Op zich vind ik het maar beter ook. Onze economie draait vooralsnog compleet op dieselolie. En een milieuvriendelijk klimaat met een hoopje bedrijven die over de kop gaan vanwege de dure prijzen, daar zijn onze kinderen ook niet goed mee.

Comment

• Waalse gemeente bestelt meer dan 100.000 liter stookolie

De gemeente Jurbise in de provincie Henegouwen heeft het initiatief genomen om op grote schaal stookolie aan te kopen. Inwoners van Jurbise die stookolie willen inslaan, kunnen die nog tot vrijdag bestellen bij de gemeente.

Tot nog toe is er al meer dan 100.000 liter stookolie besteld. "Na het afsluiten van de bestellingen, contacteren wij leveranciers en kiezen we diegene die ons de beste offerte kan voorleggen", zegt burgemeester Jacqueline Galant (MR). Aan Vlaamse kant bestaat er voorlopig geen gelijkaardig initiatief, zo zegt de Vlaamse Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG). (belga/dm)

Comment

Accijnsverlaging diesel mogelijk

Wat een achterlijke maatregel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Wat een achterlijke maatregel

We willen toch nog graag rijden hé

Comment

• Ja.

Maar deze zomer was het gezever dat er maar 90 meer mocht gereden worden omdat de diesels teveel fijn stof uitstoten.
                              En nu dat de prijzen stijgen, gaan ze ze verlagen.
                              Ze moeten direct stoppen met het bevoordelen van de Diesel tov de Benzine.

Ofwel meen je het met het milieu en ben je consequent, ofwel moedig je diesels aan en moet je niet komen zeiken over fijn stof.

Comment

• Mijne diesel heeft vanuit het fabriek een partikelfilter.
                                1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Ja.

Maar deze zomer was het gezever dat er maar 90 meer mocht gereden worden omdat de diesels teveel fijn stof uitstoten.
                                  En nu dat de prijzen stijgen, gaan ze ze verlagen.
                                  Ze moeten direct stoppen met het bevoordelen van de Diesel tov de Benzine.

Ofwel meen je het met het milieu en ben je consequent, ofwel moedig je diesels aan en moet je niet komen zeiken over fijn stof.

Milieu is 1 zaak, en een bijzonder belangrijke. Onze economie een andere.

De hoge olieprijzen nijpen veel ondernemers momenteel te strot dicht. Er zijn vandaag verschillende autocarbedrijven die met de skibus naar Italië rijden en dat doen met puur verlies, omdat de prijzen gebasseerd zijn op het uitkomen van de brochures, een half jaar geleden.

En als ik dan moet kiezen tussen onze economie draaiende houden of de prijzen hoog laten & dieselrijders demotiveren (maar zo ook de economie schaden) ga ik voor 't eerste. De vervuiling door diesel is niet te onderschatten maar eigenlijk een druppel op een hete plaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                                    De waterstofleiding in Terneuzen is een leiding van 4 inch doorsnede en met een druk van 100 bar.

Wat de leidingen in België betreft zal ik dit deze week eens nakijken of ze op de kazerne die gegevens hebben.
                                    das al iets anders, 4 inch is 12 cm...en 100 bar is meer dan 14
                                    bij ons staan de trucks op 200 bar

Comment

Milieu is 1 zaak, en een bijzonder belangrijke. Onze economie een andere.

De hoge olieprijzen nijpen veel ondernemers momenteel te strot dicht. Er zijn vandaag verschillende autocarbedrijven die met de skibus naar Italië rijden en dat doen met puur verlies, omdat de prijzen gebasseerd zijn op het uitkomen van de brochures, een half jaar geleden.

En als ik dan moet kiezen tussen onze economie draaiende houden of de prijzen hoog laten & dieselrijders demotiveren (maar zo ook de economie schaden) ga ik voor 't eerste. De vervuiling door diesel is niet te onderschatten maar eigenlijk een druppel op een hete plaat.
                                      Economie kan zichzelf herstellen, milieu niet.

Comment

• welke job oefen jij uit, bobo?

Comment

Economie kan zichzelf herstellen, milieu niet.
                                          Dat is ook een argument hoor, ik zeg niet dat die maatregel goed is. Op zich is 't kiezen tussen cholera en de pest.

Zijn er eigenlijk ooit al tests geweest waarbij een duidelijk verband wordt aangetoond tussen de uitstoot van fijn stof en kanker en vooral ook de termijn?

Comment

Working...
                                          X